Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 15, 2024, 20:54:37
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp  (Przeczytany 22330 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mruty

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #25 dnia: Stycznia 10, 2013, 21:17:16 »

Mój Simson ma fabryczny zapłon bezstykowy 6V, mogę zaraz po uruchomieniu włączyć światła i nie ma żadnych problemów.
Nie wiem dlaczego niektórzy  uważają że sam moduł nic nie daje bo pozostają platynki. Po zastosowaniu modułu platynki znacznie mniej się zużywają dzięki czemu rzadziej do nich zaglądamy, nie ma na nich iskrzenia a dodatkowo iskra jest znacznie lepsza. Wręcz po zastosowaniu modułu wskazane jest zwiększenie przerwy na elektrodach świecy. W Gazeli mam moduł ale zabezpieczenie w razie jego uszkodzenia zrobiłem przez pozostawienie kondensatora i niepotrzebnych przewodów (nie używanych przy module) na miejscu. W razie awarii podłączam kondensator i przewód z platynek do cewki i jadę dalej.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 11, 2013, 07:00:46 »

Ja napisalem, że nie ma to sensu a nie, że nic nie daje. Dlatego nie ma sensu, że brakuje dosłownie odrobinę wysiłku by mieć zapłon bezstykowy.
Przerywacz to przerywacz, wystarczy podłączyć lampę i zobaczyć jego pracę, jak często jest powtarzalny, tak czy siak przerywacz się zużywa (ślizgacz, krzywka itd), więc nadal raz na jakis czas trzeba tam zaglądać i regulować.
Zapisane

mruty

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 11, 2013, 12:48:59 »

Tylko że przerywacz możemy naprawić na drodze, no chyba że rozpadnie się w mak, a bezstykowy niestety. Wiem po sobie bo miałem już takie nieprzyjemności w Simsonie.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #28 dnia: Stycznia 11, 2013, 13:00:27 »

Tylko że przerywacz możemy naprawić na drodze, no chyba że rozpadnie się w mak, a bezstykowy niestety. Wiem po sobie bo miałem już takie nieprzyjemności w Simsonie.
Ojoj o kurczę, a jak całkiem się rozpadnie ten  przerywacz to co naprawisz go? ! Czy będziesz go miał w zapasie? Już nie przesadzajmy z tą awaryjnością modułów bezstykowych bo obecnie wszystkie środki transportu by stały. Już nie jeden tak się tłumaczył a to wynika wg mnie ze strachu przed nowością lub nie wiedzą.
Zapisane

wiedzmin

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #29 dnia: Stycznia 11, 2013, 14:31:15 »

dokładnie, a w razie wu zawsze w schowku mozesz miec klasyczny przerywacz. Jak sie dba tak sie ma.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #30 dnia: Stycznia 11, 2013, 14:55:00 »

Hmm... jak już jesteśmy przy tej naprawie przerywacza w "polu" to czy ktoś może konkretnie napisać jakie awarie tego elementu ma na myśli, które nie kwalifikują go do wymiany a naprawy. Bardzo jestem ciekaw odpowiedzi, bo jak rozumiem regulacji/konserwacji tego elementu nie zaliczamy do naprawy?
Zapisane

wiedzmin

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #31 dnia: Stycznia 11, 2013, 15:04:44 »

w Simsonach DDR- owskie bezstykowe zapłony są bardzo trwałe pod warunkiem ze sie o wszystko dba, moze kupiles wspolczesny zamiennik bezstykowy. Wspolczesne zamienniki bezstykowe za to to kupa zlomu juz lepiej kupić Vape.
Zapisane

mruty

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #32 dnia: Stycznia 11, 2013, 15:22:40 »

Nie wiem jak rozpoznać czy jest to oryginalny zapłon czy nie, porównując zdjęcia z allegro wygląda jakby stamtąd był, z takim go kupiłem. Do napraw przerywaczy w polu zaliczam ich regulację, innych przypadków nie miałem.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #33 dnia: Stycznia 11, 2013, 15:37:27 »

Nie wiem jak rozpoznać czy jest to oryginalny zapłon czy nie, porównując zdjęcia z allegro wygląda jakby stamtąd był, z takim go kupiłem. Do napraw przerywaczy w polu zaliczam ich regulację, innych przypadków nie miałem.
No właśnie regulację zrobisz w "polu" a nie naprawę, a bezstykowca regulować nie musisz i od razu widać przewagę tego rozwiązania. Po drugie czujnik do bezstykowca też możesz wozić ze sobą, skoro przerywacz można to czemu tego nie?
Zapisane

wiedzmin

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #34 dnia: Stycznia 11, 2013, 15:45:57 »

Nawet jest roznica jak kupisz cewke oryginalna ddr, a jakiś zamiennik Aka czy tam jakiś inny szmelc. Jedynie albo oryginalny ddr owski zapłon elektroniczny albo Vape. Innego dobrego rozwiazania jesli chodzi o zapłony bezstykowe w Simsonie nie ma.
Zapisane

Krzysiek

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #35 dnia: Stycznia 11, 2013, 16:23:56 »

 
http://www.youtube.com/watch?v=1BtT1K0np_Y
 
...mruty...
 
Może to Cię przekona do bezstyku /i podobne strony na yt/ co do pracy tego silnika...  ;D ...Twojej Gazeli...
Zapisane

mruty

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #36 dnia: Stycznia 11, 2013, 16:36:12 »

Ja nie mówię że jestem przeciwnikiem takiego rozwiązania, tylko Wy oczerniacie platyny. W Simsonie nie wymienisz impulsatora w polu, potrzebna jest co najmniej lutownica...
Zapisane

wiedzmin

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #37 dnia: Stycznia 11, 2013, 16:53:09 »

w Simsonie jest inaczej, tylko ze ja nie widziałem zeby oryginalne zapłony DDR padały tak same z siebie. Grom robi zapłony bezstykowe ludzie chwalą nic nie pada raz tylko była awaria spowodowana złym podłączeniem. Do platynek mozna tyż mieć sentyment, zalety bezstykowca to spokój z regulacją  itd. Ten zapłon ma zalety na pewno jest lepszy niz standardowy ale to dalej platyny.
Zapisane

mruty

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #38 dnia: Stycznia 11, 2013, 17:32:46 »

Sam zapłon na platynach to porażka ale już wspomagany przez moduł to co innego.
Zapisane

naveintre

  • Technik Mechatronik
  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • MZ ETZ 150 91" Ogar 200 Kawasaki KLE 500
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #39 dnia: Stycznia 11, 2013, 20:33:04 »

Niema co porównywać zapłonu bezstykowego do przerywacza. Co do regulacji platynek. Jeśli znamy swój motor to czuć kiedy platynki są do regulacji i niema potrzeby ustawiania przerwy w polu. Etz po 90r miały już zaplon bezstykowy ale niestety z mojej został on usunięty dlatego też pokusiłem się na wykonanie tego modułu.
Zapisane
    Status GG
Z JAWĄ jest jak z brzydką dziewczyną - fajnie się jeździ tylko przed kolegami wstyd :D

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #40 dnia: Stycznia 11, 2013, 21:05:58 »


o bezstyku /i podobne strony na yt/ co do pracy tego silnika...  ;D ...Twojej Gazeli...

Wydaje mi się że ten link do filmu jest od czapy jeśli chodzi o ten temat. To zupełnie inny układ zapłonowy. Żadne CDI nie ma tu racji bytu. Oczywiście że można mieć w schowku czujnik lub nawet moduł jak ktoś nie ma do nich zaufania. Cewkę WN też w długą trasę wypada zabrać przecież paść może w każdej chwili prawda.
Nie ma co się bać elektroniki. W dobrej i sprawnej instalacji nie powinno się nic złego wydarzyć.
Ale pewnie co u po niektórych od tej właśnie dobrej instalacji trzeba by było zacząć. Mowa o masach, końcówkach, przekaźniku,regulatorze i jeszcze paru cudach jakie są w jawach.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

mruty

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #41 dnia: Stycznia 11, 2013, 21:20:53 »

No właśnie co do cewek to nie wszyscy wiedzą że trzeba ją dopasować pod względem oporności jeżeli zamontujemy moduł, ale to już tak na marginesie.

Zapisane

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #42 dnia: Stycznia 11, 2013, 21:37:03 »

No właśnie co do cewek to nie wszyscy wiedzą że trzeba ją dopasować pod względem oporności jeżeli zamontujemy moduł, ale to już tak na marginesie.
Jak dopasować możesz coś więcej powiedzieć na ten temat??
Zapisane
    Status GG

mruty

  • Gość
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #43 dnia: Stycznia 11, 2013, 21:44:34 »

Z tego co wiem to oprócz dopasowania cewki do napięcia należy w przypadku montowania modułu sprawdzić czy ma odpowiednią oporność. Są moduły pracujące z cewkami do 1,5 Ohma są takie które pracują z cewkami o oporności między 1,5-2,5 Ohma. Gdy kupowałem mój moduł sprzedawca poinformował mnie i pomógł dobrać odpowiednią cewkę.
Zapisane

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #44 dnia: Stycznia 13, 2013, 12:22:37 »

Panowie jaka teraz powinna być przerwa na świecy??Jeśli mam moduł zapłonowy.
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 13, 2013, 12:33:12 »

Najlepiej taka sama, ale możesz eksperymentować z większymi przerwami.
Zapisane

pires

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
    • Bemoto Motocykle
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #46 dnia: Stycznia 13, 2013, 13:36:17 »

W mojej CZ 175 model 477 mam również moduł z pierwszej strony. Zrobiłem już na nim ok 5tys km.
Oczywiście jest zasilany z 6V i nigdy nie było z nim problemów.
Zamiast platynek zastosowałem czujnik halla i blaszkę rozdzielającą - koszt ok 40zł.


Chyba gdzieś tu na forum opisywałem ten układ. Chociaż ze względu na mruków  ::) [size=78%] [/size]nie wiem czy go nie usunąłem.
Zapisane
    Status GG

CZ#350

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 92
  • CZ 350,Romet Ogar 200,Jawa 50,,Piaggio Vespa
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #47 dnia: Stycznia 13, 2013, 19:11:00 »

A co z przerwami na platynach takie same czy może większe?

W mojej CZ 175 model 477 mam również moduł z pierwszej strony. Zrobiłem już na nim ok 5tys km.
Oczywiście jest zasilany z 6V i nigdy nie było z nim problemów.
Zamiast platynek zastosowałem czujnik halla i blaszkę rozdzielającą - koszt ok 40zł.

Który robiłeś ten pierwszy czy ten co podał Lopez ?
« Ostatnia zmiana: Stycznia 13, 2013, 19:13:52 wysłana przez CZ#350 »
Zapisane
    Status GG

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #48 dnia: Stycznia 13, 2013, 19:36:20 »

Przerwa na platynkach odpowiada za czas ładowania cewki więc zostawił bym standardowe wartości.

Kiedy miałem moduły zamontowane przerwę na przerywaczach ustawiłem na 0.15mm a na świecach 1mm i jeździło dobrze, ale czy była jakaś różnica w mocy trudno powiedzieć

Zapisane

pires

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 23
    • Bemoto Motocykle
Odp: Moduł zapłonowy do MZ/Jawa/WSK/Fiat 126p itp
« Odpowiedź #49 dnia: Lutego 05, 2013, 12:40:57 »

A co z przerwami na platynach takie same czy może większe?

W mojej CZ 175 model 477 mam również moduł z pierwszej strony. Zrobiłem już na nim ok 5tys km.
Oczywiście jest zasilany z 6V i nigdy nie było z nim problemów.
Zamiast platynek zastosowałem czujnik halla i blaszkę rozdzielającą - koszt ok 40zł.

Który robiłeś ten pierwszy czy ten co podał Lopez ?


Robiłem ten pierwszy. Można go nawet uprościć, bo układ wyłączania cewki po czasie niestety nie będzie działał. Tak to ja zrobiłem: http://www.bemoto.pl/motocykle/cz-175-sport/zaplon-tci/
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Moduł zapłonowy

Zaczęty przez Aimar Elektryka

7 Odpowiedzi
5094 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 05, 2007, 22:37:25
wysłana przez tokarz
11 Odpowiedzi
5957 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 23, 2011, 22:19:25
wysłana przez kwinto29
1 Odpowiedzi
3142 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 04, 2012, 16:11:00
wysłana przez mostasz
16 Odpowiedzi
5847 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 05, 2017, 23:39:57
wysłana przez kuba.g6
3 Odpowiedzi
764 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2023, 09:47:35
wysłana przez Rozztocz