Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 10:39:25
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Naczelny Filozof Remontuje CZ  (Przeczytany 15427 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 11, 2007, 11:23:48 »

Dokładnie o tą część chodzi (no co nie przypomina motylka?  :P ) tylko przynitowana część w którą wkłada się prowadnice jest z drugiej strony. A to wyjaśnienie dlaczego doradziłem zwrócić na ten nit uwagę: http://www.demonos.vipserv.org//component/option,com_smf/Itemid,155/topic,1390.0%5C


pzdr
Zapisane

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 12, 2007, 13:25:17 »

Jeżeli cylindry nie bedą na ten sam szlif to wal SZLAG JASNY TRAFI
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 12, 2007, 14:12:11 »

Przecież tu nikt nie napisał, że ma zamiar je¼dzić z cylindrami na różnych szlifach...


pzdr
Zapisane

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 12, 2007, 18:43:40 »

gdyby jeden cylinder był po pierwszym a drugi po np. drugim szlifie to juz nie można takich parować. tzn można ale to nierozsądne (jawsim)

jak to nie :P
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #29 dnia: Lutego 12, 2007, 19:34:09 »

Ale nikt nie pisał, że ma zamiar je¼dzić z cylindrami na różnych szlifach, więc po co pisać coś co jest oczywiste... oznaczenie A i B to nie oznaczenie szlifu tylko grupy selekcyjnej, która jest określana po wyprodukowaniu cylindra, można je¼dzić z jednym cylindrem A, a drugim B tylko muszą być po szlifie na ten sam nad wymiar, co innego gdyby to były nominały, wtedy nie można je¼dzić na cylindrach z różnej grupy selekcyjnej.


pzdr
« Ostatnia zmiana: Lutego 12, 2007, 19:38:18 wysłana przez nerlst »
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #30 dnia: Lutego 12, 2007, 19:50:22 »

Dodam jeszcze, że podczas kupowania oryginalnych czeskich tłoków na konkretny szlif trzeba zwrócić uwagę czy są z tej samej grupy selekcyjnej.


pzdr
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #31 dnia: Lutego 12, 2007, 22:49:50 »

Więc mam cylinder A i B z innego silnika. Je¼dziłem na cylinidrach klasy C z tłokami polskimi IIstopnia. Cylinder B ma rysę od pierścionka. Ale jak patrzyłem to mój polski tłok II nie wchodzi w te cylindry AiB. czyli pewnie udało by się zeszlifować je pod tłok II.

Pytanie czy tłoki polskie II bedą sie równać czeskim II  <lookaround>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

carlos

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #32 dnia: Lutego 13, 2007, 08:43:01 »

nie powiem na pewniaka że tak, ale moim zdaniem powinny, bo chociaż czechy "potrafią"  :> to jakieś normy ogólne powinny obowiązywać - chodzi o to że mimo iż są różnych producentów to klasyfikacja ma pewne parametry odnośnie danego stopnia czy klasy np. sprzętu, więc co za tym idzie również części zamienne to obowiązuje i powinny spełniać parametry danej klasy zaszeregowania

jak się mylą to poprawcie  ;)

pozd
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #33 dnia: Lutego 13, 2007, 08:55:49 »

Ogólnie chodzą słuchy, że polskie tłoki puchną i się zacierają, więc przed włożeniem ich do silnika trzeba je wygotować w oleju, oczywiście, że można je wygotować w oleju, ale myślę, że głównie chodzi o odporność na błędy użytkownika podczas docierania. Cena oryginalnych jest oczywiście dwa razy taka jak polskich tłoków, ale myślę, że jak będziesz prawidłowo docierał to spokojnie możesz polskie tłoki kupić. Ja chce je¼dzić na oryginałach (II szlif), ale już od 3tyg nie mogę ich nigdzie kupić (nawet w agmocie nie mają) dodatkowo zakupiłem już oryginalne pierścionki i wydaje mi się, że sporo się różnią od tych zwykłych, więc może warto poszukać oryginałów.


pzdr
Zapisane

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #34 dnia: Lutego 13, 2007, 12:51:46 »

więc może warto poszukać oryginałów.


No właśnie u mnie na sklepach też same PL. A chciałbym w dłoni zobaczyć jak wygląda produkcja Czeska  :-/
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

KcPrWWL

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #35 dnia: Lutego 13, 2007, 13:52:31 »

gościu u mnie w sklepie mówi że bierze polskie, bo dobre polskie tłoki nie różnią sie od czeskich. A jest pare firm które je robią. Tylko że trzeba znależć te dobre tłoki :(
« Ostatnia zmiana: Lutego 13, 2007, 13:54:27 wysłana przez KcPrWWl »
Zapisane

nerlst

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #36 dnia: Lutego 13, 2007, 14:01:19 »

U mnie w sklepie ma tylko jeden taki tłok. Na pierwszy rzut oka różni się od polskiego tym, że ma więcej oznaczeñ na denku tłoka i pod spodem. Trzymałem polski i czeski tłok w ręku i wydaje mi się, że czeski jest solidniej wykonany, ale może to tylko siła sugestii, że oryginał. Poszukam w tym tygodniu jeszcze, jak nie będzie kupie polskie.


pzdr
Zapisane

asdx21

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #37 dnia: Lutego 14, 2007, 13:07:59 »

a propo puchnięcia tłoków , to w jakiej temp. mogą one puchnąć np. biorąc proporcjonanie temp. cylindrów podczas jezdy. Np. tłoki puchną (obojętne jakie) przy 300stp.C cylindrów. Ja je¼dże z chiñskimi tłokami i na razie moja średnia temp. cylinrów wacha się od 60 - 80 stp. C . Gdzieś czytalem że jak temp. silnika jawy dochodzi do 300stp.C to lepiej zatrzymac sie i odczekac aż ochłonął , no ale gość nie pisał przy jakich tłokach je¼dzi.
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #38 dnia: Lutego 14, 2007, 14:32:36 »

Naczelny ja bym na twoimmiejscu zamówił gdzieś oryginalne tłoki i mimo wszystko (czy to oryginał czy polski) wygotowałbym je... Po wygotowaniu dopiero dał razem z cylindrami pod szlif... Wtedy najlepiej się one spasują...
Coś o gotowaniu tłoków na forum pisał kiedyś Paweł...
poszukaj gdzieś na forum powinno być...
http://www.demonos.vipserv.org//component/option,com_smf/Itemid,155/topic,1079.0%5C o to chyba to...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

siwy5

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #39 dnia: Lutego 14, 2007, 16:55:26 »

co do remontu silnika to jak uważacie powinno się dawaś uszczelke pomiędzy kartery czy wystarczy silikon. rozmawiałem ostatnio z posiadaczem cz 350 i kazał mi wyrzuci uszczelke pomiędzy karterami którom mam w jawie 350 powiedział że z uszczelkom silnik niebędzie pracował ruwno i rzeczywiście jego cz codzi jak marzenie co o tym myślicie?
Zapisane

rzorzo

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #40 dnia: Lutego 14, 2007, 18:41:10 »

Mam takie dziwne wrażenie, że nie wszystko co czeskie to orginalne. Przecież tam,na pewno sporo jest firm rzemieślniczych robiących tłoki identycznie jak u nas (a nazywa się że "czeskie"). Szwajcaria to nie jest, wiec nie ma co przesadzać. Ja swoje polskie wrzuciłem do piekarnika na parę godzin z ciekawości. Cały czas jest na dotarciu i nic nie łapie...

Zapisane

_Wujek samo Zło_

  • Mistrz Zła...
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1345
  • przekażcie mu że Belzebubik się o niego pytał....
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #41 dnia: Lutego 14, 2007, 23:29:43 »

To że ktos powie w sklepie, ze cos jest czeskie nie ma sie czym niezdrowo wzniecac i wydawac kasy. Panowie rzecz sie rozchodzi o normy i materialy. Mozna sobie wytoczyć ośke z aluminium ?? Można. i co z tego ze  bedzie taka sama jak stalowa? A no nic bo i tak ja szlag trafi jak nie przy skrecaniu to po kilku kilometrach. Tak samo z tlokami... prawde mówiąc to ponadczasowe dyskusje na temat tloków na każdym forum mozna spotkac. I tak np dowiedziec sie mozna ze tloczki sprzedawane przez agmot (albo admot) sa do wykonania popielniczki idealne, to samo firma moto-impex  Natomiast szeroko chwalona firma jest firma Almot     
Zapisane
"Szukajcie, a znajdziecie. Proście, a będzie wam dane - Kiedyś prosiłem Boga o rower, po latach zrozumiałem, że Bóg nie działa w ten sposób. Ukradłem rower i prosiłem Boga o przebaczenie" ;)

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #42 dnia: Lutego 14, 2007, 23:35:17 »

Jakub o uszczelce miedzy kartery bylo sporo na forum i to nawet chyba w tym watku

Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #43 dnia: Lutego 16, 2007, 16:53:20 »

Sprawdzałem motylek luzem. Ma jakieś takie maleñkie "luzy" na ym nicie.
Mam drugi motylek w karterze 6V ale nie idzie odkręcić jednej śrubki  <mur> Musze w tygodniu zabrać spróbować wiertarką...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 19, 2007, 18:34:59 »

Postępy:

Próbnie złożono kartery 6V z wałem i wnętrzem skrzyni.

Wciąganie wału na karter sprzęgłowy. O karter oparta zębatka  i kupa stalowych podkładek. Wkręcając tą dużą śrubę wciągałem wał w karter (łożysko siedziało w karterze).

Karter prądnicy. Kątownik. Dwie śruby w karter i śruba w otwór czopa wału (na mocowanie krzywki i prądnicy). Kręciłem i wał wciągało. Dodatkowo posilałem się dwiema śrubkami w karterze gdzieś na krañcach...

Lekko weszło bo stare łożyska. Ciekawe jak pójdzie takie wciąganie zreegernerowanego wału na nówki łożyska?  <sadwalk>

Najlepiej bo ciekawe czy skrzynke dobrze złożyłem. Pręt wodzików. Wodziki. Wałek zdawczy i odbiorczy. Tam nie ma ¯ADNYCH podkładek? Bo nie wiem czy by coś przy rozpoławianiu nie wyleciało?
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #45 dnia: Lutego 20, 2007, 08:17:01 »

w skrzyni nie ma zadnych podkladek

jak bedziesz mial wal zregenerowany i nowe lozyska to wal do zamrazarki a karter na piecyk, wtedy powinno wejsc bez problemu
gdzies tu u nas krazyly filmiki z serwisu MZ warto sobie obejzec przed montazem swojego,
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #46 dnia: Lutego 27, 2007, 15:35:26 »

Następne pytanie.

 Próbnie złożyłem dwa kartery ze skrzynką w środku. Wałek (ten co na nim siedziec ma sprzęgło...) ma delkikatny luz. Znaczy można go wciskać i wyciągać. Może z 2 mm luzu? Normalne? Bo nie pamiętam jak było...

Acha. Mam dwie skrzynie. Ten sam wałek. Co siedzi na nim sprzęgło. Na nim jest na łożyskach zębateczka z kłami. Wałek A ma gorsze troszeczkę  kły na tej zębateczce. Wałek B ma lepsze kły. Ale zębatka ma większy luz na boki na tym wałku. Który założyć?  <sadwalk>
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

AndrewS

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1577
  • Jawa 350 88r
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #47 dnia: Lutego 27, 2007, 19:32:09 »

hmmm w/g mnie ten luz o ktorym piszesz zostanie skasowany przez podkladke pod koszem sprzegla, jak bredze to mnie poprawcie

zebatke z klami jak dobrze pamietam to mozesz przelozyc z jednego walka na drugi 
Zapisane
Pozdrawiam Andrzej
Jawa 350
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800
Puławy

NaczelnyFilozof

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1270
  • Cezet 350 '83 NCC-1701-D USS Enterprise
    • www.e75.prv.pl
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #48 dnia: Marca 01, 2007, 18:51:09 »

Cytuj
hmmm w/g mnie ten luz o ktorym piszesz zostanie skasowany przez podkladke pod koszem sprzegla, jak bredze to mnie poprawcie

zebatke z klami jak dobrze pamietam to mozesz przelozyc z jednego walka na drugi 

Sam nie pamiętam jak to było jak rozkręcałem silnik... Najlepiej bedzie jak złoże. A sie okarze że w środku miało coś jeszcze być...  <sadwalk>

Zębatek nie rozkręciłem. Nerwica mnie brała bo nia mam szczypcy do segerów i nie idzie wyciągnąć zawleczki blokującej zdjęcie trybka z wałka...
Zapisane
Naczelny Filozof
Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta]

Bart

  • Gość
Odp: Naczelny Filozof Remontuje CZ
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 04, 2007, 16:36:14 »

kolego naczelny nie masz moze karterow do cz 350 6v??? podaj tak wogole do siebie maila w miare mozliwosci
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
5 Odpowiedzi
4160 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2006, 00:00:02
wysłana przez Johnny
12 Odpowiedzi
6369 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 17, 2006, 10:49:07
wysłana przez NaczelnyFilozof
22 Odpowiedzi
8456 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 29, 2008, 09:52:36
wysłana przez Rozztocz
34 Odpowiedzi
12691 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 03, 2007, 23:05:55
wysłana przez MZiobro
7 Odpowiedzi
5251 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 29, 2006, 15:01:14
wysłana przez M£ODY