Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 14, 2024, 12:52:58
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Dokręcanie głowic - Jawa 634  (Przeczytany 12664 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Dokręcanie głowic - Jawa 634
« dnia: Sierpnia 21, 2012, 14:57:06 »

Witam!
Temat poruszany na forum kilka razy, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Ktoś ma jakieś sprawdzone super sposoby na dokręcanie głowic w żeliwniaku? Te trzy śruby nie trzymają u mnie najlepiej.
Poskładałem głowice na nowe uszczelki i smar grafitowy, dociągałem zwykłym kluczem, ale dosyć mocno, aż bałem się, żeby gwinty nie puściły. Dynamometrycznego nie mam.
Oryginalne uszczelki były z miękkiego aluminium, te dostępne teraz są jakieś twarde.
Po pprzejechaniu koło 300 km widzę na cylindrach mokre wycieki spod głowic, czyli nie trzymają. Maszyna odpala od kopa, ale powinno być sucho a nie jest.
Da się to złożyć na coś, co to skutecznie sklei?
 
Zapisane
Został velorex...

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 21, 2012, 15:09:20 »

kup inne uszczelki -  z kompletów uszczelek czasem są dobre i miękkie ewentualnie dopasuj bo mogą być za duże i dobrze nie przylegają - wtedy przypiłuj trochę na kamieniu szlifierki stołowej
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 21, 2012, 15:11:43 »

Zaraz będzie pospolite ruszenie, ale powiem Ci : posmaruj silikonem uszczelke z obu stron i zakręć, nie ma prawa puścić.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 21, 2012, 15:14:10 »

Te nowe uszczelki są cienkie jak puszka z piwa.
Poskładałem głowice na nowe uszczelki i smar grafitowy, dociągałem zwykłym kluczem, ale dosyć mocno, aż bałem się, żeby gwinty nie puściły. Dynamometrycznego nie mam.
Oryginalne uszczelki były z miękkiego aluminium, te dostępne teraz są jakieś twarde.
Po pprzejechaniu koło 300 km widzę na cylindrach mokre wycieki spod głowic, czyli nie trzymają.
A nie przyszło Ci do głowy że to może smar się wytapia i leci po cylindrach?
Ja nie daje żadnego smaru na te uszczelkę i trzyma ładnie
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 21, 2012, 15:17:45 »

Po pierwsze nie dokręcaj mocno głowic. Ok. 20Nm. To jest nie wiele.
Po drugie nie smaruj niczym powierzchni.
Po trzecie sprawdź przylgnie ewentualnie dotrzyj głowice pastą do docierania zaworów.
Zapisane

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 21, 2012, 15:18:35 »


Poskładałem głowice na nowe uszczelki i smar grafitowy...
Po pprzejechaniu koło 300 km widzę na cylindrach mokre wycieki spod głowic...

Mokre wycieki? Hm?
Może po prostu ten smar grafitowy po dostaniu temperatury wyłazi?
Poskładaj na sucho i zobacz co będzie sie działo.
Jesli masz niepokrzywione głowice - oczywiście.

Od kiedy smaruje się aluminiowe uszczelki?
Jakaś nowa moda?  ;D

 edit. Byli szybsi...  ;D ;D 8)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2012, 15:20:26 wysłana przez jawol »
Zapisane

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 21, 2012, 15:19:18 »

Z tym smarem grafitowym to słyszałem nie raz, że grafit się wypala i dobrze trzyma, ale ja mam mieszane odczucia ;)
nie ukrywam, że też mnie korci z tym silikonem, kiedyś tak składałem WSKę i było dobrze...
Zapisane
Został velorex...

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 21, 2012, 15:23:52 »

Silikonem? Po co?
Za wysoka temperatura to raz a dwa to a propos smarowania czymkolwiek już wcześniej napisałem.

Posmaruj szczeliwem - uszczelniaczem  do przewodów kominowych.  :P :D :D :D
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2012, 15:26:23 wysłana przez jawol »
Zapisane

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 21, 2012, 15:27:52 »

Jawol, Ty mnie z tym szczeliwem nie podpuszczaj, bo opierdzielę to dookoła bez ściągania głowic  ;D
Zapisane
Został velorex...

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpnia 21, 2012, 15:45:30 »

Jak nie masz kasy na to szczeliwo równia dobrze sprawdza sie dobrze wyrobiona glina zmieszana z drobniutkim piaskiem...








Oczywiście w przewodach kominowych  ;D 8)

Załóz nowe uszczelki bez smarowania dokręc jak koledzy radzą.
Oczywiscie gdy masz wszystkie uszczelniane powierzchnie równe - bez zniekształceń i wżerów.
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpnia 21, 2012, 16:05:10 »

Za wysoka temperatura to raz
To widzę, że skoro za wysoko temperatura, to Twoja Jawa na głowicy ma ponad 350*C... no no...
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpnia 21, 2012, 16:25:13 »

Po pierwsze starter w łapę, ucho koło głowic i słuchaj czy syczy. Chyba odróżnisz syk z pod głowicy od syku w tłumiku ?

Po drugie zwykła uszczelka bez żadnych smarów i klejów, dynamo w ręku(wyczucie) i powolutku dookoła zakręcaj.
Zapisane
    Status GG

Jws

  • Gość
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 21, 2012, 16:38:56 »

Za wysoka temperatura to raz
To widzę, że skoro za wysoko temperatura, to Twoja Jawa na głowicy ma ponad 350*C... no no...

Tam w okolicy komory spalania jest ociupinkę cieplej niż na żeberkach przyjacielu.

Po pierwsze starter w łapę, ucho koło głowic i słuchaj czy syczy. Chyba odróżnisz syk spod głowicy od syku w tłumiku ?

Po drugie zwykła uszczelka bez żadnych smarów i klejów, dynamo w ręku(wyczucie) i powolutku dookoła zakręcaj.

A Ty odróżniasz wał od 12V od wału do 6V? Dawaj na gadu dostać zjebki >:(
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 21, 2012, 16:47:50 »

Z silikonem pod głowicami wcale nie chodzi o temperaturę ale o ciśnienie jakie panuje i jakie ma wytrzymać uszczelnienie. Silikon po prostu zostanie wypchnięty, smar pod uszczelkę głowicy to się daje tylko po to i w małych ilościach aby przy zakładaniu głowic uszczelka w głowicy się nie przesunęła. Tam występują nie małe ciśnienia, widział, który np w układach paliwowych np diesli jako uszczelnienia oringi albo inne zamiast podkładek miedzianych na "oczkach". Tam też byście posmarowali silikonem? A głowicę dokręcaj powolutku do  okoła z wyczuciem.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2012, 16:49:27 wysłana przez GROM »
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpnia 21, 2012, 16:58:21 »

Z tym oringiem na wysokim ciśnieniu w dieslu to bym polemizował.
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

GROM

  • Gość
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpnia 21, 2012, 17:34:12 »

To w jakim sprzęcie tak jest i przy jakim ciśnieniu to pracuje bo nie mogę sobie tego wyobrazić?
Zapisane

Jws

  • Gość
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpnia 21, 2012, 18:29:57 »

No j@wa ma rację,stosuje się takie uszczelnienia w układach wysokociśnieniowych ale nie przy końcówkach typu oczko. No ale nie o tym mowa w tym temacie. Smaru ksztyna jak najbardziej,ale tylko by - tak jak pisze grom- uszczelka nam nie spadła przy zakładaniu. A poza tym to najlepiej suche na suche- jak się przysmaży będzie trzymać jak głuchy drzwi.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2012, 22:48:48 wysłana przez Zysiu »
Zapisane

gienek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpnia 21, 2012, 19:21:24 »

 Miałem ten sam problem po remoncie. Nie pomogła nowa uszczelka, ani dwie uszczelki na raz. Nie miałem ochoty bawić się w jakieś tam docieranie.
 Mam sprawdzony wysokotemperaturowy silikon. Posmarowałem uszczelkę z obu stron, dokręciłem głowicę i ...mam spokój do tej pory (około 1tyś km.)
 Mam gdzieś co sobie o tym pomyślicie i jak to skomentujecie! :P Najważniejsze, że problem zniknął ;D
Zapisane
CZ350, 472.5, CZ 175, 487.0, WSK 125, M06B3, YAMAHA FJ1200

Jws

  • Gość
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpnia 21, 2012, 19:23:12 »

No 1 tyś km to faktycznie dystans potwierdzający trwałość metody? Deko mało.
Zapisane

gienek

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 33
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpnia 21, 2012, 19:25:57 »

 Jakby miało wydmuchać to już by to zrobiło.
Zapisane
CZ350, 472.5, CZ 175, 487.0, WSK 125, M06B3, YAMAHA FJ1200

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpnia 21, 2012, 20:48:36 »

Jakby miało wydmuchać to już by to zrobiło.
1kkm to jakby nie było to ponad 15h pracy silnika, także myślę, że to wystarczający dowód ... Pewno znów nikt nie posłucha, tylko skrytykuje, ale zawsze po zdjęciu głowicy w miejscu styku uszczelki z głowicą/tuleją jest cieniutka warstwa zaschniętego silikonu (który jakby na złość Wam nie został wydmuchany).
Także poglądy są różne i ja pozostanę przy swoim bo cały czas tak robię i nie ma żadnych problemów z przedmuchami, także dlaczego kombinować, jak można to zrobić szybko łatwo i przyjemnie? Panowie "nie jedźmy do Łodzi z Warszawy przez Gdańsk ..."
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 21, 2012, 21:01:16 wysłana przez Mathini »
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

von_Majzel

  • Gość
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpnia 21, 2012, 21:13:08 »

Jak robię tak jak w mądrych książkach pisze : zakładam normalnie , suche aluminiowe uszczelki na czyste cylki i głowice . Po zagrzaniu silnika , gdy alu mięknie DOCIĄGAM nakrętki głowic . Jak aluminiowe uszczelki zmiękną i się bardziej poddadzą uzyskują dobre dopasowanie do przylegających powierzchni . I jest święty spokój .


Aaa - i głowice nie muszą być jakoś mocno dociągnięte - ale muszą być dociągnięte RÓWNO , nie krzywo , bo nigdy szczelne nie będą .
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpnia 21, 2012, 22:23:46 »

Jedyny problem całego tematu? To problem trzech szpilek ,a nie czterech. I tu naprawdę trzeba mieć wyczucie.Głowica musi siedzieć prosto!  Najprostszą metodą jest klucz dynamometryczny.

Odnośnie oringów na wysokim ciśnieniu w Dieslu to żadne CR jak wspomniał JWS, tylko zwykły KLEKOT. Tak ,oczywiście. Ciśnienie rzędu 240 bar na dzisiejsze czasy to nic. Ale czym jest 240 bar do zwykłego oringu z gumy kwasoodpornej? Niczym.
A taki układ jest w silnikach M-B całej serii 600. Pompa Bosch,na wyjściu sekcji.   
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

gregor0484

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 31
  • Cz 350 - 82 rok + 634 tez 82 :-)
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpnia 21, 2012, 22:41:05 »

OK, dziękuję za wskazówki. Jutro pozyczę klucz zdejmę głowice i składam na sucho, jak zobaczę wyciek, spróbuję z silikonem. Tylko jeszcze jedno pytanie, z jaką siłą dociągać te biedne 3 szpilki? Wiem, że w żeliwniaku i 638 są to różne wartości, ale nie mam żadnej mądrej książki, żeby to wyczytać.
Zapisane
Został velorex...

Jws

  • Gość
Odp: Dokręcanie głowic - Jawa 634
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpnia 21, 2012, 22:48:17 »

Jedyny problem całego tematu? To problem trzech szpilek ,a nie czterech. I tu naprawdę trzeba mieć wyczucie.Głowica musi siedzieć prosto!  Najprostszą metodą jest klucz dynamometryczny.

Odnośnie oringów na wysokim ciśnieniu w Dieslu to żadne CR jak wspomniał JWS, tylko zwykły KLEKOT. Tak ,oczywiście. Ciśnienie rzędu 240 bar na dzisiejsze czasy to nic. Ale czym jest 240 bar do zwykłego oringu z gumy kwasoodpornej? Niczym.
A taki układ jest w silnikach M-B całej serii 600. Pompa Bosch,na wyjściu sekcji.   

Gdzie ja wspominałem coś o common railu?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
2 Odpowiedzi
6307 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 02, 2016, 16:08:28
wysłana przez muczos
3 Odpowiedzi
2905 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 15, 2012, 23:27:08
wysłana przez AndrewS
16 Odpowiedzi
6716 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 30, 2014, 09:33:47
wysłana przez von_Majzel
1 Odpowiedzi
2370 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 18, 2016, 13:32:29
wysłana przez Jacek64
4 Odpowiedzi
1804 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 09, 2021, 09:50:53
wysłana przez Człowiek ZJAWA