Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 14, 2024, 11:07:05
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do dołu

Autor Wątek: Pali na jeden gar  (Przeczytany 33508 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Możej

  • Gość
Pali na jeden gar
« dnia: Października 29, 2005, 22:26:30 »

Witam Panów
Miałem nadzieje że nigdy nie bede musiał sie udzielać w tym poście... a jednak :( Od razu przejde do konkretów.
Dojeżdżałem powoli to świateł na 2 biegu. Nagle usłyszałem, że silnik sie strasznie zamula. Wrzuciłem jeden.... ale ona dalej muliła. Wcisnołem sprzęgło i przegazówka (przekręciłem również kranik na rezerwe bo nie byłem pewien ile mam benzyny). Usłyszałem od razu różnice w tym jak chodzi silnik (coś jak choper 4T. Cichutki jednostajny basik=jeden gar). Gdy zapaliło się światło zielone zaczołem ruszać... a raczej próbowałem bo nie na jednym garze nie wychodziło mi to najlepiej. Zatrzymalem sie na parkingu obok i zaczołem diagnoze. Po powrocie do garażu odstawiłem ją na troche. Po jakimś czasie odpaliłłem ją i przegazowałem. Włączył sie drugi cylinder i zaczeła się spalać cała niespalona dotychczas mieszanka. Podsumowując:
-Na wolnych obrotach pali tylko na jeden gar.
-Czasami na wysokich obrotach włącza sie drugi.
-Pali z kopa (trzeba ją jednak przegazować i utrzymywac wyższe obroty bo inaczej gaśnie)
-Od remontu generalnego przejechałem do 300 km
-Iksry są ładne na obydwu garach. Na tym który nie pali jest nawet ładniejsza.
-Wczoraj założyłem nowe świece.
-Niestety nie pamiętam w jakim stanie było czoło wału.
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2012, 16:15:22 wysłana przez Piotrex »
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #1 dnia: Października 29, 2005, 22:37:34 »

A na nowych świecach dalej nie pali?To jest typowy objaw sypniętej świecy ;)
« Ostatnia zmiana: Października 29, 2005, 22:51:09 wysłana przez STÓWA »
Zapisane

Możej

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #2 dnia: Października 29, 2005, 23:58:47 »

No właśnie jeszcze wczoraj jadąc po nowe świece (te które miałem wkręcone musiałem oddać bo pożyczyłem je od kumpla) wszystko było ok. Dzisiaj też jawa latała jak trzeba... do czasu. Dokładnie to po około 30 km zaczeły sie moje problemy.
Jeśli padła świeca to dlaczego po 30 km? :( Tak apropos... ostatnio padły mi 2 inne świece :D co prawda były gównianej firmy (nie pamiętam jakiej) ale przejechałem na nich te... 120km.
PS. Stowa na jakich świecach śmigasz? chodzi mi również o ciepłote. Bo ja jeżdże na iskrach f95 (do malczana)
« Ostatnia zmiana: Października 30, 2005, 00:09:17 wysłana przez Możej »
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #3 dnia: Października 30, 2005, 01:15:13 »

Osobiście nie mam najlepszych doświadczeñ ze świecami ISKRY  :'( "nawet" WSKa na tym chodzic nie chciała ! ??? W Jawie jako tako chodziły ISKRY F100 a F95 szybko padały i tez za bardzo nie wiem czemu- jedne szybciej drugie po¼niej  :'( Obecnie śmigam na NGK i muszę powiedzieć że są pięknie wypalone (kolor książkowy) ale ..... żebym tylko nie zapeszył  :P

A jeszcze co do ISKIER
miałem przypadek wadliwej serii !!!!!!!!
więcej często kupuje się kolejną świecę a ona też nie działa i tak wkółko

Co ciekawe stare ISKRY (ale tak z 20 lat) pomimo wyeksploatowania są dużo lepsze od tych obecnie produkowanych  :'(

Na zakoñczenie drobna uwaga co do świec BOSH'a
zaprzyja¼niony mechanik powiedział mi kiedyś, że boshki strasznie nie lubią oleju (precyzyjnie mówiąc nie mogą być wilgotne od oleju) więc jeżeli 2-takt nie pali najlepiej i świece są mokre, to boshe się nie sprawdzą  :'(     
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #4 dnia: Października 30, 2005, 09:34:20 »

Moja Jawa lepiej chodziła na iskrach 95 niż 100. :) Ale lepsze od nich okazały się Briski N15C - ciepłota podobna jak Iskra F100. Były naprawdę nie do zajechania - prawie :D
Obecnie latam na NGK B8HS. Polecam.
A co do BOSH'a - to faktycznie powszechną opinią jest, że w Jawie się nie sprawdzają, podonie jak tanie Championki.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #5 dnia: Października 30, 2005, 10:32:45 »

Ja w tej chwili mam F95 .Wcześniej miałem F100 ale padły.F100 wyglądały jak zaolejone a F95 są ładnie wypalone.Co do twojego problemu to może faktycznie ciepłota świec jest nieopdowiednia i nie mogą się one rozgrzać i samooczyścić.Co do jakości Iskier to faktycznie były one kiedyś dużo.Do przebiegu  48000 km wymieniałem świece tylko dlatego że tak podaje instrukcja żeby wymieniać je co 10000 ale w ciągu ostatnich 3000 wymieniłem już drugi komplet.Jeżeli jeszcze raz mnie zawiodą to wymienię je na świece innej marki  >:(:P
Zapisane

Możej

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #6 dnia: Października 30, 2005, 10:49:41 »

W takim razie wychodzi na to że świece Iskry są teraz do dupy. Po je¼dzie na starych iskrach kumpla (miały z 10 lat) po wykręceniu z cylindra były suche i miały piękny kolorek kawy. Natomiast gdy wczoraj wykręciłem te nowe iskry były one całe mokre i czarne :] Dziś pójde do garażu i założe te kumplowskie :)
Zapisane

semaj

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #7 dnia: Października 30, 2005, 15:19:25 »

wychodzi na to że świece Iskry są teraz do dupy.

Też swego czasu tak o Iskrach myślałem, ale jednak teraz jeżdżę na nich i nie narzekam. Miałem sytuację(po założeniu elektronika), że Iskry F100 starczały na 5 km, odpowiedniki NGK starczyły na jakieś 17 km. A potem założyłem (cieplejsze to chyba za mało powiedziane :) ) gorętsze Iskry, mianowicie od niecaych 400 km moja Jawa je¼dzi na Iskrach F75S, ale chyba powinienem wpasować F85RS, bo elektrody tych moich mają jednak delikatnie przykopcone elektrody od spodu.

W każdym razie gdybym miał eksperymentować na NGKach to wyniosło by mnie to wiele drożej...
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #8 dnia: Października 30, 2005, 15:31:58 »

Hmmmmm
z tymi świecami to ciekawe co pisze Semaj bo na F75 lub F80 to WSKa najlepiej chodzi, a ten silnik jest o wiele mnie obciążony cieplnie aniżeli jawcia ???
Ale może coś w tym jest......
Chociaż patrząc jak mam wypalone NGK B8HS, które są odpowiednikiem iskier F100, nie wyobrażam sobie jak miałyby wyglądać 75 :o (chyba by się elektrody stopiły ;D
W sumie to stan świec zależy od regulacji ga¼nika i zapłonu- więc może tutaj należy szukać rozwiązania kłopotów ze świecami ???
Zapisane

Możej

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #9 dnia: Października 30, 2005, 16:33:26 »

Hmmm... byłem w garażu i oto co zauważyłem (niestety miałem tylko 30 min):
-założyłem starą świece i ta też działa jak jej poprzednicy (raz spala mieszanke... a raz nie)
-postanowiłem zamienić cewki między sobą i... wydaje mi się że teraz pierwszy gar pali gdy ma na to ochote. Nie dam sobie ręki uciąć czy tak jest napewno bo 1) miałem mało czasu 2) w jednym tłumiku mam niedokręcony wkład i dzwoni przy większych obrotach. To mi troche utrudnia diagnoze.

Panowie powiedzcie mi, czy to wogóle możliwe żeby problem tkwił w zepsutej cewce, kablu WN ?
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #10 dnia: Października 30, 2005, 17:34:06 »

Może być  :'(
Ja bym sprawdził czy kabel WN ma dobry styk w cewce i w fajce (czasami żyła wewnętrzna wykonana w postaci linki miedziannej zostaje uszkodzona przez ten gwintowany bolec i kontakt raz jest a raz go nie ma).
Pó¼niej czy fajki nie są skorodowane. Czasami w niektórych fajkach można wyciągnąć ze środka rezystor (najczęściej 10kOhm) i on czasem też traci kontakt  :'(
Ale skoro po zamianie miejscami cewek problem się przeniósł na drugi gar (tak rozumiem wypowied¼ kolegi :D) to może być ciachnięta cewka. Czasami zdarzają sie takie wredne uszkodzenia elementów indukcyjnych że drut się przepali lub odlutuje a ponieważ jest w środu zalany lakierem elektroizolacyjnym ciągle pozostaje w pierwotnej pozycji i raz od wielkiego święta łapie kontakt  :'(

Jeszzce jedna rzecz mi się przypomniała, która ostatnio wprawiła mnie w duże zdziwienie  :)
Jakiś czas temu kupowałem nowe świece i fajki (wszystko NGK ;D) i pytam sprzedawcę również o jakieś przewody WN, mówię jakieś dobre może silikony i w tedy pada odp sprzedawcy (obok sklepu działa również mały serwis więc zakładam że się zna na motocyklach), że w motorach nie stosuje się kabli silikonowych  :o
Zamurowało mnie, zapytałem tylko czemu i usłyszałem, że jeżdżąc na silikonach zniszcze świece  ???
Więc kupiłem zwykłe kable no i śmiga na razie (odpukać)
Zdziwiło mnie to tym bardziej  że wielku moich kolegów je¼dzi na silikonach i nie narzekają, ale może koleś ma racje  ???
Co o tym myślicie ??? może to jest powód zamulania świec ???
« Ostatnia zmiana: Października 30, 2005, 20:11:57 wysłana przez Johnny »
Zapisane

Możej

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #11 dnia: Października 30, 2005, 22:21:14 »

PANIE I PANOWIE...
                           WINNA BY£A CEWKA!

ZA£O¯Y£EM INN¡, PO¯YCZON¡ OD KUMPLA I PRZEJE¬DZI£EM DZI¦ NA NIEJ OKO£O 60 KM :) ISKRY S¡ JEDNAK BARDZO DOBRE :P
POZDRAWIAM I DZIęKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC :)
Zapisane

Rufus

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #12 dnia: Października 31, 2005, 16:46:10 »

skoro o świecach mowa może ktoś powie na jakich najlepiej jeżdzi jawa cz350 ja jerzdzę na świecach od malucha i pali tak sobie często na jeden gar
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #13 dnia: Października 31, 2005, 18:17:14 »

Osobiście polecam NGK B8HS (zakładając że w CZ350 jest ta sama ciepłota jak w TSce)  ;D
A co do częstego palenia na jeden gar to mało prawdopodobne żeby za każdym razem winne były świece >:( trzeba by poszukać problemu gdzie indziej).
Chociaż jak pisałem już wcześniej pisałem trafiłem kiedyś na felerną serię iskier  >:(
Zapisane

Grzegorz

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 04, 2005, 12:30:49 »

nie ma za co  mozej :P
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 04, 2005, 17:30:53 »

A 'propos świec NGK. W środę jedna mi padła - właśnie B8HS, prawie nówka, o przebiegu zaledwie jakichś 300 km.
Odpaliłem moto (z pierszego) chwilę jawcia na wolnych pochodziła i zgasła. Z kopa już nie odpaliła. Odpaliła na pych ale świeca już nie działała. Padła dokumentnie - pierwszy raz mi się zdarzyło żeby świeca padła tak, że daje 0 (słownie: zero) iskry :/
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #16 dnia: Listopada 05, 2005, 00:04:19 »

Może jakaś wadliwa była :'( Mi się tak działo z ISKRAMI F80 w WSK'a :'(

Proszę wypowiedzcie się w kwestii używania kabli silikonowych (moja odp kilka postów wyżej), bo wydaje mi się że to ciekawy problem i warto by znać na niego odp :)

Z góry dzięki :)
Zapisane

Demonos

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #17 dnia: Listopada 06, 2005, 13:50:15 »

Je¼dziłem i na silikonowych i na węglowych i na zwykłych. Węglowe i silikonowe są przede wszystkim konieczne przy zapłonie elektronicznym. Ale zwykły przerywaczowy też chodzi świetnie. I ja silikony jak najbardziej polecam
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #18 dnia: Listopada 06, 2005, 20:59:33 »

Ja na silikonowych jeżdżę już trzeci sezon i jakoś nie zauważyłem żeby coś było nie tak,poza oczywiście padającymi świecami.Ale nie wiem czy to jest wina świec(Iskra) czy przewodów. ??? W sumie to od nowości sojego motoru jeżdziłem na przewodach samochodowych(ale nie wiem czy były one silikonowe) z kapturkami też samochodowymi.Wymieniłem je tylko dlatego że jak założyłem zaplon prameti iskra była tak mocna a kapturki tak zwęglone (ząb czasu)że iskra przeskakiwała przez całą długość kapturka i zatrzymywała się na metalowej części świecy.
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #19 dnia: Listopada 06, 2005, 23:44:20 »

Ciekawa zagwostka z tymi silikonowymi kablami :)

Ale może koleś nie ma racji  ;D

W każdym bąd¼ razie ciekawe :)
Zapisane

jawamania

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #20 dnia: Lutego 13, 2006, 19:50:08 »

W mojej jawce co jakis czas padaja swiece.Kupilem kiedys Valeo(tak to sie pisze)i bylem milo zaskoczony.Wyprowadzam ja przed podworko,odpalam,jedyneczka i ... omal sie ja nie przykrylem;)Jednak wkoncu jedna padla,a zakupione puzniej swiece tej samej marki juz tak nie dzialaly.
Nie sprawdzalem jeszcze NGK,moze beda ok ;)
Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 01, 2006, 21:12:52 »

Hmmmm....??
czy ktos jezdzacy jawa nie zna problemu jednego cylinderka ktoryemu sie odechcialo wspopracy z drugim ?? bo mnie sie wydaje ze wszyscy go znamy . Ale do rzeczy co do swiec firmy: ISKRA (posluze sie przykladem z czasu kiedy brykalem wieska 125 kupilem nowa na CPNnie jeszce wtedy a dojechalem do  niego na przepalonej zalozylem noweczke Iskiereczke, i co ?? i g....no chodzila na niskich obrotach nie cala minute) od tego czasu jak slysze Iskra to jednoznacznie kojarze to z fekaliami. Teraz firma BOSCH. A i owszem dobre swieczki robi ale nie te z np tajwanu albo filipin czy innych egzotycznych krajow ale ogolnie cenie sobie te swiece za ich jakosc. Kolejna firma to Brisci podobnie jak wyzej firma Bosch ale jakos gorzej u mnie je dostac. poprzedni sezon nalezal do swiec NGK (ale robia male przebiegi w 2t zauwazylo tez to kilku kumpli, no i ta cena ) wiec przesiadka na swieczki pod tytulem Berum ponoc nie do zajezdzenia ... to sie jeszcze okaze (chociaz juz okolo 100km po okolicy zrobione i nadal sprawne )
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

Badyl

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #22 dnia: Września 11, 2006, 16:31:52 »

witam !
Mam nestępujący problem z jawą 350 6V !
Wszytsko działało dobrze, aż po pewnym czasie zaczeły sie dziac takie dziwne zeczy ze : Silnik chodząc normalnie po pewnym czasie zaczynał przerywać na lewym baniaku a potem ten baniak juz wogóle nie działał! Aby po chwilowym postoju znów działac! Od razu mowie ze wykluczyłem już : świece , fajke , przewody , cewke , kondensator ! Jedyne co jest dziwne ży na platynkach lewego gara widac nadmierną ilośc iskry jak by było jakieś przebicie !
Teraz staneło na tym ze maszyna gaśnie po dodaniu jej gazu ! a świece sa zalane tak jak by odcijnało jej iskre !
Aaa i zapłon oczywiście jest ustawiony !
Helpppp !!  <crybaby>
Zapisane

Johnny

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 789
  • JAWA TS350 '90 WSK 125 M06B3 '77
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #23 dnia: Września 11, 2006, 16:48:01 »

Podobny problem był już opisywany na forum - trzeba najpierw poszukać a pó¼niej zakłądać nowy wątek - podpowiem jednak że wtedy winny był niedoładowany akumulator.
Zapisane

Badyl

  • Gość
Odp: Pali na jeden gar
« Odpowiedź #24 dnia: Września 11, 2006, 17:32:44 »

Dzięki za pouczenie ! Jednak skoro tamten problem polegał na akumulatorze to nie będe go nawet szukał -- bo nie ma opcji a tym wypadku żeby akumulator nie domagał ! !  :-/
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all 350] Jeden gar nie pali

Zaczęty przez jawa634 « 1 2 » Mechanika

42 Odpowiedzi
14016 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 06, 2007, 23:02:22
wysłana przez wskpan
10 Odpowiedzi
6566 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 30, 2007, 17:12:17
wysłana przez kamil123
38 Odpowiedzi
14674 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 28, 2011, 10:21:59
wysłana przez Mikel
3 Odpowiedzi
3182 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 14, 2015, 18:53:17
wysłana przez Daniel22
5 Odpowiedzi
2070 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 10, 2019, 22:45:10
wysłana przez Adam112