Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: obione89 w Lutego 20, 2019, 16:50:57
-
Witam !
Fanatykiem motoryzacji na dwóch kołach jestem od dawna jednak przygodę z marką CZ zacząłem od niedawna nabywając drogą wymiany od sąsiada motocykl CZ 175 typ 477 z rocznika 1972. Ujmując rzecz krótko jestem jej drugim właścicielem co nie oznacza że pierwszy właściciel obchodził się z nią delikatnie. Dodam też że ostanie 30 lat przestała praktycznie nie ruszana w stodole.
Udało mi się ustalić że motocykl swoje przeżył a mianowicie kilka wywrotek. Z tego co wiem silnik został zamieniony ale pierwotny dostałem. Lampa pochodzi najprawdopodobniej od WFM ( mam już oryginał- w trakcie odnawiania), rolgaz od WSK, krzywa jest też kierownica.
-
Na chwilę obecną motocykl mam w częściach. Elementy nadwozia planuje wypiaskować. Silnik po rozłożeniu na części pierwsze został zweryfikowany a kartery wyszkiełkowane. Wlceciały nowe łożyska (SKF), nowe tarcze sprzegłowe. W trakcie szlifu jest cylinder.
-
No i fajnie że kolejna mała Czesia wróci na drogi. Możesz popatrzeć na temat Andree, on taką doprowadził do fajnego stanu.
-
Fajna Cezetka się szykuje. Też szukam tego modelu.
-
Może mi ktoś podpowiedzieć czy boczki ramy będą pasować od 478 bo w moim egzemplarzu brakuje prawego boczka. Mam też problem ze stojanem sprawdzałem przejście pomiędzy zaciskiem M oraz obudową i wychodzi że jest zwarcie, w drugim stojanie to samo. Według serwisówki stojan nadaje się do wymiany, jest może na to jakiś sposób naprawy ?
-
Z tego co pamiętam boczki od 487 nie pasują bo mocowania są inne.
-
Boczków szukaj oryginałów, od 487 nie pasują. Powodzenia w remoncie.
-
Zna ktoś może zakład który pochromuje i ocynkuje mi części? Najlepiej podkarpackie lubelskie. Szukam również osoby która zajęła by się przeszprychowaniem kół.
-
Jeśli mówisz o podkarpackim bliżej lubelskiego to w Lubaczowie masz galwanizerię. Nie znam dokładnej lokalizacji ale kolega mi tam woził ocynk. Nie wiem czy chromują, bo to już wyższa półka. I cenowa i maszynowo trzeba być lepiej wyposażonym...
Przeszprychowanie zrobisz sam, z wycentrowaniem pytaj w serwisach rowerowych. Może zrobią. A skąd w ogóle jesteś?
Edit:
Doczytałem. ;) Widzę, że jesteś z narola. To rzut beretem ode mnie. Jeśli z felgami nie znajdziesz zakładu gdzie Ci je wycentrują, to możesz się do Zamościa wybrać. Na starówce u dziadków Ci wycentrują. Robiłem tam koła. Jestem zadowolony. Tylko najlepiej się telefonicznie umów. Żebyś nie musiał zostawiać i odbierać na drugi dzień.
Ewentualnie tarabań 515 dziewie trzy łosiem 160. Jestem z Tomaszowa Lub. Coś pomogę, podpowiem. Fajnie że blisko kolejny cezeciarz!
-
Zna ktoś może zakład który pochromuje i ocynkuje mi części? Najlepiej podkarpackie lubelskie. Szukam również osoby która zajęła by się przeszprychowaniem kół.
Ja podobnie jak Rozztocz robiłem ocynki w Lubaczowie. Z tego co pamiętam cena za kg to 20zł. Jak jesteś z okolic rlu to mam namiar na starszego pana, który centruje koła 8)
-
Dzięki bardzo za szybką odpowiedź. na pewno skorzystam z waszej pomocy. Co do kół to zamierzam je rozebrać, piasty wyszkiełkować a obręcze i szprychy wymienić na nowe. Zauważyłem że obręcze mają duże wżery, dlatego mam zamiera wymienić je na nowe.
-
Dzięki bardzo za szybką odpowiedź. na pewno skorzystam z waszej pomocy. Co do kół to zamierzam je rozebrać, piasty wyszkiełkować a obręcze i szprychy wymienić na nowe. Zauważyłem że obręcze mają duże wżery, dlatego mam zamiera wymienić je na nowe.
Szprychy lepiej dać do ocynku stare. No chyba że kupisz te z nierdzewki z 4motor. Na obręczach też nie oszczędzaj bo się tak zemści bardzo szybko. Na tanich obręczach wychodzi ruda po jednym sezonie a czasem nawet szybciej
-
Czy sądzicie że niklownie starych obręczy będzie lepszym pomysłem niż kupno nowych obręczy ? Ostatnio kontaktuję się ze sklepem 4jawa w Tuczempach który specjalizuje się w Jawa/Cz.
-
Czy sądzicie że niklownie starych obręczy będzie lepszym pomysłem niż kupno nowych obręczy ? Ostatnio kontaktuję się ze sklepem 4jawa w Tuczempach który specjalizuje się w Jawa/Cz.
A Oni tam niklują?
-
W ofercie maja niklowanie. http://www.zwg.pl/viewpage.php?page_id=13 (http://www.zwg.pl/viewpage.php?page_id=13)
-
z tego co widać to robią wszystko :)
-
Po macoszemu traktowałem ostatnio moją CZ. Trochę inne sprawy zaprzątały mi głowę. Jednak temat znowu wraca do kontynuacji. Odebrałem ramę wahacz i mocowanie silnika z malowania proszkowego. Staram się skompletować części do niklowania i cynkowania i tu mam zagostkę. Ktoś przyspawał przedni błotnik do lag. Nie wiem czy jest szansa to zregenerować? Da się jakiś dorobić mocowanie błotnika?
-
podstawa to fotki bez tego nic nie pomożemy
-
Wygląda to tak
-
no cóż , ciąć, równać , odbudować uchwyty , pochromować
-
A może któryś z kolegów kupował części w czeskim sklepie internetowym. Chcę kupić coś takiego http://www.partdeck.cz/index.php?route=product/product&path=119_132&product_id=10230&limit=100
-
Dziś dzwoniłem do zakładu galwanizującego w Lubaczowie i dowiedziałem się że ocynkować mogą wszystkie elementy lecz niklują tylko drobnicę, więc temat kół, tłumika i kierownicy zostaje otwarty.
-
Myślę że taniej wyjdzie kupić nowe obręcze, wydech i kierownicę niż stare chromować.
-
Tylko czy te nowe są choć trochę trwałe?
-
Wydechu współczesnej produkcji nie miałem to nie wiem jak z jakością. Obręcze mam tajwańskie już drugi sezon minął i są ok, chrom bardzo ładny, trzeba tylko po montażu je wyważyć.
-
Dzisiaj jestem umówiony osobiście z osobą która się zajmuje galwanizacją. Pokaże mu części i wtedy oceni. Przyszło mi też do głowy żeby obręcze pomalować proszkowo. Nie wiem czy to dobry pomysł. Napewno nie będzie tak ładne jak chrom i odejdę od oryginalnego wyglądu czego chce uniknąć
-
Dzisiaj jestem umówiony osobiście z osobą która się zajmuje galwanizacją. Pokaże mu części i wtedy oceni. Przyszło mi też do głowy żeby obręcze pomalować proszkowo. Nie wiem czy to dobry pomysł. Napewno nie będzie tak ładne jak chrom i odejdę od oryginalnego wyglądu czego chce uniknąć
obręcze w proszku = wiejski tuning zwłaszcza jak gdzieś trochę obijesz , lepiej kup chińskie
-
Dzisiaj jestem umówiony osobiście z osobą która się zajmuje galwanizacją. Pokaże mu części i wtedy oceni. Przyszło mi też do głowy żeby obręcze pomalować proszkowo. Nie wiem czy to dobry pomysł. Napewno nie będzie tak ładne jak chrom i odejdę od oryginalnego wyglądu czego chce uniknąć
obręcze w proszku = wiejski tuning zwłaszcza jak gdzieś trochę obijesz , lepiej kup chińskie
Z tego co pamiętam andree w 477 miał zrobione obręcze w proszku i nie wyglądało to tak źle...
-
Jak chrom nie do uratowania, to dawaj obręcze do prochu, tylko dobrze przygotuj, doczyść, w temacie masz fotki jak wyszły moje, tyle że moje były 2 x malowane, po pierwszym razie jeszcze je papierkiem delikatnie przejechałem, bo gdzieniegdzie "powstawały małe drobinki starego chromu i przy polerowaniu szmatką wyczuć można było małe zadziory, pewno że nie ma jak chrom.., nie każdemu takie rozwiązanie musi się podobać, ja z efektu końcowego byłem zadowolony,
ciężko jest dostać ładne felgi do 477, a chińskich, krzywych, i cienkich jak papier, nie chciałem.
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=30035.200
(https://i.postimg.cc/K1v2v7nV/Zdj-cie4398.jpg) (https://postimg.cc/K1v2v7nV)
sorry, że wstawiam foty już nie swojego motocykla :)
-
Jest inny model CZ/Jawa z którego pasują boczki do 477 ?
-
O ile się nie mylę to Cz 350 472.3 i Cz 250 471 Sport
-
Szukam też odbłyśnik do przedniego reflektora. Zauważyłem że ma średnicę jak w fiacie 125p tyle że tam chyba oddzielnie były światła mijania i drogowe
-
Jeżeli masz małą lampe a taką powinienieś miec to pasuje od któregoś chinczyka, i jest to gładkie szklo. Mam w mojej i działa i nieco lepiej świeci. No chyba że szuka oryginału.
-
Do 477 będzie pasował Element optyczny od Zetora Ursusa ciężkich serii
https://allegro.pl/oferta/element-optyczny-reflektor-lampa-ursus-c385-u902-7906630996 (https://allegro.pl/oferta/element-optyczny-reflektor-lampa-ursus-c385-u902-7906630996)
Tylko uchwyty mocujące trzeba obciąć.
-
A przypadkiem od Simsona s51 nie będzie pasować? Szkło mam oryginalne ale nie mam odbłyśnika
-
Pochwalę się. Odbudowa mojej CZ powoli posuwa się do przodu. Szkoda że nie będzie gotowa na zlot w Sujscu.
-
Elegancko! Do suśca możesz przyjechać na innym motocyklu. Zapraszam. Jeszcze jakieś miejsce się znajdzie...
-
Pracę powoli posuwają się do przodu. Części blacharskie u lakiernik pewnie nie długo je odbiorę.
-
Gdzie malowałeś i jaką metodą felgi?
-
Felgi malowane proszkiem w Lisich Jamach
-
Widzę że pan majster od centrowania szybko się uwinął ;)
-
Widzę że pan majster od centrowania szybko się uwinął ;)
Na następny dzień już było gotowe. Bardzo dziękuję za pomoc.
Edit:
Czy przecięta tulejka że zdjęcia jest normalna przy przedniej osi? Była zamontowana w prawej ladze
Edit: Nie zauważyłem takiego elementu w katalogu
Proszę nie pisać posta pod postem. Posty scaliłem - Rozz
-
Tak, występowała taka tulejka, zależy jaka była oś, czy z krótkim czy z dłuższym zgrubieniem na końcówce, mam chyba gdzieś jeszcze taką oś.
-
Ośka taka jak na zdjęciu
-
Wszystko się zgadza, miejsce tulejki jest w ladze, a na ośce tak jak na foto;
(https://i.postimg.cc/CKnytW77/IMG-20181207-130715.jpg) (https://postimages.org/) (https://gasstation-nearme.com/shell)
-
Z racji tego że czekam na pozostałe części blacharskie z lakierni postanowiłem sprawdzić instalacje elektryczną. I tu moje pytanie ponieważ podłączyłem zamiast akumulatora prostownik oczywiście na 6v, czy mototocykl powinien odpalić gdy zamiast akumulatora jest prostownik? Dodam że instalacja po podłączeniu prostownika działa. Zapala się kontrolka ładowania, działają światła. Nie ma jedynie pewności co do regulatora napięcia. Dodam że gdy sprawdzałem stator to według instrukcji ma on przebicie.
-
Mam jeszcze problem z czujnikiem stop. Wiem że do tego modelu motocykla jest praktycznie nie dostępny. Czy macie jakieś patenty na zastąpienie go innym czujnikiem?
Jako że zamówiłem już zapłon Cdi u Janka nie chcę zabardzo inwestować w regulator napięcia i parądnicę ale chciałbym już chociaż spróbować odpalić sprzętu. Nie mogę się już doczekać ☺️.
-
Czujniki są 2, o który pytasz?
-
Czujnik jest montowany na ośce pedału hamulca.
-
W CZ 477 jest tylko jeden czujnik, na osi pedału tylnego hamulca, praktycznie nie do dostania, chociaż w czeskim sklepie którymś widziałem.., mnie wkład do tego czujnika dorabiał pewien "Magik z tego forum, ale czy się podejmie zrobić jeszcze jeden to niewiem ::)
(https://i.postimg.cc/QtKJmbhW/Zdj-cie3127.jpg) (https://postimages.org/) (https://banks-nearme.com/bmo-harris-bank-near-me)
-
Ja nie mam żadnego elementu tego czujnika. Zastanawiam się czy jest jakiś sprawdzony sposób na montaż czujnika np od 487
-
W CZ 477 jest tylko jeden czujnik, na osi pedału tylnego hamulca, praktycznie nie do dostania, chociaż w czeskim sklepie którymś widziałem.., mnie wkład do tego czujnika dorabiał pewien "Magik z tego forum, ale czy się podejmie zrobić jeszcze jeden to niewiem ::)
(https://i.postimg.cc/QtKJmbhW/Zdj-cie3127.jpg) (https://postimages.org/)
wzywałeś więc jestem, jasne że się podejmę, jedynie blaszkę miedziana trzeba sobie dorobić.
Ile sztuk potrzeba?? :D
-
Noo.., mnie akurat inny "Magik dorabiał :),
ale fajnie jak byś chciał to ustrojstwo dorobić, koledzy pewno poszukują :)
-
Ja biorę
-
Czekamy na informację o ilości sztuk możliwych do wykonania
-
Wewnętrzny element kupowałem na Motoren, jest nadal dostępnyhttps://www.motoren.sk/unasac-kontaktu-stop-spinaca--cz-476477-e6781
Natomiast jeżeli ktoś by się podjął dorobienia plastikowych izolatorów, do których się przykręca przewody, to jestem chętny.
-
Panowie, uderzajcie do kuby.g6. Mi zrobił wewnętrzny element to myślę że i inne by był w stanie zrobić.
-
Noo.., mnie akurat inny "Magik dorabiał :) ,
ale fajnie jak byś chciał to ustrojstwo dorobić, koledzy pewno poszukują :)
Dorabiałem paru osobą i też na zlocie rozprowadzałem w tamtym roku, więc faktycznie mogło mi się pomylić komu co robiłem :D
Wracając do tematu mogę dorobić plastikowy element co siedzi w środku, jak ktoś chce niech pisze na PW mogę zrobić tak dużo jak tylko chcecie
jeśli chodzi o zewnętrzną obudowę to nie mam wzoru zresztą on był metalowy.
-
Właśnie ja nie mam żadnej części, więc najchętniej kupił bym całość.
Czy ktoś z forumowiczów montował nowy rolgaz do kierownicy ze stałymi mocowanymi do klamek. U mnie nowy rolagaz jest za długi i przy montażu nie mogę zakręcić korka.
-
A jaki rolgaz kupiłeś możesz pokazać na zdjęciach ?
-
Kupiłem rolgaz z tego linku https://www.4jawa.com/produkt/1724/manetka-gazu-bez-rolgazu-jawa-cz-175-250-350
-
Kupiłem rolgaz z tego linku https://www.4jawa.com/produkt/1724/manetka-gazu-bez-rolgazu-jawa-cz-175-250-350 (https://www.4jawa.com/produkt/1724/manetka-gazu-bez-rolgazu-jawa-cz-175-250-350)
Hmm dziwne, nie masz rozumiem możliwości sprawdzenia z oryginalnym?? może ktoś ci kierownice skrócił w przeszłości
-
W sumie to jest możliwe że była założona od innego motocykla. Przednia lampa i rolgaz z którymi dostałem motocykl były od wfm
-
Odebrałem dzisiaj elementy blacharskie od lakiernika i zamierzam przykleić naklejki. Ma ktoś jakieś porady jak zrobić to prawidłowo i prosto?
-
CZ wraca do żywych. Właśnie złożyłem wszystko razem. Wczoraj otrzymałem przesyłkę od Janka i będę instalował nowy zapłon. Póki co działa też na starym ;D Problem mam z gaźnikiem. Wiesza się pływak i potrafi zalać silnik.
-
https://youtu.be/SJKSjf76mMk
-
Ale fajna. Zółte mnie sie podobają ;)
-
Dobry kolor :D
-
Mam zapłon od Janka montowałem w zeszłym tygodniu polecam z całego serca. https://www.youtube.com/watch?v=Wn1beL-Rh5A (https://www.youtube.com/watch?v=Wn1beL-Rh5A) tutaj praca mojej. Z kąd zamawiałeś emblematy ?
-
Elegancko wyszła! Dołączam się do pytania odnośnie naklejek
-
Mogę się mylić, ale pręt tylnego hamulca nie powinien być tak. Powinien być prosty ponieważ przy naciągnięciu może się prostować, u mnie w 487 jest prosty
-
Naklejki kupowałem na 4motor. Co do pręta hamulca do w katalogu jest wycięty. W 487 hamulec jest trochę inaczej zbudowany. Dzisiaj zamotowałem układ cdi i działa.
-
Cześć!
Wybaczcie odkop roku, ale mierzę się z podobnym problemem, a mianowicie uszkodzonym mechanizmem czujnika światła STOP.
O ile obudowę pewnie dałoby się może jakoś odratować to ten okrągły wkład z blaszką już się do niczego nie nadaje. Przeczytałem w tym temacie, że kolega kuba.g6 dorabiał te wkłady i ratował ludzi.
Macie jakiś pomysł jak temu zaradzić? Może nadal ktoś się w to bawi i dorabia ten klamot? Albo komuś zalega nadmiarowy?
Z góry dzięki za pomoc :)
Załączam zdjęcie:
(https://i.ibb.co/7Sw6nSp/IMG-0613.jpg)
-
Odezwij się do Kuby. Myślę że pomoże