Dużo osób licytowało?9 osob. W sumie uzbieralo sie 76 wrzutek i pod koniec bylo goraco ale moj strzal w ostatniej sekundzie zalatwil sprawe ;D
Dziekuje za wyrazy uznania. Sprzet naprawde jest ich godzien.Dużo osób licytowało?9 osob. W sumie uzbieralo sie 76 wrzutek i pod koniec bylo goraco ale moj strzal w ostatniej sekundzie zalatwil sprawe ;D
Myślałem że będzie to dwie góra trzy osoby, a tu taka niespodzianka dziewięć osób.
Gratuluje zakupu! Okazja to niebywała. Pieknie zachowana Jawa. Złote szparunki na lampie blotnikach i tylnych amorach potwierdzają pełną oryginalność. Coś czuje, że to będzie najpiekniejsza jawa w Japonii :). Jak chcesz to podeslij mi adres na priva to wyślę Ci gratis zestaw oryginalnych z epoki opasek do mocowania elektryki. http://www.jawacz.pl/index.php?topic=31121.0Ja od siebie mogę Koledze dorzucić ze dwa kpl. uszczelek pod głowice. Super maszyna. Zazdroszczę :P
Jeszcze raz gratuluję i pozdrawiam
Dziekuje Kolegom za oferowane mojemu nowemu nabytkowi podarunki. Ale pozwolcie mi na razie odmowic bo trudno byloby sie za taka zyczliwosc z Waszej strony jakos odwdzieczyc. Paczki z Japonii zwykle docieraja do adresatow w Polsce uszkodzone, przetrzebione albo gdzies gina. W druga strone (do Japonii) nic zlego im sie nie dzieje.Gratuluje zakupu! Okazja to niebywała. Pieknie zachowana Jawa. Złote szparunki na lampie blotnikach i tylnych amorach potwierdzają pełną oryginalność. Coś czuje, że to będzie najpiekniejsza jawa w Japonii :). Jak chcesz to podeslij mi adres na priva to wyślę Ci gratis zestaw oryginalnych z epoki opasek do mocowania elektryki. http://www.jawacz.pl/index.php?topic=31121.0Ja od siebie mogę Koledze dorzucić ze dwa kpl. uszczelek pod głowice. Super maszyna. Zazdroszczę :P
Jeszcze raz gratuluję i pozdrawiam
Zapowiada się ciekawie, faktycznie bardzo rzadki model.Wyrejestrowanie (albo tymczasowe wycofanie z ruchu) funkcjonuje tu na takich zasadach jak kiedys w Polsce. Roznica jest taka, ze oddaje sie tablice rejestracyjna albo nie oddaje w przypadku planowanej przerwy w uzytkowaniu pojazdu. Po wyrejestrowaniu mozna zarejestrowac ponownie i wtedy dostaje sie nowa tablice (tak bedzie w przypadku zakupionej Jawy Californian). Jesli w pojezdzie nie dokonano zmian konstrukcyjnych to przy takiej ponownej rejestracji musi spelniac wymagania, jakie obowiazywaly go przy pierwszym dopuszczeniu do ruchu. Np. moja Jawa Californian moze nie miec migaczy bo takie byly zasady gdy byla tu rejestrowana po raz pierwszy.
A jak jest w Japonii z przywróceniem pojazdu na drogi? Napisałeś że jest wyrejestrowana więc czy będziesz mógł nią jeździć w przyszłości?
Szukam literatury do niego, cokolwiek znajdę będę dodawał do postu.Kolego Blenders, zwracasz mi wiare w ludzi. Bo jak przeczytalem u amerykanskich Jawerow ze chca 20 centow za strone podebranej skads instrukcji to mnie poskrecalo.
To się na pewno przyda.
witam ładna maszyna a tak z ciekawościPiotras, cylindry w tej Jawie maja inne mocowanie kolanek niz 634. Kolanka maja po jednym uchu w ktore wchodzi szpilka wkrecona w cylinder. W 634 sa nakretki wkrecane w cylindry. Moze po zmianie kolanek wszystko by pasowalo.
czy cylindry już takie jak w 634 ?
Chyba bede musial zrewidowac zamiary dotyczace pozostawienia powloki lakierniczej. Po umyciu i rozebraniu nie wyglada ona najlepiej a ewentualne zaprawki bylyby zbyt rozlegle albo musialyby na siebie zachodzic w niektorych miejscach.
Wyrejestrowanie (albo tymczasowe wycofanie z ruchu) funkcjonuje tu na takich zasadach jak kiedys w Polsce. Roznica jest taka, ze oddaje sie tablice rejestracyjna albo nie oddaje w przypadku planowanej przerwy w uzytkowaniu pojazdu. Po wyrejestrowaniu mozna zarejestrowac ponownie i wtedy dostaje sie nowa tablice (tak bedzie w przypadku zakupionej Jawy Californian). Jesli w pojezdzie nie dokonano zmian konstrukcyjnych to przy takiej ponownej rejestracji musi spelniac wymagania, jakie obowiazywaly go przy pierwszym dopuszczeniu do ruchu. Np. moja Jawa Californian moze nie miec migaczy bo takie byly zasady gdy byla tu rejestrowana po raz pierwszy.
I co najciekawsze, nie bede musial jezdzic z nia na przeglady ;D . Do ponownej rejestracji wystarczy przedstawic wymagane dokumenty w urzedzie miasta, wniesc oplaty (podatek+ubezpieczenie) i dostaje sie blache. Nawet dla motoru w takim stanie.
czyli co znow miedzykontynentalne lakierowanie? ;DJestem jak najbardziej za takim malowaniem jesli Kolega Daniel znalazlby dla mnie czas. Mialbym porzadnie zrobione ale strach pomyslec co byloby gdyby zaginela paczka z gratami do malowania. Zostalbym z silnikiem, kolami i z reka bardzo gleboko w nocniku. Nie naruszam dobrego imienia Poczty Polskiej ale duza paczka z Japonii podpisana "Motorcycle Parts" wzbudzalaby tam chyba troche niezdrowe emocje.
Yabaman, a może do Californi poszukasz jeszcze czarnego Velorexa.Jawa Californian w zaprzegu to ciekawa sprawa ale niestety nie moglbym zarejestrowac tego pojazdu. Z tego samego powodu ktory uniemozliwia mi odczepienie wozka od 638 - zmiana kategorii pojazdu (motocykl - motocykl z wozkiem) wymaga odnowienia homologacji a taki duzy dwusuw na pewno nie spelnia wspolczesnych norm czystosci spalin.
czyli co znow miedzykontynentalne lakierowanie? ;DJestem jak najbardziej za takim malowaniem jesli Kolega Daniel znalazlby dla mnie czas. Mialbym porzadnie zrobione ale strach pomyslec co byloby gdyby zaginela paczka z gratami do malowania. Zostalbym z silnikiem, kolami i z reka bardzo gleboko w nocniku. Nie naruszam dobrego imienia Poczty Polskiej ale duza paczka z Japonii podpisana "Motorcycle Parts" wzbudzalaby tam chyba troche niezdrowe emocje.
Tjack: Czerwone są bardziej charakterystyczne, czarny nie kojarzy się z californian - do tego jest taka jakby smutniejsza :PO gustach sie nie dyskutuje :). Czerwona tez jest bardzo ladna ale czarne nawet w necie ciezko spotkac. Ja glosuje za czarna :) :)
probowales przy naprezonym sciagaczu uderzyc mlotkiem w srube sciagacza ?Probowalem.
Takim sprzętem to musiała zejść.Na pewno zeszlaby ale jeszcze tego nie zrobila bo niestety nie mam tego dedykowanego sprzetu (powyzsze zdjecia sa ze strony czeskiego sklepu). Japonski sciagacz o ktorym wspomnialem to "zwykly" dwuramienny sprzet. Zardzewialy ale z lozyskiem na koncu sruby i na pewno duzo bardziej wytrzymaly niz chinskie badziewie ktore zdeformowalo sie przy pierwszym niezbyt mocnym naciagnieciu.
wał pojdzie do regeneracji bedziesz do Polski wysylal ?Wysyłac trochę strach bo co bedzie jak nie dotrze... Jakoś go kiedyś dostarczę do Poznania a na razie kupiłem na eBayu z byłego DDR (Halle) wał regenerowany w Czechach (wskazują na to napisy po czesku wykonane chyba przez regenerującego). Kiedy dotrze to sprawdzę i ewentualnie poprawię wycentrowanie. Jakiś czas Jawa powinnna z nim pojezdzić.
Yaba, co to za nakładka na wiertarce ?Ta nakladka to sredni krazek z kupionego z Chin taniego zestawu do polerowania. Na samym poczatku krecenia pofrunelo kilka fafrocli ale pozniej juz nic nie lata.
:o
Taka to przypadłość okrągłych silników, później problem naprawili łożyskiem dwurzędowym.Nie odpowiadałem od razu bo nie było jeszcze zdjec ale w silniku 362 walek zdawczy ma łozysko dwurzedowe, takie jak w silnikach TS ;D.
Ciekawostka :) :
https://m.youtube.com/watch?v=afBaPQIqODg
Świetne są te Dunlopy. Jaki to model?
Ta Jawa to taka "światowa" będzie ;)Bedzie. Oprocz baku z Indii zanabylem tez filtr powietrza z USA i wspornik tylnej lampy (Lucas) z Australii. Rzeczy te pochodza od osob wyprzedajacych czesci pozostale im po Jawach 362.
A uszczelniacz 8x16x7 to nie przypadkiem taki sam jak w napędzie licznika nowszych 350tek??Zgadza sie. Chyba wszystkie powojennne 350-tki Jawy i CZ maja ten uszczelniacz w napedzie licznika.
Czekam na efekt końcowy, już widać że będzie piorunującyA ja Czarno to widzę :)
Jak drogi jest ten lakier w wersji pod pistolet i co z kolorami,można dorobić według nr lakieru ?Dorzucam się do pytania i gdzie mogę kupić takie coś chociażby w spreju? Mam niestety pare elementow do ponownego malowania "po kims" i chcę już to zrobić sam.
Witam
Tą zniszczoną głowicę proponuję wymienić na nową z uwagi na podatność na samozapłon i (lub) detonacje.
Yabaman coś dla CiebieTo juz bylo jakies 6 tygodni temu ;).
https://youtu.be/afBaPQIqODg
Ciekawostka :) :Dalsze losy tej Jawy Californian po wyjeciu ze skrzyni tez warto zobaczyc:
https://m.youtube.com/watch?v=afBaPQIqODg
No i bilety dla zwiedzających.Jeszcze lepiej gdy będą przedpłaty, talony, kartki, lista kolejkowa i punkty za pochodzenie. Bardziej "w duchu epoki" ;D
Tak dozujesz napięcie,że się człowiek efektu końcowego nie może doczekać :D
No to z górki można już zjechaćMożna z górki a pod górkę z popychem ;D.
Tutaj jest jeden miesiac wakacji i mnostwo prac domowych do odrobienia. Nie godzi sie odmowic dzieciom choc takiej rozrywki.Zaczęły się wakacje i dzieciom trzeba było zwolnic huśtawkę :'( .Szacunek dla Potomków, że dopiero teraz :) .
Holger - to co wrzuciłeś to jest kondensator na kabelki a nie akumulator ? Do czego to ma służyć ? Do zapłonu z platynkami ?
Takie tam kręcenie śrubkami i jego efektyA połowa forum siedzi i się patrzy jak w obrazek .
Będziesz zaślepiał otwory w wale?Nie będę zaślepiał. W tym silniku efekty nie są warte nakładu pracy i ryzyka awarii związanego z zaślepieniem.
Wszystko fajnie , a klocek w którym momencie zamontowałeś?Po wpuszczeniu wału w lewy karter a przed załozeniem prawego. Kwadratową nakrętkę sruby przechodzącej przez klocek tez trochę posmarowałem pastą uszczelniającą aby się nie przekrzywiała.
Wiem ze Jawerzy sie tak nie tlumacza ale mam za daleko ::)Rozumiem to wytłumaczenie z ust właściciela jakiejś 50... lecz nie 350 :P
To spartaczyłeś robotę o te 0,3 :PZmotywowany tą konstruktywną krytyką poskrobałem jeszcze trochę lewy tłok od środka i teraz różnica masy wynosi 0.0g :P.
no teraz to jest Ok :)Chyba tak. Jak popatrzec na youtubowe relacje ze składania silnikow to ludzie są szczęsliwi, jesli zmniejszą roznice masy tłokow z na przykład 20g do 10g. Nie wiem jakie tłoki az tak się roznią. Te moje (almoty kupione z Polski przez internet) nawet bez dłubania byłyby lepsze.
Yabaman nie było tych czeskich MH albo AX że wziąłeś polskie ALMOTOWSKIE ?Były ale nie w sklepach ktore wysyłają poza Unię Europejską. Te które wysyłają miały tłoki indyjskie. Więc Almot to chyba lepszy wybor.
Gdzie dorwałeś oringi z FPM ? Możesz podać dla potomnych rozmiar tego uszczelniacza...
Gdzie dorwałeś oringi z FPM ? Możesz podać dla potomnych rozmiar tego uszczelniacza...Oringi kupilem przez internet tutaj:
Miałem sie pytam przy okazji twojego tematu czy prawidłowa operacja jest zblizenie do siebie wagowo tłoków poprzez zdiecie materiału np od doły tłoku na odlewach?W swoim tloku spilowalem iglakiem i papierem sciernym glownie niedoskonalosci (czyli uskoki) powstale na lączeniu fragmentow formy wewnątrz tloka. Nie bardzo kojarze czy pytasz o zmniejszanie masy tloka poprzez skracanie jego plaszcza ale wydaje mi sie ze lepiej tego nie robic.
Yabaman powiedz mi w Japonii jest system calowy czy metryczny chodzi mi o śruby i klucze?
A co tam robi ten stożek ?Jeszcze nie mam filtra łączonego gumą więc stozek jest tam tymczasowo i na razie nie przykręcony. Ale kto wie, moze nawet z nim pojezdzę. A załozyłem go bo na "włosciach" są jaszczurki i sam widziałem jak jedna wybiegła z kanału ssącego kiedy poruszyłem motorem (teraz jest tez załozony gaznik więc stozek nie jest konieczny). Jaszczurki małe jak koniki polne ale to niegrozne i pozyteczne stworzenia bo łapią komary i inne robactwo. Lubią wygrzewac się na Jawach więc są w porządku ;D .
Te kierunkowskazy to od jakiejś Yamahy?Zostały zdjęte z Kawasaki Z1 ale nie są to "oryginały" od tego motocykla tylko sprzedawane na sztuki kierunkowskazy do tuningu. Ich wsporniki tez - sa o roznych długosciach i srednicach gwintu. Roznic między przednimi a tylnymi nie ma. Male są ale mają certyfikaty i policja nie ma się do czego przyczepic. Mam tez podobne kierunkowskazy z identycznymi kloszami ale w kształcie kropli wody - moze kiedys zrobię głosowanie ktore wybrac.
Znalazłem w czeluściach internetów schemat, w którym kontrolka jest podłączona bezpośrednio do styku 54 stacyjki. Z pominięciem przekaźnika. Ja bym przekaźnik zostawił, bo powinien ci eliminować żarzenie kontrolki. Przekaźnik po spadku napięcia załączy kontrolkę i tyle.
Przeczytaj jeszcze raz post Yabamana i obejrzyj załączony do niego oryginalny schemat VAPE. To co załączyłeś, to schemat zrobiony przez kogoś, kto ma w ten sposób połączone i jest zgodny z tym co napisałeś.
Obie odpowiedzi i Twoja i moja są zgodne z prawdą.
Od jakiegos czasu robie powoli elektryke i mam zagwozdke zwiazana z podlaczeniem pradnicy Vape SZ13-2 (12V do dwucylindrowego zeliwniaka). W zestawie byl przekaznik normalnie zwarty (do sterowania kontrolki ladowania) ale wedlug schematu nie jest on potrzebny. Czy mozna go zignorowac i laczyc wedlug schematu czy moze cos przeoczylem?
Odrdzewianie i zabezpieczenie przed korozją robiłem w www.kanuj.pl (http://www.kanuj.pl), chromów nie robią sami tylko zlecają. Efekt w moim zbiorniku wygląda tak:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=14154.msg307314;topicseen#msg307314 (http://www.jawacz.pl/index.php?topic=14154.msg307314;topicseen#msg307314)
Proponuję jeszcze zapytać u www.oldtimerbazar.pl (http://www.oldtimerbazar.pl), mówią o sobie, że są pracownią motocykli zabytkowych, robią dużo dla zagranicznych odbiorców, głównie z Niemiec i Holandii. Osobiście nie korzystałem z ich usług więc jaki poziom prac oferują tego nie wiem.
Jakiś czas temu miałem okazję rozmawiać z właścicielem poważnej firmy, która specjalizuje się w renowacji starych Jaguaraów, głównie modelu E-type, ów pan powiedział, że wszystkie elementy do chromowania wysyła do Czech bo tam robią lepiej i taniej niż w Polsce.
Poprawiłem linka //Blenders
Odrdzewianie i zabezpieczenie przed korozją robiłem w www.kanuj.pl (http://www.kanuj.pl), chromów nie robią sami tylko zlecają. Efekt w moim zbiorniku wygląda tak:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=14154.msg307314;topicseen#msg307314 (http://www.jawacz.pl/index.php?topic=14154.msg307314;topicseen#msg307314)
Proponuję jeszcze zapytać u www.oldtimerbazar.pl (http://www.oldtimerbazar.pl), mówią o sobie, że są pracownią motocykli zabytkowych, robią dużo dla zagranicznych odbiorców, głównie z Niemiec i Holandii. Osobiście nie korzystałem z ich usług więc jaki poziom prac oferują tego nie wiem.
Jakiś czas temu miałem okazję rozmawiać z właścicielem poważnej firmy, która specjalizuje się w renowacji starych Jaguaraów, głównie modelu E-type, ów pan powiedział, że wszystkie elementy do chromowania wysyła do Czech bo tam robią lepiej i taniej niż w Polsce.
Poprawiłem linka //Blenders
Wiem ze to bedzie odkops stulecia ale tak sobie patrze twoj temat i widze watek o chromowaniu. Zdecydoanie polecam chromoac w czechac. cena podobna a chrom i jakosc praca nieporownywalnie lepsza :D
Nie rozumiem jak długość i średnica wężyka może mieć znaczenie na ilość pompowanego oleju? tym bardziej, że ciśnie oraz wydatek oleju jest bardzo znikomy.To wynika z zasad dynamiki płynów. Nie wnikając w szczegóły, ktore zainteresowani mogą znalezć albo przypomnieć sobie ze szkoły, rurka stawia opór przepływającej przez nią cieczy. Im mniejszy przekrój i większa długość rurki tym większy opór i w efekcie mniej cieczy wypływającej w jednostce czasu.
Jak wiadomo olej jest bardzo wrażliwy na temperaturę, i jego gęstość, dość mocno zmienia się w zakresie od 0°C do powiedzmy 40°C. I w tych skrajnych warunkach pewnie oilMaster nie będzie w stanie podawać właściwej dawki oleju. Już nie wspominając o mocnych mrozach grubo poniżej zera.Zgadza się. Dlatego nie wszystkie oleje do dwusuwa nadają się do silnikow z osobnym układem smarowania. Lepkość tych co się nadają jest niższa, znacznie mniej zależna od temperatury i generalnie są one droższe.
Olej został nalany do zbiornika ale do przewodu prowadzącego do pompy wpłynął tylko na kilka centymetrów. Dalej pomogłem mu dmuchając we wlot zbiornika (tu przydała się niewykorzystana rura do dolotu), zasysając powietrze z przewodu olejowego do gaźnika i kręcąc ręcznie pompą za pomocą plastykowego kółka, które właśnie do tego służy. Przy maksymalnym otwarciu manetki gazu olej nawet szybko się przesuwa i w końcu przeszedł przez pompę. W przewodzie ze zbiornika oleju jest jeszcze powietrze ale odpowiednio go wyginając powinno dać się ten pęcherz cofnąć do zbiornika albo popchnąć dalej do pompy.Yabaman, nie wiem jak jest w starszych pompkach do oilmastra, ale w instrukcji do 640 napisali żeby pierwsze odpalenie robić z litrem mieszanki w baku. W pompce jest śrubka-odpowietrznik, który się odkręca, odpala motor na mieszance i spokojnie czeka aż pompka wszystkie bąble powietrza przepchnie. Jak już wężyki są wypełnione olejem zakręcasz odpowietrznik i uzupełniasz bak czystą benzyną. Twój patent na pewno nie zaszkodzi, ale być może masz coś podobnego w swojej pompce.
Gratulacje...oko Terminatora patrzy to musiała odpalić :)To czerwone oko miało sugerować, że zdawałoby się unicestwiony mechanizm ponownie budzi się do życia. I tak jak Terminator jeszcze pokaże na co go stać ;).
11- listopad krzaczki ichne oznaczenie okręgów rejestracyjnych (chyba)Masz racje. Krzaczek na naklejce przy 11 (月) to oznaczenie miesiaca za dwa lata do ktorego wazna jest rejestracja. Dwa znaczki po 2 to 多摩 (Tama) czyli okreg, w ktorym motor zostal zarejestrowany (w Tokio jest wiele takich okregow i ten u mnie to wlasnie Tama). Ostatni krzaczek z prawej strony w gornym rzedzie (か) czyta sie ka i jest to literowa czesc numeru rejestracyjnego:
Jabaman cyfry ogarniam,są takie same jak nasze(chociaż diabli wiedzą czy tyle samo oznaczają)ale mógłbyś te krzaczki przetłumaczyć na nasz? :)Wklejam lepsze skany dokumentow. W dowodzie nie mam wpisanych wymiarow, pojemnosci silnika (domyslnie jest to mniej niz 250ccm dla tej kategorii motocykla),liczby osob, masy i innych szczegolow. Czyli moglbym wiele pozmieniac w tej Jawie (np. silnik na jakis wspolczesny stukonny klocek) i nadal wszystko byloby w zgodzie z tym kwitem ;D.
Dziś na śniadanie jaszczurka smażona w trybie dwusówowym, na oleju klasy FB ;DJeżeli to faktycznie była jaszczurka to smażona na oleju klasy FD przy pierwszym odpalaniu silnika. Olej lepszy i droższy a więc potrawa bardziej wykwintna ;).
Jeśli zmieniałeś tulejki na korbach i za mocno spasowałeś to płaszcz tłoka może walić o boki cylindra bo ma za ciasno poruszać się na sworzniu. Niestety ale ostatnio przeżyłem takie coś, w efekcie po odpaleniu i minucie pracy sworzeń zatarł się na tulejce, tłok z przodu i z tyłu dosłownie zatarty. Ale Ty zdejmowałeś tłoki więc byś wszystko zauważył.Tez miałem sytuacje ze zbyt ciasnym pasowaniem sworznia w główce korby.W tym przypadku pojawił sie piskliwy dźwięk wiec zgasiłem silnik.Po rozbiórce okazało sie ze przytarł się ten sworzeń.
mógłbyś te krzaczki przetłumaczyć na nasz? :)Jeśli chodzi o krzaczki na tablicy rejestracyjnej (多摩 , czyta sie to TAMA) to pierwszy z nich znaczy "dużo" drugi znaczy "tarcie" - czyli razem "Dużo Tarcia" albo w bardziej swobodnym tłumaczeniu "Wielki Zacier" ;). Więcej już nic nie będę sugerował...
a tak z innej beczki Yabaman nie brales przypadkiem udziału w programie "Polacy w świecie"? ostatnio natrafilem na odcinek o polaku, mającym twoje imię i mieszkającym w Tokio ;)Nawet nie wiem co to za program. Gdzie mozna na niego "natrafic"?
Jeśli taka jest wola ludu to trzeba będzie zrobić lepsze zdjęcia i stanąć z nimi w kalendarzowe szranki. Niestety te wklejone powyżej nie nadają się bo są za małe.
Z takimi niewydarzonymi palmami też mogą być?
Jakoś nietypowo nikt nie reaguje ale kierowcy innych motocykli zwykle sie gapią bo chyba nie wiedzą co jedzie.
Pojechalem jeszcze raz pod palmy z aparatem ustawionym na robienie zdjec odpowiednio "ciezkich" do kalendarza. Plandeka pod siodlem zostala poprawiona prowizorycznie i na razie bez szycia.
Gdybym pojechal nad ocean to zdjecia bylyby w duzo lepszej scenerii ale w grudniu nie dam rady.
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=34647.msg328193;topicseen#msg328193
napisz coś o wrażeniach z jazdy porównując do TS :)362 jest duzo głosniejsza - w czasie jazdy, zwłaszcza przy ostrym przyspieszaniu, az uszy bolą od wydechu i ssania. A przyspieszenie na z15 jest naprawdę duze i czuje się je znacznie wyrazniej niz w cięzszym o kilkadziesiat kilogramow zaprzęgu. W 638 po kombinacjach z gaznikami i zapłonami silnik zdecydowanie rownomierniej ciągnie w szerokim zakresie obrotow. 362 z oryginalnym gaznikiem jest bardziej "narowista" i po spokojnym dole obrotow ma połączonego z rykiem dosc nieoczekiwanego kopa przy mniej więcej połowie manetki gazu. Szkoda trochę z nią cudowac ale byłaby wdzięcznym obiektem do podobnych kombinacji gaznikowo/zapłonowo/dolotowych jak w 638 ;D.
Nawinięte kolejne 30 kilometrów. Zimą są fajne zachody słonca:
https://youtu.be/mltQnTB-8Sg (https://youtu.be/mltQnTB-8Sg)
W 362 trzeba pokonywać manetką gazu opór dwóch sprężyn : jednej w pompie oleju i drugiej nad przepustnicą gaznika. Tę w gazniku zmieniłem na jakąs bardziej miękką (nie wiem od czego ale pasuje idealnie) jednak nadal potrzeba sporo więcej siły niż w 638. To chyba też jest kwestia przyzwyczajenia.
Taki filtr to niezly rodzynek. Sa na nim jakies oznaczenia producenta? Pytam z ciekawosci bo zawodowo mam doczynienia z filtrami i zastanawiam sie ktory z wloskich producentow mogl to Jawie dostarczac.Na tym zdjęciu widac nieco więcej napisow. Gdyby było wciąz za mało to wyjmę wkład i zrobię dokładniejszą fotkę.
a propos filtra Fram CA71 PLO ile dobrze zrozumiałem czeski opis to do oryginalnego filtra w Jawie 362 zastosowano gumę od spłuczki klozetowej i bardzo dobrze się tam sprawiała ;D. Dziękuję za ten link.
http://www.motomagazin.cz/index.php?action=californian&menu=21&pos=dodatek10
silnik jest taki jak w 360? tylko cylindry sa inne?no i oilmasterCylindry są "kwadratowe" i mają mocowanie kolanek na szpilkę (pod koniec produkcji byly stosowane cylindry takie jak w 634 z mocowaniem kolanek nakrętką). Zebra głowic są pochylone a komory spalania są mniejsze niz w 360 bo 362 ma wyższy stopien sprężania. Sworznie tłokowe mają srednicę 18mm (w 360 jest 15mm). Zębatka zdawcza jest taka jak w 638 (płaska z osobną tulejką w simmeringu). Lożysko zębatki zdawczej jest dwurzędowe (nie wiem jak jest w 360, może tak samo). Lewa pokrywa jest przystosowana do Oilmastera a w czopie wału jest nacięcie do napędu pompy. Gaznik ma dekielek przepustnicy z doprowadzeniem oleju i dyszę do podawania oleju do gardzieli. No i oczywiscie na karterach są wybite cyfry 362.
Biegi też masz odwrotnie jak w mojej ?silnik jest taki jak w 360? tylko cylindry sa inne?no i oilmasterCylindry są "kwadratowe" i mają mocowanie kolanek na szpilkę (pod koniec produkcji byly stosowane cylindry takie jak w 634 z mocowaniem kolanek nakrętką). Zebra głowic są pochylone a komory spalania są mniejsze niz w 360 bo 362 ma wyższy stopien sprężania. Sworznie tłokowe mają srednicę 18mm (w 360 jest 15mm). Zębatka zdawcza jest taka jak w 638 (płaska z osobną tulejką w simmeringu). Lożysko zębatki zdawczej jest dwurzędowe (nie wiem jak jest w 360, może tak samo). Lewa pokrywa jest przystosowana do Oilmastera a w czopie wału jest nacięcie do napędu pompy. Gaznik ma dekielek przepustnicy z doprowadzeniem oleju i dyszę do podawania oleju do gardzieli. No i oczywiscie na karterach są wybite cyfry 362.
Skrzynia biegow jest taka jak w 634, 638 i w CZ-tach (koła przesuwne z czterema kłami). Nie wiem jak jest z przełożeniami - tam też mogą byc jakies rożnice w stosunku do 360.
Jak jest w Twojej to nie wiem ale w 362 jedynkę mam w gorę a resztę w doł.
Jak jest w Twojej to nie wiem ale w 362 jedynkę mam w gorę a resztę w doł.
To tam jak u mnie jak kupiłem myślałem że skrzynia popsuta zalanczalem jedynkę w dół hehehe
Jak jest w Twojej to nie wiem ale w 362 jedynkę mam w gorę a resztę w doł.
To tam jak u mnie jak kupiłem myślałem że skrzynia popsuta zalanczalem jedynkę w dół hehehe
Czym załanczałeś? Włanczikiem?
Przed domem to chyba tylko ja tu odsniezam.Może tylko Ty wiesz, co to sipa ::)
Fajna ta Twoja srebrna Jawaha.Jawaha to rower marki Miyata. Trzy biegi i naped paskiem zebatym. Od mojej jazdy zgubil tylna srube oslony lancucha. Na zdjeciu na tle palm widac, ze nie ma juz nakretki :-[.
https://www.youtube.com/watch?v=YEILR3L3w-s coś dla Ciebie w pierwszym fragmencie filmu .Dziękuję. Chyba wielu Forumowiczow chciałoby podjechać Knedlem jako pasazer, zakupić nową Jawę Californian za rownowartość jej owczesnej ceny w Czechosłowacji i wrocić nią do domu.
https://www.youtube.com/watch?v=YEILR3L3w-s coś dla Ciebie w pierwszym fragmencie filmu .Dziękuję. Chyba wielu Forumowiczow chciałoby podjechać Knedlem jako pasazer, zakupić nową Jawę Californian za rownowartość jej owczesnej ceny w Czechosłowacji i wrocić nią do domu.
Obie jawy w tym filmiku są wyposazone w Oilmaster więc napiszę o nim.
Z USA zakupiłem dwie pompy Motorpal od tego systemu. Jedna od silnika 125ccm a druga od 175ccm. Cena za obie razem to około 30pln. Obie pompy są sprawne ale potrzebne są im nowe uszczelki i simmeringi.
Jakos szczegolnie niezbędne i natychmiast potrzebne mi nie są ale było tanio wiec wyhaczyłem. Z oryginalną pompą do silnika 350ccm Jawa Californian trochę za bardzo dymi, zwłaszcza na wysokich obrotach - moze z tymi pompami o mniejszej wydajnosci uda się to dymienie ograniczyc.
I z ciekawosci sprobuję rozkminic, czym roznią się te pompy w srodku i dlaczego mają rozną wydajność.
Były. Mniej więcej połowa ludności wyspy to właśnie one.ładne Kawasaki :D
Koniec stycznia to nie sezon plazowy więc zdjęcie nie jest moje ale takie widoki nie są tam rzadkością.
Zacierałbym!Były. Mniej więcej połowa ludności wyspy to właśnie one.ładne Kawasaki :D
Koniec stycznia to nie sezon plazowy więc zdjęcie nie jest moje ale takie widoki nie są tam rzadkością.
Gdzie tam jest kawasaki??Od razu wiadomo na co Kolega, jako normalny facet, patrzy ;).
Z oryginalną pompą do silnika 350ccm Jawa Californian trochę za bardzo dymi, zwłaszcza na wysokich obrotach - moze z tymi pompami o mniejszej wydajnosci uda się to dymienie ograniczyc.Nie masz żadnej regulacji wydatku oleju?
I z ciekawosci sprobuję rozkminic, czym roznią się te pompy w srodku i dlaczego mają rozną wydajność.
Gdzie tam jest kawasaki??no jak gdzie w velorexie reklamówka Kawasaki Ninja :D
W układzie Oilmaster mozna zmieniac w niewielkim zakresie przepływ oleju podkładkami na wałku pompy (distancni podlozky nad vackou/pod vackou). Według materiałow podrzuconych przez Kolegę Blendersa jedna podkładka o grubosci 0.1mm zmniejsza maksymalny wydatek oleju np z 1:20 na 1:25 a więc nieduzo. Kiedy rozbierałem pompę do czyszczenia to na oko wchodza tam maksymalnie 3-4 takie podkładki. Mozna tez zmniejszyc wypływ oleju dając ciensze rurki do zbiornika i gaznika albo olej o wyzszej lepkosci ale do większych zmian chyba lepiej załozyc pompę od innego silnika.Z oryginalną pompą do silnika 350ccm Jawa Californian trochę za bardzo dymi, zwłaszcza na wysokich obrotach - moze z tymi pompami o mniejszej wydajnosci uda się to dymienie ograniczyc.Nie masz żadnej regulacji wydatku oleju?
I z ciekawosci sprobuję rozkminic, czym roznią się te pompy w srodku i dlaczego mają rozną wydajność.
Jeszcze tylko osłona łańcucha i będzie 120%Jawy w Jawie :)Osłona łańcucha w 362 jest mocowana nieruchomo do ramy i łancuch chowa się w niej tylko przy znacznym ugięciu tylnego zawieszenia. Nie widac jej na zdjęciu powyzej ale nic nie brakuje ;).
Do 638.1 w tłumiki pasują kubki z nierdzewki ø90 mm. Jak zdobi się otworek z dołu to każdy zastanawia się jak dym wylatuje?? Później wstawię zdjęcia. Jednak skierowanie spalin do dołu ogromnie poprawia czystość motocykla.Ciekawy patent :) Trochę mnie denerwuje tablica rejestracyjna w centki od oleju przy mojej,muszę pomyśleć nad tak przeróbką :) Jabaman-to znaczy że już masz 120% Jawy w Jawie,swoją drogą ta osłona na łańcuchu chyba nic nie daje poza komfortem psychicznym że jest,no i ewentualnie że nie dostaniesz zerwanym łańcuchem w część ciała gdzie plecy kończą swoją szlachetną nazwę :)
Yabaman, jak,gdzie masz zamocowaną kamerkę?Szelkami na klacie.
fajne ale jak bym sobie założył to niestety tylko niebo w kadrze by było :DYabaman, jak,gdzie masz zamocowaną kamerkę?Szelkami na klacie.
Na zaprzęgu tak zamocowanej kamerze przeszkadza szyba więc przykręcam ja gdzies między wozkiem a motocyklem. Ale wtedy jest bardziej podatna na drgania bo jest mocowana na sztywno.
Spokojnie Boguś, kamerkę można regulować na uchwycie.taśma hym cała rolka ,ale uchwyt ma za mały zakres regulacji ;)
Pozostaje tylko kwestia ilości metrów taśmy, z jakiej trzeba by uszyć szelki dla Ciebie ::)
Jabaman coś dla Ciebie,nowy utwór Artura Andrusa :) https://www.youtube.com/watch?v=hbvtY6vZTisCzy mozna gdzies glosowac na tę piosenkę?
Głosowania chyba nigdzie nie ma.Jabaman coś dla Ciebie,nowy utwór Artura Andrusa :) https://www.youtube.com/watch?v=hbvtY6vZTisCzy mozna gdzies glosowac na tę piosenkę?
Melodia podoba się Japonczykom a jak przetlumaczylem o co chodzi w tekscie to chca glosowac. I ciesza się niezmiernie, ze w tak dalekim kraju jak Polska ktos docenia japonskie podejscie do zagubionych rzeczy ;D.
Pięknie zrobiona Jawa. Jak z występowaniem modelu 362 w Polsce? Biały kruk?
Lista przebojów Trójki,leci w piątki od 19.10 do 22-giej ,w zeszłym tygodniu po ledwie dwóch tygodniach dotarła na pierwsze miejsce :) www.polskieradio.pl/9,TrojkaJabaman coś dla Ciebie,nowy utwór Artura Andrusa :) https://www.youtube.com/watch?v=hbvtY6vZTis (https://www.youtube.com/watch?v=hbvtY6vZTis)Czy mozna gdzies glosowac na tę piosenkę?
Melodia podoba się Japonczykom a jak przetlumaczylem o co chodzi w tekscie to chca glosowac. I ciesza się niezmiernie, ze w tak dalekim kraju jak Polska ktos docenia japonskie podejscie do zagubionych rzeczy ;D .
Lista przebojów Trójki,leci w piątki od 19.10 do 22-giej ,w zeszłym tygodniu po ledwie dwóch tygodniach dotarła na pierwsze miejsce :) www.polskieradio.pl/9,TrojkaChętni juz głosują ;D.
W 362 na prawym czopie jest tylko simmering i zastanawiam się, czy w 638 pozbyc się tulejki na czopie i tez nie załozyc tam simmeringu o srednicy wewnętrznej 25mm.U siebie w 638 zmieniłem na 25 mm ale po montażu okazało się, że jedna warga simeringu jest w powietrzu - zaczyna się już stożek. Silnik pracuje OK ale fajnie jak by obydwie wargi uszczelniały. Może trzeba by zastosować cieńszy simering.
Widzę, że kupiłeś "fartuszek" pod korek baku. Standardowy problem z osmolonym bakiem?Zdarza się, że paliwo popłynie spod korka aż na spodnie ???. W 638 mam filcową podkładkę własnej roboty i to płynięcie zatrzymała. W 362 będzie podkładka "sklepowa".
Jawa Californian na aukcji. Tanio ale w USA. Jeśli ktoś ma tam krewnych, którzy mogliby ją odebrać i przesłać dalej do Polski to chyba warto się do nich odezwać.
https://www.ebay.com/itm/1974-Other-Makes-362/332822107332?hash=item4d7dbe54c4:g:qdsAAOSwdbVbrS-i
Do 70-80 kmph pewnie nie miała problemu będąc na 3-ce, Jawy dużo momentu. Gorzej jak na prostych uciekali ;)Jak się jedzie w grupie znajomych, gdzie są motocykle starsze, ze słabszymi osiągami lub kierowca, który z różnych powodów jeździ wolniej, to w dobrym tonie jest ustalić prędkość przelotową i wtedy nikt nikomu nie ucieka a wycieczka jest przyjemnością, nie wyścigiem :)
Lepsza jest instrukcja gdzie są podane średnice tłoka na różnych wysokościach.Od ktorego Knedla jest ta instrukcja?
Jest słoneczko, trawka zielona ...Worek nasion tej trawki został zakupiony kilka lat temu w polskim markecie budowlanym i wwieziony "nielegalnie" bo nasion nie wolno przywozić bez zezwoleń i badań fitosanitarnych. W Polsce to trawa na miejsca silnie nasłonecznione (na opakowaniu było zdjęcie wielbłąda na pustyni) ale w tutejszym klimacie trawa zgłupiała i jest intensywnie zielona od pazdziernika do lipca. Przyrasta nawet w grudniu i styczniu i to tak tak, że trzeba kosić ale w sierpniowych upałach i nasłonecznieniu zamiera i znika.
author=Yabaman link=topic=32923.msg348928#msg348928 date=1547085541]
Podobnie jak wielu Forumowiczów mam nałóg gromadzenia knedlowych części. Mniej lub bardziej potrzebnych i najlepiej jak najtaniej ;) .
Spokojne daj znać jak by co ja Ci to wszystko sprzątne i grosza za to nie wezmę ;)
Jawa 362 nawet gdy nie jezdzi to ubywa jej oleju w zbiorniku. Zwłaszcza gdy wleje się go tam dużo bo wtedy jest wysoki słup cieczy i jego ciśnienie powoli ale skutecznie przepycha olej przez pompę go gaznika. Przez ostatni miesiąc Jawa stała nie jeżdzona i trochę oleju zebrało się w gazniku i gumie do filtra powietrza. Założyłem więc dodatkowy zawor na przewodzie olejowym ze zbiornika do pompy.W moim oilmaster takie zjawisko nie wystepuje a moto stoi czasem nie ruszane 7 miesiecy
Jak zapomnę go otworzyć to będzie zacier ;) .
3k $ to na pln 12k, cena jest chyba ok za taki motorek?Ta akurat :o cena Ok, dolicz sobie jeszcze koszt sprowadzenia, rejestracji i doprowadzenia do stanu używalności ???
Tak jak moja wyprodukowana w 1971 roku, kranik ma jakis wymodzony a jej zestaw narzedzi bardzo chetnie bym przygarnal.
Mam takie kluczę płaskie ;)Takie klucze byly takze w zestawach narzedzi do innych Knedli, nawet duzo pozniejszych niz 362. Wiesz moze od jakiego modelu one pochodza?
Możliwe że do nakrętki łożyska główki ramy...Jakiś czas temu dociągałem tę nakrętkę bo chyba łożyska ułożyły się na lakierze i zaczęły stukać. Ten hak tam nie pasuje, do tej nakrętki służy dedykowany klucz z ząbkami dopasowanymi do jej wycięć.
Co oznacza na czerwonej naklejce 31/11 i na zielonej 6/11?Te naklejki dostaje sie przy oplacie za obowiazkowe ubezpieczenie OC a cyfry na nich oznaczaja, do kiedy jest ono wazne. 11月 to listopad, 31年 to rok 2019 (31 rok ery Heisei), 6年 to rok 2024 (6 rok ery Reiwa).
Nie wychodź lepiej z domu,cobyś korony nie załapał...Koronawirus dotarł do Tokio więc może i mnie trafi.
Kolega na KTM niedawno mial poslizg i wywrotke na asfalcie. Zostala mu po tym trauma i jezdzi zdecydowanie ostrozniej niz wczesniej.
Po enerdowskim skoku w bok z muzetą czas przeprosić się z Jawami ;) .
Jawa Californian dostała w koncu nową naklejkę na tablicę rejestracyjną i upominek w postaci kondensatora wstawianego w instalacji z Vape w miejsce akumulatora. Jest on trochę mniejszy niż akumulator 2.3 Ah i tymczasowo został owinięty szmatą aby pasek akumulatora dobrze go trzymał. Na wolnych obrotach reflektor świeci znacznie jaśniej i stabilniej niż z rozladowanym akumulatorem i tylko nieznacznie pulsuje (na zdjęciu świeci reflektor Jawy pyrkającej na wolnych obrotach). Kierunkowskazy też wtedy działają (z rozladowanym akumulatorem na wolnych obrotach zanikały). Po zwiększeniu obrotow wszystko się nieco rozjaśnia i działa najzupełniej normalnie.
Dzisiaj pracuje Jawa Californian i przyjechala odebrac yabamanowego potomka ze szkolki wieczorowej. Wlasnie na niego czekam, zaczyna padac deszcz :'( . Mlody sms-owo pyskuje, ze motorem ma byc ostatni raz...
Ta dzisiejsza mlodziez... ???
Piękna!Dziekuje. Jawa stoi i pozuje do fotografii ale jak dobrze sie przyjrzec to brakuje jej pod zbiornikiem oleju oryginalnego regulatora napiecia :o. Do miejsca gdzie zrobione byly te zdjecia przejechalem 5 km, pozniej pojezdzilem jeszcze okolo 50. I dopiero rano gdy poszedlem poustawiac motory zorientowalem sie ze tego regulatora nie ma. Na szczescie nie zginal, od jego wibracji odkrecila sie sruba mocowania silnika, spadl i zaklinowal sie miedzy wahaczem, silnikiem a tlumikiem. Dobrze ze sie inaczej nie przekrecil bo tam jest miejsca na tyle duzo, ze powinien spasc na asfalt. Ten regulator to tylko ladnie wygladajaca atrapa wiec z motorem nic sie nie dzialo ale trzeba bedzie czesciej mu sie przygladac i podociagac wszelkie sruby i nakretki.
Letnia zadyma w srodku zimy ;D . Prawie 20 stopni w polowie stycznia to raczej anomalia ale trudno z takiej pogody nie korzystac 8) . Przegonilem obie Jawy, nic im nie dolega.
Aby do wiosny.
Można spytać jak tam domowe ocynki się mają? Trochę czasu minęło i jestem ciekaw jak się sprawdzaja domowe mokre roboty.Wlasnoreczne ocynkowania maja sie dobrze. Niektore ocynkowane elementy nie zostaly zamontowane (np. naciagacze lancucha) bo kupilem z Czech chromowane, wspolczesne repliki ale na tych zalozonych do Jawy rdzy nie widac.
To skoro bez fajki ma iskrę a z fajką nie ma to po co ten opór na fajce ma być skoro przez opór traci iskrę?Opór rzędu kilku kiloomów, pokonywany bez problemu przez wysokie napięcie podawane na świecę służy wytłumieniu zakłóceń radiowych powodowanych przez układ zapłonowy, może zdarzyło Ci się jeszcze za czasów analogowej telewizji że jak koło domu przejeżdżał chiński skuter to obraz śnieżył. A opór liczony w megaomach to po prostu brak przejścia, tyle jest np. między żyłą zwykłego przewodu elektrycznego a jego izolacją - dla instalacji 230/400V przyjętym limitem jest 1 MΩ. Jak fajka ma kilkanaście MΩ, to nawet przy wysokim napięciu rzędu kilku tysięcy V pokonanie tego oporu zużywa tyle energii, że na wywołanie iskry nie ma szans wystarczyć, zwłaszcza przy układzie CDI
Za późno. Już wywaliłem faje z vape i założyłem bez fajek. Zobaczymy co będzie gadać.vappe to jest zart w porównaniu do ceny :D
Ps. Iskrą w tych słynnych vape to jakiś żart.
Za późno. Już wywaliłem faje z vape i założyłem bez fajek. Zobaczymy co będzie gadać.Gadać będzie, ale zaklocenia też będą...
Rozumiem. Tylko zaklócenia czego? Tv jest cyfrowe. Zostanie radio jedynie. Zaczekam jak wyśpi się Yabaman. On jest ekspert w tych sprawach.
W cz 472-6 na coveku czyli też na module kable China fajki NGK iskrą jest taka że jak swiecę wykręce nie musĘ patrzeć bo slysze tak strzela. A zakłócenia są takie że multimetr elektroniczny wskazuje 29V ładowania a termometry elektroniczne same się wyłączają po zbliżeniu ich na odległość mniejszą jak 1m.
Znowu pod wlasnym postem i o fajkach. Nie udalo sie wyjac sruby przewodu WN bo sie lamala przy probach przekrecenia. Druga fajka zostala od razu bardziej skrocona i z jej wnetrza wysypaly sie resztki tego, co kiedys przewodzilo w niej impulsy z cewki zaplonowej na swiece. Jakis opornik tez tam widac.
Mialem zamiar te faje reanimowac ale po zobaczeniu co mialy w srodku mi przeszlo. Jesli ktos ma takie same to lepiej wymienic je zanim skoroduja.