Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Modyfikacje / Usprawnienia => Wątek zaczęty przez: cdsoftware w Marca 21, 2012, 19:38:50

Tytuł: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Marca 21, 2012, 19:38:50
Zdechło :D

Motór przejechał na nim z ~10km ;)
Po tych 10km stwierdziłem luz na tym ustrojstwie co się przykręca zamiast krzywki znaczy się to co ma przerwy do zapłonu obracało się minimalnie w tym co się przykręca ;) zakręciłem, ale może zrozumiecie.
Ustrojstwo już odesłałem, zobaczymy co producent odpisze.

Zdechło totalnie - zasilanie miało, bezpiecznik cały, dioda się nie świeciła, iskry brak.

Wróciłem do 2 przerywaczy ;) połączyłem je równolegle zastosowałem jeden moduł z tranzystorem, zostawiłem cewkę dwubiegunową i gada ;)

Co ciekawsze przy takim układzie mogę kręcić przerywaczami w całym zakresie jak przewidział producent i różnicy w pracy nie zauważam :)

Pozdrawiam !
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: kichau w Marca 23, 2012, 23:48:15
Niech zyje VAPE!!  :)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Karolex w Marca 24, 2012, 02:08:39
Niech zyje VAPE!!  :)

chyba platyny
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Don1993 w Marca 24, 2012, 08:02:23
dokładnie platynki nigdy nie zawiodą;) chociaż by zawiodły to na trasie zawsze naprawić można;)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Marca 24, 2012, 08:13:50

Wróciłem do 2 przerywaczy ;) połączyłem je równolegle ...


Niemożliwe aby działało przy równoległym połączeniu przerywaczy!!! Popraw albo wyprowadź mnie/nas z błędu. A co z kątem/katami zwarcia rozwarcia?? Rozumiem że zastosowałeś jednogarbną krzywkę?!
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: SofCHJanek w Marca 24, 2012, 08:26:13
Może połączył szeregowo?
Przy równoległym kąt zwarcia musiałby być bardzo krótki.
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Marca 24, 2012, 08:52:54
Przy równoległym połączeniu do wyładowania iskrowego doszłoby wtedy gdy zadziałałyby oba przerywacze na raz. Pewnie podłączył w szeregu ale musiał odizolować jeden przerywacz od masy. Może się dowiemy.
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Hubertus w Marca 24, 2012, 09:08:37
dokładnie platynki nigdy nie zawiodą;) chociaż by zawiodły to na trasie zawsze naprawić można;)

A co miałoby stać się z Vape? To proste CDI. Na swoim zrobiłem już ponad 25 000 km i nigdy nie miałem z nim najmniejszych problemów. Z przyzwoitości tylko wymieniam świece, na ostatnich przejechałem 12 500 km i nadal są sprawne...

Ile razy przy takim przebiegu musiałbym grzebać przy platynkach?
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: von_Majzel w Marca 24, 2012, 09:50:32

Wróciłem do 2 przerywaczy ;) połączyłem je równolegle ...


Niemożliwe aby działało przy równoległym połączeniu przerywaczy!!! Popraw albo wyprowadź mnie/nas z błędu. A co z kątem/katami zwarcia rozwarcia?? Rozumiem że zastosowałeś jednogarbną krzywkę?!


Ja tez tak mam podłączone , tylko "awaryjnie" , na wypadek awarii mudułu (przebieg modułu - 35'000 km i jest to prameti) . W jawie przecież krzywka jest jednogarbna i to działa (tylko ten garb jest bardzo długi) 
=)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Marca 24, 2012, 21:30:47
Dlaczego ma nie działać ?
Łączę równolegle 2 przerywacze.
W momencie kiedy jeden się rozwiera - czytaj daje iskrę, drugi jest rozwarty i nie ma wpływu na wyładowanie.
Połączyłem tak bo nie chciałem już wywalać cewki od malucha, podłączyłem to pod moduł tranzystorowy i to jak najbardziej działa.
Ustawiłem zapłon - oddzielnie dla każdego gara i dzisiaj zrobiłem nawet ~10km ;)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Marca 24, 2012, 21:49:11
Może połączył szeregowo?
Przy równoległym kąt zwarcia musiałby być bardzo krótki.

Żeby je połączyć szeregowo to musiałbym chyba odizolować każdy od podstawy ;) stwierdzę że to raczej niewykonalne.
A jaki jest - wcale taki strasznie wielki to on nie jest.
Jak jeden przerywacz jest zwarty to drugi rozwarty i nie ma wpływu na rozwarcie czyli wyładowanie ;)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Marca 24, 2012, 21:50:55

Wróciłem do 2 przerywaczy ;) połączyłem je równolegle ...


Niemożliwe aby działało przy równoległym połączeniu przerywaczy!!! Popraw albo wyprowadź mnie/nas z błędu. A co z kątem/katami zwarcia rozwarcia?? Rozumiem że zastosowałeś jednogarbną krzywkę?!

A ilo garbną krzywkę masz w Jawie ?
Jakbyś miał dwugarbną to miałbyś jeden przerywacz i brak możliwośc regulacji zapłonu dla każdego gara oddzielnie, pominę kwestię kopułki i rozdzielacza, bądź podwójnej cewki jak 126p ;)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: SofCHJanek w Marca 24, 2012, 22:00:18
W sumie tak, przerywacze są dłużej rozwarte niż zwarte.\
Trochę temat zboczył...
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Marca 24, 2012, 22:34:20
Długość "garba" krzywki nie jest przypadkowa!! Nie po to ktoś ją tak określił aby teraz łącząc równilegle przerywacze niweczyć całe założenie. Patrz szczególnie wersje 6V. Oczywiście czas rozwarcia przerywaczy przy połączeniu równoległym jest bardzo! krótki. Dużo za długi jest natomiast czas zwarcia! Szczególnie przy małych RPM. Ale jak ktoś tego nie rozumie to będzie uważał że wszystko jest OK. Dla tych co sadzą że nieda się odizolować przerywacza od masy w celu podłączenia szeregowego to informuję że się da! I wtedy mamy dowolność konfigurowania kątów zwarcia/rozwarcia. Tyle na temat łączenia przerywaczy. Sorry za offtop.
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Marca 25, 2012, 19:38:01
Widzę że to chyba Kolega Pietras12V nie rozumie, ale próbuje bardzo mądrze tłumaczyć.

Specyfiką przerywaczowego układu zapłonowego jest "uczynienie" rozwarcia styków w ściśle określonym momencie - czyli zrobienie wyładowania WN.

Przyjrzyj się układowi jaki jest w Jawie, w momencie kiedy jest zwarty jeden przerywacz i się rozwiera - daje iskrę drugi jest rozwarty i połączenie równoległe dwóch przerywaczy nie ma ŻADNEGO, ale to żadnego wpływu na kąty zwarcia i rozwarcia - te 2 parametry możesz sobie modyfikować czym innym, ale nie równoległością połączenia dwóch przerywaczy.

Z tego co piszesz mniemam, że nie odróżniasz tego co jest połączeniem równoległym a połączeniem szeregowym.

Jeśli w układzie takim jak jest w Jawie/CZ podłączysz przerywacze szeregowo to za chiny ludowe, choćbyś pękł czy stanął na głowie nie uzyskasz iskry, a to dlaczego ? a to właśnie dlatego że łącząc oba szeregowo zawsze będziesz miał rozwarcie !!

Tak jak napisałem połączyłem równolegle 2 przerywacze, ustawiłem odpowiednio zapłon dla każdego cylindra, dodałem moduł tranzystorowy i takim zestawem pędzę podwójną cewkę z PF126p - i nie widzę wielkiej różnicy w tym co zrobiłem od zapłonu Vape, czy tego co posiadam czyli Promoto - iskrę mam na każdym cylindrze 2 razy, raz tuż przed suwem pracy i 2 jak jest tłok na dole

Działa działa, i będzie działało - jak najbardziej prawidłowo !!
Prośba nie brnij dalej i nie kombinuj, bo może i masz intencje dobre, ale chyba pojęcia żadnego.

Spójrz na obrazek pod spodem i zadam Ci pytanie - który układ będzie działał prawidłowo ?
Nadmienię iż w Jawie/CZ jest tak, że jak jeden przerywacz jest zwarty i się rozwiera - wtedy drugi jest cały czas rozwarty !

Z mojej strony EOT, gdyż nie ma tu co więcej tłumaczyć.
(https://http://www.cedaniluk.com/przerywacze.jpg)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Marca 25, 2012, 20:27:29

Działa działa, i będzie działało - jak najbardziej prawidłowo !!
Prośba nie brnij dalej i nie kombinuj, bo może i masz intencje dobre, ale chyba pojęcia żadnego.


Choć nie zgadzam się z Twoją teorią że przy połączeniu szeregowym nie będzie działać, spełnią Twą prośbę i nie będę dalej próbował uświadomić Ciebie i innych w tej kwestii. Choć intencje mam dobre jak najbardziej. To że działa to jedno. Brawo za konstruktywność, popieram Twe działania. Zdementuje tylko że Twoje domniemanie o moim pojęciu w tej kwestii przekracza Twoje najserdeczniejszy kolego przypuszczenia. I osobiście głupio mi jest pisać tak do kogoś jak nie jestem pewien. Pisząc i zachwalając swój patent na połączenie z zaznaczeniem że nie ma on żadnego wpływu na kąty zwarcia/rozwarcia dajesz mi podstawy by twierdzić że to Ty nie ogarniasz jeszcze do końca tematu. Jeśli tak nie jest to odpowiedz mi na wcześniej już (nie bezpośrednio) zadane pytanie: Dlaczego "garb" w jawie jest tak długi? Porównaj z krzywką jawy 50 i innych motocykli. Tylko mi nie pisz błagam że Jawa 350 ma dwa cylindry i to dlatego bo poproszę Cię abyś  popatrzył na krzywkę fiata125p.
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Marca 25, 2012, 21:31:43
Zadam jeszcze jedno jedyne pytanie.
W jaki sposób połączenie 2 przerywaczy równolegle wpływa na kąt zwarcia/rozwarcia ?

Jest taki sam identyczny czy to 2 przerywacze są oddzielnie czy 2 przerywacze są połączone równolegle.

Przyjrzyj się temu układowi !! w momencie kiedy jeden przerywacz jest zwarty/rozwiera się, drugi jest na maxa rozwarty i nie ma żadnego wpływu na moment powstania iskry, ani na jakikolwiek inny kąt.

Dlaczego w jawie odstęp przerywacza ustawiasz w GMP tłoka, a nie tak jak w większości pojazdów w momencie największego rozwarcia styków ?
Dlatego właśnie że w knedlu nie jest to taka zwykła i najzwyklejsza krzywka jak w każdym aparacie zapłonowym - czyli garb i wsio.
Tutaj większość czasu przerywacz masz ROZWARTY, przerywacz zwiera się naprawdę na niewielki kąt przed ponownym rozwarciem.

Naprawdę radzę Ci, idź do garażu pokręć zapłonem i przyjrzyj się tej krzywce, wtedy można dalej konstruktywnie debatować.

Już Janek Ci tu też napisał że przerywacze są dłużej rozwarte niż zwarte.
Przy normalnej krzywce z jednym tylko garbem, ewentualnie dwoma - przerywacze są większość czasu zwarte, w knedlach CZ jest natomiast odwrotnie.

Jeśli byłby zwykły garb to: przerywacz byłby cały czas zwarty, płynąłby prąd przez cewkę, kręciłbyś zapłonem - na jakiś kąt przed punktem zapłonu przerywacz by się rozwierał na garbie następuje wyładowanie WN, przerywacz znowu się zwiera i tak do następnego GMP. W knedlu wygląda to tak:
przerywacz jest rozwarty, tuż przed punktem zapłonu się zwiera i w punkcie zapłonu rozwiera i dalej większość z 360 stopni jest rozwarty.

Jeśli twierdzisz, że po połączeniu szeregowym będzie ten układ działał - proste rozwiązanie, ja mówię że nie będzie w Jawie działał, Ty mówisz że będzie działał. Odizoluj sobie przerywacze od płytki podstawy i połącz je szeregowo, daj podwójną cewkę ze 126p i uruchom tak knedla. Jeśli Ci zadziała/ zrobisz jakiś film że tak działa, to postawię dobre piwo (https://http://domin0.webd.pl/forum/smf/Smileys/default/wink.gif)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Marca 25, 2012, 22:01:22
Sorka że dodam drugi post.
Po przemyśleniu.
Twoje teoria z szeregowym podłączeniem miałaby rację bytu gdyby krzywka w knedlu wyglądała jak to co narysowałem na górze.
Natomiast krzywka w knedlu wygląda jak to co na dole i w takim wypadku przerywacze połączone szeregowo nie mają racji bytu gdyż : któryś z obu jest zawsze rozwarty i zawsze będzie przerwa w obwodzie. Przy takiej krzywce tylko i wyłącznie ma rację bytu równoległe połączenie przerywaczy.

Natomiast przy krzywce takiej jak na górze - nie będzie miało racji bytu równoległe połączenie przerywaczy gdyż zawsze któryś będzie zwarty i zawsze będzie płynął prąd przez cewkę, natomiast wtedy owszem będzie miało rację bytu podłączenie szeregowe.

Czyli - kombinujesz Kolego dobrze, ale nie masz pojęcia jak wygląda krzywka w czeskim wynalazku. Myślę, że pepiki ją tak zrobiły po to żeby zmniejszyć moc pobieraną przez układ zapłonowy, gdyż przy takiej konfiguracji prąd przez 2 cewki płynie przez zdecydowanie krótszy czas.

(https://http://www.cedaniluk.com/krzywki.jpg)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Marca 25, 2012, 22:32:17
O doczytałeś w końcu dlaczego jest długi garb :) Brawo :) . Zgadza się świetnie to narysowałeś i wytłumaczyłeś. Tyle tylko że przerwa nie jest taka sama w całym zakresie garbu tak na nowej jak i starej wytartej niby już krzywce. Ustawiając ją (przerwę) odpowiednio można uzyskać lepszy efekt przy szeregowym połączeniu. Przekonałeś mnie. W teorii jaką narysowałeś ostatnio masz zdecydowaną rację.
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: kichau w Marca 25, 2012, 22:37:39
Szkoda, solówy w Kamieńsku nie będzie  ;)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Marca 25, 2012, 22:39:30
Szkoda, solówy w Kamieńsku nie będzie  ;)

Jakiej solówy ?
Ja na równoległym połaczeniu odjechałbym, a ktoś na szeregowym zastanawiałby się dlaczego nie ma iskry :)

EOT.
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Pietras w Marca 25, 2012, 22:57:35
A ja dojadę i bez przerywaczy :P !
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Don1993 w Marca 26, 2012, 14:32:35
dokładnie platynki nigdy nie zawiodą;) chociaż by zawiodły to na trasie zawsze naprawić można;)

A co miałoby stać się z Vape? To proste CDI. Na swoim zrobiłem już ponad 25 000 km i nigdy nie miałem z nim najmniejszych problemów. Z przyzwoitości tylko wymieniam świece, na ostatnich przejechałem 12 500 km i nadal są sprawne...

Ile razy przy takim przebiegu musiałbym grzebać przy platynkach?

miałem 634 17k km przejechałem 2 razy patrzyłem na zapłon przy 10 k km i przy 15k km, a w tsce teraz to odkąd ją mam ustawiłem zapłon jak kupiłem miała przebieg 17 k km  teraz ma prawie 25 k km i chodzi jak marzenie i oby tak dalej;)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Kwietnia 02, 2012, 07:46:47
Ponad tydzień czasu jak wysłałem zapłon do naprawy gwarancyjnej, a producent tego cuda nie odzywa się. Dobrze że chociaż trzymam potwierdzenie wysyłki ;) Mejla wysłałem i też cisza ...
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Mienki w Kwietnia 02, 2012, 09:46:00
panowie prametti nie jest naprawialne wiec nie liczcie ze ktos wam je naprawi albo wymieni na nowe. Miałęm to cos padło odesłałem bo producent zapewniał ze zobaczy naprawi, po tygodniu zadzwonilem i powiedział ze tego nie da sie naprawic bo jest nierozbieralne.
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Kwietnia 02, 2012, 09:51:32
panowie prametti nie jest naprawialne wiec nie liczcie ze ktos wam je naprawi albo wymieni na nowe. Miałęm to cos padło odesłałem bo producent zapewniał ze zobaczy naprawi, po tygodniu zadzwonilem i powiedział ze tego nie da sie naprawic bo jest nierozbieralne.

Szczerze to co mnie to obchodzi, dał człowiek na to gwarancję to teraz to jest jego problem ;) jak nie naprawi to ja poproszę następny egzemplarz.poczekam jeszcze do świąt i po świętach będę do niego dzwonił ;) chyb aże wcześniej sam się odezwie.
Ja to kupiłem ~3 miesiące temu, po założeniu oczywiście nie odrazu, potestowałem na placu i padło przy zagrzewaniu po przebiegu rzędu 10km :D
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: Mienki w Kwietnia 02, 2012, 13:36:04
mi padło po 5 tys km, przy wymianie regla na elektroniczny. roztoczowi padło jeszcze wczesniej.rozi to nawet rozebrał wiec spytajcie sie go co tam w  srodku siedzi.
kolega z tego forum co sie wyautował stwierdził ze ono sie przegrzewa i pali, i oczywiscie ma te wyprzedzenie zaplonu ale analogowe zmieniajace sie o stala wartosc
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Kwietnia 02, 2012, 13:42:15
mi padło po 5 tys km, przy wymianie regla na elektroniczny. roztoczowi padło jeszcze wczesniej.rozi to nawet rozebrał wiec spytajcie sie go co tam w  srodku siedzi.
kolega z tego forum co sie wyautował stwierdził ze ono sie przegrzewa i pali, i oczywiscie ma te wyprzedzenie zaplonu ale analogowe zmieniajace sie o stala wartosc

Ja mam regler elektroniczny, założony wcześniej, napięcie nie osiąga więcej niż 14,5V.
Zdechło dziadostwo tak jak napisałem wcześniej - bezpiecznik dobry nie spalony, a zapłon nie działa ;) dioda na nim martwa.
Nie wiem jak jest zrobione wyprzedzenie zapłonu, teraz jest inna wersja tego zapłonu nie wiem co miałeś czy Dzik7 czy Dzik8, różnice pomiędzy obydwoma rozwiązaniami mogą być znaczne.
Niestety nie zdążyłem sprawdzić tego wyprzedzenia lampą stroboskopową ...
Jak wróci to nie omieszkam podłączyć się ze stroboskopem i zalukać.
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Kwietnia 05, 2012, 07:59:08
Dostałem odpowiedź, że mój zapłon czuje się dobrze, że w jednym z optoelementów wiór aluminiowy zasłonił szczelinę i to spowodowało jego wyłączenie się ;)
Zadałem pytanie pomocnicze, a co z elementem który przykręca się do wału :D czekam na dalszą odpowiedź, jak otrzymam, wyedytuję post :)
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: SofCHJanek w Maja 05, 2012, 10:24:22
Jakieś wieści?
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Maja 19, 2012, 21:34:03
Działa ;)

Z wieści to na razie mam przerwę technologiczną bo jestem po operacji oczu, i jeszcze na dodatek stary bak się zabił syfem, więc go zdjąłem, a nowy zawiozłem do lakiernika i kazałem na biało jechać.
Ale dzisiaj nie wytrzymałem i ze strzykawką 100ml w dłoni po ulicy trochę pojeździłem :D
Tytuł: Odp: Promoto ;)
Wiadomość wysłana przez: cdsoftware w Czerwca 17, 2012, 09:17:52
teraz po regulacjach i na tajwańskim gaźniku gada tak:

http://www.youtube.com/watch?v=GoesJ1fil5Y (http://www.youtube.com/watch?v=GoesJ1fil5Y)
#Link do YouTube niepoprawny#

Pozdro !