Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: szkaps w Kwietnia 18, 2012, 04:06:25
-
Witam , wiem że temat już był dużo razy przerabiany ale czytam i szukam po internecie i nikt nie opisał tego nigdy krok po kroku a więc może tu wspólnymi siłami nam się uda.
Jak na razie udało mi sie wygrzebać czujnik halla z vw powiecie mi czego jeszcze będę potrzebował i co muszę przerobić ? :D
-
No do hallotronu potrzeba magnesu, na wale, tam gdzie krzywka, poza tym jakiś układ wykonawczy, który będzie kluczował cewkę-na tranzystorze . No i płytkę pod ten hallotron żeby dało się to jakoś ustawiać. Wszystko musi działać przy 6V.
Hallotronów też trochę jest, najlepiej dobrać taki, żeby startował przy niskim napięciu, no i odpowiedni rodzaj.
Czyli jak cewkę chcesz kluczować układem elektronicznym, bezstykowym to trochę musisz się narobić. No i niekoniecznie hallotron, możesz też zastosować transoptor szczelinowy.
-
Chyba chodzi Ci o zapłon elektroniczny bezstykowy bo elektryczny to już masz ::)
-
a co powiecie na halotron + modul z vw golfa tz1 on dziala na v6 i chyba do halla nie trzeba agnesu tylko plytke stalową ?
-
Witam kolego, wrzuć w googl " BEMOTO" i poszukaj tam masz na tacy wszystko cacy.
Napisz później co ty na to.
Pozdro. S
-
Co tam jest na tacy?? Lipny schemat układu bez zabezpieczenia prądowego i mało stabilne mocowanie czujnika? Pomysł w dechę ale wykonanie na pół gwizdka.
-
Pietras 12V, pewnie masz rację, ja nie wiem, ale jest to pewnie dla kolegi jakiś kierunek.
Jeśli będziesz tak dobry i to poprawisz jak ma być, to będzie już dla potomnych gotowiec.
Dla ciebie to chwila, dla większej reszty zbawienie.
Znajdą kumatego w temacie kolegę i wykona z twojego schematu płytkę i po sprawie.
-
Szczerze i życzliwie proponuję poszukać tematu o układzie zapłonowym z samochodu. Jeśli ktoś nie jest zbyt biegły z elektroniki to nie powinien robić czegoś czego nie rozumie. Sam tak nie robię bo potem gdy jest jakiś problem nie wiadomo czego szukać. Temat jest o budowie ale budową może być też poskładanie czegoś z niezawodnych gotowców. Było o tym kilka tematów nie róbmy nowego. takie moje zdanie czy to do jednocylindrowca czy dwu lub trzy nie ma różnicy. Jeśli zakumamy o co kaman to i dla 12cyl. układ się zbuduje.
Osobiście nie jestem biegły w tworzeniu schematów ale wiem że na forum są tacy co sprzedają z powodzeniem własne sprawdzone konstrukcje. Po co odkrywać coś co odkryte jest już dawno.
Czujnik z ibizy czy golfa jest git. Trzeba dobrze i rozważnie go zamocować tak aby nie drgał podczas wibracji bo wszystko się rozsypie w drzazgi.
Czujnik taki zadziała na 6V i przy tym napięciu można pokombinować w przypadku 175. Taki wzmacniacz z układu poprawi nieco energię iskry ( bedzie lepsza niż na oryginale). Można też zastosować gotowy moduł z jakiegoś auta.
-
Krótko, rozważnie i całość na temat.
Ja od siebie Pietras12V dzięki.
Z poważaniem. S
-
Można też zastosować gotowy moduł z jakiegoś auta.
Np jaki? Ja próbowałem na module z Poloneza:
(https://http://fgrzesiek.republika.pl/miniatury/Polonez/aparat%20zap_0.JPG)
no i nie ma iskry ;)
-
Ja proponuję użyć czujnika jak i modułu z golfa II np. 1.3 czy 1.6,zresztą wszystko to było omawiane w którymś tam moim temacie
-
Mając na myśli jakiś trzeba to zrobić z głową. WujoWojtas co to za moduł Gl 200 Gl 118 Czy Hybryd
161? To że jest z Poloneza jeszcze nic nie znaczy. Trzeba określić a najlepiej poszukać w necie lub w serwisówkach FSO jak wyglądał skaład układu zapłonowego. Troszkę wysiłku, może jakieś własne testy jeszcze na stole i krok po kroku można coś polepić. Gotowiec to dobrze znany i przez niektórych uwielbiany "magnetyczny" i cudowny zestaw Vape.
BYŁY JUŻ TEMATY O ZAPŁONIE Z SAMOCHODU. Nie róbmy śmietniska.
-
Były tematy, ale przeważnie upadają w tym samym miejscu. Każdy wie co mniej więcej potrzeba, czyli cewka, moduł i impulsator, ale żeby to zgrać już nie jest ławo.
Ja myślę bardziej lub mniej intensywnie o takim zapłonie od dawna. I cały czas "nie prądzi" ;)
Mam moduł Hybryd H-161 12v, cewka jakaś od malucha, taka mała czarna ;) Najpierw próbowałem na impulsatorze od skutera i tam sprawa wygląda tak, że iskra jest, ale dość słaba, jedyny szkopuł od odizolowanie impulsatora od masy całej Jawy.
Jednakże czytając ten temat i wchodząc na stronę bemoto.pl postanowiłem zrobić to na czujniku halla z golfa. Wszystko fajnie, czujnik sprawdzony, "śmigło" na krzywkę zrobione. Jednakże po podłączeniu do modułu nie ma iskry. Podłączałem to różnie i różniasto. Jednakże chyba właśnie chodzi o to, że czujnik halla wymaga zasiania z aku, także tutaj odizolowanie go od masy jawy wymagałoby... no chyba oddzielnego zasilania dla samego czujnika? nie wiem.
Sam żadnego modułu nie zrobię, także celuję w jakiś gotowy. Skoro czujnik z golfa, to rozum podpowiada żeby i moduł był z golfa. Czyli coś takiego: http://p.alejka.pl/i2/p_new/10/41/modul-zaplonowy-1-3-volkswagen-golf-ii-5_0_b.jpg ale jak patrzę na te 7 pinów i objaśnienia w necie do nich, to nie wiem o co biega niestety :/
Czy może ktoś polecić jakiś konkretny moduł, który zadziała w takiej konfiguracji? (ceka maluch + czujnik halla golf)
-
http://www.jawacz.pl/elektryka/uklad-zaplonowy-z-samochodu-do-jawa-ts-350-(12v)/ (http://www.jawacz.pl/elektryka/uklad-zaplonowy-z-samochodu-do-jawa-ts-350-(12v)/)
http://www.jawacz.pl/modyfikacje-usprawnienia/zaplon-elektroniczny-vape-dla-ubogich-)/msg116902/#msg116902 (http://www.jawacz.pl/modyfikacje-usprawnienia/zaplon-elektroniczny-vape-dla-ubogich-)/msg116902/#msg116902)
to są zapłony do 350,ale myśląca osoba poradzi sobie zmontować na ich podstawie zapłon do 175 ;)
-
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1661570.html (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1661570.html)
To jeszcze nie to.
Poszukam dalej
-
No to właśnie te tematy.
Ja dorzucę od siebie jeszcze to!
http://www.jawacz.pl/elektryka/konkretne-pytanie-na-temat-zamiany-pradnicy-na-alternator/msg128516/#msg128516 (http://www.jawacz.pl/elektryka/konkretne-pytanie-na-temat-zamiany-pradnicy-na-alternator/msg128516/#msg128516)
Tam nie tylko przeróbka na 12V ale opis zastosowanego układu zapłonowego ze zdjęciami!!
Co wam się tam urywa w połowie. Układ działa i ma się dobrze.
Był też taki temat z modułami od skód favorit i impulsatorów ze skuterka. Akurat tego nie polecam ale może być inspiracją!
-
http://www.kuba.trz.pl/modol/schemat.jpg (http://www.kuba.trz.pl/modol/schemat.jpg)
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic974046.html (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic974046.html)
-
Moja dzisiejsza walka (dotyczy 350 of kors):
Składniki:
- Czujnik Halla z VW (http://energy.org.pl/foto/big/1267090303168.jpg)
- Cewka CC 700 (http://majersco.na16.pl/allegro/cinquecento%2097r/mniejsze014.jpg)
- Moduł z Poloneza, Hybryd H-161 12v (http://kbednarek.w.interia.pl/Mod-G.jpg)
Fotek montażu nie mam, ale to już nie jest ciężko sobie wyobrazić. Uzyskałem iskrę! Jawa nawet odpaliła na dwa gary! ;)
Wcześniej testowałem ten moduł z czujnikiem ze skutera (http://www.racing-planet.pl/images/gross/16828_pick_up_piaggio_web.jpg coś w tym stylu) i tam problemem było oddzielenie impulsatora od masy motocykla. W układnie z czujnikiem niby tego problemu nie było, jednak szczerze mówiąc iskra nie była jakaś cudna, jawa nie chciała się wkręcać itd, no ale to może kwestia regulacji. Żałuję, że nie spróbowałem nie podłączać 2gi raz zasilania od czujnika. Bo w tym module jest tak, że są dwa wejścia dla czujnika. Musi się tam pojawić jakieś napięcie albo jego brak, żeby moduł zapodał iskrę. Dlatego podłączyłem tam kabel "sygnałowy" z czujnika i + z czujnika (czyli w tym momencie na moduł idą dwa + z tego samego aku). Nie wiem czy by to śmigało po podłączeniu tylko samego sygnału, pewnie nie ale nie sprawdziłem.
No ale tak jak mówię, jawa nie mogła się za bardzo wkręcić na obroty. Zapłon ustawiałem różnie, najpierw tak na ok 2mm, później już kręciłem nim na oko i jawa nawet paliła do tyłu ;) W sumie może wtedy lepiej chodziła niż do przodu :D
Następny raz spróbuję z innym modułem, może coś od VW właśnie wyczaję :)
No chyba że ktoś coś konkretnego (i gotowego, nie żadna samoróbka) poleci :)
-
Do tego modułu potrzebujesz czujnik, który generuje napięcie. Musi ono osiągać odpowiedni próg przy odpowiednich obrotach i takie progowe wartości napięcia załączania(0,36V) i wyłączania(0,25V) tranzystora są istotne dla działania modułu. Czujnik halla podaje napięcie 12V lub 0 czyli działa progowo jak włącznik. Stąd pp. nie wkręcanie sie na obroty.
Kombinuj z czujnikiem ze skutera (odległość jest bardzo istotna) lub innym magnetoindukcyjnym. Patrz Polonez. Daj foty to ważniejsze niż słowo pisane. Może jest coś czego Twoje oczy nie widzą :)
-
Do tego modułu potrzebujesz czujnik, który generuje napięcie. Musi ono osiągać odpowiedni próg przy odpowiednich obrotach i takie progowe wartości napięcia załączania(0,36V) i wyłączania(0,25V) tranzystora są istotne dla działania modułu. Czujnik halla podaje napięcie 12V lub 0 czyli działa progowo jak włącznik.
Aha, to wiele wyjaśnia :) Ale idąc tym tropem to moduł od VW który współpracował z tym czujnikiem halla powinien być dobry?
-
Skoro czujnik jest z VW to z takim modułem powinno zatrybić. Pytanie ile było rodzajów modułów? No i cewka jeszcze pozostaje ale z cc powinna chodzić. Masz taki moduł?? Daj fotę swoich poczynań pod prawym deklem! :)
-
Aktualnie znów są platynki ;) Ale ogólnie koncepcja mocowania była taka jak na http://www.bemoto.pl/index.php?go=zaploncz , tylko "śmigło" jako prostokąt, a nie półkole.
Modułu jeszcze nie mam, w przyszłym weekend może jakiś dorwę to będę testował dalej :)
EDIT:
Hej hej! :D
Jawa odpaliła na zapłonie złożonym z:
- Czujnik Halla z VW (http://energy.org.pl/foto/big/1267090303168.jpg)
- Cewka CC 700 (http://majersco.na16.pl/allegro/cinquecento%2097r/mniejsze014.jpg)
- Moduł z VW Golf 2 (http://img.bazarek.pl/300515/16689/2838494/250_19227581954eb02356b7d0e.jpg)
(https://http://s14.postimage.org/jda6yg125/DSC04725.jpg) (http://postimage.org/image/jda6yg125/)
(https://http://s14.postimage.org/8ua799ye5/DSC04726.jpg) (http://postimage.org/image/8ua799ye5/)
(https://http://s14.postimage.org/y1pon9qvx/DSC04727.jpg) (http://postimage.org/image/y1pon9qvx/)
(https://http://s14.postimage.org/c535mwdp9/DSC04729.jpg) (http://postimage.org/image/c535mwdp9/)
(https://http://s14.postimage.org/90shq3wwt/DSC04730.jpg) (http://postimage.org/image/90shq3wwt/)
Wcześniej na module z Poloneza Jawa nie chciała się wkręcać na obroty. Tutaj ten problem zniknął, chociaż zapłon ustawiłem "na oko" :) Niestety zapomniałem nagrać filmik :(
"Śmigło" zrobiłem z pierwszej lepszej blaszki z dziurką na środku ;) Przykręciłem to bezpośrednio do krzywki, nie robiłem jeszcze żadnego blokowania itd. Czujnik halla przykręcony do starej płytki zapłonowej od platynek, tutaj można by było sporo poprawić, bo to się tak trzyma bo chce, przy wibracjach może się odkręcać... Tym bardziej że urwałem jedno "ucho" od czunika, co jeszcze zmniejszyło możliwości przymocowania tego stabilnie ;) A może nie będzie tak źle :)?
Sam moduł, w porównaniu z tym od Poloneza, jest fajnych rozmiarów, nie będzie problemem jego upchnięcie gdzieś :) Cewka od CC też mała, tak myślę żeby zostawić oryginalne cewki, a tą od CC przymocować obok nich. Jednak pod tym kątem nie sprawdzałem czy się zmieści. Ogólnie cewka dostaje plus (+) ze stacyjki, a z modułu dostaje masę (-), czyli wszystko fajnie, tak jak w przerywaczowym systemie :)
Moduł ma aż 7 pinów, oto co pod który się podłącza:
1. masa wychodząca na cewkę zapłonową
2. masa motocykla, np z aku
3. masa wychodząca dla czujnika halla
4. plus ze stacyjki/aku
5. plus wychodzący do czujnika halla
6. przychodzący sygnał z halla
7. coś tam, nie używamy go
W takim układzie jak mam i będę miał ja, iskra jest jak w vapnie, czyli dwa razy więcej niż potrzeba, ale skoro w vapnie to działa :)?
Istotnym wyzwaniem jest zrobienie dobrego "śmigła", zachowującego kąty, równego, żeby już na tym elemencie nie było przekłamania co do momentu zapłonu na obu garach.
Idealna sytuacja jest wtedy gdy mamy idealnie co 180 złożony wał + super dokładnie zrobione śmigło. U mnie pewnie żadne z tych założeń nie będzie spełnione ;) Zobaczymy jak to będzie śmigać gdy złożę to już "na gotowo".
Koszt ok 60-80zł, nie licząc kabli, "śmigła" i czasu ;) Czy się opłaci to tak jak mówię, wyjdzie po jakimś tam przebiegu. Na razie mój przebieg to 0. Mam nadzieję w lipcu nawijać pierwsze kilometry na tym zapłonie :)
-
Gratulacje. Popieram takie podejście całym sercem.
Uwagi:
1. Dwóch cewek w tym układzie nie można zastosować. Ew. dwa moduły i dwa czujniki położenia (Hall'e).
2. Cewka CC (podwójna) pracuje na podwojonej ilości iskier. Tj. jedna ikra jest tracona w cylindrze gdzie tłok jest w DMP. Z reguły nie stanowi to o niczym. Może sie tylko objawiać jej osłabieniem dla max RPM. Pewnie będzie to niezauważalne przy normalnej eksploatacji. Opieram się na opinii Pietras12V. On ma coś takiego i sobie chwali.
3. Trzeba jeszcze sprawdzić czy moduł ma w sobie limiter prądu. Przy cewce od CC (zależy która to i jaką ma rezystancję) może następować mocne rozgrzewanie cewki dla pracy na niskich RPM - miasto, korki.
Trzeba zamiast cewki podpiąć żarówki zrównoleglone tak aby prąd przez nie pobierany bezpośrednio z aku był wiekszy niż ok. 8-10A. Potem pdołaczamy do je do modułu zamiast cewki i ustawiamy wał przed punktem zapłonu powinny świecić. Trzeba w obwód właczyć amperomierz i zmierzyć płynący prąd. Nie powinien być większy niż 6-7 A. Próby trzeba przeprowadzać dość szybko aby nie skopcić modułu.
A iskra (w sensie energii) będzie na 100% lepsza niż w VAPE! Mozę z mniejszym napięciem max ale trwająca dłużej co jest najwazniejsze. Niestety jest coś za coś. Pobór prądu będzie dość spory i bez dobrego aku i układu ładowania nie a się co wybierać w podróż. VAPE CDI działa też bez aku. To jego zaleta. W układzie ładowania z alternatorem i prostownikiem 9d tez można osiągnąć zapalanie bez aku. Ale to inna bajka.
Niedokładność wykorbień można łatwo zniwelować odpowiednim doborem wycięć przesłony.
Pozostawienie w kieszeni sporej gotówki zamiast wydani jej na VAPE będzie wspaniałą nagrodą za podjęte wysiłki.
-
1. Dwóch cewek w tym układzie nie można zastosować. Ew. dwa moduły i dwa czujniki położenia (Hall'e).
To wiem :) Ale nie chcę podłączać modułu do starych cewek, tylko zostawić je w razie "W", gdyby padł mi moduł/cewka CC, wtedy w chwilę podłączyłbym poczciwe platynki. Tak, zamierzam je wozić se sobą.
Niedokładność wykorbień można łatwo zniwelować odpowiednim doborem wycięć przesłony.
To też wiem :) Dlatego "śmigło" będzie pewnie dość często wymieniane i poddawane przeróbkom, by było jak najlepiej
-
Sprawdź czy jest ogranicznik prądu cewki (limiter). To ważne.
Jak go nie ma to w mieście i przy gorącu będziesz musiał szybko skorzystać z "w razie w".
-
Ok, sprawdzę :D
-
Ja bym zaszalał:-) dwa moduły od poldka albo fiaciora bandyty. Dwa czujniki z owych aut i przerobiony rdzeń aparatu zapłonowego z poczwórnej gwiazdki, na
podwójną pojedynczą, Przepraszam ale nie znam fachowej nazwy tego obrotowego elementu z ząbkami. Reszta to już formalność. Musi działać. Może się wydać, że dwa moduły to przerost formy nad treścią ale.... odpada problem doboru i niepewności odnośnie cewki dwubiegunowej bo takową musielibyśmy zastosować przy jednym module. Ewentualnie zastosować rozdzielacz ale na to pod prawym deklem niema miejsca Dwa moduły mają taką wadę, że zajęłyby dużo miejsca. Najtańszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie któregoś ze sprawdzonych układów, ale jak czytam to każdy ma jakieś wady. Np. brak regulacji a w przypadku lekko rozkalibrowanej geometrii w obszarze czoło wału- prądnica (alternator, zresztą to też prądnica). więc moja argumentacja może Nie do końca do Was przemawiać ale co tam, nikt nie musi robić tego co po głowie mnie chodzi :-)
No tak, ale koledze chyba zależy na 6woltach. to już inna bajka, nie wypowiem się na temat bo za słaby jestem w elektronice. Jeśli ktoś zarzuci, że za dużo prądu to weźmie, to nie byłbym tego taki pewny. Dwa moduły to każdy z nich daje po połowę iskier niż jeden więc obciążenie prądowe nie będzie dużo wyższe niż w jednym module będzie raczej wynikało z sumy ich niedoskonałości sprawnościowej. Dwa moduły poza tym i dwie cewki mają taką zaletę, że na pewno wyrobią się z ilością iskier przy wysokich obrotach. W 4 cyl 4 suw silniku mamy 2 iskry na jeden obrót wału. W dwusuwie 2 cyl ilość zapłonów na jeden obrót mamy taki sam.
Omówienie skreśleń i poprawek: wiersz drugi od góry, skreślono słowo ,,podwójną"
-
Kolego WujoWojtas Twoje "śmigło" jest nie dopuszczalne!!! Ale zaraz pewnie sam wpadniesz na to i będziesz wiedział o czym piszę. Kolega jack63 jest bardzo pomocny ale nie podpowiedział o co kaman. Pewnie przeoczył (pozdrowienia dla niego).
A kolega albiNOS to szaleje od samego początku z natłokiem swoich pomysłów. Jeśli masz pomysł na zastosowanie rozdzielacza to się pochwal albo podpowiedz jak to zrobić i gdzie go umieścić.
Do 350tki aparat zapłonowy od starego malara byłby jak znalazł, ino gdzie go wsadzić ? nie ma miejsca.
Napędzać wystarczyłoby bezpośrednio z wału korbowego ;) ale to czysta teoretyka, nie opłaca się tego tak budować i tak przerabiać. Jest elektronika :) w latach 80tych może można byłoby tak teoretyzować i kombinować, ale nie w XXI wieku ;)
Pozdro !
-
Kolego WujoWojtas Twoje "śmigło" jest nie dopuszczalne!!!
ale o co chodzi ;)? że ma dziurki, czy co? Bo naprawdę nie wiem, oświeć :)
-
Wujo. Daj zdjęcia tej przesłony. Tak na prawdę nikt oprócz ciebie nie wie jak to wygląda....
A z dziurka to morze być np. ciastko. :D
-
na poprzedniej stronie jest fotka :)
http://postimage.org/image/90shq3wwt/
-
A kolega albiNOS to szaleje od samego początku z natłokiem swoich pomysłów. Jeśli masz pomysł na zastosowanie rozdzielacza to się pochwal albo podpowiedz jak to zrobić i gdzie go umieścić.
Nie mam zamiaru przestać szaleć Kolego.Nie widzę sensu pakowania rozdzielacza zapłonu do jawy nawet z malucha, gdyż nie bardzo widzę dla niego miejsce, a nikt nie chce przerabiać prawego dekla, stosowanie jakichkolwiek przekładni kątowych tym bardziej odpada. Jedyne słuszne rozwiązanie to układ bezrozdzielaczowy, no chyba, że ktoś ma jakiś mądry pomysł. Moja propozycja jest dobra dla osób mających pewne braki w wiedzy o elektronice. Rozwiązanie w gruncie rzeczy proste jak drut.Dwa moduły i po sprawie jeśli już ktoś bez wiedzy alektronicznej sam chce coś wydumać. Z takową wiedzą, można pokusić się o stworzenie układu od początku albo... zastosować sprawdzone rozwiązanie. Możliwe, ze to ekonomicznie optymalne rozwiązanie ale nie koniecznie musi dać tyle frajdy co wydumanie czegoś samemu.
-
na poprzedniej stronie jest fotka :)
http://postimage.org/image/90shq3wwt/
Niestety nie mam dostępu do tego (tych) zdjęcia. IPcop ...
Ale bazując na informacjach Pietrasa popieram jego tezę. Trzeba zrobić obliczenia. Pietras stworzył nawet arkusz excela do tego celu aby nie liczyć "dwa razy dwa".
Swoją drogą iskier może być faktycznie więcej niż dwie na jeden obrót wału! Dzięki temu cewka jeszcze się nie ugotowała gdyby nie było limitera. Po prostu nie ma czasu sie naładować pradem i iskra jest dużo słabsza od tej jaka mogła by być.
Swoją drogą nie rozumiem niechęci niektórych dośc wytrwałych konstruktorów do kilku prostych obliczeń teoretycznych. Niestety (jak dla kogo..) prądu nie widać a kopie. W tej branży nie można rozdzielić znienawidzonej i pogardzanej teorii od praktyki.
Tak więc sporo ludzi robi milion eksperymentów a na koniec twierdzi że jakiś pomysł jest do d... bo nie rozumie problemu i ma awersję do prostej matematyki.
Na koniec okazuje się, że kosmicznie drogie VAPE jest wspaniałe, bo nie trzeba prawie nic myśleć i rozumieć elektroniki. Wystarczy trochę łatwo przyswajalnej mechaniki i ... sporo kasy. Dla sprzedawców to raj.
Wujo. Sprawdziłeś istnienie tego limitera??? Na 90% jest, ale ...
Ostatnia sprawa.
Panowie Jawerzy. Masa masa i jeszcze raz masa. W instalacji elektryczne jest najważniejsza. Prąd nie lubi stali. Woli miedź. :D
-
Wujo tu specjalnie dla Ciebie pomoc.
Może i czytałeś wątek o montażu alternatora do żeliwniaka. Tam m.in. były fotki tarczy podziałowej.
http://imageshack.us/g/33/img1568ll.jpg/
-
Dzięki :) Temat wcześniej widziałem :) Aktualnie zrobiłem szerszą wersję mojego śmigła, już bez dziur :D
Praktycznie wszystko jest już zrobione, zostało mi zrobienie mocowania do cewki od CC oraz wykonanie tarczy z prawdziwego zdarzenia.
Tego limitera czy coś tam nie sprawdzałem jeszcze.
Ogólnie jak wrażenia: Jawa idzie ładnie, ale jakiegoś dużego plusa w porównaniu do platynek nie widzę ;) Przy wyższych obrotach czuć, że iskra jest słabsza, tak jak to koledzy przewidzieli. Prawdopodobnie to właśnie kwestia tarczy. Ale takie odczucie mam powyżej 70 na 3ce, a że przeważnie jeżdżę do 100km/h, także nie powinno być źle :) O, jawa też widocznie mniej kopci :) Moduł troszkę się grzeje... Jutro postaram się zrobić przynajmniej 30km, bo dziś tylko ok 5 w ramach testów, to zobaczę jak to się będzie zachowywać, mam nadzieję, że moduł da radę i nie padnie ;)
-
Na moduł koniecznie radiator gabarytami przynajmniej z procesora z pentium III.
Jeśli dobrze zrobisz tarczę to zobaczysz od 4000RPM nowe oblicze swojego silnika. Rada:nie przyspieszaj zbytnio zapłonu bo to może się źle skończyć dla wału. Silnik strasznie wkręci się na obroty. Lepiej przystopować i od początku mieć piękną elastyczną pracę, której mzetowcy mogą tylko pozazdrościć. Do ustawienia zapłonu nie musisz kupować lampy. Wystarczy dioda z opornikiem podłączona do sygnału z halla i minusa/plusa zasilania. Ale i tak najlepsze efekty do czego zachęcam ustalisz sam podczas prób drogowych. Ustawienie wyprzedzenia to już teraz tylko przyjemność można ro robić podczas pracy silnika.
Nie czujesz teraz efektów bo tak jak pisałem cewka (szacuję teraz) osiąga 1/3 swoich możliwości.
To układ zapłonowy TCI jak poczytasz w necie co to takiego to obczaisz co tu odgrywa największą rolę. Nie będę Ci wszystkiego pisał bo to od Ciebie zależy czy się do roboty przyłożysz czy nie.
EDIT:
Mniej kopci bo większa od konwencjonalnej energia iskry powoduje lepsze spalanie. Lepiej też zapala. Przerwę na świecy ustaw na 1mm i wywal oporniki z fajek a najlepiej kup sobie przewody silikonowe od CC za 10 zł para. Ja mam żółte fajnie wyglądają. :)
Jeszcze kilka postów i zabiją nas zwolennicy magicznych dedykowanych szpeczjalnie dla jaw modułów zapłonowych z allegro itp. (hihihi) po 200 złotych sztuka panie.
A tak dla ścisłości to temat jest nieadekwatny.
Wujo popieram i widzę że na ochotnika zgłaszasz się aby zebrać te kilka postów i przenieść je do nowego tematu np" Bezstykowy układ zapłonowy za grosze do Jawy Cz 350" Podeślę też kilka fotek ;)
-
A tak dla ścisłości to temat jest nieadekwatny.
Wujo popieram i widzę że na ochotnika zgłaszasz się aby zebrać te kilka postów i przenieść je do nowego tematu np" Bezstykowy układ zapłonowy za grosze do Jawy Cz 350" Podeślę też kilka fotek ;)
też to zauważyłem i proszę modów o zadziałanie w tej sprawie ;)
Nagrałem dziś filmik i zrobiłem kilka fotek. Chłodzenie modułu na razie zapewnia radiator z pentium3, ale w razie czego podepnę też ten wiatraczek :D
Film: http://youtu.be/FOepvVWxi_s
(https://http://s17.postimage.org/xf4i9hwrv/DSC04756.jpg) (http://postimage.org/image/xf4i9hwrv/)
(https://http://s17.postimage.org/yiomlghez/DSC04757.jpg) (http://postimage.org/image/yiomlghez/)
(https://http://s17.postimage.org/4s1hzowff/DSC04758.jpg) (http://postimage.org/image/4s1hzowff/)
(https://http://s17.postimage.org/3r19akffv/DSC04759.jpg) (http://postimage.org/image/3r19akffv/)
(https://http://s17.postimage.org/uq545q1wr/DSC04760.jpg) (http://postimage.org/image/uq545q1wr/)
(https://http://s17.postimage.org/hn9hmgbor/DSC04761.jpg) (http://postimage.org/image/hn9hmgbor/)
(https://http://s17.postimage.org/f77o8ltm3/DSC04762.jpg) (http://postimage.org/image/f77o8ltm3/)
Proszę, nie bijcie za jakoś połączeń, poplątanie kabli i słuszną ilość taśmy izolacyjnej :P
Temat jaki proponuję wydzielić to: "Zapłon elektroniczny z puzzli"
-
Można i nawet to popieram :) Ale popieram też wszelakie samodzielne próby ;) Sama świadomość, że w Jawie jeździ coś z vw, coś z fiata, coś z... komputera, daje niezły ubaw ;)
-
Rozumiem że śmigło to nadal robocza wersja bo jeśli nie to smutne że nie słuchasz. Gdzie proste obliczenia i info o czasach twojej cewki??
Wentylator nie jest potrzebny, po co komplikować układ daj tylko pastę termo i zadbaj o dobre przyleganie. Wszystkie lipne połączenia na izolację zemszczą się uszkodzeniem jakiegoś elementu szybciej niż myślisz. To może dla Ciebie mało istotne ale to bardzo ważne w instalacjach elektrycznych szczególnie pojazdów gdzie wszystko się trzęsie i jest wilgotne. Nie pisz potem że robiłeś kiedyś coś takiego ale nie wypaliło bo coś tam...
Moduł świetny bo mały prawda?! Nie wiem czy masz do niego oryginalną wtyczkę jeśli nie to skombinuj bo jest szczelna i... oryginalna ;) . Pin 7 można użyć do elektronicznego obrotomierza. ;)
Ogólnie jak dla mnie (jak na razie) to prototyp nie nadający się do użytkowania. Fotki powinieneś powymieniać jak wszystko skończysz. Ale ogólnie nadal cię wspieram.
Do SofCHJanek: Pewnie że można zarabiać. Dziwie się że Wujowojtas o tym nie pomyślał. :) Pudełko z modułem, cewką, czujnikiem i tarczą podziałową. (A najlepiej samą instrukcję bo częsci są na allegro). Kupisz?? Pewnie nie ale kilku dzieciaków jak się naczyta cototo jest to pewnie by kupiło. Nie prawdasz????
-
A tak dla ścisłości to temat jest nieadekwatny.
Wujo popieram i widzę że na ochotnika zgłaszasz się aby zebrać te kilka postów i przenieść je do nowego tematu np" Bezstykowy układ zapłonowy za grosze do Jawy Cz 350" Podeślę też kilka fotek ;)
też to zauważyłem i proszę modów o zadziałanie w tej sprawie ;)
Nagrałem dziś filmik i zrobiłem kilka fotek. Chłodzenie modułu na razie zapewnia radiator z pentium3, ale w razie czego podepnę też ten wiatraczek :D
Film: http://youtu.be/FOepvVWxi_s
(https://http://s17.postimage.org/xf4i9hwrv/DSC04756.jpg) (http://postimage.org/image/xf4i9hwrv/)
(https://http://s17.postimage.org/yiomlghez/DSC04757.jpg) (http://postimage.org/image/yiomlghez/)
(https://http://s17.postimage.org/4s1hzowff/DSC04758.jpg) (http://postimage.org/image/4s1hzowff/)
(https://http://s17.postimage.org/3r19akffv/DSC04759.jpg) (http://postimage.org/image/3r19akffv/)
(https://http://s17.postimage.org/uq545q1wr/DSC04760.jpg) (http://postimage.org/image/uq545q1wr/)
(https://http://s17.postimage.org/hn9hmgbor/DSC04761.jpg) (http://postimage.org/image/hn9hmgbor/)
(https://http://s17.postimage.org/f77o8ltm3/DSC04762.jpg) (http://postimage.org/image/f77o8ltm3/)
Proszę, nie bijcie za jakoś połączeń, poplątanie kabli i słuszną ilość taśmy izolacyjnej :P
Temat jaki proponuję wydzielić to: "Zapłon elektroniczny z puzzli"
A jak dla mnie Twój układ nadal jest upośledzony. Chodzi mi tu o brak oddzielnej regulacji dla lewego i prawego baniaka. W Vape też tego nie ma a w układach kolegi SofCHJanek taka regulacja jest dlatego też uważam, że cena jego układu jest jak najbardziej OK.
-
Ludzie gdzie wy takich bzdur się naczytaliście o tym nierównomiernym wykorbieniu?? Co wy te wały siekierami składacie?
Lopez przekonaj mnie i innych kolegów że taka regulacja jest potrzebna a ja napiszę Ci jak Wujowojtas może to regulować u siebie i co tu jest upośledzone ;) Chodzi mi o proste dane liczbowe a nie bełkot.
-
Ludzie gdzie wy takich bzdur się naczytaliście o tym nierównomiernym wykorbieniu?? Co wy te wały siekierami składacie?
Lopez przekonaj mnie i innych kolegów że taka regulacja jest potrzebna a ja napiszę Ci jak Wujowojtas może to regulować u siebie i co tu jest upośledzone ;) Chodzi mi o proste dane liczbowe a nie bełkot.
Według serwisówki Jawy, różnica ustawienia zapłonu między cylindrami może wynosić max 0,05mm. Wiadomo, że z nowym wałem nie powinno być problemu, ale z regenerowanym już może być. Większość zakładów składa wały na kreski zaznaczone na przeciwwagach przed rozebraniem. Nie wydaje mi się aby którykolwiek zakład sprawdzał wykorbienie.
WujoWojtas może regulować punkt zapłonu poprzez podcinanie przesłony(śmigła).
-
To co napisali w serwisówce jest po części nie na temat. Napisali tak żeby dać pewną tolerancję dla USTAWIENIA bo i tak na niedokładności będą się składały inne czynniki.
Lopez napisałeś że w zakładach nikt tego nie sprawdza...hmmm to jak te jawy jeżdżą? Skoro tak to po co wyturlałeś argument że jakieś tam rozwiązanie kogoś tam jest świetne bo posiada regulację dla obu garnków. Przerywacze "klasyczne" też takową mają. Ja się pytam na jakiej podstawie sądzisz że jest to potrzebne/lepsze? Czy zrobiłeś taki pomiar chociaż w swoim egzemplarzu jawy? Jeśli nie to jak byś go zrobił? Czy jest to wykonalne? Jaki będzie błąd pomiaru?
Idąc dalej tym tropem zapewniam Cię że do ideału w konstrukcji jawy bardzo daleko. Różne pojemności sprężania, różne masy wirujące i masy w ruchu posuwistym i jeszcze kupa innych rzeczy związana z wydechem i temperaturą. To nie prom kosmiczny.
Tak Wujo może podciąć śmigło jeśli je dobrze zrobi. czy to tak wiele go kosztuje. Najpierw musiałby się dowiedzieć ile podciąć i czy w ogóle to robić. Tyle w tym temacie.
-
Jeszcze kilka postów i zabiją nas zwolennicy magicznych dedykowanych szpeczjalnie dla jaw modułów zapłonowych z allegro itp. (hihihi) po 200 złotych sztuka panie.
Osobiście wolę sprawdzone rozwiązania niż robienie zapłonu metodą prób i błędów. Oczywiście każdy ma wybór i może sobie robić sam.
Zmieniłem nazwę tematu (chyba adekwatna do zawartości).
Postaram się przejrzeć wątek i pousuwać zbędne posty tzw. "nabijaczy rangi"
-
A co mają nie jeździć?? Złożony wał na kreski może mieć idealne wykorbienie co 180 stopni a może być 0,5mm różnicy. Jeśli mamy jeden czujnik i na jednym baniaku ustawimy 3mm to na drugim 3,5mm. Mając klasyczne przerywacze ustawiasz dla obu baniaków to samo wyprzedzenie.
Przerywacze mają oddzielną regulacje, zapłon od SofCHJanek też. Ludzie nie zmieniają przerywaczy na elektronika tylko dla własnej satysfakcji, ale po to, żeby wyeliminować przerywacze i kondensatory.
-
"Rozumiem że śmigło to nadal robocza wersja bo jeśli nie to smutne że nie słuchasz. Gdzie proste obliczenia i info o czasach twojej cewki??"
tak, śmigło na razie jest bardzo testowe
"Wszystkie lipne połączenia na izolację zemszczą się uszkodzeniem jakiegoś elementu szybciej niż myślisz."
się wie, się naprawi :D
"Nie wiem czy masz do niego oryginalną wtyczkę jeśli nie to skombinuj bo jest szczelna i... oryginalna ;)"
oryginał
Ja oczywiście nie każę nikomu robić takiego zapłonu, żeby nie było ;) Nie ganię miłośników platynek, sam bardzo je lubię, ale na razie chcę zrobić skok w bok :P Producentów zapłonów polecam i pozdrawiam, robią fajne rzeczy i chwała im za to :)
Ale Jawa to Jawa, czasami można poeksperymentować, wynaleźć patenty rodem z kosmosu i zobaczyć, jak dzielnie daje ona radę! Nawet na urywających się kablach, częściach trzymających się "na ślinę" itd ;)
Jaaaaawa! :D
-
Jak miło poczytać! Wreszcie dzieje się coś więcej niż "Brak ładowania" lub "Zginęła mi iskra" ...
Patrząc trochę z boku - nie mam obecnie motocykla - zauważam jednak wojnę między "konstruktorami" a "sprzedawcami". Ci drudzy prowadzą polityczne zagrywki i wysuwają argumenty polityczne (emocjonalne). Konstruktorzy natomiast bawią sie doskonale udoskonalając swoje Jawy/CZ. Handlowiec nigdy nie zrozumie radości związanej z efektem własnej, choćby niedoskonałej, pracy. Liczy się tylko kasa, która wycieka lub może wyciec, gdy kolejny potrzebujący nie kupi "ich" wyrobu tylko zrobi go sobie sam.
Lopez. Pietras napisał że ty piszesz bzdury i on ma rację!
Czepiasz się nierównomierności wykorbień nie mając pojęcia gdzie tkwią błędy zapłonu. Na 100% nie złożyłeś porządnie tj. wg zasad, żadnego wału. Nawet nie wiesz jak te 0.05 różnicy ustawienia zapłonu odnieść do rzeczywistości. Nie sądzę abyś potrafił to dokładnie zmierzyć.
Błędy, jak pisał Pietras, tkwią zupełnie gdzie indziej. Sam sprawny układ przerywaczowy daje ok 2-4 stopni kątowych błędu położenia zapłonu. Przelicz sobie (jak potrafisz) tą wartość na milimetry ruchu tłoka. Do tego dochodzi postępujące zużycie, błędy montażowe i to że ponad 30-lenie motocykle "naprawiane" wielokrotnie.
Poza tym, opisywany w temacie układ wyzwalający (Hall i przesłona) MAJĄ korektę błędów wykorbień. Mało tego. Można ją wykonać bardzo dokładnie na etapie montażu. Później (do następnego demontażu) NIC się nie dzieje. Zapłon stoi tak jak był ustawiony. To nie zużywające się przerywacze! Z resztą regulacja dla przerywaczy nie jest niezależna i jest sakramencko upierdliwa. Z resztą w każdym układzie wyzwalającym jego demontaż prowadzi do konieczności ponownego ustawiania.
Elektronika, w przeciwieństwie do przerywaczy, się nie zużywa. Regulacje są więc sporadyczne. I o to chodzi!
-
Akurat Ciebie się nie czepiam. A wojna powinno być napisane: "wojna". Chodzi o różne postawy wobec problemu.
Ja zawsze będę obstawał za "konstruktorami". Nie ukrywam tego w przeciwieństwie do niektórych robiących krypto-reklamę.
Marketnigowcy wciskają się wszędzie. Fora też nie są od nich wolne. Pomaga anonimowość i trudność złapania za rękę.
Niestety emocje, bardzo trudne do ukrycia - taka ludzka natura, działają na korzyść sprzedawców. Tam gdzie rozum śpi rodzą się demony. Niektórzy bezwiednie stają po stronie " złej mocy".
-
nie mając pojęcia gdzie tkwią błędy zapłonu
Oświeć mnie.
Na 100% nie złożyłeś porządnie tj. wg zasad, żadnego wału
Nie, nie składam wałów
Sam sprawny układ przerywaczowy daje ok 2-4 stopni kątowych błędu położenia zapłonu. Przelicz sobie (jak potrafisz) tą wartość na milimetry ruchu tłoka.
Z kąd ta niedokładność się bierze?? Przelicz mi stopnie na milimetry, bo ja nie potrafię.
Nie ukrywam tego w przeciwieństwie do niektórych robiących krypto-reklamę.
Że niby ja robię reklamę Jankowi??
Skoro nie potrzebna jest oddzielna regulacja dla lewego i prawego cylindra to dlaczego pepiki zastosowali dwa przerywacze skoro mogli dać jeden i cewkę dwuiskrową??
-
Sam sprawny układ przerywaczowy daje ok 2-4 stopni kątowych błędu położenia zapłonu. Przelicz sobie (jak potrafisz) tą wartość na milimetry ruchu tłoka.
Nie wyważajcie otwartych drzwi .
http://www.jawacz.pl/mechanika/jak-wykonac-wskanik-do-ustawiania-kata-wyprzedzenia-zaplonu/msg33026/#msg33026
-
Lopez. Przypomnij sobie geometrię i sinusy ze szkoły. Ja miałem to w 8 klasie. Teraz system i program się zmienił, więc te tematy powinny być gdzieś w gimnazjum. Czy tak trudno znając skok tłoka i długość korbowodu to policzyć???
Wartość wyprzedzenia dla silników spalinowych zawsze jest podawana w stopniach kątowych ruchu wału. Dla serwisu podaje się w mm, bo łatwiej to zmierzyć i tylko takie wartości "funkcjonują" w świadomości większości użytkowników. Jednak w danych silnika wartości kątowe zawsze występują. Do dynamicznego sprawdzania punktu zapłonu lampą są wygodniejsze i tylko taki pomiar (dynamiczny) jest wiarygodny!
Nie będę pisał na temat niedokładności zapłonu przerywaczowego. Wylano na to "morze atramentu". Poszukaj sobie w necie. Z resztą jakby tych błędów nie było, to dalej przerywacze pokutowałyby w układach zapłonowych. Jak wiesz, tak od ok. 30 lat już ich nie ma...
Nie pisałem że nie jest potrzebna stała korekta (nie regulacja!) punktu zapłonu dla dwucylindrowych silników z wałami składanymi (jak w Jawie/CZ). Pisałem tylko, że można ja bardzo łatwo wykonać dla omawianego w temacie projektu.
Więc nie pisz po raz kolejny bzdur wkładając je w czyjeś usta.
W czasach gdy powstawał układ zapłonowy do Jawy/CZ (za raz po II wojnie) nie stosowano podwójnych cewek. Tak samo jak masy ciągniętej kablem... Dochodzi do tego jeszcze problem czasu ładowania cewki prądem i związana z tym jej rezystancja. Dlatego pisałem o limiterze. Jednak o tych problemach ty nie masz pojęcia. Najpierw się doucz, a potem szczekaj.
von_Majzel.
To nie jest wyważanie drzwi. A tym bardziej otwartych.
A z przytoczonego tematu, poza Twoimi pomiarami, najlepszy jest sposób zrobienia przyrządu do statycznego ustawiania zapłonu. Mianowicie ze starej świecy. Zastosowałem go dużo wcześniej niż opisał go jeden z dyskutantów. Z resztą nie było to żadne odkrycie.... tylko sposób na poradzenie sobie w sytuacji braku tokarza "pod ręką". Ja wkleiłem w stalowe resztki świecy skuwkę wędkarską i już mogłem włożyć w nią czujnik zegarowy. Dokładniejsze to niz suwmiarka i ... łatwiej niz suwmiarkę zmieścić go pod bakiem - niekoniecznie Jawy.
Można by duzo pisać, ale to offtopic. Sorry.
-
Najpierw się doucz, a potem szczekaj.
Nie szczekam, raczej Ty najeżdżasz na mnie. Nie jestem alfą i omegą a zapytać chyba można??
-
Tak zapytać można. To żaden wstyd. :)
Ale wyjazd z tym upośledzeniem jak widzisz był nie potrzebny? Czy zmieniłeś już zdanie??
Zagadnienie elektroniki zapłonu jest bardziej skomplikowane niż przerywacz (ja wiem przynajmniej tyle) ale najlepiej wie o tym Janek i inni którzy produkują własne układy. Choć i w przypadku przerywacza dobrze jest dokładnie rozumieć zasadę działania. Powtarzanie oklepanych sformułowań pochodzących z różnorakich serwisówek nie jest błędem ale wielokrotnie uproszczeniem.
Lopez nie musisz być mechanikiem (w sensie działu fizyki), ale wiedza podstawowa się tak nazywa bo jest podstawowa. Szukaj w necie pod hasłem "droga tłoka w kinematyce układu korbowego". Albo luknij sobie na elementarz: http://autowiedza.republika.pl/kinemat_ukl_korb.html (http://autowiedza.republika.pl/kinemat_ukl_korb.html)
No i na koniec kolego najdroższy, pepiki nie mogły dać cewki dwu biegubowej jack wyjaśnił Ci dlaczego. Ale dlaczego pepki nie dali normalnych przewodowych "mas" tylko zrobili to jak w rowerze to pozostawmy bez komentarza. Czy może twierdzisz że to i dzisiaj jest cool i trendy ;) .
Czas najwyższy obczaić że niektórzy jak coś piszą to wiedzą co piszą. No chyba że nie piszą bo nie wiedzą ;) .I lepiej jest zapytać a nie bić pianę. Bo odpowiedź uzyskałbyś jeden z drugim szybciej i bez zbędnego pitupitu.
A my tu tyko pomóc chcemy.
Co do Janka. Kolego zupełnie niepotrzebnie się wpieniasz. Coś komuś upadło na stół a nożyce.... Nie raz chyba popierałem Cię za Twoje starania i nadal popieram. Produkt sam się broni. Jeśli o mnie chodzi to nie wiem kto tu czym handluje i nie obchodzi mnie to. Jak czegoś będę potrzebował to przejrzę oferty.
Jack63 byłeś wytrwały czytając ten wątek o wskaźniku ;) .
-
Nie mam czasu niestety na poprawne zrobienie przesłony, także jeżdżę dalej w takim układzie jak jest na filmiku i na razie jestem bardzo zadowolony :)
Problemem jest fajne przymocowanie cewki... Zrobiłem to przy pomocy dość długiej blachy, powyginałem w kształt litery U, na górze przy ramie ścisnąłem i się trzyma ;)
EDIT:
Pudełko z modułem, cewką, czujnikiem i tarczą podziałową. (A najlepiej samą instrukcję bo częsci są na allegro). Kupisz?? Pewnie nie ale kilku dzieciaków jak się naczyta cototo jest to pewnie by kupiło. Nie prawdasz????
http://allegro.pl/zaplon-elektroniczny-jawa-ts-350-12v-i2663386373.html :) Prorocze słowa ;)
Można? Można, ale przebicie cenowe ładne :P
Na zlot dojechałem i wróciłem, żadnych zastrzeżeń do zapłonu, chociaż (wstyd się przyznać), nic się nie zmieniło w kwestii połączeń i przesłony od ostatniego czasu ;) Poprawię się!
-
Jakiś czas temu przestałem się dziwić że ciężko się dziś dokopać do rzetelnych i/lub źródłowych informacji.
Informacja cenna rzecz. W związku z tym nic już w tej sprawie nie napiszę.
Polecam opony z innej aukcji allegrowicza :P
-
Cóż. Niektórzy piszą i dzielą się wiedzą - jak ja. Niektórzy Eksperymentują i tez piszą - jak Janek i Pietras czy Wujo.
A....niektórzy nic nie piszą tylko ... znienacka na aledrogo pojawia się moduł zapłonowy z osprzętem (co to jest na prawdę tego nie wiemy???).
I jak tu się nie wkurzyć??? Wiedza kosztuje, więc za rady trzeba by brać pieniądze, ale wtedy istnienie forum traci sens...
Kto znajdzie dobre rozwiązanie ten jest geniuszem!
-
WujoWojtas, czyli zarowno moduł jak i halla masz o golfa 2 na gazniku tak ??? mogdlbys powiedziec co pod ktory kabel wychodzacy od halla podlaczyc ??? :)
-
Skleciłem zapłon do jawy .Moduł GL 118 cewka polonez [dwubiegunowa 1,5 oma ] czujnik magnetoindukcyjny fiat 126p ,wyzwalacz rękodzieło . Przejechałem około 200 km . Dzisiaj robiłem zdjęcia i zauważyłem że na płytkę z impulsatorem wchodzi rudy . Płytka ma dwie fasolki do regulacji
wyprzedzenia .Impulsator podłączony przewodami od przerywaczy ,moduł w/g schematu ,zasilanie przewodem od wyłącznika z prawej manetki , do wyłącznika zamiast minusa podłączony plus . Cewka zapłonowa upchnięta pod zbiornikiem[troszkę ciasno ale taką miałem]Zapłon zmontowałem bardziej z ciekawości niż potrzeby .
-
Potrzeba matką wynalazków. Napisz tutorial co i jak. ;)
-
Posiadacz, a co tam kręci się na wale obok tego czujnika?
-
Kawałek metalowego czegoś, może być nawet śruba.
-
a zwarcie się z tak leżących kabli nie porobi...
-
regulacja tylko tym "śmigłem" co na wal zalozysz prawda ??? gdybys zostawil orginaln plytke mialbys od razu gotowa regulacje zapłonu ;)
-
witam posiadam cz 350 6v czy jest mozliwe zalozenie cdi do tego modelu z uzyciem cewki cinka 700 modułu od golf2 i czujnika helli
-
Do 6V to nie zadziała
-
Teraz ja mam kilka pytań:P
Po pierwsze - owy moduł z golfa nie ma przypadkiem funkcji wyprzedzania zapłonu wraz ze wzrostem prędkości obrotowej?
Po drugie - czy na owym zapłonie nie masz za dużo zakłóceń,kiedy włączysz światła?
Po trzecie - wspominałeś,że na wysokich obrotach iskra słabnie.
Jakiś pomysł na ten problem?
-
Po pierwsze - owy moduł z golfa nie ma przypadkiem funkcji wyprzedzania zapłonu wraz ze wzrostem prędkości obrotowej?
tego nie wiem ;) Po drugie - czy na owym zapłonie nie masz za dużo zakłóceń,kiedy włączysz światła?
nic takiego nie zaobserwowałem ;)
Po trzecie - wspominałeś,że na wysokich obrotach iskra słabnie.
Jakiś pomysł na ten problem?
U mnie od 4 tys to dopiero sie power zaczyna i ciagnie do max takze to raczej kwestia odpowiedniego smigła
takie moje spostrzezenia a smigam juz na tym zestawie troche ;)
-
ktoś kiedyś kombinował moduł z golfa i były z tym problemy
-
ja mam i jest bardzo dobrze ;) wojtas tez ma i tez smiga ;)
-
Potwierdzam, moduł z golfa jest git, śmigam i zapomniałem jak to się kiedyś regulowało przerywacze ;)
Nie zaobserwowałem żadnych zakłóceń przy światłach, nie ma spadku mocy ani nic
-
Witam,
podepnę się do tematu. Mój znajomy zadeklarował się, że by mi zrobił osprzęt do zapłonu (wytrawił płytki etc) tylko potrzebuje jakiegoś sensownego schematu, ponieważ moja wiedza elektroniczna nie stoi na satysfakcjonującym poziomie stąd mam parę pytań.
Czy ten schemat wydaje się sensowny?
http://obrazki.elektroda.net/70_1222617804.jpg
Wyprzedzenie zapłonu by się ustawiało manualnie tak jak na załączonym obrazku (tak to przynajmniej rozumiem)
http://obrazki.elektroda.pl/2833390900_1386140625.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/2833390900_1386140625.jpg)
I ostatnie pytanie: jak wsadzić sprytnie magnes do wytoczonego koła które przytwierdzę do wału.
Jeśli gdzieś się mylę proszę mnie poprawić. Wszelakie sugestie mile widziane.
-
mam zrobione układy według tego twojego pierwszego schematu, działały dobrze, w sumie to miałem je wystawić na sprzedanie bo mi już niepotrzebne
-
Ten układ z linku jest juz przez wiele osób sprawdzony i działa bez zarzutu.Jedynie nie rozumiem,po co ten magnes z głośnika,skoro ma tam być magnesik neodymowy np.z napedu CD-ROM.Moim zdaniem wystarczy mały magnesik neodymowy,taki 5x5mm umieszczony na jakimś kole z blaszki.Tak aby przechodził około 2mm od tych czujników.
-
Ja mam też bezstykowca zrobionego na bazie modułu od fso polonez cewki od malucha el no i impulsator też zmodyfikowany od poldka i od 20 tys km jak go założyłem to o nim zapomniałem że jest :D .
ps golf 2 miał wyprzedzenie zapłonu sterowane podciśnieniem przy nadajniku halla
-
To elegancko, wymierzę dokładnie wymiary koła do utoczenia, na frezarce się wywierci dziurę na magnes neodymowy. Jak się uda eksperyment będzie (prawie) vapno 6v w cenie ~50 zł :E ;)
-
Jakoś wcześniej nie doczytałem.Robisz to do Cz 350 6V ?
-
Dokładniej do Jawy 6V, ale znajomy zobaczył ten schemat i powiedział, że tj w sumie obojętne czy tam będzie 12, czy 6V, działać będzie tak samo.
EDIT: Witam, znajomy zaproponował, żeby zrobić zapłon na jednym czujniku haala, i to by działało tak, że po przeciwnych stronach wału znajdował by się biegun N i S, wtedy gdy by się zmieniała biegunowość wtedy cewki by się przełączały naprzemiennie. To wzbudziło moje wątpliwości.
Cewka kiedy by dostała prąd wytworzy jedną iskrę, czy przez cały czas by dawała iskrę, co by było oczywiście nie pożądane?
Pozdrawiam.
Nie piszemy posta pod postem. Proszę używać opcji Modyfikuj - Rozztocz
-
Panowie- odgrzewam nieświeżego kotleta - czy moduł z golfa II ma zakodowaną krzywą wyprzedzenia?
-
1.3 miał odśrodkowy i podciśnieniowy regulator, więc chyba moduł miał stały punkt
Nie wiem jak w innych silnikach.
-
Panowie- odgrzewam nieświeżego kotleta - czy moduł z golfa II ma zakodowaną krzywą wyprzedzenia?
Ten moduł ma stałe wyprzedzenie na 100%. Sam robię elektornika do Jawy i zgłębiałem temat.
Nawet jeśli taki moduł miałby mapę zapłonu to i tak graniczyło by z cudem że 4T podejdzie do 2T.
Dopiero Golf 3 miał elektronicznie wyprzedzany zapłon, ale nie modułowo, lecz poprzez ECU.
-
Pytanie do tych co użytkują taki zapłon.Jakie macie ustawione wyprzedzenie zapłonu?
-
Ja mam wyprzedzenie książkowe 2,7 mm
-
tak jak kolega wyżej napisał golf II miał wyprzedzenie realizowane po przez grószke podciśnieniową przy aparacie zapłonowym czyli mechanicznie dopiero te ze strzykawą ( jednopunktowym wytryskiem ;D ) i silniki 2e z wielopunktem symultanicznym miały zmienną krzywą tak jak kolega wyżej napisał realizowaną jednak przez ecu a nie przez moduł zapłonowy. Ja u siebie mam zrobiony bezstykowiec z fso polonez moduł i nadajnik impulsów cewka cc 700 i od naprawdę długich lat zapomniałem o problemach z zapłonem
-
Ja u siebie mam zrobiony bezstykowiec z fso polonez moduł i nadajnik impulsów cewka cc 700
Ja podobnie z tym że nadajnik impulsów mam oryginalny Vape
Dokładny opis tu http://www.gumpal.republika.pl/
-
Witam podepnę się pod temat bo chcę zrobić to samo w swojej CZ-350 czyli zastosować Elektroniczny Zapłon bezstykowy, na oparciu o moduł zapłonowy magneti marelli 213 nanoplex MED 213A z malucha i cewce zapłonowej też z malucha. Ale teraz tak jak to podłączyć gdzie co podpiąć, moduł ma 7 wejść ponumerowanych.
1. zielony kabel
2. biały kabel
3. czarny kabel
4. pomarańczowy kabel
5. niebieski kabel
6. czarny kabel gruby
7. szary kabel
mam nadzieję że podanie kolorów kabli pod danym wyjściem coś wam to da
w pomocy mi podłączenia tego modułu, a jeśli chodzi o cewkę to z niej wychodzą 2 kabelki pomarańczowy i szary, przynajmniej tak widać z fotek, ale z resztą wam wrzucę te fotki dla pewności. I jest takie coś ja na Elektrodzie pisałem na ten temat, tylko że tam mi jeden użytkownik napisał że ten nanoplex działa tylko z dedykowanym sobie kole impulsowym ale nie mam pewności :/ proszę o pomoc.
-
no i właśnie gdzie masz najważniejszą część czyli nadajnik impulsów
-
na tą chwilę nie mam, ale ok nawet jeśli zdobędę ten nadajnik to niby jak go zamontuję w moto ?
-
Kolego , gdzie zamontować czujnik to jedno , druga sprawa to tzw. koło soniczne do nadajnika - ma trzy występy rozmieszczone w specyficzny sposób po to aby moduł " wiedział " z jakimi obrotami pracuje silnik i w którym momencie ma nastąpić zapłon . UWAGA ! nanoplex ma zmienny kąt wyprzedzenia ale wyprzedzenie dynamiczne jest stanowczo za duże i ma zbyt stromy przebieg dla silnika jawy. w przypadku zastosowania jednego impulsatora i cewki dwustrzałowej jest jeszcze jeden problem , mianowicie nanoplex na odcięcie przy 6250 obrotów , jeżeli zapłon ma następować co 180 stopni czyli 2 razy na obrót to silnik Jawy będzie się kręcił tylko do około 3125 obrotów . Jak chcesz to kombinuj dalej tylko nie pisz później na forum że silnik nie wchodzi na obroty . Jakimś wyjściem byłoby zastosowanie osobnych układów dla każdego cylindra ale pozostaje problem z przyśpieszeniem zapłonu , po prostu bardzo szybko wykończyłbyś wał zbyt wczesnym zapłonem .
-
Czyli co powinienem zrobić, jakiego modułu użyć żeby zastosować cewkę od malucha ? jakiego impulsatora ? i jak wykonać krzywkę ?
-
ja mialem modul z vw golfa, cewka z cieniasa 700 lub malucha i czujnik halla tez z golfa smigalo az milo.
-
czyli czujnik hala i moduł z golva załatwi sprawę ? tylko z jakiego golva ?
A co powiecie jeszcze o tym ? http://dwusuw.blogspot.com/2013/02/bezstykowy-ukad-zaponowy-jawa-350.html
-
to jest wlasnie tez zaplon ktory ja mialem. czujnik i modul jest z golfa 2
-
A to naprawdę mój z 2011 roku
http://www.motocdi.com/bezstykowy-uklad-zaplonowy-do-jawa-i-cz-350-t42.html
-
Czyli co powinienem zrobić, jakiego modułu użyć żeby zastosować cewkę od malucha ? jakiego impulsatora ? i jak wykonać krzywkę ?
Widzę że mojego posta nieco wyżej kolega nie czytał :(
-
Czytałem tylko mało mi to mówi :(
-
Przecież na stronie do której link podałem jest wszystko dokładnie opisane.
-
Ok może tak. Otóż jak wchodzę na tą stronę, to ona jest cała czarna tam nic niema, to niby jakim cudem ja mam tam coś wyczytać ?
-
ja już bardzo dawno robiłem sobie zapłon
(https://http://www.nakolach.pl/2007/galeria/zdjecia/DSC08997.JPG)
zwróćcie tylko uwagę, że zastosowany wyżej czujnik hallotronowy mi się upalił, a są to właśnie omawiane wcześniej czujniki halla opel/VW. Z tego co pamiętam, to one są dość wrażliwe na skoki/wysokość napięcia zasilającego i skończyło się na prostym regulatorze napięcia dla każdego z czujników. Z tego co pamiętam, to wystarczył układ na bazie diody zenera, żeby całość działała bezawaryjnie.
a tu macie gotowe wymiary dla tokarza. Liczę, że nie znajdzie się żaden Janusz elektroniki, który to będzie wykorzystywał komercyjnie :P
(https://http://www.nakolach.pl/pliki/zaplon1.jpg)
(https://http://www.nakolach.pl/pliki/zaplon_rys.jpg)
-
Ok może tak. Otóż jak wchodzę na tą stronę, to ona jest cała czarna tam nic niema, to niby jakim cudem ja mam tam coś wyczytać ?
Strona jest stara, ale wystarczy trochę poszperać.
http://www.gumpal.republika.pl/index_pliki/przerob.htm
A tu części z zapłonu Vape z04 które zostały użyte:
http://www.jawaczesci.pl/3,nadajnik-impulsu.html
http://www.jawaczesci.pl/544,palec-zaplonu-12v.html
-
Ok dzięki tylko że ja potrzebuję taniego rozwiązania a nie z cenami kosmicznymi :/
-
ok wszystko pięknie ładnie kolego n3stor.Mariusz ale powiedz mi dlaczego aż 2 czujniki i jaki moduł zastosowałeś, jaka cewka bądź też 2 nie wiem ?
-
(https://http://www.nakolach.pl/pliki/zaplon1.jpg)
Bardzo dobry sposób montażu czujników. Trochę bardziej kłopotliwa konstrukcja przesłony ale o wieeeele lepsza.
-
Czekamy na odpowiedź Janka w sprawie zapłonu ze zmiennym kątem:)
Zapłon w wersji 1.0 jest wyśmienity
-
ok wszystko pięknie ładnie kolego n3stor.Mariusz ale powiedz mi dlaczego aż 2 czujniki i jaki moduł zastosowałeś, jaka cewka bądź też 2 nie wiem ?
no to chyba jasne. Po jednym na każdy cylinder. Motocykl był robiony pod wyprawę, do tego zawsze wolałem mieć możliwość korekcji, jak by się wał np. przestawił po przytarciu... a uwierz, że były takie historie :) Jak w samolocie, zdublowane główne systemy. Nawet skrzynie biegów miałem dwie :P
Moduł robiłem sam na podstawie sprawdzonych schematów. Teraz nie dogrzebie się na szybko, żeby je odnaleźć (mam gdzieś wydrukowane), ale w internecie o takie na prawdę nie trudno. Jak nie potrafisz sam wyszukać, to lepiej się nie zabieraj, tylko szukaj gotowych rozwiązań,
Cewki zostały oryginalne, bo nie zdążyłem kupić nic ciekawego.
Pamiętaj, że tarcze należy jeszcze odpowiednio podciąć, a to zależy już od zastosowanych cewek - to znaczy czasu ich ładowania, który to należy sobie przeliczyć na kąt obrotu dla przewidywanych obrotów maksymalnych i dodać jakiś margines.
Oczywiście stosując jeden czujnik inaczej podcinasz tarcze i gra.
-
ok wszystko pięknie ładnie kolego n3stor.Mariusz ale powiedz mi dlaczego aż 2 czujniki i jaki moduł zastosowałeś, jaka cewka bądź też 2 nie wiem ?
no to chyba jasne. Po jednym na każdy cylinder. Motocykl był robiony pod wyprawę, do tego zawsze wolałem mieć możliwość korekcji, jak by się wał np. przestawił po przytarciu... a uwierz, że były takie historie :) Jak w samolocie, zdublowane główne systemy. Nawet skrzynie biegów miałem dwie :P
Moduł robiłem sam na podstawie sprawdzonych schematów. Teraz nie dogrzebie się na szybko, żeby je odnaleźć (mam gdzieś wydrukowane), ale w internecie o takie na prawdę nie trudno. Jak nie potrafisz sam wyszukać, to lepiej się nie zabieraj, tylko szukaj gotowych rozwiązań,
Cewki zostały oryginalne, bo nie zdążyłem kupić nic ciekawego.
Pamiętaj, że tarcze należy jeszcze odpowiednio podciąć, a to zależy już od zastosowanych cewek - to znaczy czasu ich ładowania, który należy sobie policzyć, przeliczyć na kąt obrotu dla przewidywanych obrotów maksymalnych i dodać jakiś margines.
Oczywiście stosując jeden czujnik inaczej podcinasz tarcze i gra.
Nestor - ja bym proponował żeby Randall najpierw skończył gimnazjum , potem poszedł do szkoły o profilu mechanik samochodowy żeby mieć chociaż bardzo blade pojęcie o czym mu piszesz a dopiero potem brał się za przeróbki Jawy/CZ :)
-
Paweł wiesz co ? daruj sobie, bo nie piszesz ze smarkaczem z 5 klasy. A co do tego co kolega Nestor zrobił, to to jest naprawdę zaje.. ale stosowanie 2 cewek i czujników jakoś mnie nie przekonuje, bo to wszystko jedno może być minimalna różnica między pracą obu garów. A naprawdę w maszynach tego typu, to już mam dość tej jeba.. różnicy między oboma garami, więc wolę zrobić tak jak kolega killler mi to opisał
-
Ok dzięki tylko że ja potrzebuję taniego rozwiązania a nie z cenami kosmicznymi :/
Właściwie to teraz nie wiem czego Ty chcesz ::)
Jak chcesz gotowe rozwiązanie bez pracy to trzeba niestety więcej zapłacić(przykład ze strony gumpala), ale i tak jest to mniej niż oryginalne pełne Vape.
Jak chcesz taniej to niestety więcej musisz zrobić sam, a czasem nawet projektować testować.
-
Wolę kombinować przerabiać i tp. Niż np wkładać 850 zeta w gotowy zapłon elektroniczny, masakra :D
-
ale stosowanie 2 cewek i czujników jakoś mnie nie przekonuje, bo to wszystko jedno może być minimalna różnica między pracą obu garów.
Precyzja zapewnia długowieczność, czyli im mniejsze odchyłki tym więcej wał pojeździ.
Dlatego jest tyle Jaw w których wał siada po 5000km bo na jednym cylindrze jest zapłon 2.4mm a a drugim 2.5mm bo to tylko jawa i tak też pojedzie
Tak właściwie to po co dwa wydechy i dwie świece, przecież jedna na dwa cylindry też styknie.
a dwa przerywacze, kondensatory i cewki w czasach komunizmu to była czysta rozrzutność i marnowanie cennych materiałów, no po prostu czeski film i kabaret w jednym.
Wolę kombinować przerabiać i tp. Niż np wkładać 850 zeta w gotowy zapłon elektroniczny, masakra :D
gotowe elektroniki nasz od około 250zł, nie wiem co wszyscy się uparli brać cena najdroższego PEŁNEGO VAPE, nawet zwykłe Vape jest za około 500zł
-
Zakładam, że jeszcze ktoś to czyta...np. Pietras ;P a głównie chodziło o gotowy rysunek tarczy, dla tych, którzy jak widziałem, chcą ten rodzaj czujnika zastosować.
Przez lata przewinęły się transoptory wszelkiej maści wrażliwe nawet na kobiecy dotyk, sprzedawane w zestawach za chore pieniądze np. Prameti... i inne wynalazki. Chyba z kilkadziesiąt razy ktoś opracowywał to samo od nowa... to wrzuciłem (już nie pierwszy raz) te rysunki. Może ktoś w końcu zrobi kompedium. A nie... już było takie kilka razy... nawet z plikami excela z wszystkimi obliczeniami...i wykresami np. był kiedyś niejaki IZI i jemu podobni
ale na forum MZ to samo :P (chyba, że mają teraz kompedium - nie sprawdzałem). To samo na forum trabanta... i tak dalej :)
EDIT:
o widzę, że zawinął swoje przemyślenia...
http://izi.republika.pl/ (http://izi.republika.pl/) ---> rok 2003
Co do różnicy między garami, to zazwyczaj nie ma problemu... ale pamiętam, że często wartości szły w całe mm. Inna była kultura regeneracji... Regenerowali na każdym rogu... znam tu takiego klubowicza, co miał regeneracje robioną za pomocą szlifierki kątowej :P i to nie jest taka stara sprawa.
-
Co do różnicy między garami, to zazwyczaj nie ma problemu... ale pamiętam, że często wartości szły w całe mm. Inna była kultura regeneracji... Regenerowali na każdym rogu... znam tu takiego klubowicza, co miał regeneracje robioną za pomocą szlifierki kątowej :P i to nie jest taka stara sprawa.
Wiesz należę do tych co cholernie cenią sobie precyzję, dla tego też biorą się moje wątpliwości do stosowania 2 czujników. jeden czujnik na jeden gar i drugi czujnik oddzielnie na drugi gar :/ ale ok dowiedziałem się od was bardzo dużo i będę kombinował, a jakie będą efekty to dam znać :)
-
Wiesz należę do tych co cholernie cenią sobie precyzję, dla tego też biorą się moje wątpliwości do stosowania 2 czujników. jeden czujnik na jeden gar i drugi czujnik oddzielnie na drugi gar :/
Ciekawe...
Jak precyzyjnie ustawisz zapłon na jednym czujniku i nie do końca dobrze złożonym wale ?
-
Co do różnicy między garami, to zazwyczaj nie ma problemu... ale pamiętam, że często wartości szły w całe mm. Inna była kultura regeneracji... Regenerowali na każdym rogu... znam tu takiego klubowicza, co miał regeneracje robioną za pomocą szlifierki kątowej :P i to nie jest taka stara sprawa.
Wiesz należę do tych co cholernie cenią sobie precyzję, dla tego też biorą się moje wątpliwości do stosowania 2 czujników. jeden czujnik na jeden gar i drugi czujnik oddzielnie na drugi gar :/
Przecież mając 2 czujniki da się precyzyjniej ustawić zapłon niż na jednym. Wał nie zawsze jest złożony idealnie co 180 stopni.
-
Jeśli wał nie jest złożony idealnie, to nie da się ustawić precyzyjnie.
-
Jeśli wał nie jest złożony idealnie, to nie da się ustawić precyzyjnie.
a jak masz dwa czujniki to jest możliwość ustawienia dla każdego cylindra zapłonu np. 2,45mm
-
Zakładam, że jeszcze ktoś to czyta...np. Pietras ;P....
Tak czyta szczególnie mądre wątki o zapłonach...
Nie chcę urazić nikogo ale jest taka niepisana zasada przyzwoitości że słucha się tego co ma coś do powiedzenia i jak się nie znasz to się nie ciskaj.
To że układ działa to nie przypadek, zazwyczaj wynika to z pewnej teorii tu akurat z teorii układów zapłonowych.
Moja rada jest taka że jeśli chcesz pojechać swoją jawą choć kawałek dalej od domu i jej nie pchać to powinieneś panować nad tym co w niej zmieniasz i rozumieć dlaczego akurat takie jest wycięcie a nie inne.
To że się mądrze nie znaczy że nie chcę pomóc, zanim wsadziłem elektronika do jawy to zrobiłem na stole sporo testów z różnymi cewkami i modułami to wymaga czasu i pieniędzy. Nie wspomnę o projekcie n3stor.mariusz. Trzeba docenić że ktoś chce podzielić się swoją wiedzą bo jak nie to zawinie pomysły pod stół i nikomu nic nie powie.
n3stor.mariusz « dnia: Dzisiaj o 20:20:35 »
-
Witam ponownie posiadam taki impulsator http://allegro.pl/impulsator-skuter-motorower-motocykl-i5660136633.html on jest od skutera i chciałbym się dowiedzieć czy on będzie współpracował z modułem zapłonowym z vw golfa II ?
-
Nie będzie współpracował, bo w golfie jest czujnik hala, a ten jest indukcyjny. Ale z tym czujnikiem będzie współpracował moduł od poloneza.
-
Nie znalazłem tej informacji w wątku, czy moduł od poldka ma zmienny kąt wyprzedzenia czy stały? Jakiego modułu najlepiej szukać żeby działał z tym czujnikiem ?
-
Nie znalazłem tej informacji w wątku, czy moduł od poldka ma zmienny kąt wyprzedzenia czy stały? Jakiego modułu najlepiej szukać żeby działał z tym czujnikiem ?
Gl-118 z poloneza ma stały kąt.
-
http://allegro.pl/listing/listing.php?buyNew=1&order=p&string=czujnik+halla+vw&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-aut-1-3-0907 (http://allegro.pl/listing/listing.php?buyNew=1&order=p&string=czujnik+halla+vw&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-aut-1-3-0907) Nie dawaj się w używane bo czujnik halla jest najszybciej padającym elementem aparatu zapłonowego a ten z linku nie jest przerażająco drogi ( 38, 50 zł ) i ma tą zaletę że ma wyprowadzenie przewodami więc złącze możesz upchnąć tam gdzie jest trochę więcej miejsca pod deklem , ja mam właśnie takie , czekają na resztę silnika żeby to złożyć i kolory kabli odpowiadają kolorom instalacji Volkswagena .
-
Witam ponownie zapomniałem jeszcze o jednym, mam coś takiego, kompletny aparat zapłonowy z czujnikiem tylko nie wiem czy to jest hala czy inny, I dedykowany temu czujnikowi przerywacz I moduł, tylko teraz tak to wszystko jest z samochodu Mitsubishi galant gls silnik 1,8. I teraz pytanie czy to się nada I czy będzie współpracować z cewką od malucha.
-
Witam ponownie zapomniałem jeszcze o jednym, mam coś takiego, kompletny aparat zapłonowy z czujnikiem tylko nie wiem czy to jest hala czy inny, I dedykowany temu czujnikowi przerywacz I moduł, tylko teraz tak to wszystko jest z samochodu Mitsubishi galant gls silnik 1,8. I teraz pytanie czy to się nada I czy będzie współpracować z cewką od malucha.
Daj jakieś zdjęcie tego aparatu , najlepiej beż kopułki i palca żeby było widać co jest w środku bo to może być nawet zwykły przerywaczowy aparat , a wtedy gra nie warta zachodu . Z cewką od malucha będzie współpracowć nawet z modułem od VW , ważne żeby do modułu była cewka niskooporowa . Ale jak chcesz cewkę od malucha , dwustrzałową to masz zamiar robić zapłon na jednym czujniku , a co jeżeli masz niedokładnie złożony wał , tak jak Ci Nestor i Turbo pisali ? Ja mam dwa czujniki Halla , dwa moduły od VW , i chcę do tego kupić jak najmniejsze gabarytowo cewki niskooporowe żeby zmieścić je pod zbiornikiem , jedna cewka od malucha pracuje z dwiema świecami ale, niestety, nie może współpracować z dwoma czujnikami czy modułami . Można jeszcze odpowiednio dopiłować tarczę sterującą tak aby mieć precyzyjny zapłon na cewce dwustrzałowej ale jest to bardzo kłopotliwe więc zastanów się nad zdwojeniem układu i dwiema małymi pojedyńczymi cewkami . Jak coś upoluję i nie będzie drogie to Ci podpowiem jakie ( zastanawiam się nad cewkami z VAG ale tymi kanciastymi - dużo mniejsze od butelkowych ).
-
Dzięki za odpowiedź ok zrobię zdjęcie tego Aparatu i wstawię, już zrobiłem fotkę więc przesyłam tak to wygląda.
-
Na moje oko jest to czujnik indukcyjny, to do modułu od poloneza by się nadał.
-
Na moje też jest to czujnik indukcyjny. Czujnik Halla ma 3 piny/wyjścia.
A co do zapłonu na jednym czujniku Halla. I przestawionym wale.to korektę wyprzedzenia robi sie za pomocą pilnika. A dokładniej przesłonę/śmigło trzeba przypikować i zapłony będą sie zgadzać
-
Na 100% indukcyjny. Czujnik Halla wygląda tak jak w linku na alledrogo kilka postów wyżej .
-
Czyli to wszystko mi się nie nada do Jawy, ten czujnik moduł krzywka i cewka ?
-
Niestety nie choć możnaby próbować to wykorzystać ale w innej konfiguracji , czyli cewka od kaszla , moduł i czujnik indukcyjny od mitsubishi , tarcza sterująca musiałaby być inna , z dwoma wypustami o większej szerokości dobranymi doświadczalnie żeby czas ładowania cewki nie był za krótki - słaba energia iskry , ani za długi - możliwość rozstania się z życiem cewki wskutek przegrzania .
-
Aa to niema sensu kombinować, lepiej zrobić tak jak piszecie, czujnik hala moduł od vw 2 cewka od malucha, przerywacz wykonany z najmniejszym szczegółem i do dzieła :) a może ktoś z was ma moduł zapłonowy z vw 2 na sprzedasz ? bo to by było przynajmniej z pewnego źródła.
-
Odwiedź pobliski złom/kasację pojazdów, tam na pewno sie znajdzie moduł,czujnik też. Przynajmniej ja się tak zaopatrywałem.
Poniżej zdjęcie wstawiam przesłony / śmigła jakie zrobiłem.
-
Aa to niema sensu kombinować, lepiej zrobić tak jak piszecie, czujnik hala moduł od vw 2 cewka od malucha, przerywacz wykonany z najmniejszym szczegółem i do dzieła :) a może ktoś z was ma moduł zapłonowy z vw 2 na sprzedasz ? bo to by było przynajmniej z pewnego źródła.
Z autoszrotu . Zapłacisz 20 - 30 złotych za moduł , czujnik Halla lepiej nowy z tego linka co Ci wcześniej przesłałem bo czujnika Halla nikt Ci na szrocie raczej nie sprzeda a kupno całego aparatu za 100 zł mija się z celem . Jawa3398 plik ze śmigiełkiem ma 0 kb i się nie otwiera .
-
Ok dzięki i tak zrobię co prawda do autoszrotu nie mam blisko, ale nic niema łatwo :) a co do kolegi Jawa3398 to Paweł ma rację ten plik da się pobrać, ale nic na nim niema, kolego Jawa3398 nie wiem jakim cudem ty to zrobiłeś że ten plik ma 0-KB
Jak to wszystko poskładam do kupy i zrobię to dam znać :)
-
Uroki jakieś. Plik prosto z telefonu wstawiony i nie wiem co grane.
Poprawiłem i teraz jest dobrze
Na tej przesłonie zrobiłem ok 15 tyś km i Jawa ma się dobrze.
-
może ci się nie przesłał prawidłowo
-
Odwiedź pobliski złom/kasację pojazdów, tam na pewno sie znajdzie moduł,czujnik też. Przynajmniej ja się tak zaopatrywałem.
Poniżej zdjęcie wstawiam przesłony / śmigła jakie zrobiłem.
Ważne że śmigiełko działa . ale żeby sygnał się nie "rozmywał"na wyższych obrotach to lepiej by było gdyby krawędzie wycięć przecinały się w osi obrotu tak jak w znaczku firmowym BMW .
-
Jak będę miała czas i chęci to zrobię taką przesłonę i bede testował.A co do tej przesłony co mam, silnik kręci się do tych 7 tyś i nawet więcej bez żadnych problemów.
-
Moich zabaw z zapłonem ciąg dalszy. nie odpuszcze i będę tak długo dłubal aż będzie działał dobrze. Poprzednio miałem zapłon z chinola ale nie kręcił zbyt wysoko, o taki
(https://lh6.googleusercontent.com/-ykPNX-RlcLM/VerkCvL8DsI/AAAAAAAAB_s/ebvIcCFWulw/w737-h553-no/05.09.2015%2B-%2B2)
Wiem już że przy czujniku magnetycznym ze skutera najlepiej włożyć moduł z poloneza ale który najlepiej bo jest kilka. Który będzie lepszy gl 118, gl 200 czy ten ape coś tam ? Czym one się różnią?
Cewka z cinquesa?
Czujnik mam taki
(https://lh6.googleusercontent.com/-Z-BvthYaC2w/VerkCrMIC8I/AAAAAAAAB_A/NtOt5RQGtzg/w737-h553-no/05.09.2015%2B-%2B1)
-
Przy tym czujniku najlepszy będzie GL118. Dużo nie masz roboty, tylko moduł podmienić. Może są jakieś inne chińskie moduły z możliwością większej liczby obrotów.
-
Mam założony w jednej GL 118 a w drugiej APE 05 czujnik z CC/126 i działa podobnie .
-
Założyłem GL118, kupiłem na złomie za 10 ziko. Chodzi jak zegarek. Wkręca się dużo szybciej i wyżej niż na platynkach i pali od dotknięcia. Było tam też dużo modułów h-161 hybrid, dużo mniejsze i zastanawiam się czy taki moduł by działał u mnie, bo rozumiem że do APE potrzebny jest hallotron.
-
gl 118 /ape 05 /h161 czujnik indukcyjny w orginale [fiat 125p .polonez ] , gl 118 można podłączyć z rezystorem pod platynki .
-
A wkręca się tak :)
https://www.youtube.com/watch?v=tDl2l_9p8Ic&feature=youtu.be
-
Odświeżę stary wątek żeby wszystko było w jednym.Robię zapłon na golfie 2 będę robił raczej jeden czujnik i 2 strzałowa cewka, cewkę z seicento.
Przesłonę w kształcie dekla (tak jak tu przedstawił kolega nestor.mariusz) mam już wykonaną w 90%i tu pojawia się pytanie jak szeroko zrobić podcięcia, jaki czas ładowania cewki (od seicento), jest ktoś kto to ogarnie?? jaki czas ładowania przyjąć?? Przy jednej cewce na 2 gary będzie to dwa strzały na obrót i przy 6tys obr/min będzie 12tyś iskier ;) na minutę. czyli 200 na sekundę. czyli 5 milsek na 180st. nie mogę znaleźć czasu ładowania cewki seicento, ale znalazłem jakiegoś peugota 2-4 milsek. Jeśli przyjmę 3milsek ładowania to kąt zwarcia mam mieć 108st. i przerwę 72st.??dobrze to rozumuję??
-
Dobrze.
Janek chyba robi moduły gdzie procesor zawsze pilnuje stałego czasu bez wzgl. na wartość obrotów.
-
Założyłem GL118, kupiłem na złomie za 10 ziko. Chodzi jak zegarek. Wkręca się dużo szybciej i wyżej niż na platynkach i pali od dotknięcia. Było tam też dużo modułów h-161 hybrid, dużo mniejsze i zastanawiam się czy taki moduł by działał u mnie, bo rozumiem że do APE potrzebny jest hallotron.
Do modułu APE05 nie trzeba hallotronu, wystarczy zwykły impulsator od skutera np. Aprilia tylko taki z 2 kabelkami, cewka najlepiej od CC ale orginalne jawa też bedą działać.
-
Jeździłem kilka ładnych lat na cewce od cc i module z peldofelca gl 118 oprócz tego że na koniec spalił mi się moduł to jeździło to dobrze przez kilka ładnych lat
-
Nie ma to jak pewna i niezanikająca iskra ;) w trasie. Nejlepsza na przerywaczu.
-
Jazda w trasie najlepsza bo aku jest doładowany i nie ma problemu z prądem na platynkach oczywiście jeżeli wszystko z prądami jest jak trzeba, ja jednak zainwestowałem w VAPE z04 i zobaczymy jak to bedzie w przyszłym sezonie.
-
Nie ma to jak pewna i niezanikająca iskra ;) w trasie. Nejlepsza na przerywaczu.
i znowu po nazwisku no wiem że wywrotowiec ze mnie jako chyba jedyny przeszedłem w dwuch sprzętach z bezstykowcow spowrotem na klasyczny zapłon i nie zamierzam tego zmieniać :P
-
Klasyczny jest najmniej awaryjny. Jak ktoś umie go dobrze ustawić to nie posiada wad.
-
Z tym brakiem wad to troszkę poplynoles :D jeden i drogi ma wady i zalety ;)
-
Z tymi zapłonami to jest tak : jak dbasz tak masz. hehee
Jak ktoś ogarniety w tych tematach to platynki nie sprawiają najmniejszego problemu a dla tych mniej obeznanych taki bezstykowy to fajna sprawa bo nie trzeba tyle grzebać o ile wszystko śmiga jak trzeba. Dobre jest to aby mając bezstykowy zapłon w razie awarii można było bez problemu wrócić do platynek.
-
Zbudowałem kilka zapłonów TCI i CDI. Po wielu próbach uważam, że najważniejsze jest aby zapłon szło naprawić śrubokrętem i scyzorykiem na trasie. Wszystkie inne bajery to sprawa drugoplanowa. Obecnie mam TCI elektroniczny (+ zabezpieczenia antyprzepięciowe i nadprądowe w przypadku zwarcia) ze stałym czasem ładowania cewki ale w 100% zdublowany (dwa impulsatory, dwa moduły, podwójna niezależna cewka na cylinder). Jak by nawet coś padło to łączę dwa kanały w jeden i robię iskrę co 180 st na oba gary. Czujniki tylko indukcyjne (impulsatory które same wytwarzają napięcie, a w przypadku zwarcia nic im się nie dzieje).
-
Jakie zabezpieczenia antyprzepieciowe stosujesz? Diody zenera czy stabilizatory napięcia typu np. 7812.?
-
Nie ma to jak pewna i niezanikająca iskra ;) w trasie. Nejlepsza na przerywaczu.
Nie wiem jak te ludziska jeździli kiedyś na tych platynkach i kondensatorach... Przecież się nie da... 90% użytkowników kupując knedla do remontu od razu wymienia ori zapłon na jakieś chińskie badziewia które niczym tykająca bomba nie wiadomo kiedy klękną. Też kupiłem... zestaw zastępujący platynki. Nie potrzebny jest. Leży już drugi rok ma półce.
-
Jakie zabezpieczenia antyprzepieciowe stosujesz? Diody zenera czy stabilizatory napięcia typu np. 7812.?
Diody zenera są raczej do stabilizacji napięcia i ograniczenia impulsów małej mocy. Do ograniczenia przepięć stostuje się diody transil lub warystory. W TCI stosuję tranzystory IGBT na napięcie powyżej 1kV + dioda transil na 600V. W CDI trzeba zabezpieczyć tranzystor kluczujący w przetwornicy podwyższającej napiećie 12V -> 300V np. gasikiem zbudowanym z rezystora i kondensatora połączonymi szeregowo (tak zwany RC snubber).
Moduł zapłonowy od Uno/Tipo BKL4A ma zabezpieczenia:
- antyprzepięciowe
- ograniczenie prądowe dla cewki
- układ scalony do kontroli stałego czasu ładowania cewki.- współpracuje z impulsatorem
Cena używek na allegro 20-80 zł (nowych tanich nie polecam bo są oszukane w środku i nie mają w.w. zabezpieczeń).
Mały impulsator można prosto zrobić samemu z cewki wymontowanej z przekaźnika 12V + wirujący magnesik neodymowy. Biegunowość ma znaczenie, ja to sprawdzam oscyloskopem ale możliwe że diodą led lub woltomierzem też by się dało.
-
Jakie zabezpieczenia antyprzepieciowe stosujesz? Diody zenera czy stabilizatory napięcia typu np. 7812.?
Diody zenera są raczej do stabilizacji napięcia i ograniczenia impulsów małej mocy. Do ograniczenia przepięć stostuje się diody transil lub warystory. W TCI stosuję tranzystory IGBT na napięcie powyżej 1kV + dioda transil na 600V. W CDI trzeba zabezpieczyć tranzystor kluczujący w przetwornicy podwyższającej napiećie 12V -> 300V np. gasikiem zbudowanym z rezystora i kondensatora połączonymi szeregowo (tak zwany RC snubber).
Moduł zapłonowy od Uno/Tipo BKL4A ma zabezpieczenia:
- antyprzepięciowe
- ograniczenie prądowe dla cewki
- układ scalony do kontroli stałego czasu ładowania cewki.- współpracuje z impulsatorem
Cena używek na allegro 20-80 zł (nowych tanich nie polecam bo są oszukane w środku i nie mają w.w. zabezpieczeń).
Mały impulsator można prosto zrobić samemu z cewki wymontowanej z przekaźnika 12V + wirujący magnesik neodymowy. Biegunowość ma znaczenie, ja to sprawdzam oscyloskopem ale możliwe że diodą led lub woltomierzem też by się dało.
OK dzieki za odpowiedź, martwy sezon przyszedł więc można sie pobawić i poeksperymentować. :)
-
Siemka. Odkopuje temat. Mam jawe 634-7 6v i chciałbym samemu zrobić coś z zapłonem zamiast kupić gotowe. Jakieś pomysły na 6v ,żeby było tanio i dobrze ?
-
Siemka. Odkopuje temat. Mam jawe 634-7 6v i chciałbym samemu zrobić coś z zapłonem zamiast kupić gotowe. Jakieś pomysły na 6v ,żeby było tanio i dobrze ?
skoro chcesz sam zrobić to mniemam że masz o tym pojęcie , jeżeli nie to lepiej kup nowy ;)
-
Moim zdaniem przy prądnicy nie ma sensu bezsykowiec
-
To szkoda. Niestety będe się męczył albo motor bedzie stał. Nie stać mnie aby wydać 500 na cdi.
-
Jak cię nie stać to doprowadź orginalny zapłon do porządku on naprawdę daje radę i nie będzie żadnej różnicy w mocy i jeżdżeniu tylko trzeba go normalnie ustawić
-
Racja. Dawniej ludzie na tych przerywaczach jeździli i żyli, nie tylko Jawy ale wszystkie motocykle na świecie przez długie lata. Wyścigi wygrywali. A teraz co? Żeby jeździć trzeba cdi? Co to kurła Piioterr jest?
Jedynym mankamentem układu 6v jest niska moc prądnicy i przy załączonych światłach może być problem z doładowywaniem akumulatora w dłuższych trasach.
Dobrze wyregulowany regulator i to podstawa ale potrzeba ciutke wiedzy. Do zrobienia samemu jakiegoś zapłonu też trzeba ciutke wiedzy.
-
A to w krótkich dystansach prądu brakuje?
-
Pawerbank w kieszeń i można w trasę jechać ;)
-
Nie krzyczcie przepraszam. Wcześniej miałem 638 i nie miałem problemu. A wczoraj kupiłem 634 7 w stanie hmm do odpalenia ale z kwitami i cenią jak za darmo także zastanawiam się nad odbudowa le boję się 6v.
-
Po krótkiej trasie wstawiasz do garażu na ładowanie akumulatora.
-
Nie krzyczcie przepraszam. Wcześniej miałem 638 i nie miałem problemu. A wczoraj kupiłem 634 7 w stanie hmm do odpalenia ale z kwitami i cenią jak za darmo także zastanawiam się nad odbudowa le boję się 6v.
z ładowaniem 6 v nie ma większych problemów poprostu prądnica nie lubi dziatkowej jazdy na niskich obrotach Pietras właśnie jest odwrotnie na trasie nic się nie dzieje z brakiem prądu gorzej jak wjedziesz do miasta i motor dużo pracoje na jałowym biegu w korkach a jeszcze jak ktoś lubi jazdę na niskich obrotach to może to się skończyć właśnie brakiem prądu mojego staruszka cz ma 6v normalna prądnice i ani razu od jej poskładania w sezonie nie lądowaliśmy akumulatora nie ma żadnych problemów
-
Pozakładaj ledowe żarówki do pozycji podświetlenia zegarów, kontrolek, kierunków i stopu, prądnica bedzie miała więcej prądu dla akumulatora. Zarówkę świateł mijania i drogowych zostaw żeby milicja się nie czepiała. :)
-
LED-y do kierunków to nie za bardzo. Żeby migały z właściwą częstotliwością potrzebują opornika a wtedy pobór prądu równa się temu z oryginalną żarówką.
W zapłonie stykowym kluczowe jest dobre dokręcenie przerywaczy. Po zmianie śrubek z oryginalnych na płaski śrubokręt na imbusowe odpowiedniki do zapłonu zaglądałem co 8,5 tysiąca kilometrów.
O nasączeniu olejem filcu nie piszę, bo to powinno byś zawsze zrobione
-
Można kupić przerywacz kierunkowskazów LED . Cena ok 20zł
-
Można kupić przerywacz kierunkowskazów LED . Cena ok 20zł
Do tego dwie diody za kilka groszy i nawet kontrolka będzie działać ;D
-
Ja u siebie mam przerywacz jakiś chiński od skutra, tyle ze 12v i możesz podpiąć jakie i ile chcesz żarówek i miga tak samo, Minus jest taki ze jak spali się któraś albo coś nie styka to nie wiesz bo kierunki migają dalej tak samo, ale ledowe się raczej nie palą.
-
Palą się czy nie to ja nie wiem ale fakt jest faktem że te tańsze szybko zdychają.
-
Taka w miare przyzwoita żarówka do kierunków pochodzi pare lat i kosztuje ok 20-25zł pobór mocy 2.5W a normalna pobiera 21W. mamy 18,5W oszczędności na jednej żarówce. myśle że przy takich żarówkach prądnica spokojnie doładuje akumulator.
-
Czyli cztery żarówki do kierunków to już 100 zł to może lepiej dołożyć te 400 i jednak zmienić na 12v
-
Po krótkiej trasie wstawiasz do garażu na ładowanie akumulatora.
Przy sprawnym ładowaniu nigdy nie ma takiej potrzeby. Akumulator ładuję raz w roku na wiosnę po postoju zimowym.
-
Jak kto woli. Można dołożyć 400 i kupić CDI albo tak jak pisał Azbeścik2 doprowadzić zapłon do porządku i jeździć jak fabryka to przewidziała. Znajomy ma CZ 350 6v i pali mu jak 12V i nie słyszałem żeby narzekał na braki prądu.
Można kupić tańsze ledy +przerywacz led i tak jeździć a w między czasie zbierać na CDI. :)
Przyjemne z pozytecznym hehe
Znalazłem jeszcze coś takiego ale w tym przypadku wchodzi w grę zmiana instalacji
https://kot555k1.net/p608143073-perehodnik-konus-dlya.html
-
I dekiel żeby latka zmiescic
-
No i altek z wirnikiem :)
-
Zastosowanie żarówek led ma sens przy 6v jak widzę. Myślałem o tym, ale czy są ledy 6v? Montaż altka rozmyślałem, ale nie chce rzeźby z prawym deklem.
-
Zastosowanie żarówek led ma sens przy 6v jak widzę. Myślałem o tym, ale czy są ledy 6v? Montaż altka rozmyślałem, ale nie chce rzeźby z prawym deklem.
nawet jak zostawisz żarówki zwykle takie jak orginaly to prądu ci nie zabraknie poprostu trzeba troszkę pamiętać o paru zasadach takich jak prądnica zaczyna ładować od 1600-1800 obr/min co za tym idzie nie stoimy w korku np 20 min z włączonym kierunkiem staramy się na skrzyżowaniu nie trzymać nogi na hamulcu ja to nazywam oszczędzaniem pradu żarówka z przodu mijania ma 25 Wat reszta to żaróweczki 3x 2 Wat i raz 5 w z tyłu prądnica ma 75 w które osiąga przy około 3000-3500 no jeszcze zapłon coś tam bierze bilans mamy dodatni trzeba mieć wszystko sprawne i to naprawdę działa
-
Jak chcesz tanio to mogę Ci sprzedać zapłon Sovek. Mam sprawny ale bez oryginalnych kabli i przysłony (opisał bym co i jak podłączyć oraz jak zrobić przesłonę). On jest 6V z tego co pamiętam. Daj znać na PW jeśli jesteś zainteresowany to wyślę foto.
-
Jak chcesz tanio to mogę Ci sprzedać zapłon Sovek. Mam sprawny ale bez oryginalnych kabli i przysłony (opisał bym co i jak podłączyć oraz jak zrobić przesłonę). On jest 6V z tego co pamiętam. Daj znać na PW jeśli jesteś zainteresowany to wyślę foto.
Jak kolega się nie zdecyduje to ja się usmiechne