Wolna Strefa Jawa - CZ
Baza wiedzy i modyfikacji => Baza wiedzy => Wątek zaczęty przez: Jacek64 w Stycznia 26, 2016, 20:08:30
-
W dniu dzisiejszym poskładałem zawieszenie przednie Jawy 634 które to niedawno wpadło w moje ręce . Ja roztoczyłem obudowę uszczelniacza ponieważ rozmiar jaki występuje jak dla mnie był nie osiągalny czyli 39 X 32 X 8 , zastosowałem uszczelniacz dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnym czyli 40 X 32 X 8 z kawałka skóry wyciąłem wkładkę dekla zamykającego obudowę , skóra o grubości 5mm następnie wytoczyłem ślizgi z teflonu , lagi zostały wypolerowane na tokarce ,jakiekolwiek wżery oraz inne uszkodzenia powinny być usunięte inaczej nasza praca będzie na darmo , wszystkie części składowe zostały wcześniej wyczyszczone , cynkowane tak na marginesie obudowy uszczelniaczy Jawy 634 oraz CZ 175/487 są identyczne i mogą być stosowane zamiennie ja odnowiłem takie w/w jest to widoczne na zdjęciach, wyciąłem też podkładki z skóry które są widoczne na lagach służące do zabezpieczenia przed otarciami uchwytem górnym mocującym błotnik . Wskazane jest też posiadanie jakiegoś palnika do podgrzania tulejek celem zdjęcia i założenia . Kolejność demontażu odwrotna od montażu który to jest uwidoczniony na zdjęciach z szczegółów tłoczysko ma bolec ustalający który musi trafić na otwór w goleniu inaczej podkładka z uszczelką przykręcona śrubą M6 od dołu nie będzie dolegać tym samym będzie nam wyciekał olej i istnieje ryzyko odkręcenia tłoczka i uszkodzenia golenia . Proszę o nie wysyłanie odpowiedzi z względu na ograniczenia co do ilości załączników muszę na kilka razy zapakować wszystkie . Z góry dziękuję .
-
Dalsza część zdjęć ;D .
-
I następne zdjęcia z udziałem młodego Jawera ;D .
-
I jeszcze parę fotek ;D .
-
I koniec ;D . Jeśli coś pominąłem to proszę pisać . Ilość oleju na jedną lagę to 140 ccm ,uzupełniłem relację o ten szczegół który to pominąłem ;D .
-
Świetna relacja. Sam z tego skorzystam, ale mam pytanie w jaki sposób skutecznie usunąć wżery i dość głębokie rysy przed oddanie do sporolerowania ? No wiadomo nakładanie nowej powłoki chromu będzie gorzej niż pomyłką.
-
Jeśli się da to najlepiej oddać na szlifierkę do szlifowania lub na tokarnię do toczenia można jeszcze metodą mini szlifierka i końcówka diamentowa wybrać wżery , potem nałożyć płynny metal dwuskładnikowy i obrobić w/w metodami .
-
Co było celem tej regeneracji? same uszczelniacze? To zawieszenie w prostej linii pochodzi z lat 50tych, inny jest tylko system tłumienia olejowego, rury nośne, pierścienie ślizgowe, ślizgi są bardzo podobne w mojej jawie.
-
Piękna robota, pełna profeska:)
W 638 konstrukcja lag to budowa cepa (dosłownie i przenośni):)
-
sebastianm celem było przywrócenie do stanu używalności i pokazaniu jak można takie zawieszenie doprowadzić do stanu w którym jeszcze trochę posłuży , osobiście nie posiadam takiej Jawy więc tylko satysfakcja z dobrze wykonanej pracy . yuzik dzięki za uznanie ;D .
-
Jacek,kiedy poradnik pojawi się w księgarni?
-
Pytam się bo sam regenerowałem takie zawieszenie i wiem że nie jest to prosta sprawa. Dotaczałeś nowe tuleje? Nie napisałeś nic o tym a to jest element który najbardziej się zużywa.
-
sebastianm dolne tuleje zużywają się w tym zawieszeniu więc zostały wytoczone co widać na zdjęciach oryginalne były z aluminium a ja wytoczyłem z brązu widać to na zdjęciach , górne zostały stare , wytarte były tylko 0,1 mm więc zostały ;D .
-
0.1? :o na wewnętrznej średnicy? Dolne pierścienie dorabiałeś na wymiar nominalny czy pasowałeś do aktualnej średnicy ślizgu? Rury miałeś proste? U mnie był dramat. Moje były tak krzywe że nie nadawały się do regeneracji, musiałem szukać innych.
-
Dolne pierścienie dorabiałem na wymiar nominalny a rury po przykręceniu na dwóch kłach w tokarce po zmierzeniu w najbardziej ugiętym miejscu to ledwie 0,8 mm więc według odchyłek jakie wtedy były dopuszczalne myślę że są proste przy tej długości całkowitej ;D .
-
Jak zwykle pełna profeska! ;)
-
Rozztocz dzięki za uznanie ;D zrobione tak jak w małej 175/487 jeździłeś na niej w Kamieńsku myślę że przednie zawieszenie było OK. A i młody Jawer się czegoś od ojca nauczy ;) .
-
Rozztocz dzięki za uznanie ;D zrobione tak jak w małej 175/487 jeździłeś na niej w Kamieńsku myślę że przednie zawieszenie było OK.
Nie przypominam sobie Jacku żeby w Twojej 487 cokolwiek było "nie ok" ;)
Wszystko jak z fabryki albo i lepiej :)
-
Witam wszystkich, przy regeneracji mojego zawieszenia od 634 zrobiłem pewien materiał dotyczący naprawy i regeneracji. Ja zamieniam filc na uszczelniacz moze nie jest to tak jak w oryginale ale wytrzymuje o wiele więcej sprawdzone już w kilku motorach wkładanie filcu moim zdaniem mija się z celem wbijają się w niego ziarenka piasku które rysują nam rury.
Wkleję tez link do filmiku myślę ze się komuś moze przydać
nie chciałem zakładać nowego wątku pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=iYfQBMP7594 (https://www.youtube.com/watch?v=iYfQBMP7594)
Jeśli ktoś jest zainteresowany uszczelniaczami o oryginalnym rozmiarze mogę pomóc w dostaniu proszę pisać na pw
-
Czemu uszczelniacz 30x40x8 a nie 32x40x8?? Rura ślizgowa ma 32.
-
w miejsce oryginału jest zamontowany uszczelniacz o takich samych wymiarach czyli 32x39x8
a uszczelniaczem 32x40x7 zastępuje filc w który wciskają się ziarenka piasku i rysują rury zaznaczam ze nic nie trzeba toczyć by zamontować te uszczelniacze
-
Wojaczek dzięki za wyłapanie pomyłki :o oczywiście był to uszczelniacz 40 x 32 x 8 zaraz poprawiam ;D .
-
A czy te lagi sa do kupienia? :)
-
Kichau były ;D ale już nie :( zmieniły właściciela .
-
Szkoda!!!
-
Oczywiście manual piękna sprawa. Brawo.
Ja dodam ze swojej strony jeszcze , iż poprawiłem fabrykę w podtoczeniu końcówek gwintów lag w miejscu gdzie oring ma się zacisnąć. :-*
Moje lagi uszkodziły mi dwa oringi z powodu nierówności na końcówkach gwintowanych. Ciekły i ciekły aż je rozebrałem i poprawiłem fabrykę. Dodam iż za-polerowałem te podtoczenia aby oringi wsuwały się lekko. Na gwintach to takie kiepskie uszczelnienie.Powinna być tam raczej płaszczyzna w celu dobrego uszczelnienia i zaciśnięcia się oringów. Załączam także foto uszkodzonego oringa.
Proszę foto. :D
-
Witam. Pytanie odnośnie regeneracji przedniego zawieszenia. Pacjent ten sam co w tytule wątku :) mam lagi z mojej maszyny. Czy ktoś mi może powiedzieć coś na temat jego stanu. Są drobne wżery i są lekko skrzywione. Da się coś z tym jeszcze zrobić ? Ewentualnie może zna ktoś jakiś zakład który mógł by je zregenerować czy szukać czegoś nowego?
Z góry dzięki za pomoc