Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 14, 2024, 12:21:58
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 15 16 [17] 18   Do dołu

Autor Wątek: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem  (Przeczytany 192146 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881

Ten olej to taki szajs ze jak zrobiłem na nim na świeżym silniku żeliwnym 200km kanały wydechowe po 200 były do połowy nagarem zalepione:D
Ale jest tani. I ostatnio jak skończyła się malinka to zalałem go do 638 1:40 :P

I w sumie do zużytego silnika fajnie jest nalać mixolu i na nim jeździć, silnik trochę cichnie a i pewnie sie uszczelni.

Ale teraz jakoś zrobiłem 500 638 z czego chyba z 300 na Mixolu rozebrałem silnik to wszystko było fajne lepkie. Rożnica polega na tym ze w zeliuwniaku miałem inny mixol a w 638 ten lotosa

A nie jednak to ten sam olej był.
« Ostatnia zmiana: Maja 12, 2013, 19:43:54 wysłana przez Mofeix »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #401 dnia: Maja 12, 2013, 22:31:59 »

to ja od razu powiem - wcześniej miałem mobil semisynthetic a teraz castrol 2t czerwony - różnica w dymieniu i spalaniu ogromna na korzyść castrola- przy mieszance na poziomie 1:20 jest tak jak przy mobilu na 1:40 i to mniej czarne spaliny teraz są.
« Ostatnia zmiana: Maja 12, 2013, 22:44:04 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #402 dnia: Maja 12, 2013, 22:37:07 »

to ja od razu powiem - wcześniej miałem mobil semisynthetic a teraz castrol 2t czerwony - różnica w dymieniu i spalaniu ogromna na korzyść mobila - przy mieszance na poziomie 1:20 jest tak jak przy mobilu na 1:40 i to mniej czarne spaliny teraz są.
oj! czegoś nie kapuję . To który lepsiejsiejszy w końcu jest? :o

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #403 dnia: Maja 12, 2013, 22:44:42 »

 :o przepraszam mój błąd  :P 8) ten castrol dobrze śmiga zarówno w jawie jak i w MZ 251 brata.
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

ForesT

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 225
  • Starszy informatyk :)
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #404 dnia: Maja 13, 2013, 06:41:37 »

A co powiecie na ten oil :D
Mam parę baniek i właśnie leje tego lotosa
Bo po co przepłacać ;)
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.wlejolej.pl/www2/oil_content/images/f8956cc291a2238e241aa883dc4e4f3b__max.jpg&imgrefurl=http://www.wlejolej.pl/10340,LOTOS-MIXOL-S.htmlx&h=400&w=271&sz=143&tbnid=hjJrxaJzMo98CM:&tbnh=90&tbnw=61&prev=/search%3Fq%3Dlotos%2Bmixol%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=lotos+mixol&usg=__WNwqV11HFVxBtdMztQVGlnxmtjE=&docid=OEZRPkO0iMCjDM&sa=X&ei=pc2PUfqBIIG24ATi5oHwCw&ved=0CDYQ9QEwAQ&dur=203



Później drogi kolego jak rozbierzesz kominy to zobaczysz ile lepkiego syfu masz :)
Gdy kupiłem Jawę poprzedni właściciel lał mixol. Ja kupiłem Castrola 2T, dosłownie wszystko przepłukał, pod głowicami czysto, z wydechów ciągle wylatywały pozostałości mixolu.
Wyjąłem wkłady, lepkiej masy było tyle że zrobiłbym z tego budyń dla całej rodziny..., opaliłem, wyczyściłem i przy laniu oleju Castrola 1:45 nie miałem zbytnich wycieków z końców wydechów :)
Zapisane
    Status GG
Motocykl to nie wszystko. Liczy się pasja!

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #405 dnia: Maja 13, 2013, 09:56:17 »

A co powiecie na ten oil :D
Mam parę baniek i właśnie leje tego lotosa
Bo po co przepłacać ;)
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.wlejolej.pl/www2/oil_content/images/f8956cc291a2238e241aa883dc4e4f3b__max.jpg&imgrefurl=http://www.wlejolej.pl/10340,LOTOS-MIXOL-S.htmlx&h=400&w=271&sz=143&tbnid=hjJrxaJzMo98CM:&tbnh=90&tbnw=61&prev=/search%3Fq%3Dlotos%2Bmixol%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=lotos+mixol&usg=__WNwqV11HFVxBtdMztQVGlnxmtjE=&docid=OEZRPkO0iMCjDM&sa=X&ei=pc2PUfqBIIG24ATi5oHwCw&ved=0CDYQ9QEwAQ&dur=203



Później drogi kolego jak rozbierzesz kominy to zobaczysz ile lepkiego syfu masz :)
Gdy kupiłem Jawę poprzedni właściciel lał mixol. Ja kupiłem Castrola 2T, dosłownie wszystko przepłukał, pod głowicami czysto, z wydechów ciągle wylatywały pozostałości mixolu.
Wyjąłem wkłady, lepkiej masy było tyle że zrobiłbym z tego budyń dla całej rodziny..., opaliłem, wyczyściłem i przy laniu oleju Castrola 1:45 nie miałem zbytnich wycieków z końców wydechów :)

Nie wiem czy widziałeś mixol z epoki ;D . To był całkiem inny olej niż teraz. Gęstszy, słabo się mieszał z benzyną i śmierdział charakterystycznie. Zawsze jeździłem na mixolu. Pamiętam że raz zalałem poziomkę z orlenu to wydawało mi się że głośniej silnik pracował i bardziej się grzał.
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #406 dnia: Maja 13, 2013, 18:58:38 »

A ja do swojej nowej Jawy zalewałem Mixol (bo był najlepszym dostępnym olejem do mieszanki) i zrobiłem na nim prawie 28 tyś km.A zacząłem Jawą śmigać w 1990 roku ,więc nie zgodzę się z opinią że Mixol to dziadostwo.Jeżeli chodzi o silnik to jest ok a co zostaje w wydechach to inna sprawa.Wychoodzę z takiego założenia że tłumiki można wyczyścić i wymienić pierścienie uszczelniające raz na sezon;z nudów w zimie ;)
Zapisane

Kurzyn

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 302
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #407 dnia: Maja 13, 2013, 19:12:23 »

W sumie niegłupi pomysł :D
http://www.sabala.eu/sklep/olej-mixol-5l-p-399.html
7,72 = 1l
Zapisane
Jawa 350 638-1 89r  (w garażu)
BMW k1100lt 1998 :D

cichy

  • Kamikadze,Boski Wiatr nie ma Przebacz
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 95
  • Była 638-0 jest 638-1
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #408 dnia: Maja 13, 2013, 19:13:02 »

Ja leje poziomke z orlenu,bo ogólno dostępna i cena,ok 15zł za litr.Stosunek do benzyny 1:40,tłumiki czarne,ale zawsze można przetrzeć szmatką,ten typ tak ma 8)
Zapisane
    Status GG

Żyjesz więcej w ciągu pięciu minut przy całkowicie otwartej przepustnicy..
 niż niektórzy w ciągu całego życia...

Przemo2113

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 106
  • Życie na Maxa
    • http://www.facebook.com/
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #409 dnia: Maja 13, 2013, 19:50:00 »

W sumie niegłupi pomysł :D
http://www.sabala.eu/sklep/olej-mixol-5l-p-399.html
7,72 = 1l
Właśnie niezła cena...
Ja mam piecyk jeszcze nierozbierany,nieremontowany jakoś się jeszcze trzyma i myślę że jeszcze parę mil nawinie...
Więc niema sensu lać High Price $ oil...
Trochę faktycznie są końcówki zaprute olejem-szmatką przetrzeć od czasu i jest git...
Zapisane
    Status GG
No Pain , No Gain ...
"Sztuką jest żyć,ale prawdziwym Ardzydziełem jest żyć i nie zejść na Psy"...


Motór nie umiera nigdy,motór jest wieczny a JAWA nieśmiertelna....

"Nie Jeździj Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać "

GG-39197070

hartman

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33

Jeszcze jest różnica między pół syntetykiem a semisyntetykiem. Ale to inna para kaloszy.


Semi znaczy pół. To jedno i to samo tylko pól to PL semi to ENG nazewnictwo. Widzę ,że parę stron dyskusji ,a nadal nie wyłoniono zwycęzcy.

edit: odniosłem wrażenie ,że została "niepewność" co do oznaczenia semi/pół dlatego raz jeszcze o tym napisałem.
« Ostatnia zmiana: Maja 14, 2013, 15:19:18 wysłana przez hartman »
Zapisane

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa

Jeszcze jest różnica między pół syntetykiem a semisyntetykiem. Ale to inna para kaloszy.


Semi znaczy pół. To jedno i to samo tylko pól to PL semi to ENG nazewnictwo. Widzę ,że parę dyskusji ,a nadal nie wyłoniono zwycęzcy.


Kolega nie śpi w lumpach bo go okradną ;D z tym semi  byli szybsi kilka postów do góry :P [size=78%] [/size]

edit: paniatna :)
« Ostatnia zmiana: Maja 14, 2013, 15:35:11 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Filip Ts 350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 91
  • Tak brzydkie, że aż piękne...
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #412 dnia: Maja 14, 2013, 21:16:37 »

dziś zrobiłem 120 km na oleju castrol 2t mineralny. Ten w czerwonej butli. mieszanka 1 do 40. W stosunku do półsyntetycznego IPONE 2t mniej leje się z wydechów, bardziej dymi na skrzyżowaniu, jeżeli chodzi o temperaturę silnika to nic bardziej się nie grzeje niż na półsyn.. Wydaje się że silnik minimalnie ciszej pracuje ale prawie nie odczuwalnie. Różnicy w mocy też nie zaobserwowałem. A i wydaje mi się że moto mniej pali. Jest to dosyć gęsty olej który zagęszcza mieszankę i może dlatego. . .
Zapisane

holger RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2416
  • Jawa 639/634
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #413 dnia: Czerwca 11, 2013, 11:57:30 »

Cytuj

Mój motocykl mój skuter-PALIWA I OLEJE DO DWUSUWÓW
  Rafał Dmowski


Dwusuwowe Syrenki, Wartburgi i Trabanty zniknęły z naszych dróg niemal całkowicie, a wraz z nimi odeszły do przeszłości mieszadła i dystrybutory olejowe, stanowiące niegdyś obowiązkowe wyposażenie każdej stacji paliw. Problemy związane z eksploatacją silników dwusuwowych z zapłonem iskrowym, pozostały jednak nadal zmartwieniem niektórych posiadaczy motocykli i skuterów.
      Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego rodzaju paliwa do dwusuwowego silnika. Wycofanie ze sprzedaży benzyn etylizowanych i kampania reklamowa związana z przekonaniem użytkowników starszych pojazdów nie przystosowanych do spalania benzyny bezołowiowej, aby zaczęli stosować paliwo oznaczone symbolem U95, wprowadziła w bł±d wielu właścicieli dwusuwów. Zaczęli oni również kupować to paliwo, w obawie przed uszkodzeniem silnika.Benzyna U95 posiada dodatki zapobiegaj±ce nadmiernemu zużyciu nieutwardzanych gniazd zaworowych. Ponieważ silniki dwusuwowe nie posiadają rozrządu zaworowego, charakterystycznego dla czterosuwów, nie potrzebują również dodatku chroniącego gniazda. Nie jest ważne, czy silnik
dwusuwowy jest kilkudziesięcioletni czy nowy. Do wszystkich dwusuwów można bez obaw stosować benzyny bezołowiowe, uzależniając ich dobór, od stopnia sprężania. Dla niezbyt wysilonych silników starszych motocykli, właściwe będzie paliwo o liczbie oktanowej 95, a do silników motocykli sportowych, posiadających wysoki stopień sprężania, należy stosować paliwo o liczbie oktanowej 98. Liczbę oktanową paliwa właściwego dla danego pojazdu określają jednoznacznie informacje zawarte w instrukcji obsługi lub udzielone przez autoryzowany serwis danej marki.
      Większość silników dwusuwowych z zapłonem iskrowym
charakteryzuje się tym, że smarowane są olejem spalanym następnie w cylindrze, wraz z paliwem. Olej ten dostarczany jest do silnika w postaci mieszanki z paliwem, lub podawany dozownikiem z oddzielnego zbiornika.Starsze motocykle wymagają przygotowania mieszanki olejowo - benzynowej, o stosunku oleju do paliwa, wahającym się pomiędzy 1:20 - 1:50, w zależności od modelu.
      Najpopularniejszymi, dostępnymi na stacjach paliw, olejami przeznaczonymi do smarowania silników dwusuwowych są Mixol S i Mobil 1 Racing 2T.
      Mixol S jest olejem przeznaczonym do mało i średnio wysilonych silników dwusuwowych z zapłonem iskrowym, smarowanych systemem mieszankowym. Nie wymaga stosowania mieszadła i może być wlewany bezpośrednio do zbiornika paliwa, ponieważ zawiera rozpuszczalnik ułatwiający dokładne wymieszanie. Mixol S posiada specyfikację API TB/TA.Wadą oleju Mixol S jest powstawanie nagarów wewnątrz komór spalania silników smarowanych tym olejem, co może doprowadzić do zakleszczenia pierścieni tłokowych. Wykazuje on również niedostateczne właściwości podczas długotrwałej pracy silnika na wysokich obrotach. Zaletą tego oleju jest niska cena.
      Mobil 1 Racing 2T to najwyższej jakości olej syntetyczny, przeznaczony do wysokoobrotowych i wysoko wysilonych silników dwusuwowych z zapłonem iskrowym. Doskonale nadaje się zarówno do smarowania mieszankowego oraz dozownikowego. Mobil 1 Racing 2T przewyższa wymagania specyfikacji API TC.Pewnym mankamentem jest wysoka cena, otrzymujemy jednak w zamian najwyższej jakości produkt przyjazny dla środowiska, który zapewni wydłużenie okresu międzyremontowego w silniku dwusuwowym. Zaletami oleju Mobil 1 Racing 2T są znakomite właściwości smarne, nawet w najtrudniejszych warunkach pracy, niemal całkowity brak nagaru w komorach spalania silników smarowanych tym olejem, doskonała ochrona przeciwkorozyjna oraz niska emisja spalin dzięki specjalnie dobranemu składowi komponentów.Znakomite właściwości oleju Mobil 1 Racing 2T powodują, że jest on szczególnie zalecany do motocykli wyścigowych, motocrossowych i wszystkich tych, których silniki eksploatowane są w zakresie wysokich obrotów i z wykorzystaniem maksymalnych mocy.
      Do nowoczesnych motocykli i skuterów wyposażonych w silniki chłodzone cieczą, również można polecić Mobil 1 Racing 2T. Olej ten doskonale nadaje się także do silników dwusuwowych chłodzonych powietrzem oraz do starszych motocykli dwusuwowych, eksploatowanych na wysokich obrotach i na dalekich trasach. Jeżeli jednak nie przeciążamy dwusuwowego silnika naszego motocykla, to zadowoli się on olejem mineralnym lub wykonanym w oparciu o technologię syntetyczną ("półsyntetycznym").
      Na polskim rynku nabyć można wysokiej jakości olej Mobil Ekstra 2T oparty o technologię syntetyczną. Jest to olej przeznaczony do smarowania wszystkich typów motocykli napędzanych silnikami dwusuwowymi. Jego podstawowe zalety to: minimalizacja osadów w silniku i układzie wydechowym oraz na świecach zapłonowych, ochrona antykorozyjna, zmniejszenie poziomu zadymienia spalin, łatwe mieszanie z paliwem i brak rozwarstwienia po długim postoju.Dobre właściwości smarne posiada również ESSO 2T Special, wysokowydajny olej z komponentami syntetycznymi, przeznaczony do smarowania silników
dwusuwowych chłodzonych powietrzem. Podobnie jak Mobil Ekstra 2T, spełnia on standardy jakościowe API TC.Godny polecenia jest również olej syntetyczny ESSO 2T Synthetic przeznaczony do smarowania wszystkich typów dwusuwowych silników motocyklowych, stawiających najwyższe wymagania olejom smarującym.Oprócz wymienionych produktów, na polskim rynku pojawiają się oleje różnych marek krajowych i zagranicznych. Niestety ich jakość nie zawsze jest dostatecznie wysoka, a sporadycznie zdarza się, że informacje podane na opakowaniu, nie odpowiadaj± jego zawartości.Zmienianie rodzaju oleju, jakim smarujemy silnik dwusuwowy, nie jest wskazane. Lepiej na początku eksploatacji zdecydować się na jeden gatunek oleju i wozić ze sobą pewien jego zapas, nie stosując olejów kupionych "przygodnie". Sporadyczne smarowanie silnika dwusuwowego, olejami gorszych gatunków, spowoduje wytrącanie się nagarów wewnątrz silnika, które zostaną
 spłukane rozpuszczalnikami zawartymi w oleju lepszej jakości. Ten
 gwałtownie spłukany nagar może zablokować pierścienie.
 Ciągłe używanie olejów niskiej jakości spowoduje osadzenie się tak grubej warstwy nagaru w komorze spalania i układzie wydechowym, że wystąpi konieczność mechanicznego usunięcia tego osadu, na długo przed planowanym remontem silnika. Pokłady nagaru mogą niekiedy całkowicie zatkać układ wydechowy lub znacznie zmniejszyć światło okna wydechowego, co wpłynie drastycznie na obniżenie mocy silnika.

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #414 dnia: Czerwca 11, 2013, 12:26:17 »

Tia prawda była. Mam jeszcze butelkę po Mobil Extra 2t - jazda na nim to udręka, z tłumika czarno i silnik bardziej słychać. W moim odczucie niczym się nie różni od orlenowskiej poziomki. W stosunku do castrola mineral przepaść.
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #415 dnia: Czerwca 11, 2013, 14:10:55 »

Tak czytam temat i teraz zgłupiałem a właśnie teraz mi się olej do paliwa skończy i człowiek nie wie jaki wybrać jeździłem na castrolu racing 2t sprzęt dość dobrze chodził . I teraz się zastanawiam co kupić czy castrol czy inny olej
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #416 dnia: Czerwca 11, 2013, 14:18:02 »

Castrol
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #417 dnia: Czerwca 11, 2013, 14:19:34 »

Czy ten castrol nadaje się docierania silnika ? po szlifie ?   
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #418 dnia: Czerwca 11, 2013, 14:25:28 »

Czy ten castrol nadaje się docierania silnika ? po szlifie ?
Oczywiście , że tak  8)

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #419 dnia: Czerwca 11, 2013, 14:27:42 »

Dobre są też oleje Ipone - do jawy można i semisyntetika stosować tylko najlepiej do takiej co ma max 5000 przejechane, bo jak jest silnik rozklekotany to semisyntetic ma związki płuczące w sobie i wypłucze silnik tak że zaraz coś się przytrze, poluzuje i w konsekwencji padnie :P
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Kamil350

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 121
  • Cz 350 cross :D
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #420 dnia: Czerwca 11, 2013, 15:42:47 »

Ja tam przewaznie leje mixol jakos mam zaufanie do tego oleju  ;D  Czasami zdarzy się stihl ale wtedy leje go wiecej i motorki smigaja  :P
Zapisane
    Status GG

kudlaty2007

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
  • e-MZeciarz & veteran jawkowy 220
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #421 dnia: Czerwca 11, 2013, 20:03:28 »

Do jawki lałem olej stil, husqvarna, potem orlet 2 t. Do tego lałem dodatek do paliwa - unikat itp.
Tylko nie pierdzielić, że to do zaworów itp. Zastosować tego jest w cholerę. Przeważnie jako składnik główny je alkohol. Działa to pogodnie jak denaturat. Asocjuje cząsteczki wody. ,,Woda staje się palna''. Preparaty te mają dodatki konserwujące, smarujące itp.

Do MZ leje 98 z Bliskiej, z pobliskiego BP - jakoś paliwo chrzczą czy słaba jakość. Do tego ten unikat. na 1 litr paliwa 1 ml tego dodatku. Olej castrol, MZA - kupiłem bezdymny - to cholera więcej jest dymu niż było.

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #422 dnia: Czerwca 11, 2013, 21:11:34 »

Do jawki lałem olej stil, husqvarna, potem orlet 2 t. Do tego lałem dodatek do paliwa - unikat itp.
Tylko nie pierdzielić, że to do zaworów itp. Zastosować tego jest w cholerę. Przeważnie jako składnik główny je alkohol. Działa to pogodnie jak denaturat. Asocjuje cząsteczki wody. ,,Woda staje się palna''. Preparaty te mają dodatki konserwujące, smarujące itp.

Do MZ leje 98 z Bliskiej, z pobliskiego BP - jakoś paliwo chrzczą czy słaba jakość. Do tego ten unikat. na 1 litr paliwa 1 ml tego dodatku. Olej castrol, MZA - kupiłem bezdymny - to cholera więcej jest dymu niż było.


Ja tam chemii nie studiowałem więc daje do poczytania Kartę charakterystyki produktu, może ktoś to ogarnie to lepiej niż Ja.

Tak na szybko zrozumiałem tyle że:

80% składu wagowo to Olej mineralny biały, a o alkoholu nic nie ma.

i jeszcze że produkt jest:


Nierozpuszczalny w wodzie, rozpuszczalny w węglowodorach.

Nie wiem nie znam się nie Pierdziele tylko cytuję za kartą charakterystyki.
Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #423 dnia: Września 11, 2013, 16:45:07 »

ja ostatnio testowałem CASTROL SCOOTER . po wymianie pierścieni zacząłem go używać i po przejechaniu 700km zauważyłem że na gładzi cylindra jest dość tłusto , czyste kanały ale zaważyłem że ummie no stop leje się z wydechu
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Biały

  • Grupa Lubelska
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 499
  • Čezet 350 472.5 81"
Odp: Olej do mieszanki i jego stosunek z paliwem
« Odpowiedź #424 dnia: Września 11, 2013, 17:05:05 »

Jak leje z wydechu tzn że wypłukuje Ci silnik . Zalewanie dobrego oleju do paliwa , a potem do silnika który całe życie jeździł na mixolu nie jest dobrym pomysłem . . . No chyba ze zrobiłeś kompletny remoncik . Wtedy dobry olej to super sprawa - smaruje nie zostawiajac nagaru . Holger wie cos na ten temat więcej
Zapisane
Z dziewczynami jak z flaczkami ... średnio się prezentują , ale za to jak smakują :D

Čezet 350 4Ever :)

Biały , Puławy , tel 667 145 226



Strony: 1 ... 15 16 [17] 18   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Gazolina zamiast benzyny.

Zaczęty przez ALHARD « 1 2 » Eksploatacja

39 Odpowiedzi
26383 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 23, 2022, 17:51:04
wysłana przez Daniel22
2 Odpowiedzi
2528 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 24, 2014, 06:03:29
wysłana przez zagier
4 Odpowiedzi
2461 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 31, 2017, 17:48:14
wysłana przez mayonez
12 Odpowiedzi
3497 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 21, 2017, 15:35:25
wysłana przez Commonmen
14 Odpowiedzi
3796 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 17, 2018, 19:40:04
wysłana przez KML