Sprawy Techniczne > Modyfikacje / Usprawnienia

KONWERSJA NAPĘDU- LANCUCH 520 X- ring - JAWA 350 KIT

(1/8) > >>

nestor.mariusz:

 Po przebojach z zerwanymi łańcuchami ( w tym rozerwanie osłony), krótkim czasem eksploatacji (brak uszczelnienia) już kilka lat temu chciałem wyposażyć Jawę w łańcuch uszczelniony i mocniejszy. Ma wytrzymać od generalki do generalki wymieniając tylko zębatkę z przodu :)
 Teraz miałem w końcu możliwości techniczne. Mogę wreszcie zapomnieć o napędzie.

 Koła łańcuchowe:
 Standardowe przełożenie Jawy 52 : 17 = 3,058
 Dobrane nowe przełożenie 46 : 15 = 3,06

 Na przód pasują zębatki od następujących motocykli (ten sam wielowypust):
 Yamaha XT400 4 Valve 83-84, XT550 82-83 SRX600 1XL,1XM 86-94, SRX600 S/CS 86, TT600 E 96-00, XT600 83-84, XT600 85-86, XT600 Tenere 84, XT600 L/N/S/T/U/W 84-89, XT600 C-L/N/S/T/U/W 84-89, XT600 H,N,D,E,Z Tenere 85-88 i nie tylko.
Na tył zastosowano zębatki od Yamahy Tenere gdzie mocowanie nie zmieniło się od lat osiemdziesiątych do chwili obecnej. To samo mocowanie mamy również w: Yamaha
 XJ600 N 4KF5 98-00, XJ600 S-L,M Diversion 4DG 99-00, XTZ750 Super Tenere  3LD 90-98, XTZ750 Super Tenere 90-98
Łańcuch 520 (ja kupiłem DID 520VX2)
 
 Przy jeździe ze zdjętą osłoną łańcucha oryginalnie pozostaje szczelina pozwalająca na dostawanie się brudu do sprzęgła gumowego i łożyskowania.

Mimo tego, że łańcuch jest większy, mieści się w plastikowej osłonie przy "zębatce zdawczej" jak również w prowadzeniu gumowym, które można dociąć tak by ochronić wahacz przed porysowaniem.

Element widoczny na zdjęciach to prototyp i został lekko pokiereszowany przez podwykonawcę, który miał tylko wykonać rowki pod pierścienie segera (i cały wygląd na tym traci, szczególnie, że na widocznym najbardziej elemencie została uszkodzona promienista faktura).

































półfabrykat


narzędzie specjalne - szczęki imadła do przytrzymania elementu



 
porównanie dwóch rozmiarów łańcucha

 Jak by ktoś się napalił :) i byłby zainteresowany  to trzeba by przygotować około 600 zł (sama "piasta" bez zębatek i łańcucha). Waga surówki (materiału przed obróbką) to prawie 5 kg, natomiast gotowy element waży poniżej 1 kg. Różnica idzie w wiór!
W tej chwili powstają 3 sztuki (jedna dla mnie, jedna dla Maliniastego i jedna zostaje dla ewentualnego chętnego)

i jeszcze jedna fotka. Wygląda mega.

Jacek_L:
Przypomina mi się to, co kiedyś powiedział Anglik z angielskiego klubu miłośników Junaka: "Junaki to naprawdę niezawodne motocykle gdy wymieni się trzy tuziny części".

Widzę Mariuszu, że jesteś już na dobrej drodze, aby i Jawę uczynić w podobny sposób niezawodną ;)

a poważniej: ciekawy pomysł i dobra robota. Jaka różnica wagi względem oryginału?

Turbo:
Pięknie wyszło  :o
Co ile u Ciebie padał łańcuch ?
Bo u mnie DID już 6000km ma najechane i nawet milimetra się nie rozciągnął.

Czy przy tym napędzie 520 jest możliwość zostawienia osłony czy nie ma jak jej założyć ?

nestor.mariusz:
Nie ma jak założyć tylnej części osłony. Można zostawić częściowo gumy prowadzące.
Napęd powinien wytrzymać przy tej mocy silnika kilkadziesiąt tysięcy kilometrów (wymieniając po drodze tylko przednią zębatkę). Czyli od szlifu do szlifu :)
Założenie było takie ( i jest, jeśli kiedyś czas pozwoli) , że  zamiast okrągłego dystansu będzie mocowanie pod osłonę częściową zakrywającą górny bieg łańcucha.

Turbo:
Ja mam wahacz z jawy tramp a w razie czego nie chciałbym rezygnować z osłony.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej