Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Maqur87 w Września 08, 2012, 16:20:34

Tytuł: Nie można wrzucić luzu.
Wiadomość wysłana przez: Maqur87 w Września 08, 2012, 16:20:34
Witam, mam lekki problem z moją jawą, mianowicie, nie mogę na postoju wrzucić na luz, przez jakiś czas zbytnio mi to nie przeszkadzało, dziś chciałem porządnie ustawić sprzęgło ale próbowałem próbowałem i dalej to samo  ;/ Przy zmianie biegów podczas jazdy nie ma zgrzytów, sprzęgło nie ciągnie ani nie szarpie, luz wrzuca się bez problemu, macie jakieś pomysły? Mógłby ktoś wskazać link do ustawiania sprzęgła bo może jednak coś zrobiłem źle, szukałem na forum ale nie mogłem trafić na to co potrzebowałem, znalazłem też opis chyba z serwisówki na bubba.yoyo.pl ale po ustawianiu jest bez efektu, dzięki za wyrozumiałość i odpowiedzi.
Tytuł: Odp: Nie można wrzucić luzu.
Wiadomość wysłana przez: muczos w Września 08, 2012, 16:30:15
Sprzęgło ci minimalnie ciągnie, musisz zmienić olej na inny, u mnie po wlaniu jakiegoś oleju klasy GL-4 (nie pamiętam nazwy) problem ustąpił.
Tytuł: Odp: Nie można wrzucić luzu.
Wiadomość wysłana przez: Kurzyn w Września 08, 2012, 16:32:49
Stawiam na skrzywiony wodzik.
Tytuł: Odp: Nie można wrzucić luzu.
Wiadomość wysłana przez: Marcin_93 w Września 08, 2012, 17:54:34
http://www.gumpal.republika.pl/index_pliki/3.html#2 Może to Ci pomoże przy regulacji ;)
Tytuł: Odp: Nie można wrzucić luzu.
Wiadomość wysłana przez: Maqur87 w Września 08, 2012, 20:06:27
dzięki za pomoc, jutro nie wypada robić wiec w poniedziałek zmienię olej bo wasza teoria jak najbardziej mi zgrywa te fakty ;)
Tytuł: Odp: Nie można wrzucić luzu.
Wiadomość wysłana przez: kuchar w Września 08, 2012, 20:35:39
U mnie się też tak zdarzało ale wystarczyło sprzęgło ustawić. Zrób tak : stopniowo wkręcaj śrubę od regulacji docisku sprzęgła, do momentu gdy zauważysz w trakcie jazdy że się ślizga. Potem odkręć o pół obrotu i będzie w porządku. W moim wypadku dzieje się tak bo założyłem do 638 sprzęgło od 634 z kiepskimi tarczami przez co trzeba je bardzo dokładnie ustawić aby znaleźć "ten moment " w którym wszystko gra. No i oczywiście linka sprzęgła ma być naciągnięta na tyle aby mieć tylko troszkę luzu aby mieć dobry skok.