Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 15, 2024, 10:32:15
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Usuwanie starego numeru rejestracyjnego z błotnika  (Przeczytany 2491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mach

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 16
  • Odpalajcie swe motóry, zakładajcie à la skóry!
Usuwanie starego numeru rejestracyjnego z błotnika
« dnia: Lipca 02, 2019, 14:07:16 »

Czołem Panowie. Żeby nie było, że tylko się dowiaduję, a sam od siebie nic nie daję, podzielę się z Wami niedawnym odkryciem. Otóż może się zdarzyć, że kupicie sobie motór, którego przedni błotnik będzie przyozdobiony wymalowanym numerem rejestracyjnym. No i może zechcecie się go pozbyć. Ja w każdym razie chciałem. Nie wiem kurła czym to ktoś namalował wcześniej, warstwa była czarna i gruba. Zacząłem od nitro. Po piętnastu minutach ręcznego szorowania namoczoną w nitro szmatą uzyskałem taki efekt, że rejestracja rozpoczynająca się od OPA zamieniła się na LPA.

 Zdążyłem się już trochę naćpać tym nitro nawet, gdy przyszedł sąsiad, zobaczył co wyczyniam i zaproponował środek do usuwania starych powłok lakierniczych, który akurat miał pod ręką. Trochę dygałem, nawet gdy wyczytałem na opakowaniu, że środek ów nie rusza lakierów dwuskładnikowych. Ale ponieważ nie widziałem szans na ogarnięcie tego za pomocą szmaty z nitro w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, postanowiłem spróbować. Jakież było moje zdziwienie, gdy po dłuższej chwili czarna farba spęczniała i dała się delikatnie zdrapać nożykiem (te bardziej spęczniałe elementy schodziły normalnie palcem). Lakier z błotnika pozostał nieruszony. Zachęcony uzyskanym efektem pojechałem po całości - jak nietrudno się domyślić, reszta farby też zeszła.

Potem tylko przejechałem dwuetapowo pastą polerską i teraz jest gites. Zatem jakby ktoś życzył sobie pozbyć się chałupniczego malowania farbą olejną, bitexem czy czym tam, to polecam "Środek do usuwania starych powłok" firmy v33. Działa jak trzeba.
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2945
Odp: Usuwanie starego numeru rejestracyjnego z błotnika
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 02, 2019, 16:56:49 »

Dzięki. Dobrze wiedzieć.
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Usuwanie starego numeru rejestracyjnego z błotnika
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 02, 2019, 17:06:49 »

Fajna rzecz. Ja 10 lat temu sie z tym męczyłem na szczęście u mnie poszło łatwo
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
regulacja starego ga¼nika

Zaczęty przez Aniol Mechanika

12 Odpowiedzi
4841 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 09, 2007, 22:28:08
wysłana przez Piotr G
11 Odpowiedzi
5993 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 24, 2012, 13:35:22
wysłana przez kichau
2 Odpowiedzi
2810 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 27, 2013, 22:15:22
wysłana przez Kamil20121
1 Odpowiedzi
1765 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 25, 2018, 17:43:44
wysłana przez xepher
10 Odpowiedzi
2678 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 14, 2019, 04:46:03
wysłana przez seba4x4