Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maj 02, 2024, 01:44:44
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Cezet 350 472.5  (Przeczytany 5586 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Spaceman164

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 17
  • Cezet 350 472.5 Romet Ogar 200 Tel 660 595 424
Cezet 350 472.5
« dnia: Sierpień 09, 2023, 22:14:18 »

Cześć. Marzenie się spełniło. Cezeta kupiona za 4400zł. W prawym boczku był komplet oryginalnych kluczy z pokrowcem i pompka. Cezeta ma 7157km jeździ pali, tylko ma problem z ładowaniem. Stan myślę dosyć ładny. Dźwięk niesamowity hehe. Zarejestrowana oczywiście numery wszystko się zgadza. Przywieziona aż z Łodzi. Mam tu takie pytanie. Chciałbym wsadzić zapłon CDI od turbozabytków bo ustawianie platynek mimo, że mam czujnik i multimetr było katorgą. Czy CDI będzie dobre? mam W ogarku CDI więc myślę, że to dobre rozwiązanie. Instalacja oczywiście 6V siedzi.
Film z pracy
https://www.youtube.com/watch?v=OZuLYq-nLmI
https://www.youtube.com/watch?v=gnTafY2uAQk
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3509
  • Smoczyciel
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 09, 2023, 22:19:04 »

Gratulacje!

Maszyna ma potencjał. Ważne że kwity są i jest na pierwszy rzut oka kompletna. Co do prądów to zakładaj CDI. Będziesz zadowolony.

Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Spaceman164

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 17
  • Cezet 350 472.5 Romet Ogar 200 Tel 660 595 424
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 09, 2023, 22:34:05 »

Dzięki :) Jutro chyba zamówie CDI od Turbozabytków. Kurde 6V to mało hehe i z ładowaniem ma problem. A ustawianie platyniarzy zajęło mi od 9:00 rano do 19:00. Ale ważne, że działa. Ten dźwięk to coś pięknego. Wygodna bardzo. Montował ktoś od nich zapłon? https://turbozabytki.pl/produkt/kompletny-zestaw-cdi-jawa-350-634-cz-350-472-5-zamiennik-pradnicy-6v/
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2023, 23:09:25 wysłana przez Spaceman164 »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3509
  • Smoczyciel
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 09, 2023, 23:19:24 »

Ja osobiście nie mam od nich CDI ale wiem, że wiele osób z forum (i nie tylko) na tych zestawach jeździ i jest ok. Także zamawiaj śmiało
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Spaceman164

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 17
  • Cezet 350 472.5 Romet Ogar 200 Tel 660 595 424
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 09, 2023, 23:34:17 »

Zamówiłem przed chwilą. Zabolało portfel, no ale cóż. Jeszcze poczytam o CDI co nieco i może ktoś się tu odezwie kto ma. W weekend bym może zaczął montować. A jak nie to zawsze mam 14 dni na zwrot.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 777
  • Ile to już lat ?
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 10, 2023, 04:41:18 »

Ja mam ten zapłon od turbozabytki. Co prawda jeżdżę bardzo mało ale w pierwszym sezonie po remoncie zaliczyłem na tym zapłonie trasę Tarnobrzeg - Borowskie Wypychy i z powrotem . Nic złego się nie stało. Nie wiem czy coś ulepszyli w tych zapłonach ale ja mam wersję że przy montażu magneta trzeba było trochę kombinować  bo kołek ustalający w wale nie trafiał w miejsce na niego przeznaczone w magnecie.
Zapisane

rasmusen1

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 108
  • 634,7 tęczówka, 634,7-00, replika 638,5
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2023, 06:41:02 »

Ja też zakładam od turbo. Zaplony są ok teraz w zestawie jest jeszcze moduł kontrolki ładowania tak że bedziesz wiedzial że ładuje. Jedynym mankamentem jest to że trzeba podebrać taki nadlew w pokrywie bo trze wirnik, 5 minut roboty i bedziesz zadowolony
Zapisane

WujoWojtas

  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 358
  • Jawer
    • Poduszki dla dzieci
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2023, 07:02:00 »

Gratulacje! Fajnie ze się udało kupić, wygląda sensownie :) powodzenia :)
Zapisane
634 + velorex 562,
356, 638, 555, 20, 472.6 (niekompletna... Jeszcze

broda

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 14
  • żółta strzała CZ 175 477 Sport
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 10, 2023, 08:46:51 »

Ja też kładłem od nich cdi- w sumie obyło się bez większych problemów, choć coś tam zawsze trzeba dopasować. Jest spoko instrukcja to ogarniesz. Żarówki musisz mieć na 12V, ale stary klakson powinien dać radę. U mnie po wymianie klosza i przejściu na żarówkę H4 w końcu jest przednie światło. Co do zakupu to bardzo ładna sztuka, kupowałeś z ogłoszenia czy ktoś dał Ci cynk prywatnie?
Zapisane

Spaceman164

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 17
  • Cezet 350 472.5 Romet Ogar 200 Tel 660 595 424
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 10, 2023, 09:08:00 »

Dzięki:) A dostałem cynk od takiego jednego tutaj na forum hehe. Gdyby nie on to bym nie wiedział. CZ jest w fajnym stanie. Zapłon, kosmetyka i regeneracja zawieszenia i można jechać myślę. Silnik może za rok by się zrobiło dla pewności. W ogarze miejsce na klin w magnecie też było w złym miejscu, więc by mnie to chyba nie zdziwiło. Chcę mu zalać zielonego Stihla bo jeździł na mixolu, ale najpierw ponoć trzeba wyczyścić kanały wydechowe i rury żeby nagarem się nie zawaliło. A do demontażu oryginalnego wirnika potrzeby mi ściągacz, czy wystarczy sama śruba m8?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2023, 09:12:03 wysłana przez Spaceman164 »
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2945
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 10, 2023, 09:21:09 »

tak na moje oko to "będzie Pan zadowolony". Gratuluję zakupu
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

krzysiek98

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 19
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 10, 2023, 09:41:09 »

Łyżka dziegdziu - niestety pośpiech nie popłaca, a jedyną zaletą tego zestawu jest to, że działa. Niestety źle się dzieje że w masowej świadomości termin "CDI" rozbił się na wszystko, oprócz jego rzeczywistego znaczenia czyli skrótowca oznaczającego układ zapłonowy gdzie energia gromadzona jest w kondensatorze. Ten konkretny zestaw który kupiłeś to prądnica z magnetem od chińskich 125 oraz standardowy chiński moduł AC CDI(zasilany z osobnej cewki w prądnicy) zasilający dwie cewki. I tego się obawiam - przerabiałem taki zestaw do jednocylindrowca, z tylko jedną cewką i iskrą co pełny obrót wału, a nie co pół - czyli ze sporo dłuższym czasem ładowania. Iskra na niskich obrotach była bardzo słaba, pomijając to że te moduły mają mały kondensator to przełożenie cewki w tych prądnicach jest prawdopodobnie zbyt małe, bo silniki w których jest to oryginalnie montowane to jednocylindrowe czterosuwy pracujące na wyższych obrotach. To jest jedna wada. Druga wada to paradoksalnie zbyt mocna prądnica, która obciąża silnik znacznie bardziej niż oryginalna(czy też alternator z Jaw 12V), zwiększając spalanie - uwzględniając słabszą iskrę i gorsze przepalanie mieszanki w ETZ 150 była to różnica rzędu 1l/100km, w CZ będzie podobnie. To jest też przede wszystkim kwestia tego że prądnicy z magnesami stałymi nie da się regulować, więc pracuje ona cały czas na pełnej mocy, a regulator napięcia stanowi sztuczne obciążenie. Dlatego zresztą też lepszym rozwiązaniem przy takich prądnicach jest osobna sekcja zasilania światła i osobna ładowania akumulatora, ale to już temat na inną rozmowę. Dużo lepszym z technicznego i użytkowego punktu widzenia zestawem z magnetem do tych silników jest VAPE, przede wszystkim dlatego że jest stricte zaprojektowany pod te silniki, niestety kosztuje dwa razy tyle ale niestety, coś za coś. A tak na szybko i tanio, można sytuację uratować zakładając standardowe chińskie moduły DC CDI(20-30zł sztuka), od razu po jednym na cewkę(a nie dwie cewki z jednego), z tego co słyszałem to niektóre manufaktury "zapłonów CDI" na zamówienie taką opcję już oferują. Trochę drożej, możnaby poeksperymentować z bateryjnym cewkomodułem VAPE od zestawu Z04, z tego co widziałem koło 300 zł nowy kosztuje. W sumie to byłby ciekawy eksperyment, jakbyś kiedyś chciał to na moim module możemy sprawdzić, impulsator od VAPE i od chińczyka to powinno być to samo. A tak to najważniejsze że pacjent ma papiery, bo to jest punkt wyjścia. Dopóki silnik działa i nie jest wyraźnie osłabiony, nie tłuką się łożyska to lepiej nie ruszać. Olej jak było jeżdżone na mixolu to najlepiej jakiś inny mineralny tylko lepszy, wydechy zawsze profilaktycznie można wyczyścić, a nawet trzeba. A wirnik tak, zdejmuje się go wkręcaniem śruby. Potem magneto od chińczyka też zdejmiesz śrubą, ale wygodniej będzie się w ściągacz zaopatrzyć
Zapisane

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 10, 2023, 10:20:39 »

Brawo Krzysiek. W końcu rzeczowa informacja na temat zaplonów CDI. Rozkładaliśmy na atomy  z kolegą zapłon CDI w jego wsk 175 kobuz i mieliśmy mieszane uczucia co do jakości, myśli autora i ceny. Są plusie i minusy tych ukladów. Ale rzeczowej wiedzy mało. Są zwolennicy i przeciwnicy. Ci co chwalą i ci którzy krytykują. Ale dobrze poruszyć temat i dowiedzieć się więcej od mądrzejszych ludzi. Ps. Krzysiu pogoda się klaruje może pogonimy voś?
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 10, 2023, 12:01:04 »

Gratulacje zakupu. A co do CDI o turbozabytkow, montowałem tego już dziesiątki, do różnych motocykli i polecam. Przy całej jego chinskosci chodzi to zacnie, jak ktoś nie lubi platynek to polecam to rozwiązanie. Dużym plusem jest obsługa posprzedazowa, w razie problemów zawsze pomogli. Co do spalania to się nie zgodzę, jeździłem knedlami z platynami i CDI od turbozabytkow i nie stwierdziłem różnicy.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

rasmusen1

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 108
  • 634,7 tęczówka, 634,7-00, replika 638,5
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 10, 2023, 12:07:53 »

Zgadzam się z Xepherem. Na dzień dzisiejszy turbozabytki to chyba jedyna altrnatywa dla drogiego vape, z najlepszym wsparciem posprzedażowym
Zapisane

krzysiek98

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 19
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 10, 2023, 12:59:54 »

Nie chcę uchodzić za niewiadomo jakiego eksperta bo nim nie jestem, są na tym forum ludzie z dużo większą wiedzą od mojej. Ale tak czy tak, zestawy "Turbozabytki" mają dwie zalety - w ogóle działają, oraz mają porządnie zrobione przewody dzięki czemu nie rozlatują się same z siebie. A tak to cały czas jest tam masa rzeczy, które można poprawić i dalej będzie to wiele tańsze niż VAPE, które jest od początku skonstruowane lepiej. Osobiście na takim zestawie, tyle że prawdopodobnie pochodzącym z manufaktury węgierskiej albo jakiejś mniej popularnej naszej zrobiłem w rok 7000 km na ETZ 150, i wtedy zacząłem interesować się tematem układów zapłonowych - bo cały czas coś się działo...
Zapisane

rasmusen1

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 108
  • 634,7 tęczówka, 634,7-00, replika 638,5
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 10, 2023, 13:12:15 »

krzysiek98, firma cały czas sie rozwija. Przede wszystkim jest nasza. Dobrze że wogóle chce im sie to robic. I tak jak pisalem wcześniej ,wsparcie jest super.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2023, 19:14:54 wysłana przez rasmusen1 »
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3509
  • Smoczyciel
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 10, 2023, 19:50:02 »

Odnośnie większego spalania na CDI to również się nie zgodzę. Mam co prawda zestaw od SofchJanka i mój zaprzęg pali niewiele ponad 5l/100
Niektórzy twierdzą że to bardzo mało jak na zestaw z velorexem ;)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 114
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 10, 2023, 19:57:47 »

To dziwne bo mój zaprzęg z 638 pali 7 litrów po autostradzie. Mierzone na odcinku 600km.
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 10, 2023, 20:24:32 »

Pewnie dużo zależy od ułożenia prawej dłoni
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3509
  • Smoczyciel
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 10, 2023, 20:57:01 »

Pewnie dużo zależy od ułożenia prawej dłoni

Otóż to. Ja zaprzęgiem po autostradzie nie jeżdżę ;)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1166
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 10, 2023, 20:57:13 »

Też mogę polecić cdi od turbozabytki założyłem ich wielw i nigdy nie było problemu a co do spalania na cdi się też nie zgodzę nie zauważyłem zwiększonego apetytu na paliwo myślę że to bardziej zależy od łącznika między kierownica a podnuzkami , jedyny mankament na cdi to że trzeba energicznie kopać maszynę przy odpalaniu No i potrafi odbić na lewe obroty
Zapisane
    Status GG

Adam112

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 334
  • Cz-Jawa
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 10, 2023, 21:08:04 »

Moja cezeta na cdi od Janka pali przy normalnej jeździe 4,5 do 5 litrów. Chyba przeciętnie.
Podczas jazdy autostradą z prędkością licznikowa 120 spaliła średnio 7 litrów na setkę.
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 955
  • :)
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 10, 2023, 21:10:26 »

Też mogę polecić cdi od turbozabytki założyłem ich wielw i nigdy nie było problemu a co do spalania na cdi się też nie zgodzę nie zauważyłem zwiększonego apetytu na paliwo myślę że to bardziej zależy od łącznika między kierownica a podnuzkami , jedyny mankament na cdi to że trzeba energicznie kopać maszynę przy odpalaniu No i potrafi odbić na lewe obroty
Tutaj się nie zgodzę z tym energicznym kopaniem moja 634 na CDI od Janka pali z ręki kto był na zlocie ten widział  :P Nigdy nie zdążylo się też żeby odbiła na lewe obroty  :)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Spaceman164

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 17
  • Cezet 350 472.5 Romet Ogar 200 Tel 660 595 424
Odp: Cezet 350 472.5
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 10, 2023, 23:57:44 »

Dzięki za odpowiedzi. Chyba raczej założę, cóż. W ogarze mam CDI z 4jawa to myślałem, że w CZ od Turbozabytki też będzie dobre.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2023, 00:08:49 wysłana przez Spaceman164 »
Zapisane