Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: kwasek009 w Marca 18, 2018, 09:21:16
-
Cześć
Mam pytania dotyczące wału jawa 350 TS
Rozpołowiłem wał, aby zmienić na nim łożyska oraz labirynt.
Łożyska środkowe wału zeszły bez żadnego oporu, tak powinno być?
Jak wymieniam labirynt to powinienem od razu wymienić jego tulejkę?
-
Jak zeszly bez oporu to może czop jest juz wyrobiony i nie trzyma wymiaru musisz dobrze sprawdzić, labirynt nie może mieć zbyt dużego luzu pionowego
-
sprawdź czy nowe wejdą luźno jak tak to albo wymiana czopów albo klej do osadzania łożysk
-
Jeżeli labirynt ciasno siedzi w czole wału to najlepiej dorobić do starego labiryntu sama tulejke z 2-3 setkami luzu i masz lepiej spasowane cały labirynt niż nowy kupiony w sklepie komplet. Copy a najczęściej środkowy i ten od alternatora pada bo wał ma za duze bicie bardzo ważne moim zdaniem jest sprawdzenie bicia wału po złożeniu dołu silnika w karterach wtedy często dochodzi do przesuwania walu
-
A tak nawiasem jak ktoś zadaję takie pytania i chcę remontować wał to znaczy że nie ma o tym pojęcia .
Odsyłam do fachowców . :P
-
A tak nawiasem jak ktoś zadaję takie pytania i chcę remontować wał to znaczy że nie ma o tym pojęcia .
Odsyłam do fachowców . :P
dlatego kolega pyta na forum :)
-
Już widzę ten silnik a w nim ten wał jak napędza ten motocykl.
No chyba że kolega robi jakiś wkręt a ma wiedzę i narzędzia niezbędne do prawidłowego poskładania i wycentrowania wału.
-
W wale mojej Jawy trzeba było wymienic ten czop środkowy bo się wyrobił i większości raczej tak jest.Co do labiryntu ja kupiłem nowy od pana R ale fachowiec co mi robił ten wał powiedział ze lepiej dorobić tulejkę do starego.
-
Stówka
U mnie w szkole mają odpowiedni sprzęt do centrowania wałów ;)
-
A masz kogoś kto to robił bo sam sprzęt można se skompletować za cenę czujnika zegarowego i parę kilo złomu
-
Stówka
U mnie w szkole mają odpowiedni sprzęt do centrowania wałów ;)
A to co innego. Pozostaje tylko pytanie które zadał azbescik2 . Czy jest też ktoś kto potrsfi to dobrze zrobić ? Chociaż skoro jest przyżąd to pewnie jest i fachowiec.
-
Zastanawiam sie jaki to specjalny przyrząd do centrowania wałów korbowych jest możesz klego zrobić zdjęcie
-
W google albo na YT sobie wpisz "2 stroke crankshaft rebuild tools" to znajdziesz. Np. taki:
https://www.youtube.com/watch?v=vY0FQRIkNj8
-
Ja do składania wału użyłem tokarki , płyty traserskiej i wysokościomierza. Z wałem jednocylindrowca jest w miarę łatwo. Trochę trudniej jest z twinem, żeby zgrać dwie strony ze sobą
-
Na yt nie spotkałem się jeszcze z tym jak ktoś pokazuje sam proces centrowanie jest zazwyczaj pokazany sposób pomiaru bicia ( nieosiowosci) a to tylko niewielka część sukcesu
-
Na yt nie spotkałem się jeszcze z tym jak ktoś pokazuje sam proces centrowanie jest zazwyczaj pokazany sposób pomiaru bicia ( nieosiowosci) a to tylko niewielka część sukcesu
Bo do korygowania bicia bierze się młotek, kawałek drewna lub aluminium i się koryguje. Nikt nie chce mieć fali hejtu źe używa młotka. Kiedyś w starym "świecie motocykli" był artykół o naprawie silnika i tam było opisane gdzie uderzać lub naginać by osiągnąć zamierzony efekt. Ja złożyłem już drugi wał do ts, fachowiec ze mnie żaden, ale drugi wyszedł lepiej od pierwszego.
-
Ja tam mam porządny młotek miedziany i często przydają się pryzmy i dwie dobre łyżki ; :D
-
Na yt nie spotkałem się jeszcze z tym jak ktoś pokazuje sam proces centrowanie jest zazwyczaj pokazany sposób pomiaru bicia
Prawie wszystko jest w Internecie tylko trzeba dobrze poszukać. Są filmiki na YT od walenia młotkiem w wał w stodole po filmy z fabryki jak na linii produkcyjnej to robią.
Na przykładzie trabanta:
https://youtu.be/tpfMYWW9LRU?t=20m28s
-
zwracam honor ;D
-
Panowie, a jaki klej do łożysk polecacie :)
-
Panowie, a jaki klej do łożysk polecacie :)
Loctite 620 ,zielony płyn w czerwonej buteleczce,ma dużą wytrzymałość mechaniczną i na temperatury,od -50 do +230 o ile dobrze pamiętam.
-
Jeszcze mam jedno pytanko z innej beczki
W drugiej jawie wlałem ropy do komory korbowej, aby sprawdzić szczelność uszczelniaczy i poziom się wyrównał, tzw jak wlałem do prawej komory to ropa przedostała się do lewej
Tak powinno być czy mam coś nie szczelne ?
-
Uszczelnienie labiryntowe nie jest szczelne w 100%. To normalne.