Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 03:44:02
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty  (Przeczytany 10941 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mikes

  • Gość
Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« dnia: Lipca 20, 2010, 04:08:26 »

Witam wszystkich ;) Jestem nowy na forum, więc jeśli dałem temat w złym dziale to wybaczcie :) Szukałem też podobnego tematu żeby kontynuować, ale nie znalazłem zbliżonego merytorycznie do mojego ;)

Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem TS-ki, wszystko było z nią w porządku, była bardzo zrywna i w niezłym stanie wieć zdecydowałem się ją zakupić :) Przyjechałem ją 30km do domu i spisała się świetnie.

Problem polega na tym, że zaraz po kupnie wpadłem na genialny pomysła żeby rozkręcić ga¼nik na części pierwsze i wszystko dokładnie wyczyścić i przedmuchać - tak też zrobiłem, w środku było sporo paprochów które do najmniejszego pyłka wyczyściłem.
Po złożeniu ga¼nika, podłączyłem go do Jawy i zaczeły się problemy :/  strasznie ciężko było odpalić silnik, gdy w koñcu za którymś z kolei kopnięciu silnik zaskoczył na ssaniu, wszystko było ok, trzymał wyższe obroty jak to na ssaniu, reagował na niewielkie przygazówki itp... wydawało się że będzie wszystko jak przed operacją czyszczenia ga¼nika, niestety po wyłączeniu ssania (silnik już wystarczająco rozgrzany) nie ma wolnych obrotów :/ trzeba non stop trzymać lekko manetkę gazu aby silnik nie zgasł i ciągle dogazowywać, gdy dodam gazu i trzymam manetkę w jednej pozycji, np na 4-5 tys obrotów, silnik nie trzyma stałych obrotów tylko parska, kicha dławi się (ale nie ma tendencji do zgaśnięcia) poprostu parska :) po dodaniu gazu na jeszcze wyższe obroty też parska :(

Druga prawa, gdy silnik jest rozgrzany do normalnej temp, nie da się go za chiny ludowe odpalić, można go jedynie odpalić na ssaniu <mur> (jakim cudem, przecież silnik jest gorący i powinien bez zająknięcia odpalić normalnie bez ssania  :'(  )

To wszystko stało się po czyszczeniu ga¼nika, nie mam pojęcia za co mam się brać :(  dodam tylko, że miałem już 3 Jawy 350 TS i nie raz rozbierałem ga¼nik i go czyściłem, i było wszystko Ok ...
Zapisane

von_Majzel

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 20, 2010, 07:06:59 »

¦ruba składu mieszanki niskich obrotów - taka z prawej strony - musi być wykręcona o 1,5 obrotu . Zakrecasz delikatnie do koñca i wykręcasz 1,5 obr . Niskie obroty powinny wrócić . Ale sprwdz jeszcze czy nie dałeś złych uszczelek (na przykład z rantem wystającym do środka kanału - trzeba by je poprawić jak by co) oraz czy wszystko jest szczelne na dolocie od ga¼nika do cylindrów (lewe powietrze) . Sprawd¼ też czy wszystko w środku gaśnika jest dobrze poskręcane i czy np nie zatkałeś przypadkiem dysz .
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 20, 2010, 09:50:52 »

Powiem tak- coś spaprałeś. Skoro chodzi ¼le i bez ssania nie odpala to ma mało paliwa- skontroluj poziom paliwa, zobacz czy nie pomyliłeś dysz-klonów czyli głównej 92 (95) i tej obok 72 (75) . Zakres wykręcenia śruby składu mieszanki na wolnych ( ta bliżej cylindrów ) to od 1 do 2 obr. W zależności od wielu rzeczy. Połączenie ga¼nik-cylindry oraz ga¼nik airbox tez jest nie bez znaczenia. Może jakims dziwnym cudem iglicę dałes inaczej niż była? Ale to odpowiada za wyższe obroty.
Zapisane

mikes

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 20, 2010, 17:29:30 »

Dzięki za podpowiedzi :)

Sprawdzę jeszcze dzisiaj tę śrubę składu mieszanki, ale powiem szczerze, że wczoraj wkręciłem ją do koñca i co pół obrotu wykręcałem aż ją prawie wykręciłem, i nie było żadnej różnicy :/

Co do iglicy, to gdy kupiłem Jawę, to iglica w ga¼niku była ustawiona na górnym wcięciu, i tak ją pozostawiłem przy składaniu ga¼nika, gdy popodłączałem wszystko zaczęły się robić te kłopoty co opisałem w pierwszym poscie. Potem zmieniłem położenie iglicy na te wcięcie na samym dole (czyli iglica podniesiona) i powiem, że silnik zaczą żwawiej wkręcać się na obroty w zakresie niskich obrotów (podczas gdy poprzednio, gdy motor jeszcze ładnie chodził a ja nie grzebałem w ga¼niku, i gdy iglica była opuszczona na maxa, silnik  mulił przy niskich obrotach - wkręcał się normalnie ale tak jakby ospale a dopiero od 2-3 tys obrotów wchodził już normalnie na obroty...

Teraz gdy zmieniłem położenie iglicy, wkręca się od samego dołu tak jak moje poprzednie Jawy, ale nadal parska gdy trzymam mu stałe obroty np na 5tys obrotów i są te kłopoty z wolnymi obrotami i z odpalaniem tylko z ssania :/

Zaraz ide sprawdzić czy nie pomyliłem dysz. Pamiętem jedynie, że gdy zdjąłem komorę pływakową, to poprzedni właściciel majstrował przy dyszach, wykręcał je chyba nożyczkami bo były strasznie pozdzierane, jakimś cudem udało mi się je wykręcić, ale troszkę zdarłem metalu śrubokrętem (nie było innej możliwości, bo nie było ładnych wcięć na śrubokręt tylko takie rozcharatene kratery - nie wiem czym poprzedni właściciel odkręcał te dysze :/ ) i możliwe, że to co zdarłem dostało się w otworek dyszy - sprawdzę to.

Połączenie ga¼nik cylindry, no wydaje się być Ok, jedyne zastrzeżenie, to że ga¼nik można spokojnie wyjąć z tej uszczelki którą dokręca się tym kołnieżem na dwie śruby 13. W moich poprzednich jawach, nie dało się wyjąć ga¼nika z tej uszczelki gdy kołnież był dokręcony... czyżby zużyta uszczelka???
Zapisane

BoNes

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 20, 2010, 17:32:45 »

W WSCe też dławi się silnik przy wysokich obrotach a na niskich ładnie pracuje, wystarczy że mam mało benzyny w baku, wiec na pewno musisz iglicą się pobawić.  ;)
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 20, 2010, 18:57:57 »

Połączenie ga¼nik cylindry, no wydaje się być Ok, jedyne zastrzeżenie, to że ga¼nik można spokojnie wyjąć z tej uszczelki którą dokręca się tym kołnieżem na dwie śruby 13. W moich poprzednich jawach, nie dało się wyjąć ga¼nika z tej uszczelki gdy kołnież był dokręcony... czyżby zużyta uszczelka???

Ja mam u siebie tak samo... Też wyjmę ga¼nik bez odkręcania tego kołnierza... I nie mam problemów z lewym powietrzem...

Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

mikes

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 20, 2010, 22:11:12 »


Ja mam u siebie tak samo... Też wyjmę ga¼nik bez odkręcania tego kołnierza... I nie mam problemów z lewym powietrzem...



Nieszczelności między ga¼nikiem a cylindrami brak, ga¼nik dość lu¼no jest osadzony na uszczelce, ale nie ma w tym miejscu nieszczelności, więc ta opcja odpada. Kolega Rozztocz też tak ma, czyli można uznać, że tę opcję wykluczamy ;)

W WSCe też dławi się silnik przy wysokich obrotach a na niskich ładnie pracuje, wystarczy że mam mało benzyny w baku, wiec na pewno musisz iglicą się pobawić.  ;)

U mnie jest jak narazie benzyny pod korek ;) i szlag mnie trafia bo chętnie bym poje¼dził, jest ciepło i ładna pogoda, a ja się grzebie w garażu <furious> Co do iglicy to raczej odpada, przetestowałem wszystkie 3 poło¼enia iglicy i żadnego rezultatu, jaedynie to co azobserwowałem wcześniej, iglica w górnym wcięciu, słabo wkręca się na niskich obrotach; iglica w środkowym położeniu - lepiej się wkręca; iglica w dolnym położeniu (najbardziej podniesiona) wkręca się tak jak Jawa powinna się wkręcac ;) ale parska dalej beż ró¼nicy na którym wcięciu jest iglica... .

Rozkręciłem ga¼nik, wszystko w środku aż lśni, żadnego paprocha, wysze drożne, nic nie zapchane... .

zobacz czy nie pomyliłeś dysz-klonów czyli głównej 92 (95) i tej obok 72 (75) .

U mnie jest chyba coś nie tak z dyszą główną, bo dzisiaj się jej przyjrzałem, i jest na niej wybite 60 lub 09 (zależy z której strony patrzeć) dysza rozruchowa - ta obok ma wybite 72, następna ta najmniejsza od biegu jałowego nic nie miała wybite  <blink>  ale to raczej jest właściwa dysza, bo pamiętam we wszystkich moich jawachy była taka charakterystyczna dysza wystająca ;)  Czyli wychodzi na to, że dysza główna jest jakaś lewa???  <blink> <blink>
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 20, 2010, 23:33:55 »

Niekoniecznie- jesli dysza jest "aftermarkiet" to zdarzają się błędne oznaczenia-raz miałem dyszę 59 nawet-zamiast 95. Czeski błąd. Jeśli dysza główna jest wyra¼nie większa niz ta 72 to oznacza,że oznaczenie jest ¼le nabite. Fajnie by było jakbys miał kaliberek do dysz by to sprawdzić. Zbadaj poziom paliwa. Mi to wyglada na za niski. Wystarczy zwiększyć go na próbę o kilka mm. Opis regulacji jest w dziale. Paliwo po zdjęciu miseczki powinno być na wysokości tego nadlewu wewnątrz miski. Ważne by zdejmować przewód z ga¼nika a nie z kranika przy sprawdzaniu inaczej paliwo z przewodu i filtra podczas opuszczania miseczki zleci do niej i mamy przekłamanie około 2mm jak nie lepiej a to spora róznica ( czasem być albo nie być ).
Zapisane

mikes

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 21, 2010, 00:02:21 »

Niekoniecznie- jesli dysza jest "aftermarkiet" to zdarzają się błędne oznaczenia-raz miałem dyszę 59 nawet-zamiast 95. Czeski błąd. Jeśli dysza główna jest wyra¼nie większa niz ta 72 to oznacza,że oznaczenie jest ¼le nabite.

jest większy otworek niż w dyszy 72

Zbadaj poziom paliwa. Mi to wyglada na za niski. Wystarczy zwiększyć go na próbę o kilka mm. Opis regulacji jest w dziale. Paliwo po zdjęciu miseczki powinno być na wysokości tego nadlewu wewnątrz miski. Ważne by zdejmować przewód z ga¼nika a nie z kranika przy sprawdzaniu inaczej paliwo z przewodu i filtra podczas opuszczania miseczki zleci do niej i mamy przekłamanie około 2mm jak nie lepiej a to spora róznica ( czasem być albo nie być ).

tak właśnie robiłem, zdjąłem wężyk z gażnika i po zdjęciu miseczki było dużo paliwa, na tę chwilę nie jestem pewien jaka konkretnie była jego ilość, około 5mm poniżej brzegu miseczki, jutro sprawdzę to raz jeszcze

A może przyczyna tkwi w czymś innym, np w świecach??? tam odkąd kupiłem jawę jeszcze nie zaglądałem, może któraś ze świec ma przebicie albo est zapaprana nagarem i gubi iskrę <blink>
Zapisane

dawidtysler209

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 21, 2010, 00:59:34 »

No przyjacielu, świeca w 2Takcie, to podstawowa sprawa.. warto mieć że sobą komplet nowych, lub dobrze "rozjeżdzonych" świec.
Zapisane

mikes

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 21, 2010, 01:27:43 »

za dnia sprawdzę świece ;) być może nie czepiłem się ich odrazu dlatego, ze moje poprzednie jawy w ogóle mnie nie zawodziły, jedną miałem przez 4 lata i nic kompletnie przy niej nie naprawiałem, tylko je¼dziłem i je¼dziłem ;) profilaktycznie raz na rok wymieniałem świece, chociaż i tak pewnie na tych wymienionych świecach by je¼dziła ;)

Ale faktycznie świece które siedzą w silniku mogą być luż po dużym przebiegu, i powoli koñczą swój żywot ;) Ale z drugiej strony to nie rozwiązuje problemu braku wolnych obrotów :/  żeby mieć wolne obroty msze włączać ssanie, a wiadomo, w ten sposób tylko marnuje paliwo :/
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 21, 2010, 08:46:55 »

Skoro przed wyjęciem ga¼nika były a po wyjęciu juz nie ma wolnych obr to tu szukaj przyczyn.
Zapisane

mikes

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 21, 2010, 19:23:59 »

Sprawa wygląda następująco :) dzisiaj sprawdziłem świece, i wszystkie są ładnie wypalone na czarno - suchy czarny kolor, ładne nie zaolejone itp :)

ALE... świeca na lewym cylindrze była tak lu¼na, że wykręciłem ją dwoma palcami, i w dodatku była to świeca o symbolu 75, natomiast świeca na prawym cylindrze była dobrze dokręcona i miała symbol 95 - czyli właściwa :)

Niestety nie zdążyłem założyć nowych świec, bo zaczęło mocno padać i szybko schowałem Jawe do garażu. I tu pytanie, czy przez tę świecę 75 mógł być problem z tym parskaniem na stałych obrotach??? Jedyne co mi utkwiło w pamięci przed zaglądniećeim do świec, to to, że z lewego wydechu strasznie dymił na siwo, a z prawego normalnie, prawie wcale nie było dymu... .

Teraz tylko czekam aż przestanie padać to zaczne działać ;)
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 21, 2010, 19:29:59 »

Dokręć dobrze tą świecę i sprawd¼...
Niedokręcona świeca mogła robić coś takiego....
Co do dymienia z jednego wydechu mocniej to nie przejmuj się jawy tak mają...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

mikes

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 21, 2010, 19:35:21 »

a mogło to się dziać przez to, że jedna świeca była 75 a druga 95 ???
Zapisane

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1143
  • Mustang EBE
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 21, 2010, 23:13:03 »


ALE... świeca na lewym cylindrze była tak lu¼na, że wykręciłem ją dwoma palcami, i w dodatku była to świeca o symbolu 75, natomiast świeca na prawym cylindrze była dobrze dokręcona i miała symbol 95 - czyli właściwa :)




Czy właściwa? to pojęcie względne, ponieważ ksiązka nakazuje 100 a te padają  jak kawki a w praktyce 75-ki są trałe i doskonale daja radę więc ja polecam wymianę na 75. (iskra)
Nie wydaje mi się żeby to że są różne świece miało wpływ na obroty ale jawy potrafią zaskoczyć nawet doświadczonych knedlarzy.
A najlepiej o świecach poczytaj tu
http://www.demonos.vipserv.org/forum/smf/index.php/topic,589.0.html
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #16 dnia: Lipca 21, 2010, 23:27:59 »

Ja jeżdzę na NGK BP7HS, która jest odpowiednikiem Iskry F80... Zapominam co to klucz do świec...
Wymieniam profilaktycznie raz na 2 lata...

Załóż 2 jednakowe świece i próbuj...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

dawidtysler209

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 21, 2010, 23:42:51 »

Czarne świece i ssanie?

Ja przyjrzał bym się mieszance, i też zbyt wczesnemu zapłonowi, świece powinny być ceglaste.
Zapisane

mikes

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 22, 2010, 00:32:35 »

Czy właściwa? to pojęcie względne, ponieważ ksiązka nakazuje 100 a te padają  jak kawki a w praktyce 75-ki są trałe i doskonale daja radę więc ja polecam wymianę na 75. (iskra)
Nie wydaje mi się żeby to że są różne świece miało wpływ na obroty ale jawy potrafią zaskoczyć nawet doświadczonych knedlarzy.
A najlepiej o świecach poczytaj tu
http://www.demonos.vipserv.org/forum/smf/index.php/topic,589.0.html

Ja mam taką oryginalną instrukcję obsługi do TS (taka prostokątna książeczka którą dołączali do nowo zakupionej Jawy) i tam z kolei jest napisane że zalecają świece N9

Natomiast kilka lat temu do swojej byłej TS-ki założyłem tak z nudów dwie Iskry 75 i w ogóle nie mogłem odpalić silnika <unsure>  zmieniłem je spowrotem na Iskry 95 i odrazu odpalił  <unsure>  natomiast nie robiłem testu z jedną 95 i jedną 75 ... także do tej pory byłem przekonany, że TS-ka nie obsługuje świec 75 <blink> teraz to mnie ciekawi czemu mój były motor nie chciał świec 75 ;)

Czarne świece i ssanie?

Ja przyjrzał bym się mieszance, i też zbyt wczesnemu zapłonowi, świece powinny być ceglaste.

Dokładnie tak, świece są okopcone cienką warstwą sadzy na czarny matowy kolor, nie są mokre/zaolejone itp

Tak jak pisałem wcześniej, za dnia założe nowe świece i zobacze czy jest poprawa, jeśli żadnej różnicy nie będzie, zajmę się zapłonem, choć też można by podmienić jakiś sprawny ga¼nik na próbę, wtedy byłoby wiadomo czy mój ga¼nik jest kulawy czy gdzie indziej szukać przyczyny
Zapisane

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1143
  • Mustang EBE
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 22, 2010, 10:13:34 »

co do świec to ja mam 75 już trzy lata.
Tak sobie myślę że może słabo wyczyściłeś ga¼nik. we¼ sobie drucik z linki (np od gazu) i poprzepychaj dysze i co tam się da bo może nie wszystko dało się przedmuchać powietrzem.
Zapisane

mikes

  • Gość
Odp: Jawa 350 TS dławi się przy wkręcaniu na obroty
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 29, 2010, 16:48:57 »

Mam dobre nowiny  :>  miałem ostatnio dużo na głowie i nie dłubałem przy Jawie, ale dzisiaj korzystając z wolnego czasu wymieniłem świece na iskry f95 i w koñcu za chyba 10 razem odpaliłem  <punk> są wolne obroty, nie parska, ładnie się wkręca :)  jest tak jak na początku a może i nawet lepiej ;)

Czyli podsumowując, przyczyną moich kłopotów była niedokręcona świeca na lewym garze :)  Co prawda nie sprawdzałem czy na starych swiecach (po dokręceniu ich do głowic) odpali i będzie ładnie chodził, ale prawdopodobnie też by było wszystko Ok, ale wkręciłem nowe świece żeby był spokój na jakiś czas ;)

Tylko jeszcze mnie denerwuje to, że trzeba kilkakrotnie kopnąć aby odpalił, co trzeba zrobić aby odpalał z pierwszego lub z drugiego kopnięcia??? Ustawić zapłon??? W tej kwestii jestem troche niekumaty bo w moich poprzednich jawach miałem dobrze ustawione zapłony, że przez cały okres ich użytkowania nigdy nie było potrzeby tam grzebać, i z tego powodu nie miałem przyjemności zapoznać się z ustawianiem zapłonu ;) zawsze odpalały z pierwszego/drugiego kopnięcia :)

Aha, akumulator mam nowy, więc prądu nie brakuje. £adowanie też jest.
« Ostatnia zmiana: Lipca 29, 2010, 16:51:53 wysłana przez mikes »
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Jawa dławi sie po dodaniu gazu???

Zaczęty przez Piotrek350 Mechanika

5 Odpowiedzi
6451 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 18, 2007, 21:01:38
wysłana przez madras30
Jawa 350 TS obroty

Zaczęty przez adam2701 Mechanika

11 Odpowiedzi
4563 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 09, 2008, 23:48:01
wysłana przez Jawsim
10 Odpowiedzi
4037 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 22, 2008, 20:07:36
wysłana przez bakczysaraj
dławi się gaśnie

Zaczęty przez Arek « 1 2 » Mechanika

43 Odpowiedzi
11100 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 24, 2012, 07:53:31
wysłana przez Arek
13 Odpowiedzi
4960 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 17, 2013, 15:14:17
wysłana przez Marcin_93