I tak dochodzimy do sedna tej historii, czyli do wczorajszego zakupu - CZ 175 Sport 477 z roku 1973. Motocykl zarejestrowany po raz pierwszy w 1974 roku czyli dokładnie taka sama historia ja z wyżej opisywaną cezetką ojca. Zależało mi, żeby moto było jeżdżące, co znacznie ułatwia odbudowę. CZ jeździ, silnik pracuje bardzo dobrze, skrzynia podobnie. Instalacja elektryczna w pełni działa, nawet światło stop co jak wiemy nie jest w tym modelu standardem . Wizualnie pozostawia sporo do życzenia, szczególnie mi, bo jestem pod tym względem perfekcjonistą i estetą i każdy detal misi być dopracowany.
Na pierwszy rzut oka jest kilka elementów, które muszę dokupić - przedni bęben (ukruszone mocowanie linki hamulca), lewa klamka (nieoryginalna), gumowe rękojeści (pościerane), mocowanie tylnej lampy (zmasakrowane) i zapewne wiele wiele innych podzespołów, które wyjdą po demontażu. Dlatego jeżeli macie jakieś namiary na w/w elementy, albo chcecie się ich pozbyć, dawajcie znać. Jedyny warunek - maja być w super stanie, co do ceny na pewno się dogadamy
.
Motocykl chciałbym odnowić w kolorze żółtym, takim jaki miał ojciec. Dlatego będę też potrzebował rady jak dobrać kolory itp. itd. Bardzo proszę wszystkich, którzy odbudowywali podobny sprzęt i mają gotowe pomysły, rozwiązania i rady o pomoc. Piszcie, każda uwaga jest dla mnie bardzo cenna.
Do pracy pewnie zabiorę się nie wcześniej niż na wiosnę, ale przez zimę chciałbym skompletować trochę części i zapewne dużo wiedzy co i jak przeprowadzić. Jak nadmieniłem jestem perfekcjonistą, dlatego każdy detal musi wyglądać jak oryginał i być w jak najlepszym stanie.
Dawajcie linki do materiałów, instrukcji itp. itd. Oczywiście leniem nie jestem i sam też będę szukał, ale każda rada mile widziana
.