Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 08:13:39
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9   Do dołu

Autor Wątek: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.  (Przeczytany 49449 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #175 dnia: Czerwca 09, 2016, 21:31:50 »

Zawsze bedzie ciut kapać - ja mam 35 i 125 oraz iglica na 4 od góry i śmiga jak złoto ;)

U mnie zapinka na iglicy na trzeciej pozycji od góry, zmienie jak u Ciebie i potestuje :)


A czemu to musi kapać ? Już chciałem to dzisiaj klejem zakleić :D
Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #176 dnia: Czerwca 09, 2016, 23:59:57 »

u mnie tam nic nie kapie. jesteś pewien że to spod tej kulki?

Co do ssania to jak się nie rusza od razu po odpaleniu to po kilku sekundach trzeba je wyłączyć. TAK WYŁĄCZYĆ ;) bo dostaje za dużo paliwa i zalewa...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #177 dnia: Czerwca 10, 2016, 07:15:41 »

u mnie tam nic nie kapie. jesteś pewien że to spod tej kulki?



Cześć.
100 % pewności nie mam. Myślałem, że to z wężyka dlatego wymieniłem go na ciaśniejszego i dwoma trytkami ścisnąłem.
Dotykam suchą szmatkę tą kulkę, widzę mokra i za chwile widzę że znowu tam paliwo jest.
To jakaś wada fabryczna albo ja nie wiem :(
Ale drażni mnie to bo kapie trochę tego paliwa, chyba że kranik zakręcę to jeszcze trochę pokapie i się zatrzyma.

Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #178 dnia: Czerwca 10, 2016, 08:34:38 »

Raczej kapać tam ni powinno. Przy moim gaźniku jest sucho
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

deadamf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 163
  • Jawa 350 TS Dniepr MT11 TA 600V Yamaha Xmax CZ 350
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #179 dnia: Czerwca 10, 2016, 13:43:17 »

Naprawione :)

Ciekawe na jak długo :D

Wziąłem przebijak o odpowiedniej średnicy i parę razy walnąłem w tą kulkę, dobiłem ją po prostu bo chyba była za mało wbita.
Przestało kapać :)
Zapisane
--
Pozdrawiam
Deadamf

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #180 dnia: Czerwca 11, 2016, 08:38:59 »

Wielu Kolegow narzeka, ze im Mikcarb nie trzyma poziomu paliwa albo na postoju zostawia pod soba kaluze paliwa (czyli tak jak oryginalny Jikov). Przyczyna tego jest zwykle nietrzymanie paliwa przez zaworek iglicowy. Gaznik Mikuni VM28, przodek Mikcarba, do polowy lat 70-tych mial dokladnie taki sam czesto popuszczajacy zaworek bez gumowego stozka. W nowszych modelach Mikuni ten stozek juz byl i sprzedawane obecnie zaworki do wielu modeli japonskich gaznikow Mikuni, Keihin oraz ich kopii (PWK, KOSO) do Mikcarba pasuja. Wrzucam zdjecia na ktorych widac wymiary oryginalnego zaworka, jego gniazda (troche za slabo rozsunalem suwmiarke, tam jest okolo 5.25-5.30mm), zaworka od tajwanskiego gaznika PWK z gumowym stozkiem oraz widok Mikcarba z tym zaworkiem. W Polsce te zaworki sa sprzedawane jako czesci do chinskich pojazdow (do japonskich tez), nie sa drogie wiec jak komus Mikcarb popuszcza to warto mu taki zaworek wstawic.
Na eBayu jest sporo tych zaworkow wysylanych z Polski wiec powinny tez byc w sklepach motoryzacyjnych. Mozna kupowac w ciemno zaworek do gaznika PWK ale lepiej wziac suwmiarke i sprawdzic wymiary bo sprzedawca moze sie pomylic i dac cos innego.
Edit: Ostatnie zdjecie pokazuje kontrole poziomu paliwa i powinno byc plywakiem do gory (nawet jak je przekrece to po wklejeniu na forum wciaz jest plywakiem w bok). Po zmianie zaworka trzeba poziom paliwa sprawdzic i w razie potrzeby ustawic.

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #181 dnia: Lipca 22, 2016, 13:22:25 »

Panowie, mi mi ktoś podpowiedzieć, gdzie kupić dysze do mickarba?
Myślę nad zakupem 30-35 i 125-130.Nadeszła już chyba pora na zmianę choć od dotarcia remontu zrobiłem z 300 km:)
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #182 dnia: Lipca 22, 2016, 13:46:45 »

Sklep internetowy Larsson.pl. Na poczatku tego watku sa jego namiary.
Obecnie jest w nim chyba jakas przerwa wakacyjna bo nie mozna doczekac sie na wyswietlenie oferowanych dysz.

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #183 dnia: Grudnia 30, 2016, 20:14:04 »

odkopię.
Czy dysze o tych numerach z larssona pasują do tego gaźnika? Bo linki podane w temacie nie działają

Główne:
130 - 7240211
125 - 7240195
Wolnych obrotów:
37,5 - 7210875
40 - 7210883

Zapisane
    Status GG

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #184 dnia: Grudnia 30, 2016, 20:41:19 »

do VW 28 kupowalem w zeszlym roku te dysze:


główne
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=7415&cdes=%20Solex-Mikuni%20SJ


wolnych obrotów:
http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=9424&cdes=%20Mikuni%20VM28/486


co moge dodac od siebie moj silnik nie jest pierwszej mlodosci i na oryginalnej dyszy 110 nie chciala "ciągnąć" v-max bylo ok 100km/h. Potem zamontowalem dysze glowna 130 i bylo ok aktualnie mam 125 i tez jest ok, mysle ze nawt 120 by starczyła.
Co do dyszy wolnych obrotów chyba mam obecnie 35 ale planuje jak bede kupywal dysze kupic 45 oraz 55 i zobaczyc jak bedzie pracowal silnik ;)
« Ostatnia zmiana: Grudnia 30, 2016, 20:45:59 wysłana przez killler »
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #185 dnia: Grudnia 30, 2016, 20:47:23 »

główne co podałeś są identyczne jak te co ja podałem. Jak wkleisz te numery co podałem w wyszukiwarkę w larssonie to wyskakują dokładnie te co podałeś. Od wolnych te co podesłałeś są całkiem inne niż ta co w gaźniku są. Pasują one?
Zapisane
    Status GG

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #186 dnia: Grudnia 30, 2016, 21:03:25 »

chyba strzelilem gafe, jednak to byly chyba te ale jutro moge sprawdzic i potwierdzic bo mam gdzies opakowania od tych dysz


http://www.larsson.pl/index.php?c=odk&nt=7419&cdes=%20Dellorto%20[M5]
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #187 dnia: Grudnia 30, 2016, 21:13:17 »

jak mogę to proszę sprawdź, jutro chce pojechać i zamówić u mnie w sklepie bo mi się trafiło że mam dystrybutora w swoim mieście. Na opakowaniach na pewno będą numery zaczynające się na 3 lub 7 i mające 7 cyfr. Z góry dziękuję :)
Zapisane
    Status GG

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #188 dnia: Grudnia 30, 2016, 21:14:17 »

oki przypomnij sie jeszcze jutro zebym nie zapomnial ;D
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #189 dnia: Stycznia 07, 2017, 17:57:30 »

założyłem dziś gaźnik, nie wytrzymałbym do wiosny, największy problem miałem z jej pierwszym odpaleniem, dopiero po zdjęciu gumy z filtra i zatkaniu dolotu ręką odpaliła. Po chwili pracy i zgaszeniu odpalała bez problemu. Jak zostawiłem ją na jakąś godzinę i chciałem ponownie odpalić to już nie chciała zagadać czy na ssaniu czy bez, chyba muszę rozwiercić dysze jak poleca Yabaman, bo jak będzie tak palić to masakra. Dysze główną dałem 125 a wolnych 40.
Zapisane
    Status GG

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #190 dnia: Stycznia 07, 2017, 18:08:28 »

ktoś tak wlasnie tez pisal ze mial problemy z rozruchem zimnego silnika, u mnie po calej zimie stania odpalila chyba za 5 kopem, nic nie rozwiercalem
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #191 dnia: Stycznia 07, 2017, 18:13:00 »

u mnie i 20 kopów nic nie daje i to mnie denerwuje, po prostu nie chce załapać, jak zasłonie dolot odpala.
Zapisane
    Status GG

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #192 dnia: Stycznia 07, 2017, 18:17:48 »

a ssanie wlaczyles ?tutaj jest odwrotnie niz w jawie 8)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #193 dnia: Stycznia 07, 2017, 19:00:38 »

włączyłem, nie chce załapać nieważne ile bym kopał, w poniedziałek zdejmę jeszcze raz gaźnik rozbiorę ssanie i wyczyszczę, może tam coś siedzi. Bo np przy wkręcie od regulacji drobnych obrotów paproch blokował dopływ powietrza.
Zapisane
    Status GG

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #194 dnia: Stycznia 07, 2017, 19:36:23 »

u mnie byl tez duzy paproch pod zaworkiem  ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Ajgor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 198
  • Jawa 350 - 634 12v ; MZ TS 150
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #195 dnia: Stycznia 07, 2017, 19:37:51 »

Ja tak miałem gdy padł mi labirynt wału też odpalała po zatkaniu dolotu a jak chwile pochodziła to już paliła normalnie.
Zapisane

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #196 dnia: Stycznia 07, 2017, 19:58:35 »

labirynt jest dobry bo na jikovie normalnie odpaliła i chodziła
edit: zresztą mój wał jest na labiryncie od Pana Marka więc raczej na pewno można go wykluczyć
« Ostatnia zmiana: Stycznia 07, 2017, 20:25:42 wysłana przez Junak »
Zapisane
    Status GG

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #197 dnia: Stycznia 07, 2017, 22:38:25 »

Kolego spróbuj wyczyścić Mikcarb'a. Czasami mogą zostać jakieś paprochy tak jak inni piszą...
Moja pali zawsze za 2gim razem. czasem zdarzy się za pierwszym. Po dłuższym postoju (np. Zima) 4 max 5...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #198 dnia: Stycznia 08, 2017, 13:54:10 »

tak zrobię, jutro go wyjmę i wszystko poczyszczę jeszcze raz
Zapisane
    Status GG

Junak

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 116
  • Jawa TS 350, Komar, Junak
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #199 dnia: Stycznia 16, 2017, 22:46:37 »

wyjęcie i czyszczenie niewiele dało, dalej nie odpalała, rozwierciłem dysze od ssania w komorze wiertłem 0.9mm i teraz jawa już odpala można powiedzieć że normalnie.
Zapisane
    Status GG
Strony: 1 ... 6 7 [8] 9   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
12327 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 20, 2012, 14:40:06
wysłana przez Strażak
16 Odpowiedzi
10172 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 14, 2015, 15:40:20
wysłana przez Karolek
74 Odpowiedzi
19276 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 19, 2015, 19:13:24
wysłana przez Kanter
103 Odpowiedzi
30654 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 15, 2021, 08:53:01
wysłana przez azbescik2
3 Odpowiedzi
1937 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2019, 12:46:53
wysłana przez Kurczaczek