Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 15, 2024, 20:49:06
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Przeróbka do jazdy w zimie  (Przeczytany 7033 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Przeróbka do jazdy w zimie
« dnia: Października 29, 2014, 12:32:43 »

Może Was zainteresuje  ;D



Co prawda było publikowane w Swoimi Drogami, ale, że nie każdy pewnie czytał więc wrzucam ze strony:
http://www.wkolokomina.hekko24.pl/jak-z-malucha-zrobic-zucha/

Zima już tuż, tuż, więc... ;)

Pozdrawiam

Poprawiłem linki //Blenders

« Ostatnia zmiana: Grudnia 21, 2015, 16:12:48 wysłana przez Blenders »
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield Himalayan, Enfield Bullet, Jawa 638.0
Wcześniej: Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #1 dnia: Października 29, 2014, 13:20:56 »

Gdyby mieć jakiegoś zastępczego złoma bez papieru i perspektyw to można by się pobawić w coś takiego.
Widziałem kiedyś na allegro WFM z nartami zamiast przedniego koła, a z tyłu nie miała opony, tylko przyspawane łopatki do felgi, tak jak konna kopaczka do ziemniaków :P
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

asmorod

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 7
  • CZ 350
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #2 dnia: Października 29, 2014, 13:29:15 »

szkoda motóra w zime jak dla mnie... chyba ze jak kolega wyzej pisal.. szrota bez papierow
Zapisane

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #3 dnia: Października 29, 2014, 15:06:56 »

 ;D ;D ;D
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield Himalayan, Enfield Bullet, Jawa 638.0
Wcześniej: Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #4 dnia: Października 29, 2014, 15:13:09 »

ja jeździłem tym w zimie do -6* i 10cm śniegu

niestety sól na drogach zrobiła swoje i sporo rzeczy w niej skorodowało
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #5 dnia: Października 29, 2014, 15:44:58 »

No to i ja sie pochawalę:)
Kiedyś za młodu w CZ 175 przejeździłem calutką zimę, patent miałem małoinwazyjny, mionowicie - oplotłem ciasno oba koła drutem aluminiowym fi 2 mm. Patent dawał radę bez problemu, przyczepność była naprawdę niezła, drut wbijał się w lód co umożliwiało w miarę swobodną jazdę ( na zakrętach należało uważać ze względu na to że drut ułożony był prostopadle do osi koła).Oczywiście nie było mowy o odkręcaniu manetki na maxa. Drut wytrzymał cały sezon bez problemu.
W rowerze natomiast zastosowałem zgoła inny patent - wkręciłem wkręty w każdą kostkę bieżnika od zewnątrz tak, aby nie przechodziły przez oplot opony, następnie uciąłem obcęgami łepki zostawiając ok 2mm wkręta. Na dętkę założyłem drugą, rozcięta wzdłuż dętkę ( gdyby któryś wkręt jednak była zbyt bardzo wkręcony) i jazda.Razem było około 700 wrętów na oba koła. Ten patent był rewelacyjny na śniegu i lodzie, natomiast wjeżdżając na asfalt - kamikaze:)
Zapisane

Turbo

  • Niegdyś Jawer
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1468
  • -
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #6 dnia: Października 29, 2014, 15:54:28 »

mogę jeszcze dodać że na zimę leprze są kostkowane opony bo chociaż na śniegu można ruszyć, a na szosowych ciężko było  ;)
Zapisane
Czym innym możesz zostać, kiedy świat widzi cię tylko jako MONSTRUM ?

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #7 dnia: Października 29, 2014, 15:59:51 »

mam kostkę z przodu i z tyłu ale by jeździć po śniegu większym jak 20cm zakładałem łańcuchy na tylne koło :P .
Były one zrobione z łańcuszków rowerowych. miałem ich na oponie z 50 :P
Pany co to masakrę robiło to szok. Aż obcięło uzębienie na kole od trzeciego biegu ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

simsons50_1986_2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 270
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #8 dnia: Października 29, 2014, 17:43:22 »

V-max 80 tylko wir robi w zbiorniku :P
Zrobione na prędce po pierwszym śniegu.
 
« Ostatnia zmiana: Października 29, 2014, 17:45:29 wysłana przez simsons50_1986_2 »
Zapisane
    Status GG

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #9 dnia: Października 29, 2014, 18:12:14 »

Nieruchome narty to hardcore ;)
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield Himalayan, Enfield Bullet, Jawa 638.0
Wcześniej: Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #10 dnia: Października 29, 2014, 18:15:58 »

Ja jeździłem Simsonem 5 zim, bo zwyczajnie nie miałem prawka, ani samochodu. Wszystko mocno rdzewiało od soli. W sumie jedyną przeróbką było upuszczenie powietrza z kół, na przód ok. 0,7 at, a do tyłu 1,2 at. Teraz jak przypomne sobie ile się wymarzłem to od razu mi przechodzi ochota na jazdę :P
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #11 dnia: Października 29, 2014, 18:28:44 »

Ja do jazdy zimą najbardziej ze swojej stajni lubię tego gada.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #12 dnia: Października 29, 2014, 18:30:41 »

Przynajmniej ciepło w nogi :D
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #13 dnia: Października 29, 2014, 18:37:05 »

Do tego jednoczęściowy puchowy kombinezon i bielizna termoaktywna oraz obowiązkowo - piankowe gumiaki z ociepleniem - i w komforcie termicznym bez przystanków wróciłem z Krakowa przez Kielce do Sandomierza przy minus 17 stopniach.

Cholera już się nie mogę doczekać takich warunków
https://www.youtube.com/watch?v=OVJ1B4Nq8aA
« Ostatnia zmiana: Października 29, 2014, 18:48:48 wysłana przez Bimberpołudnie »
Zapisane

Jacek_L

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #14 dnia: Października 29, 2014, 19:00:15 »

Bimber, widzę że, wiesz co dobre  ;D


Jeszcze Kristosa tu brak do kompletu, bo on również "zimowy" :)
 
Zapisane
Aktualnie: Royal Enfield Himalayan, Enfield Bullet, Jawa 638.0
Wcześniej: Royal Enfield Classic, CBX 750F, Dniepr MT12, CZ 180 Roland, 3x Jawa 350, VN700, VN1500 i tak dalej...

letek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 6
  • JAWA 634 +562
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #15 dnia: Listopada 12, 2014, 22:43:20 »

Ja na śnieg zakładam poprostu łańcuchy samochodowe, do zjawy 350 pasuja takie na 13' tylko asfaltu trzeba unikać
Zapisane
Komar MR232 - CZ175(487) - KMZ K750 - Jawa 350 (634) -  Kawasaki ZR1100 - Honda CB 650Z - Honda GYRO X -

Blenders

  • Laureat "Krzywej Korby" 2012
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1081
  • Bibliotekarz
Odp: Przeróbka do jazdy w zimie
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 21, 2015, 16:17:27 »

Znalazłem kiedyś art. na temat nart do motocykla dodaje w załączniku.

Zawiera opis i rys techniczne, może się komuś przyda.

Zapisane
Jawa 350 634-7 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 83r Docieranie
Čz 350 472.5 (12V flansza na Altka i Zapłon Janka) 85r
Čz 180 487.4 (Pełne Vape 12V) 93r
Jawa 638.5
Wsk 125 M06B3 Bąk (Cdi TurboZabytki 12V) 77r
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
6 Odpowiedzi
3880 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 12, 2008, 19:40:47
wysłana przez Hubertus
28 Odpowiedzi
14359 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 09, 2013, 18:15:20
wysłana przez von_Majzel
12 Odpowiedzi
5834 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 19, 2013, 22:12:51
wysłana przez Biały
1 Odpowiedzi
3139 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 02, 2013, 21:36:27
wysłana przez Norbinuss
Technika Jazdy

Zaczęty przez czeron « 1 2 3 » Eksploatacja

51 Odpowiedzi
15649 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Czerwca 01, 2015, 18:52:44
wysłana przez Tomek