Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Vellar w Lipca 01, 2010, 14:53:48
-
Witam, temat krótki potrzebuje oznaczenie, ilość, luz łożysk w silniku CZ 175
-
Krótka odpowiedz - poszukaj na forum ;)
-
http://zion.ajd.czest.pl/~laszlo/cezet/content/przegląd-łożysk-i-uszczelek (http://zion.ajd.czest.pl/~laszlo/cezet/content/przegląd-łożysk-i-uszczelek)
opis lozysk i uszczelek
-
jestem na tyle tępy że niepotrafie odczytać na tej stronie jaki łożyska mają luz
luz podawany jest za pomaca oznaczenia C*
a tam jest napisane C-36 co jest nie realne
-
I tak jak się kupuje łożyska to spora cześć ma luz C3
-
c3 to luz większy niż normalny, wie ktoś jakie mają mieć luz łożyska w Cezet 175??
-
Czeskie łożyska c36 to to samo co polskie c3. Sam kilka dni temu kupiłem takie do swojej cz. (11zł za sztukę) i tak luz w łożyskach c3 pod wpływem temperatury zanika i robią się szczelniejsze.
-
Kup z luzem C3 i będzie dobrze. Ta "6" w oznaczeniu C36 oznacza.. yyy nie pamiętam co ale pamiętam że nie ma to większego znaczenia. Sam swego czasu tego bardzo dociekałem i sprawdzałem to oznaczenie w normie coś tam było bodajże na temat dokładności czy cichobieżności ale tak jak mówię przy dzisiejszej jakości łożysk nie ma chyba nawet już takiego oznaczenia chyba. Nieważne. C3 i już.
-
Jedna mała jeszcze wskazówka, jeśli masz jakaś większą sumę, i zamierzasz mieć dobre łożyska, polecam łożyska Koyo - japoñskie.. jakościowo są sporo lepsze jak polskie, a cenowo drugie tyle.
Cieżko je dosyć kupić, bo nie każdy sklep je ma, ale warto popytać, obejrzyj polskie i Koyo i zobaczysz róznice, po sciągnięciu uszczelniaczy :)
Polskie jedynie nadają się do kół <lol> i miejsc, gdzie jest w miarę średnie obciążenie.
-
I tak polskie łożyska przelatają te 30kkm, wiec raczej nie ma sensu wsadzać lepszych. Równie dobrze można wsadzić simmeringi firmy Corteco które kosztują po 20-30zł sztukę a nie Polskie Inco za 3zł ale czy jest sens ?
-
Jesli ktos kupuje lozyska na internecie to polecam sklep stożek w Bielsku bialej lub sklep Albeco .
-
Deejf mylisz się bardzo ...
Polskie łożyska z F£T Kraśnik z pierwszego sortu sprzedawane są dla bmw jako sort trzeci, a bmw pcha je np. w dyfry wszystkich GSów - tam gdzie nie przewiduje się wymiany oleju...
Podobna sytuacja jest w bmw serii 5 i 7 z początku lat 2000 do chwili obecnej...
Wiem bo rozmawiałem z lud¼mi z F£T Kraśnik których objęły zwolnienia i wyjeżdżali do Anglii. Także albo bmw pcha w swoje samochody gówniane łożyska, albo te łożyska nie są takie znowu gówniane.
-
na wał fagi c3 a na kosz fłt zwykłe kupiłem