Wolna Strefa Jawa - CZ
Baza wiedzy i modyfikacji => Poprawki fabryki => Wątek zaczęty przez: azbescik2 w Grudnia 31, 2022, 16:10:08
-
Trochę knedlowego porno z produkcji troszkę zwawszego silnika do mojej cz , wczoraj i dzisiaj w sumie zdążyłem zasądzić tuleje do cylindrow doszlifować wszystkie kanały w cylindrach i dzisiaj zacząłem przerabiać kanały w karterach pod cylindry generalnie sporo dlubaniny
-
Nie będziesz żałować tego dolotu ;) 7.500 obr realne
-
Silnik jest przerabiany pod czasy otwarcia okien z aluminiowego silnika więc o dole pomyślałem nie zamierzam bić rekordów prędkości bardziej zależy mi na sprawności porównywalnej z silnikiem 638
-
Arku odpalaj silnik dasz kajta i jak mi się spodoba to i u mnie przerobisz co trzeba :)
-
Arku odpalaj silnik dasz kajta i jak mi się spodoba to i u mnie przerobisz co trzeba :)
Kamilu to w brew pozorom strasznie dużo roboty przy takich rzeczach jest o czasie nie wspomne ;)
-
To zrobisz to w niedzielę po mszy.
-
Arkadiusz ogarnie. On godzinę robi w 45 minut
-
Dzisiaj przyszedł mi zestawie do dalszego dlubania ale niestety narazie są na horyzoncie inne cele wyzsze
-
Trochę dzisiaj czasu znalazłem doprowadziłem kartery I cylindry do stanu nieomal finalnego tłoki takrze
-
Klawo. Myślisz już czy szpszengło przeniesie dodatkowe 10 koni? ;)
-
Klawo. Myślisz już czy szpszengło przeniesie dodatkowe 10 koni? ;)
myślę bardziej o 3-4 kucach :) ale to by trzeba było hamować ale kto wie
-
Po takiej modyfikacji warto było by sprawdzić moc bo przeróbka jest konkretna.
Zawsze możesz spróbować skorzystać z usług firmy tuningowej ktora ma hamownie mobilną (działają w oparciu o GPS) lub mobilnych hamowni podwoziowych dla moto. Krąży kilka ogloszen w sieci.
-
Gra nie warta świeczki ale winszuję zapału
-
Jak najbardziej warta , wiem po sobie :)
-
Gra nie warta świeczki ale winszuję zapału
fakt roboty dużo ale denerwuje mnie jak nie mogę na trasie czegoś tak sprytnie wyprzedzić jak moja żona 640 :D chciałbym dosłownie żeby to jeździło porównywalnie z aluminiowym silnikiem a różnica jest moim.zdaniem spora
-
Ale ty się nie tłumacz. Dziękuję że pokazujesz to na forum. To tylko i wyłącznie twoja sprawa po co to robisz. Jak zepsujesz to zepsujesz swoje. Masz już satysfakcję z efektu. Możemy się przy tym czegoś dowiedzie wgl. Dowiedzieć że takie przeróbki dadzą się wykonać w warunkach garażowych. Warto czy nie warto to nie nasza sprawa.
-
Witam.
zastanawia mnie jaki wpływ mają takie modyfikacje (wzrost mocy) na żywotność silnika ,wału
i całego układu przeniesienia napędu
-
Witam.
zastanawia mnie jaki wpływ mają takie modyfikacje (wzrost mocy) na żywotność silnika ,wału
i całego układu przeniesienia napędu
jeszcze raz wspomnę że modyfikacja ma być nie ostra a raczej do zwawszego poruszania się , czasy otwarcia kanalow dolotowych pluczacych i wydechowych są zerżnięte żywcem z aluminiowego silnika tak samo jak stopien sprezania nie oczekuje tutaj kosmicznego efektu a raczej zwawszego przyspiesznia porównywalnego do silnika jawy ts który jest żywszy poprostu więc raczej żywotność napędów i samego silnika będzie nie znacznie się różnić ale to czas pokarzeracz3j do wiosennego zdążę jak będzie wszystko grać to napewno na nim przyjadę ;)
-
Kawał dobrej roboty - zwłaszcza tulejowanie cylindrów.
Przy moich próbach z portingiem najlepsze efekty uzyskiwałem przy bardziej przelotowym tłumiku i sportowym filtrze powietrza na gaźniku. Niestety było głośno (zarówno wydech jak i ssanie) ale maszyna dostawała dobrego kopa - bardzo dobra reakcja na gaz.
Pan Wojtek w którymś z filmów na YT p.t. "gazela marzeń" wspomniał, że tłumik w silniku 2t to główny zawór (chodzi o element tłumiący za dyfuzorem) i coś w tym jest. Bez względu jak duże porty i okna się zrobi, jak tłumik będzie robić za duży opór to i tak efektu nie będzie - ciśnienie spalin może mocno utrudniać napływ świeżej mieszanki w DMP.
-
No nie do konca tak jest ale coś w ten deseń
-
Kawał świetnej roboty. Mam nadzieję, że efekt spełni Twoje oczekiwania.
Będziesz dodatkowo zwiększał trochę stopień sprężania, czy ograniczasz się tylko do kanałów?
-
Kawał świetnej roboty. Mam nadzieję, że efekt spełni Twoje oczekiwania.
Będziesz dodatkowo zwiększał trochę stopień sprężania, czy ograniczasz się tylko do kanałów?
(...) czasy otwarcia kanalow dolotowych pluczacych i wydechowych są zerżnięte żywcem z aluminiowego silnika tak samo jak stopien sprezania nie oczekuje tutaj kosmicznego efektu a raczej zwawszego przyspiesznia porównywalnego do silnika jawy ts który jest żywszy poprostu (...)
;)
-
A dzięki, umknęło mi to wcześniej. W takim razie ograniczam się tylko do gratulacji :D
BTW jak do diabła umieszczasz cytaty? - u mnie nie działają.
-
A dzięki, umknęło mi to wcześniej. W takim razie ograniczam się tylko do gratulacji :D
BTW jak do diabła umieszczasz cytaty? - u mnie nie działają.
Zwiń szybką odpowiedź na dole jeśli masz rozwiniętą.
-
A dzięki, umknęło mi to wcześniej. W takim razie ograniczam się tylko do gratulacji :D
BTW jak do diabła umieszczasz cytaty? - u mnie nie działają.
Zwiń szybką odpowiedź na dole jeśli masz rozwiniętą.
Dokładnie tak:
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=40603.msg398970#msg398970
-
A dzięki, umknęło mi to wcześniej. W takim razie ograniczam się tylko do gratulacji :D
BTW jak do diabła umieszczasz cytaty? - u mnie nie działają.
Zwiń szybką odpowiedź na dole jeśli masz rozwiniętą.
Dokładnie tak:
https://www.jawacz.pl/index.php?topic=40603.msg398970#msg398970 (https://www.jawacz.pl/index.php?topic=40603.msg398970#msg398970)
Dzięki!
i przepraszam za offtop.
Wracając do tematu: czekam na wrażenia z testów :)
-
Z modyfikacji to napewno jeszcze wparoje tam gaźnik 30 mm przelotu jaki nie będę pisał bo to oczywiste że pwk dolot już jest przyszykowany pod niego
-
Jako że dzisiaj skończyłem budowlane sprawy trochę wcześniej to oddałem się przyjemnoscia melduję że dół pieca już jest
-
Dzisiaj dopiescilem dół silnika wyhonowalem cylindry pasowanie poszło na 5 setek wstępnie spasowalem górę silnika ,zostało trochę jeszcze https://youtu.be/-nkiFqgms-k a to druga strona https://youtu.be/UdYZDSYy6bE
-
Przyłożył się dziad do wału :P niedługo odpal
-
Jak że nic nie chce schnąć na budowie to trochę czasu.poswiecilem na zakupy i chyba mam już wszystko teraz trochę czasu na poskładanie no i jeszcze czekam na gaźnik i alternator z zapłonem
-
Fajna modyfikacja ;D .
Czy walek napedu predkosciomierza z gietkim przedluzeniem jest do tego modyfikowanego silnika?
-
Fajna modyfikacja ;D .
Czy walek napedu predkosciomierza z gietkim przedluzeniem jest do tego modyfikowanego silnika?
Raczej do małej cezetki 175
-
Fajna modyfikacja ;D .
Czy walek napedu predkosciomierza z gietkim przedluzeniem jest do tego modyfikowanego silnika?
tak myślałem że zwrócicie na to uwage i odpowiem że chodziło mi o samo koło zebate z 11 ponieważ takie jest potrzebne do zeliwa z pośrednim walkiem z 13 a taki walek cały napędu z 11 zdobyć graniczy z cudem więc kupiłem ten wypracowałem sam zebnik chwilą zabawy na tokarce z walkiem prędkościomierza z 350 i walek gotowy nawet siedzi już w silniku
-
Może trochę off topic: jak się skończył eksperyment z silnikiem gdzie tłoki pracowały razem?
-
Tamten silnik stoi i kompletuje się do niego motocykl ten co w poście ma być do zwykłej jazdy trochę zwawszy. Dzisiaj zrobiłem tloki okna zostały wydłużone a zabezpieczenia są bez wąsów które czasem lubią się ułamać i zrobić bałagan w silniku pozatym sworznie zrobione na plywajace w piaskiem i w główce korbowodu
-
Nie wiem czy gniazda w tłoku nie są za miękkie aby zrobić sworznie pływające. Miałem przypadek że założyłem sworznie które wcisnąłem palcem w tloki i po 5000km miały taki luz w tloku że można było ruszać tłokiem wokół własnej osi.
-
W kwestii fajnego zabezpieczenia sworzni to polecam spirolock. Po prostu super to trzyma. Tylko nie wiem gdzie kupić pasujące do jawy.
Co Cię skłoniło do zrobienia pływających sworzni ?
-
Pływający swozen ma to do siebie że tlok w tulei lepiej się układabo ma większą swobodę w piascie i przezto równiej rozkladaja sie obciążenie generalnie najbardziej chodzi o rozklad sił , bardzo często manewr stosowany w japoni i to nie tylko jednośladowej a nawet np w oplu jest manewr zrobiony taki ze swozen jest na wcisk w główce korbowodu i pływa w piascie i nie jest niczym zabezpieczony
-
W silnikach samochodowych dość powszechne to było między innymi chrysler robił sworznie na wcisk w korowod.
Ciekawe czy te obecne tloki za szybko się nie wyklepią przy pasowaniu suwliwym sworznia.
-
Tloki są orginalne mh dlatego wolałem robić pod nie tuleje nominalne bo inaczej bym się w to nie bawił ;)
-
Honowałeś tuleje w główce korbowodu i otwory na sworzeń w tłokach czy zostawiłeś powierzchnie gładkie po rozwiertaku ?
-
Przy nowych korbowodach nie skomentuje honowania główki korby a o honowaniu aluminium( piasty tloka ) hmm jak wiesz jak to zrobić to daj znać ja nie mam zielonego pojęcia jak honowac aluminium
-
Co do aluminium to wiem prawie tyle samo co Ty, poza faktem ze takowe się wykonuje. (Np. Jurgal ma w ofercie honowanie aluminium) Liczyłem ze dowiem się coś nowego.
W kwestii honowania główki korbowodu. Tutaj Cie zaskoczę otóż wykonuje się je przy sworzniach pływających, czym sam byłem zdziwiony ale zdałem się na firmę która buduje silniki do motorsportu (Dziak) i w taki właśnie sposób korbowody od nich otrzymałem po dopasowaniu.
-
Chodzi Ci o honowanie pod wymiar sworznie tak? Otóż sworzen pływający robiłem stara metoda rozwiercajac rozwiertakiem o odpowiedniej tolerancji piastę tłoka więc wymiar swoznia sie nie zmienił . O honowaniu aluminium nie słyszałem ale może i takowe jest myślę że do tak wyczynowego silnika ;) to nie będzie przeszkadzało jak zrobiłem to stara metoda a nie nowoczesna wedle procedury jakiejś firmy x . A to czy wiem co to honowanie zostawię bez komentarza bo to nie temat o tym.
-
Dokładnie chodziło mi o honowanie pod wymiar sworznia w celu uzyskania odpowiedniego luzu dla sworznia pływającego i przy okazji poprawę właściwości smarnych połączenia pływającego ze względu na pozostającą w rysach po honowaniu mieszankę. W zasadzie byłem ciekaw po prostu w jaki sposób powiekszales otwory do pasowania suwliwego z wciskanego. Tutaj musze przeprosić za zamieszanie bo teraz sobie uświadomiłem ze w glowce korbowodu jawy i cz sworzen jest osadzony pływającego fabrycznie wiec nie wymagało żadnej obróbki.
-
No ale np w mz etz 250 czy 251 masz stworzen plywajacy i obróbka jest po rozwoertaku a nie honowanie .
-
No ale np w mz etz 250 czy 251 masz stworzen plywajacy i obróbka jest po rozwoertaku a nie honowanie .
i nie tylko mz tak ma starsze modele jawy i cz miały nawet w piascie tłoka specjalne otwory do smarowania i wiele przerabiaczy starszych silników między innymi T. Salek pisze praktycznie zawsze że sworznie mają dać się wciskać palcami mają być suwliwe u mnie tak zrobiłem zobaczymy ile to pociągnie km
-
Podoba mi się ten wątek, czekam niecierpliwie do wiosny jak to będzie jeździło.
-
Coś czuję ,że ten z filmu też dłubał jak kolega i taki efekt
https://vm.tiktok.com/ZMYh64sKn/
-
Aż tak nie będzie wiem po swojej , ale i tak będzie fajnie jechało.
-
Silnik przełożony i wstępnie odpalony jest trochę do poprawy le silnik pracuje ładnie
https://youtube.com/shorts/UJwpPu7wIX8?feature=share
A tak wyglądał pierwszy odpal trochę kiepsko bk na swierzym gazniku ale poszła i pracuje ładnie https://youtu.be/US9zAmLz55Q
-
Będzie dobrze. Pracuje równo i widać kłęby piekącego dymu. Operator kamery reaguje żwawo na polecenia. Czekam na drugi odcinek gdy widać będzie jakaś piękna niewiastę, jej rozwiane włosy i uśmiech na twarzy. A nie jakis smutny garaż. Na zdrowie
-
https://youtu.be/JIGJe1KnRk4 po wstępnym dostrojeniu
-
Arkadiuszu ale ty mnie teraz zaimponowałeś:) Musisz dać mi się przejechać jak będzie zapierdalać to i z mojego jednego motóra zrobimy ścigacza.
-
https://youtu.be/JIGJe1KnRk4 po wstępnym dostrojeniu
No ciekaw jestem jak to będzie ganiać...
-
Ze 30 minut dzisiaj pojeździłem i jest spoko motocykl lepiej się kręci w wysokich partiach obrotów do 80 na 2 biegu nie trzeba jej prosić w porownaniu z standardowym silnikiem wszystko przenioslo sie o jakies 700 obrotow wyzej ale jeszcze długa droga z ustawianiem gaźnika bo okazuje się że 115 główna jest zdecydowanie za mała świece są jasno popielate
-
Gratuluje, ze smiga - kawal inzynierii zrobiles tutaj :-) - na tym filmiku wyglada na to, ze rzeczywiscie zbiera sie lepiej!
-
To reguluj tam i daj z jazdy filmik :)
-
Dzisiaj trochę pojeździłem coś poustawiałem dysza główna poszła 125 droga zapinka od góry na iglicy i jalowa słyszałem 35 narazie jej jeszcze nie wyciskam do końca bo wiadomo niech cokolwiek coś się ułoży ale 125 wydusiłem z niej dzisiaj na obwodnicy według gpsa jeździ to trochę lepiej od standardowego zeliwa i w sumie o to chodziło dół silnika praktycznie pozostał ten sam ale jeszcze będę kombinował z gaznikiem narazie wyjeździłem tylko 5 litrów
-
Cały efekt psuje wizualnie jeden element na pierwszym zdjęciu :P
Nie no tak, serio to fajnie to się zapowiada. Pogoda na Lubelszczyźnie sprzyjała dzisiaj takim testom... Ja niestety nawet nie miałem jak spojrzeć w kierunku motocykli...
-
No i super :)