Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 15, 2024, 07:14:42
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Ustawienie na dotarcie.  (Przeczytany 21480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xPredatorx88

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 137
  • CZ 175/487
Ustawienie na dotarcie.
« dnia: Września 01, 2012, 15:30:38 »

Witam.

Moja Cz 175 model 487 jest jeszcze ustawiona na dotarcie ma dopiero przejechane już 2346 kilometrów mało bo moto niebyło baaardzo długi czas jeżdzone jak ja zaczynałem jeździc było ustukane 1790 km i jeżdże tylko po lesie. Ale do sedna. Jak już wspomniałem cetka jest ustawiona na dotarcie. I tu moje pytanie czym się różni ustawienie na dotarcie. A czym ustawienie gaźnika na normalną prace silnika niż na docieranie. Obcja szukaj nie znalazła wyników.

ps. miałem dać ten post do działu mechanika. Ale ten dział wydaje mi się odpowiedni. Z góry przepraszam za błędy. Pisze na telefonie i nie podkreśla mi błędów.
Zapisane
Najlepszy widok na burze? W moim wstecznym lusterku :]

CZ 175/487

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #1 dnia: Września 01, 2012, 15:46:56 »

Tym że na dotarcie ustawia się ją tak by musiała więcej mieszanki połykać by się nie zatarła i by mieszanka chłodziła piecyk ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

xPredatorx88

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 137
  • CZ 175/487
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #2 dnia: Września 02, 2012, 16:21:26 »

Aha teraz rozumiem. Jak napisałeś że połyka więcej mieszanki to znaczy że bierze więcej paliwa. A ile dokładnie go wypali. A czy lepiej tak zostawić te ustawienie czy lepiej już z moim przebiegiem ustawić ustawienia te po dotarciu? A na ustawieniu gaźnika na docieranie ma to jakiś (prócz lepszego smarowania) wpływ na vmax i moment?
Zapisane
Najlepszy widok na burze? W moim wstecznym lusterku :]

CZ 175/487

mati krk

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • I love it. CZ 175/487 1988r.
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #3 dnia: Września 04, 2012, 17:16:34 »

Kolego mam ten sam model i ustawienie gaźnika na docieranie ma na celu dostarczenie więcej mieszanki a co za tym idzie oleju do smarowania, co do prędkości i momentu raczej nie zauważysz różnicy, jak jeździsz tylko po lesie to CZ może Ci spalić więcej ponieważ musisz ją utrzymywać na wysokich obrotach. Chyba, że masz inne niż w mojej okolicy bardzo pagórkowate lasy.
Zapisane
Zużycie paliwa - Motostat.pl

Krzysiek

  • Gość
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #4 dnia: Września 09, 2012, 19:28:57 »

...xPredatorx88...

Jak docierasz motor to nie radzę robić tego w lesie...Krzysiek
Zapisane

deluxes16

  • Gość
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #5 dnia: Września 09, 2012, 20:48:51 »

jak można docierać moto  :P

Zapisane

mati krk

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • I love it. CZ 175/487 1988r.
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #6 dnia: Września 10, 2012, 11:00:07 »

Opcja szukaj nie boli. Poza tym dużo o tym jest w książce serwisowej, należy jeździć spokojnie nie wkręcając moto zbyt długo na wysokie obroty. Nawet ktoś niedawno pisał na forum że miejscem lepszym do docierania jest teren pagórkowaty, ponieważ pod górkę Jawa się zagrzeje, a z górki schłodzi  :D
Zapisane
Zużycie paliwa - Motostat.pl

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #7 dnia: Września 10, 2012, 11:36:10 »

to nie jest tak - najlepsze są dłuższe proste i pogoda z niewielkim wiaterkiem byle nie za silnym - w instrukcji docierania jawki 50 piszą żeby unikać jazdy pod wzniesienia a jeżeli się zdaży to podjeżdżać na 2. na prostej jak się motorek rozpędzi to sobie leci, chłodzi się i nie przemęcza zbytnio
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #8 dnia: Września 10, 2012, 14:01:42 »

Jak ją dotrze w lesie i jej nie przegrzeje to dam sobie rękę uciąć że później jak ją będzie pałował w lesie to na bank tłoka nie złapie :P
Sprawdziło się to nie raz w moim przypadku. Z kolegami też się jeździło i jeszcze się nie zdarzyło by któremuś z nas złapało tłoka. W lesie nie jedzie się tak jak na trasie, czyli praktycznie cały czas z tak samo odkręconym gazem. W lesie to się kręci i dawkuje paliwo bardzo różnie. Prawa ręka pracuje cały czas ;D
Może właśnie i w naszym przypadku sprawdzała się teoria majzla że w pagórkowatych okolicach mniej maszyn się zaciera ;)
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #9 dnia: Września 10, 2012, 20:19:06 »

Jak ją dotrze w lesie i jej nie przegrzeje to dam sobie rękę uciąć że później jak ją będzie pałował w lesie to na bank tłoka nie złapie :P
Sprawdziło się to nie raz w moim przypadku. Z kolegami też się jeździło i jeszcze się nie zdarzyło by któremuś z nas złapało tłoka. W lesie nie jedzie się tak jak na trasie, czyli praktycznie cały czas z tak samo odkręconym gazem. W lesie to się kręci i dawkuje paliwo bardzo różnie. Prawa ręka pracuje cały czas ;D
Może właśnie i w naszym przypadku sprawdzała się teoria majzla że w pagórkowatych okolicach mniej maszyn się zaciera ;)
Zawsze są wyjątki :D
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

sagajev85

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • Były:Komar 1, Jawka, WSK 175, WSK 125 Jest CZ 175.
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 14, 2012, 08:55:54 »

A mnie złapało tłok mimo że jechałem po asfalcie było zimno (około 0 stopni) i nie pałowałem z gazem (może 50km/h)... Czy te Czeskie maszyny są aż tak wrażliwe na puchnięcia tłoka. Kurcze jak się miało fumke to 100 km tak w miarę lekko a reszta to już normalnie:)
Zapisane
    Status GG

pires

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
    • Bemoto Motocykle
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 14, 2012, 09:13:57 »

... Czy te Czeskie maszyny są aż tak wrażliwe na puchnięcia tłoka. Kurcze jak się miało fumke to 100 km tak w miarę lekko a reszta to już normalnie:)


Moja CZ 175 477 była po szlifie i miała nowy tłok, pierścienie. Szybko składałem i jechałem na Rajd Starych Motocykli 2012, pogoda ładna jak to w czerwcu. Średnia prędkość 70-80. Nic się nie zacierało.


Dużo zależy od  jakości tłoku i szlifu. Oczywiście założyłem czeski tłok.
Zapisane
    Status GG

sagajev85

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • Były:Komar 1, Jawka, WSK 175, WSK 125 Jest CZ 175.
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 14, 2012, 09:53:49 »

Może miałem źle ustawioną iglicę (na minimum) bo powietrze zawsze zakręcam :) , a moto świerzo kupione. Chłopaki z forum mówili ze tłok przetrzeć papierkiemn 500 i można zakładać do cześki. No te tłoki Czeskie trochę drogo wychodzą (100 zł), a szaqnowny formumowicz gdzie kupował?
Zapisane
    Status GG

pires

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
    • Bemoto Motocykle
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 14, 2012, 10:01:13 »

Jeśli  tłok się zatarł a nie jest produkcji czeskiej, to bym drugi raz nie ryzykował.
Mój tłok kupiłem w sklepie w Śremie, gdzie pracowałem kilka lat temu. Miałem mały rabat, ale dokładnej ceny nie pamiętam.
Zapisane
    Status GG

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 14, 2012, 10:06:59 »

Ja założyłem nowe czeskie tłoki i w upale 30 stopni pojechałem w trasę 300 km bez przystanku i nic się nie zatarło :p

Grunt, gaźnik na bogato i nie pałować.

Chociaż mój gaźnik był trafiony i dawał za bogato z czego wynikało wiele problemów.
Zapisane
    Status GG

sagajev85

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • Były:Komar 1, Jawka, WSK 175, WSK 125 Jest CZ 175.
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 14, 2012, 11:03:15 »

Zamówiówiłem z Almotu gość się chwalił że owalizują. Zobaczymy ten co mam to jakoś mu nie ufam i wole nowy kupić.
Zapisane
    Status GG

pires

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
    • Bemoto Motocykle
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 14, 2012, 12:11:36 »

Zobacz oznaczenia na tłoku. Niekiedy jest producent. Zebyś nie kupił drugi raz tej samej firmy. Tłoki z Almotu są dobre, ale ja i tak wole czeskie.
Zapisane
    Status GG

sagajev85

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • Były:Komar 1, Jawka, WSK 175, WSK 125 Jest CZ 175.
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 14, 2012, 12:22:05 »

Co do tego oznaczenia producenta to zerknę jak będzie to podam jaki dla przestrogi, a dzwoniłem do gościa z Almotu i mówił, że tłoki są ze stopu AK 12 (czyli niby gorsze), nom cóż zobaczymy.
Pytanko do kolegi czy trzeba grzać tłok żeby sworzeń wyszedł ?
Zapisane
    Status GG

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 14, 2012, 18:48:27 »

Jeżeli masz silnik po sporym przebiegu to sworzeń wyjdzie palcem. Chyba, że wszystko świeże to raczej bedziesz potrzebował wypychacza do sworznia.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 15, 2012, 06:59:29 »

Mierzy ktoś z Was temperaturę silnikowi w czasie docierania ? Bo to chyba podstawowa rzecz . Jak się świeży silnik dogrzeje >150C to nie ma się co dziwić że tłoki szlag trafia .
Swojej robiłem 2 remonty , dwa razy dostawała nowe tłoki i mi nigdy ich nie złapało... naprawdę nie wiem dlaczego . Może dlatego że ja jeżdżę z termometrem . A mieszkam na Podhalu - górek mi tutaj nie brakuje .


Jak ustawić machinę :
- oleju do paliwa dajemy duuużo (1:30 można nawet więcej 1:20 , 1:15) !!
- Iglica w gaźniku do góry (środkowy rowek , lub wyżej)
- śruba powietrza na niskich otwarta nie więcej niż 0,5 obr .
- Pałować można , kręcić do końca obrotomierza też . Najważniejsze - NIE PRZEGRZAĆ , bo tłoka złapie . Tłoki puchną od temperatury , bo się aluminium rozszerza . Temperatura powstaje w świeżym silniku od tarcia nówek tłoków z pierścieniami o ścianki cylindrów .


Jak silnik jest świeży po szlifie , to będzie się i tak bardzo grzać , bo tarcie tam jest potężne . Polecam założyć jakikolwiek wskaźnik temperatury (w okolice głowic) i jak ona będzie dochodzić do 120C to dać dychnąć silnikowi , zgasić go i przestudzić (Mi to wychodziło tak że robiłem przerwę na papierosa lub dwa co jakieś 20 minut , na samym początku) . Jak minie 2500 km to po takim przebiegu są minimalne szanse że silnik się przytrze , wtedy powierzchnie tłoków , pierścieni i cylków powinny być już na tyle wyrównane że nie dają aż tak wiele tarcia - i co za tym idzie - ciepła . Po 2500 km silnik uznaje się za dotarty i można mu zmniejszyć i spalanie i smarowanie .


Różnica jest prosto wyczuwalna ręką - odpalcie zimny silnik - połóżcie rękę na cylku . Zobaczcie jak szybko grzeje się silnik świeży a ile czasu zajmuje dojście do podobnej temperatury silnikowi po kilku tysiącach km .
Zapisane

kichau

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #20 dnia: Listopada 15, 2012, 07:28:15 »

Dokladnie Majzel. Trzeba poprostu jezdzic, a nie oczekiwac, ze silnik po 100 km bedzie dotarty. Mi tez po wymianie tlokow i szlifie w zaprzegu tloki nie zlapaly ani razu. Zrobilem po szlifie 1700 km, silnik jeszcze nie jest dotarty, ale smigam juz prawie na v-max, potem zwalniam, silnik stygnie itd.

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 15, 2012, 08:57:11 »

Cytuj
Mierzy ktoś z Was temperaturę silnikowi w czasie docierania ? Bo to chyba podstawowa rzecz . Jak się świeży silnik dogrzeje >150C to nie ma się co dziwić że tłoki szlag trafia
ja u siebie miałem wskaźnik i jak temp. dochodziła do 150C to silnik stawał, na początku temp. oscylowała w okolicach 135C
teraz po 4500km bez owiewki oscyluje w okolicach 110-120C
a co ciekawe z owiewką ciężko jest przekroczyć 90-100C
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #22 dnia: Listopada 15, 2012, 09:08:30 »

mi kiedyś wójek też miwił żeby przy docieraniu gasić co 10 - 15 km :D i trochę poczekać żeby wystygł przynajmniej przez pierwsze 100 - 200 km
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

pires

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
    • Bemoto Motocykle
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #23 dnia: Listopada 15, 2012, 09:49:28 »

mi kiedyś wójek też miwił żeby przy docieraniu gasić co 10 - 15 km :D i trochę poczekać żeby wystygł przynajmniej przez pierwsze 100 - 200 km
Nie ma co przesadzać, to co napisałeś to jest męczarnia, a nie jazda.
Jeżeli jest dobry tłok to można jechać bez przerwy.


Koledzy w którym miejscu mierzą temperaturę ? Bo wydaje  mi się, że w każdej części jest ona inna.
Zapisane
    Status GG

von_Majzel

  • Gość
Odp: Ustawienie na dotarcie.
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 15, 2012, 10:41:01 »

Albo męczysz siebie , albo męczysz silnik ... Mechaniki nie da się przeskoczyć . Mierzyć temperaturę trzeba przy/na głowicach (wysoko) , daleko od okien wydechowych , bo gorące spaliny sztucznie zawyżają pomiar . Docieranie silnika to bardzo ważna rzecz . "Jak sobie pościelesz tak się wyśpisz" = jak dotrzesz , tak to będzie jeździło . Naprawdę lepiej się pomęczyć przez pierwsze 500 km kiedy ciepła jest najwięcej i trzeba bardzo spokojnie rozluźniać silnik i potem mieć święty spokój , niż ładować nowe tłoki i pierścienie po każdym przegrzaniu , narzekając jakie to te stare silniki są dziwne . Podkreślam - najważniejsze nie przegrzać przy docieraniu . Po 500-1500 km poprawnego przebiegu ryzyko złapania tłoków bardzo , bardzo spada bo silnik się grzeje już o wiele mniej . Ważne jest też aby tak ustawić zapłon+gaźnik aby silnik sam chłodził się na niskich obrotach , u mnie na docieraniu przy temperaturze 120C na luzie , na postoju temperatura pomalutku spadała , nie rosła . Silnik chłodzi się tym nadmiarowym paliwem (bogatą w paliwo mieszanką z gaźnika) , ono odparowuje ale nie spala się całe , zabierając ciepło z silnika . Druga rzecz że bogata mieszanka też dostarcza więcej oleju zapobiegając zatarciom . Zapłon musi być tak ustawiony , żeby nie był zbyt wyprzedzony , bo wtedy dodatkowo dogrzewa silnik , a prędkości ponaddźwiękowych i tak na dotarciu się nie osiąga . Fabryka nakazuje dopiero po 2500 km przeregulować silnik do normalnej pracy , czyli zubożyć mieszankę . Można wcześniej , ale trzeba naprawdę wiedzieć co się robi .
Polecam kupić termometr na podczerwień (pirometr) , taki prosty kosztuje mniej niż 100zł , albo zamontować czujnik od temperatury , każdy pomiar lepszy niż jego brak .


PS. Oprócz zatarcia przegrzanie niesie za sobą jeszcze inny długoterminowy efekt - rozhartowanie pierścieni . To jest dużo trudniejsze do wykrycia , a ma spory efekt na pracę silnika .
« Ostatnia zmiana: Listopada 15, 2012, 10:47:10 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Dotarcie Jawy.. ile ?

Zaczęty przez Ripi « 1 2 » Mechanika

34 Odpowiedzi
13133 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 01, 2007, 02:01:39
wysłana przez mietek2
Jaki olej na dotarcie?

Zaczęty przez yanko « 1 2 » Eksploatacja

48 Odpowiedzi
15476 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 13, 2018, 09:29:23
wysłana przez Yabaman
6 Odpowiedzi
3684 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 05, 2013, 17:50:49
wysłana przez von_Majzel
1 Odpowiedzi
2557 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 11, 2014, 16:33:09
wysłana przez Karolek
18 Odpowiedzi
4001 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 26, 2016, 21:47:19
wysłana przez marian