Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: kamaz77 w Czerwca 05, 2013, 23:09:56
-
Witam panowie ostatnio kupiłem do mojej CZ 350 472.6 stopkę centralną zamontowałem ją ale mam jeden problem jak ma chodzić sprężynka która wchodzi do tych tulejek żeby nie trzeba było stopki na sznurku wieszać próbuje w jedną i drugą stronę ale nic z tego nie wychodzi .....może ktoś rzuci zdjęcie będzie mi prościej......z góry dzięki <!>
-
Sprężyna w 472,5 i 6 nie jest montowana bezpośrednio do tulejki mocującej stopki centralne. Tu masz zdjęcia, które kolega n3stor.mariusz zamieścił na forum
http://www.jawacz.pl/mechanika/dzwignia-stopki-centralnej-cz-wymiary-dla-jwa'y/msg39192/#msg39192 (http://www.jawacz.pl/mechanika/dzwignia-stopki-centralnej-cz-wymiary-dla-jwa'y/msg39192/#msg39192)
-
Dzięki za odpowiedź ale widzę na zdjęciu że to nie jest oryginał tylko trzeba sobie dżwignie dorobić natomiast ja mam oryginał (chyba) i co z tymi tulejkami trza zrobić do tego mam sprężynkę ale nie wiem jak to poskładać
-
Jest to mocowanie oryginalne CZ 350.
-
W takim razie Panowie wytłumaczcie jak założyć stopkę żeby odbijała są ta takie 2 tulejeczki i sprężynka ale nie wiem jak to założyć żeby stopka sie trzymała na swoim miejscu
-
Tak jak pisze Robert, to jest orginał (na zdjęciach mariusza), u Ciebie coś było kombinowane :D, tam niema żadnych tulejek, sprężyna jednym końcem powinna byc zaczepiona, o taką "wypustkę" w stopce, drugim końcem do dźwigni, dźwignia powinna być zaczepiona (zamontowana na stałe) na uchwycie który jest przyspawany do ramy, tak jak na zdjęciu ;),
http://www.nakolach.pl/pliki/cz/dzwignia/dzwignia_foto_1.JPG
zobacz czy masz ten uchwyt, może jest urwany i dla tego coś było kombinowane, jak jest, to dokup dźwigienke tu na forum i zamontuj spreżynę tak jak powinna być :)
-
Nie chce zakładać nowego watku więc tu zapytam,
Panowie może ktoś ma jakieś sensowne rozwiazanie i podpowie, pleace..
W mojej ramie ktoś odciął łepek tego uchwytu który trzyma dźwignię spreżyny stopek, dźwignia teraz spada, jakie tu zastosować rozwiązanie ?, przewiercić chciałem, i zawleczke dać, nie da rady, poobrabiało się wiertła połamane.., zrobić zgrubienie spawarką na końcówce tego uchwytu ?, szkoda ramy.., bo pomalowana, może macie jakis patent ciekawy na zamocowanie tej dźwigni ?, może w innym miejscu.., bo już mnie cho... bierze >:(
(https://http://s16.postimg.org/vso4ot7j9/dzwignia_foto_1.jpg) (http://postimage.org/)
how to take screenshots (http://postimage.org/app.php)
(https://http://s22.postimg.org/3t2688d8x/dzwignia_foto_2.jpg) (http://postimage.org/)
(http://postimage.org/)
-
Jak dużo tego trzpienia wystaje poza uchwyt?
Może jest na tyle miejsca, żeby nagwintować i zamocować nakrętkę na kleju do gwintów?
-
gwintowanie odpada, nie podejdzie się, wystaje za ochwyt ok 5 mm (podziurawione od wiercenia >:()
-
W takim razie pomyślałem jeszcze o pierścieniu segera zew. Trzeba by było zrobić rowek pilnikiem i dobrać możliwie ciasny pierścień. Sądze że wytrzyma:)
Edit :
Przed pierścień podkładkę z szerokim kołnierzem.
-
chyba za cienki ten uchwycik żeby na niego segera mini montować ::)
-
Kup jakieś porządne wiertło i działaj ;)
-
ja bym zalozyl podkladke i spawarka cyknal. na rame połóż mokra szmate to farba nie odejdzie, zreszta to raz dotknac elektroda i bedzie trzymac wiec nawet sie nie nagrzeje ;) a jak bedziesz dalej wiercil to wkoncu nie bedzie do czego cyknac :P
-
Przyspawaj taki sam "dzyndzel" Sam przez to przechodziłem w 472.6. I trzyma.
ps.
Co do zdjęcia centralki z początku tematu. Jest ona oryginalna. Nie jest to żadna przeróbka/samoróbka. Identyczna jest w CZ 175 typ 477 sport. Dosyć ciekawe rozwiązanie.
-
noo już prawie niema do czego cyknąć, wystaje podziurkowany kawałek ok. 4- 5 mm,
pierwsze wiertło sie złamało i zostało w środku.., to już teraz 5 nastepntch, utwardzanych kupiłem, popekały, dziursko tylko sie na boki rozrobiło.., i dalej kicha
edit. mechanik, tak myślałem żeby ten uchwyt jakiś wymodzić na tej rurce między stopkami, tylko nie jestem pewien czy jak nie bedzie tego podgiętego uchwytu, tylko sama spreżyna, to sie będzie stopka zamykać i otwierać prawidłowo ?
-
noo już prawie niema do czego cyknąć, wystaje podziurkowany kawałek ok. 4- 5 mm,
pierwsze wiertło sie złamało i zostało w środku.., to już teraz 5 nastepntch, utwardzanych kupiłem, popekały, dziursko tylko sie na boki rozrobiło.., i dalej kicha
edit. mechanik, tak myślałem żeby ten uchwyt jakiś wymodzić na tej rurce między stopkami, tylko nie jestem pewien czy jak nie bedzie tego podgiętego uchwytu, tylko sama spreżyna, to sie będzie stopka zamykać i otwierać prawidłowo ?
W starym modelu tak to wyglądało (skan w załączniku) Nie było tam podgiętego uchwyty jak w nowszych modelach. I działało.
Mimo wszystko wspawał bym w ramę ten "dzyndzel" Jak to było w Twoim modelu fabrycznie.
-
ano tak.., musiało działać :), tylko tu w stopkach jest uchwyt na boku, w starych po środku, więc w tej rurce trza by było też przy boku jakiś zaczep wyrychtować.., tamtego "dzyndzla" jak nie przewierce, bo jeszcze mam malutką nadzieję i nie założę podkładki i zawleczki, to go olewam i bede myślał nad innym rozwiazaniem, dlatego poprosiłem Was o jakieś podpowiedzi ;)
-
czy mógłby ktoś umieścić zdjęcie jak ma wyglądać mocowanie sprężyny do stopki (nie od strony dźwigni)? Fabrycznie....?
-
widać dokładnie uchwycik;
(https://http://s15.postimg.org/djbdumqmj/image.jpg) (http://postimage.org/)
20mb image hosting (http://postimage.org/)
-
no i wszystko jasne, nie posiadam żadnego uchwytu a same dziurki...
-
na dziurkę też idzie zaczepić spreżynę ;)
-
Pewnie że tak, ale jest to trochę trudniejsze. Poprzedniemu właścicielowi musiało się ułamać i wiercił, otworów lub dziurek jak kto woli mam 4, jest więc w czym wybierać :)
Dzięki za fote!