Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 05:32:36
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Planowanie głowic  (Przeczytany 7879 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dominik18

  • Gość
Planowanie głowic
« dnia: Kwietnia 12, 2010, 19:04:13 »

Niedawno robiłem czwarty szlif cylindrów w jawie 350 zauważyłem ze tłoki nominalne różnią sie od tych tera¼niejszych są krótsze o jakiś milimetr półtora  i teraz nawija mi sie pytanie czy planować głowice i jak tak to o jaką wartość


Z góry dziękuje   <worship>
Zapisane

Lukass102

  • Gość
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 13, 2010, 12:49:09 »

Z krótszym tłokiem będziesz i tak miał inne czasy rozrządu. ¯eby je zachować można zamiast głowicy, obniżyć cylinder o różnicę w wysokości tłoka. O ile tłok ma dobry wymiar od dołu do sworznia.
Zapisane

dominik18

  • Gość
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 13, 2010, 16:55:40 »

Jednak wole z planować głowice tylko o ile żeby silnik  nie wysiadł
Zapisane

dominik18

  • Gość
Odp: Planowanie głowic zmiana g¼nika w JAWIE Cz 350
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 13, 2010, 17:29:42 »

Niech mi ktoś powie o ile mogę splanować głowice  i jaki ga¼nik założyć by uzyskać jakieś skrawki mocy (i czy zmieści sie jeszcze jedna tarcza i ta blaszka do kosza sprzęgłowego )
Zapisane

dawidtysler209

  • Gość
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 13, 2010, 19:03:07 »

Jeśli chodzi o Jawę to masz 5 tarcz sprzęgłowych, i już kolejne nie wejdzie.

Po co moc? Przecież to stary motocykl, i z niego już konia wiele nie wyciśniesz..
Zapisane

dominik18

  • Gość
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 13, 2010, 19:35:46 »

Można to nazwać usprawnieniem powie mi ktoś ile mam splanować te głowice (i czy ga¼nik tski da coś mojej CZ tce )
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 13, 2010, 19:36:13 »

O ga¼nikach było...
Zapisane

modjo

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 93
Odp: Planowanie głowic zmiana g¼nika w JAWIE Cz 350
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 13, 2010, 20:01:31 »

Niech mi ktoś powie o ile mogę splanować głowice  i jaki ga¼nik założyć by uzyskać jakieś skrawki mocy (i czy zmieści sie jeszcze jedna tarcza i ta blaszka do kosza sprzęgłowego )

Chcesz mocy to kup motocykl japoñski i nie rob rzezby w Jawie
Zapisane
Mechanika Pojazdowa 507-098-858 Zapraszam

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 13, 2010, 20:10:58 »

Jak na silę chcesz to wal 0,5mm-1mm nawet możesz pokusić się o 1,5

http://demonos.vipserv.org/forum/smf/index.php/topic,145.0.html
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2010, 20:12:53 wysłana przez mofeix »
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Ciechu

  • Gość
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 13, 2010, 23:42:04 »

Przecież autorowi tematu chodzi o uniknięcie spadku mocy a nie podnoszenie jej na siłę. Pomijam czy obniżanie głowic da dobry efekt.

Warto by było żebyś określił, który wymiar się zmienił. Oś sworznia jest bliżej denka tłoka? Długość płaszcza pozostała taka sama? Ciężko powiedzieć jakie będą efekty takiej zmiany. Doprężenie silnika poprzez obniżanie głowic nie musi dać dobrych rezultatów. Jedyne pewne rozwiązanie to znalezienie tłoków o prawidłowych wymiarach. Zrozumiałem to tak że teraz GMP znajduje się u ciebie 1,5mm poniżej górnej płaszczyzny cylindra. W takim wypadku możesz obniżać głowicę do woli i tłok się z nią nie spotka ale podnoszenie stopnia sprężania jako jedyna nieprzemyślana modyfikacja raczej nie przyniesie rezultatów szczególnie że jak ktoś już wspomniał fazy rozrządu są w tej chwili przestawione.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 13, 2010, 23:44:17 wysłana przez Ciechu »
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 14, 2010, 08:41:15 »

Ciekawi mnie skąd masz te tłoki,czyżby nasza rodzima produkcja?  <lol>
Nie zaczynajmy znowu dyskusji o tłokach ja o ALMOCIE złego słowa nie powiem jak za 20 zł za sztukę są super wymiary trzymają nie puchną.
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 14, 2010, 09:56:36 »

Planowanie głowic to zły pomysł... ja mam zle splanowane głowice i cylindry tzn tokarz rypł się o kilka setnych mm i efekt jest taki ze mam 3 podkładki pod każda głowica... ba nie wiem czy oglądaliście głowice w jawie bo jeśli tak to zauważycie ze splanowanie samej głowicy da tyle ze odsłonimy uszczelkę, żeby splanować głowice trzeba by splanować te powierzchnie do której przylega uszczelka, ewentualnie trzeba splanować cylinder z tuleja (tak mam zrobione u siebie i niestety nawet wymiana głowic problemu 3 podkładek nie rozwiązuje


mówisz ze robiłeś 4 szlif, i ze tłoki są krótsze teraz pytanie czy są krótsze w przedziale od sworznia w dół czy od sworznia w górę? bo jeśli od sworznia w dół to dałbym sobie spokój z jakimś gdybaniem, to bez wielkiego znaczenia
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 14, 2010, 15:28:26 »

3 razy droższe jest planowanie głowicy od dokupienia dobrego tłoka... mało który warsztat podejmie się takiej operacji bo nie szlifują powierzchni pierwszej  tylko ta druga co przylega kołnierz cylindra . Dla mnie to wyrzucenie pieniędzy w błoto bo i tak jawa dalej nie pojedzie od tego - no może kilka metrów :P
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

dominik18

  • Gość
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 14, 2010, 15:53:49 »

Tłoki są dobre (nie puchną ostatnio je¼dziłem 2 godziny bez przerwy w chłodny dzieñ i niczego nie odczułem ) W moim przypadku tłok jest krótszy od sworznia w górę do denka widać to gołym okiem  po cylindrze. Jak naprawiałem koledze skutera oddaliśmy cylinder do szlifu gość splanował część dolna cylindra bo tak samo  jak u mnie tłok był krótszy.
Zapisane

gustaw

  • Jawa 354/03 + velorex 561
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2222
    • moja stronka
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 14, 2010, 15:56:25 »

kup dobry tłok i po problemie
Zapisane
Jawa 354/03 + velorex 561, jawa 354/06 , komar 2, Cz 350 6v

dominik18

  • Gość
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 14, 2010, 15:59:53 »

Teraz to już nie bardzo bo wszystko jest już dotarte CO mam teraz zrobić dorad¼cie mi
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 14, 2010, 16:06:41 wysłana przez dominik18 »
Zapisane

Mienki

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2082
  • Jawa Tramp
Odp: Planowanie głowic
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 14, 2010, 19:28:21 »

jak jezdzi to czym sie przejmujesz.... mocy ci nei traci czy nic to daj sobie spokój ewentualnie dobierz dobre tłoki
Zapisane
http://mienki1987.blogspot.com/

_________________________________________________________________
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
16 Odpowiedzi
7786 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 06, 2006, 21:51:01
wysłana przez £ukasz
7 Odpowiedzi
2452 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 16, 2017, 21:59:02
wysłana przez piotras1989
11 Odpowiedzi
3317 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 21, 2019, 20:38:29
wysłana przez muczacz
4 Odpowiedzi
1814 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 09, 2021, 09:50:53
wysłana przez Człowiek ZJAWA
5 Odpowiedzi
1106 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 07, 2022, 23:28:53
wysłana przez PanG