Sprawy Techniczne > Modyfikacje / Usprawnienia

Lejek przed gaźnikiem

(1/7) > >>

Yabaman:
Wewnątrz airboxu znalazłem przedstawiony na zdjęciach element. Nie był on zamocowany, po prostu leżal na dnie i w pierwszej chwili pomyślałem, że to jakaś rura gumowa, którą poprzedni właściciel próbował połączyć gaźnik z airboxem i mu tam wpadła. W katalogu części tego elementu nie ma ale może jest to zamontowany wewnątrz airboxu lejek przedłużający kanał wlotowy?
Nie przypuszczałem, że mój rydwan skrywa taką tajemnicę.
Czy ktoś miał lub ma to w swojej Jawie?

von_Majzel:
Ja się nie spotkałem z czymś takim w airboksie , jak jest gaźnik goły to można takie lejki zakładać , aby długość dolotu była odpowiednia (do Jawy bodajże ma być 19cm od gaźnika) . Mam nadzieję że to coś zmienia na plus .
Niemniej , airbox od Jawy 634 ma w środku taką rurkę prowadzącą od wlotu gaźnika do wkładu filtra . Późniejsze airboksy (638 i nowsze) nie mają tej rury tylko gołe "kwadratowe" (sześcienne) komory .

Strażak:
Coś mi dzwoni, że jak rozbierałem airbox od Cezety, ( jest on 2 stopniowy ) to tam niżej właśnie był taki lejek jako przedłużenie dolotu.

Yabaman:
Dzisiaj wmontowalem ten lejek i przegonilem motor z oryginalnym Jikovem. Jest zdecydowanie lepiej, zwlaszcza ponizej "zielonej strefy" na obrotomierzu. Okolo 2000 rpm, tam gdzie Jawie TS troche brakuje mocy i BUUUUczy, zjawisko to nie wystepuje i wehikul wyrywa w przod jak jakis japonski dwusuwowy twin. Szybkosci maksymalnej nie jestem w stanie sprawdzic w tutejszym ruchu drogowym ale na wysokich obrotach moto tez dobrze ciągnie. Bez testow na hamowni trudno przesądzac ale wydaje mi sie, ze krzywa momentu obrotowego rozszerzona jest z tym patentem w kierunku niskich obrotow.
Na zalączonym zdjeciu widac ten lejek wstawiony w otwor airboxu.
Jest w niego idealnie wczepiony tak jakby byl specjalnie do niego zaprojektowany. Moze to rozwiązanie bylo stosowane w Jawie 640 a w mojej 638 z 1993 roku znalazlo sie przez przypadek? Nie wiem ale polecam.

von_Majzel:
Patrząc na Twoje pierwsze zdjęcie wydaj mi się iż masz jednak nowszy airboks typu 639/640 . Masz poziomą gumową rurkę łączącą gaźnik i airboks , a w 638 jest ukośna w dół . Może to wersja exportowa , lub przejściowa , taka późna 638 ... ?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej