Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maj 03, 2024, 11:49:55
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: ładowanie  (Przeczytany 4043 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jawa 1234

  • Gość
ładowanie
« dnia: Grudzień 23, 2007, 10:32:15 »

Witam jestem posiadaczem jawy 350 12v i padło i ładowanie
sprawdziłem styki w instalacii i wszystko jest ok. Sprawdzałem w opcii szukaj ale nic konkretnego nie znalazłem. Czy mógłby mi ktoś napisać jak sprawdzic regulator napięcia chodzi mi o opis
ps. co jeszcze moge sprawdzić
z góry dzięki
Zapisane

Jerry

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 604
Odp: ładowanie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2007, 11:00:08 »

szczotki sprawdziłeś?? prostownik (np. zmne luty)??
co do regulatora to możesz zmierzyć prąd wzbudzenia - ze wzrostem obrotów silnika powinien on maleć.
Zapisane
JAWA TS 350 89r
YAMAHA FJ 1200 89r
BMW K 1200 GT 03r

adam2701

  • Gość
Odp: ładowanie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2007, 11:40:56 »

zmontuj układ kontrolny poprzez szeregowe połączenie ¼ródła zasilania (np. akumulatora) z żarówką kontrolną;i posprawdzaj  skąd prąd wychodzi a  skąd nie np. wszędzie powinna sie zaświecić żarówka kontrolna czyli że prąd przechodzi
Zapisane

jawa 1234

  • Gość
Odp: ładowanie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2007, 11:57:32 »

a jak zmontuje ten układ kontrolny to mam sprawdzać na instalacii czy przez nią przepływa prąd
a może mi ktos dokładniej wytłumaczyć jak sprawdzać regolator szczotki i prostownik
Zapisane

adam2701

  • Gość
Odp: ładowanie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2007, 12:30:08 »

Rys. 5.6 Kontrola uzwojeñ stojana alternatora

Kontrola układu ładowania
- zmierzyć napięcie na zacisku +B przy włączonym zapłonie: powinno ono wynosić 12 V;
- ustawić kluczyk w stacyjce w położeniu „jazda w dzieñ": zaświeci się wówczas czerwona kontrolka ładowania: napięcie powinno mieć wartość 12 V przy pomiarze między zaciskami +B prostownika a +D regulatora, oraz między zaciskami 30/51 a 87a przeka¼nika kontrolki ładowania;
- podczas pracy silnika z prędkością obrotowa większa niż 1000 obr/min można zaobserwować:
- kontrolka nie świeci się.
- napięcie mierzone między zaciskami x - y, y - z, x - z alternatora lub prostownika powinno wynosić od 10,8 do 12,2 V, w zależności od prędkości obrotowej silnika,
- napięcie mierzone między zaciskami x - 86, y- 86 alternatora powinno wynosić 6 - 7,2 V.
Kontrolka uzwojenia stojana, tak zwane zwarcie do masy (rys. 5.6);
- odłączyć koñcówki przewodów z zacisków x, y, z, i 86 alternatora;
- zmontować układ kontrolny poprzez szeregowe połączenie ¼ródła zasilania (np. akumulatora) z żarówką kontrolną;
- jeden koniec obwodu połączyć z masą alternatora, a drugi koniec kolejno z zaciskami x, y, z, i 86;
- zaświecenie się kontrolki podczas pomiaru świadczy o zwarciu do masy badanego uzwojenia.
Rys. 5.7 Kontrola uzwojeñ wirnika alternatora

Kontrola uzwojeñ wirnika alternatora
- odłączyć koñcówki przewodów od zacisków l i DF szczotkotrzymacza;
- dołączyć układ kontrolny kolejno do zacisków l i DF oraz masy wirnika;
- zaświecenie kontrolki świadczy o zwarciu uzwojenia wirnika.
Czynności kontrolne można przeprowadzić również po wymontowaniu szczotkotrzymacza. Układ kontrolny dołącza się wówczas do masy wirnika i poszczególnych pierścieni ślizgowych wirnika.
Diody. Za pomocą układu kontrolnego (żarówka i ¼ródło prądu) można również sprawdzić poszczególne diody układu prostowniczego. Wcześniej jednak należy odłączyć przewody z zacisków prostownika. Pomiar wykonuje się włączając szeregowo diodę w obwód kontrolny raz w kierunku przewodzenia, a drugi raz w kierunku zaporowym. Przy pomiarze w kierunku przewodzenia żarówka powinna świecić, przy pomiarze w kierunku zaporowym nie. Pomiar ten ma charakter wyłącznie orientacyjny, gdyż nie występują w nim konkretne wartości prądu ani napięcia. Dokładne pomiary można wykonać za pomocą amperomierza i woltomierza. Producent określa maksymalny spadek napięcia 1,2 V w kierunku przewodzenia dla prądu 15 A oraz maksymalne natężenie prądu 50 A w kierunku zaporowym dla napięcia 100 V.
Regulator napięcia jest wyprodukowany jako układ nierozbieralny. Nie można więc go regulować ani naprawiać. Usterkę regulatora napięcia można wykryć poprzez eliminację możliwości powstania usterek w pozostałych elementach układu ładowania.
Jeżeli podczas jazdy lampka kontrolna ładowania świeci się z pełna lub zmniejszona intensywnością lub nie świeci się - po włączeniu zapłonu przy unieruchomionym silniku - oznacza to uszkodzenie regulatora napięcia. W takim przypadku należy sprawdzić, czy regulator jest prawidłowo zamontowany oraz skontrolować połączenia przewodów. Powierzchnie przylegania muszę mieć czysty, metaliczny styk. Jeżeli oczyszczenie miejsc styku nie przyniesie rezultatu, można zamontować nowy (np. od innego motocykla) sprawny regulator i porównać działanie kontrolki ładowania. Sprawne działanie kontrolki świadczy jednoznacznie o uszkodzeniu sprawdzanego regulatora, który trzeba wówczas wymienić na nowy.
W czasie sprawdzania układu ładowania należy również skontrolować stan powierzchni stykowych w gnie¼dzie bezpiecznika. Może się zdarzyć, że mimo sprawnego bezpiecznika - z uwagi na brak właściwego styku - układ ładowania nie działa sprawnie. W takim przypadku należy oczyścić powierzchnie stykowe gniazda bezpiecznika i koñcówek bezpiecznika.
Zapisane

henryk_o

  • Gość
Odp: ładowanie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2007, 14:41:20 »

Cytat: adam2701

Regulator napięcia jest wyprodukowany jako układ nierozbieralny. Nie można więc go regulować ani naprawiać. Usterkę regulatora napięcia można wykryć poprzez eliminację możliwości powstania usterek w pozostałych elementach układu ładowania.


Błąd  :>

Wbrew temu co piszą w instrukcji obsługi, regulator napięcia jest jak najbardziej elementem rozbieralnym i tym bardziej naprawialnym...
Na dole strony: http://www.motos.konin.lm.pl/serwis_jawa5.2.htm
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Słabe ładowanie:)

Zaczęty przez Faza Elektryka

21 Odpowiedzi
9196 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 11, 2007, 23:31:29
wysłana przez WhitePower
38 Odpowiedzi
13851 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 11, 2006, 18:18:40
wysłana przez wojk2
ładowanie o co chodzi??

Zaczęty przez MZiobro « 1 2 3 » Elektryka

68 Odpowiedzi
20959 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpień 12, 2008, 13:38:59
wysłana przez Kotos
ładowanie elektryka

Zaczęty przez marioskate Elektryka

10 Odpowiedzi
5444 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwiec 14, 2007, 15:59:59
wysłana przez Xargo1
9 Odpowiedzi
4539 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marzec 11, 2008, 20:55:38
wysłana przez bakczysaraj