Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 21, 2024, 01:34:58
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Zbyt mała przerwa na przerywaczu - objawy  (Przeczytany 6967 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kamilo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Zbyt mała przerwa na przerywaczu - objawy
« dnia: Lutego 20, 2016, 01:54:11 »

Mam pytanie czysto teoretyczne - czy jeżeli zapłon platynkowy jest ustawiony dobrze tzn przerywacz zaczyna się rozwierać w odpowiednim momencie przed GMP, ale maksymalna przerwa na przerywaczu jest mniejsza od zalecanej np. 0,2 zamiast 0,4 to silnik będzie normalnie pracował? będą jakieś negatywne objawy?
Zapisane

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Zbyt mała przerwa na przerywaczu - objawy
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 20, 2016, 08:28:04 »

Odpal i zobacz. Na ogół jest tak,że o ile w GMP na danym garze ustawisz to 0,30-0,40 lub dla spokoju 0,35 to i tak za chwilę się zrobi z tego 0,5 . Tak w zasadzie najważniejsze jest kiedy się przerywacz otwiera bo wtedy masz iskrę. No i żeby zamykał się w miarę wcześnie- reszta to tylko statyczne nastawienia bo przy obrotach pracy silnika i tak robi się tam dyskoteka.

yuzik

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 148
  • cz 175/450, jawa 350/638
Odp: Zbyt mała przerwa na przerywaczu - objawy
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 20, 2016, 11:19:07 »

Ważne jest też na jaką wysokość się otwiera, ponieważ określa to stosunek otwarty/zamknięty przerywacza w czasie obrotu wału. Innymi słowy im większa przerwa, tym dłużej przerywacz będzie otwarty w czasie pojedynczego obrotu, a to ma bezpośredni wpływ na czasy ładowania cewek. Tyle teorii, w praktyce nie wiem czy bedzie to miało jakiś negatywny wpływ na pracę silnika. Prz zbyt dużej przerwie prawdopodobnie wystąpi problem na wysokich obrotach - cewka może nie nadążąć się "naładować" stąd może być problem z małą energią iskry, natomiast co w przypadku zbyt małej przerwy???
Zapisane

Jawolotmen

  • Człowiek Depresja
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 539
  • CZ 472.6/GSX400F
Odp: Zbyt mała przerwa na przerywaczu - objawy
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 20, 2016, 16:17:44 »

Przy zbyt małej przerwie będą kłopoty z powstaniem iskry ze względu na to, że młotek i kowadełko mają swoją bezwładność, a właśnie poprzez powstanie galwanicznej przerwy następuje wyładowanie ładunku z cewki w postaci iskry. Przy zbyt małej przerwie może dochodzić do momentu, gdzie podczas pracy przerywacz przez zbyt małą przerwę doliczając do tego bezwładności po prostu się nie otworzy więc nie powstanie iskra. Dodatkowo każda cewka ma zalecany czas ładowania. Dla knedla, ale nie dam sobie ręki uciąć było to ~65 ms. Myślę, że na zagadnienie czasu ładowania cewek butelkowych mógłby wypowiedzieć się Janek. Producent obliczył to tak, żeby zmieścić się w zalecanym czasie ładowania. Stąd są wartości od 0,3 do 0,4.

Jeżeli nie możesz uzyskać odpowiedniego otwarcia przerywaczy to znaczy, że masz problem z geometrią krzywki bądź z geometrią zębów przerywaczy. Obecnie produkowane przerywacze można od razu wyrzucić. Do dziś nie znalazłem takiego, który by odpowiadał nowiutkiemu PAL z epoki. Każdy miał fabrycznie inną geometrię zęba i wysokość tego zęba wynosiła połowę nieużywanego nigdy oryginału. Ja miałem problem z ustawieniem zamiennych przerywaczy na idealnie prostym zapłonie z nowiutką krzywką, a co jak ktoś ma zapłon po przejściach?

Oczywiście, można rzeźbić dremlem jednak ja uważam, że nie tędy droga. Zwłaszcza, że półpłytka nie ma zbyt dużo mięsa do wycięcia.
Zapisane
"Można mieć depresje i siedzieć w domu. Można też mieć depresję i jeździć cezetą"

kamilo

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Zbyt mała przerwa na przerywaczu - objawy
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 24, 2016, 23:11:12 »

Iskra podczas kopania pojawia się na obu świecach i nie wygląda jakby była za słaba - jest duża i jasno-niebieska. Przy próbie rozruchu silnik zaczyna palić ale od razu gaśnie, zastanawiam się czy może to być wina paliwa które stoi w zbiorniku już ok 4 miesięcy?
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
11 Odpowiedzi
7945 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 17, 2007, 20:49:20
wysłana przez mechanik32
iskrzenie na przerywaczu

Zaczęty przez efjot Elektryka

9 Odpowiedzi
8006 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 02, 2009, 21:09:52
wysłana przez henryk_o
12 Odpowiedzi
4684 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Listopada 07, 2010, 11:25:40
wysłana przez mostasz
10 Odpowiedzi
4141 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 10, 2014, 20:02:35
wysłana przez posiadacz
38 Odpowiedzi
17144 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 26, 2016, 23:19:17
wysłana przez Strażak