Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 17, 2024, 12:04:49
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jacek64 Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder  (Przeczytany 43184 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #25 dnia: Listopada 23, 2014, 17:54:34 »

Ja mam w Romecie taką uszczelkę tylko że pod głowicą to nic się nie poci . W sklepie roliczym takie uszczelki widziałem  http://allegro.pl/uszczelka-pod-glowice-zetor-25-i3961677081.html
Matii-x - uczszcelka pod głowicę do traktora to zupełnie inna bajka bo to uszczelka trójwarstwowa,jest tylko zewnętrznie pokryta cienką blachą miedzianą i okuta wokół cylindra pierścieniem miedzianym z trochę grubszej blachy .
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

młody93

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Romet Ogar 200, Jawa 350 TS
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #26 dnia: Stycznia 11, 2015, 21:15:02 »

Kolego Jacek64 powiedz mi czy do wykonania takowej uszczelki nadawałaby się blacha mosiężna? Pozdrawiam
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #27 dnia: Stycznia 11, 2015, 21:43:26 »

Nie nada się, chciałem zrobić uszczelkę pod głowicę z takiej blachy i nie uszczelniała- jest zbyt twarda.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 23, 2016, 19:56:39 »

OK.Krycha dostałem kilka wiadomosci na pw tak napisane że nie wytrzymałem sam nie jestem poliglotą i jedną reką piszę a druga jest w połowie bez czucia.A co do pocenia,pierwsze Fiaty 126p,poj 600cm sześciennych miały uszczelki z bakelitu,silniki o pojeności 650cm sześciennych miały już uszczelki miedziane,wycofano się ze stosownia tych pierwszych uszczelek a zastosowano uszczelki pod cylindry z miedzi właśnie ze względu na małą trwałość oraz pocenie się tych pierwszych,tyle mam do dodania na temat pocenia uszczelki,jeśli odpowiedź jest wyczerpująca to jest mi bardzo miło.


Wszystko super, ale te uszczelki w 600 raczej nie były z bakelitu, z tego to może być kopułka aparatu zapłonowego albo korpus stacyjki, od biedy obudowa starego aparatu telefonicznego. Ten bakelit jako tworzywo sztuczne na bazie jakiejś żywicy nie nadaje się na uszczelki- jest po prostu twardy. Na podkładki termoizolacyjne już bardziej.

Patyk

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 55
  • Jawa 350 634
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 24, 2016, 09:12:53 »

Skoro już temat odgrzebany to może by ktoś się zajął robieniem takiej uszczelki na handel, skoro jest taka dobra to sam bym wziął do żeliwniaka i do TSki.
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2016, 17:38:56 wysłana przez Jacek64 »
Zapisane

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2951
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #31 dnia: Marca 24, 2016, 19:42:53 »

Może ktoś ma jakieś znajomości żeby zlecić wykonanie partii takich uszczelek
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #32 dnia: Marca 24, 2016, 23:10:25 »

Wojaczek nie myl bakelitu z ebonitem .  https://pl.wikipedia.org/wiki/Bakelit   .      https://pl.wikipedia.org/wiki/Ebonit  .   https://www.google.pl/search?q=uszczelka+bakielitowa&biw=1366&bih=673&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiul-z94NnLAhVHXBoKHRSrAc0QsAQIIQ         


Jest spory bałagan w tych nazwach

Ja się tym sugerowałem. https://pl.wikipedia.org/wiki/Bakelit gdzie nie wspomniano o uszczelkowym charakterze... ale w sumie to zależy od wypełniacza chyba.
Poza tym jedni mówią bakelit, inni bakielit, jeszcze inni klinkieryt , klingieryt, kryngielit... tak czy owak chodzi Ci o takie arkusze o kolore powiedzmy ciemno-szarym praktycznie grafitowym, struktura taka włóknista, lekko woskowata faktura? Bo jeśli tak to faktycznie było coś takiego w moim 126p pod cylindrami i tam też ciekło, zamieniłem to na uszczelkę z aluminium i bł spokój.
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2016, 23:15:55 wysłana przez Wojaczek »
Zapisane

Jacek64

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 754
  • Jawa TS 350 CZ 175/487.0 Jawa 50 typ 23 Mustang
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #33 dnia: Marca 24, 2016, 23:16:05 »

Tak wykorzystanie czystego bakelitu jest bardzo rzadkie a z  zastosowaniem różnego rodzaju wypełniaczy ma bardzo szerokie zastosowanie .
Zapisane

Wojaczek

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 117
  • Cebra, Zygzak, Szadoł i Intruder.
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #34 dnia: Marca 24, 2016, 23:20:53 »

Może ktoś ma jakieś znajomości żeby zlecić wykonanie partii takich uszczelek

W jednym miejscu podpytałem,ale stwierdzili,że za duże odrzuty względem potencjalnego popytu. Takie coś opłacałoby się powyżej 2500 sztuk. Tzn Wam by się opłacało- bo inaczej płacisz za 100% miedzi z której dostajesz 20%. Bo cena arkusika względem ceny złomu po wycince plus koszta laserówki nie są zbyt ciekawe.

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #35 dnia: Października 03, 2017, 10:32:04 »

Zlecę wykonanie takiej uszczelki. Ja niestety nie mam ani czasu ani możliwości ani narzędzi a przedmuchy ciągle mam pod cylkiem
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #36 dnia: Października 03, 2017, 12:59:46 »

Jak zwykła uszczelka przepuszcza to na blaszanej będzie jeszcze gorzej. Sprawdź co jest skrzywione, jeśli cylinder to można go splanować od dołu na tokarce. Na uszczelki polecam gambit. Jest drogi, ale lepszy niż inne papiery uszczelkowe.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #37 dnia: Października 03, 2017, 13:38:52 »

Splanowane cylki, głowice. Dalej na papierowej uszczelce przepuszcza. Zresztą od dawna chcę taką uszczelkę pod cylek, bo nawet jak w trasie będę zmuszony ściągnąć gar to jestem udpiony - prawie zawsze rwie się taka papierowa.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #38 dnia: Października 03, 2017, 14:16:37 »

Dragon użyj gambitu 0,5 i pasty dirko albo reinzosilu - ja tak zrobiłem i się nie poci :P
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Spinacz

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 53
  • Każdy ma to co chce
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #39 dnia: Października 03, 2017, 18:22:22 »

Ja w pracy zawodowo używam gambitu w rozmiarach od 0,5mm do 5mm w przeróżnych specyfikacjach wytrzymałościowych i nie mam z nim problemu. Dobrze jest go posmarować smarem przed założeniem to przy wymianie skutkuje że jest łatwiej go oderwać i mniej go zostaje na powierzchniach uszczelnianych. Sam go stosuję u siebie w Jawie 90.
Zapisane
    Status GG

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #40 dnia: Października 03, 2017, 21:56:07 »

Jesteście pewni, że gambit się nie "porwie"? Nie mam ochoty zdejmować gary bo uszczelka się porwała...
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #41 dnia: Października 03, 2017, 22:56:03 »

Ściągasz jeden gar, zdejmujesz cylinder i dupa blada - uszczelka się porwała. Nie skręcisz na porwanej uszczelce więc zdejmujesz drugi gar. Podważasz uszczelkę z przylgni na karterach i znowu dupa blada - przywarły resztki do karterów. No to teraz kombinujesz, zasłaniasz korby aby ci syfu podczas skrobania nie naleciało do komory korbowej. To wszystko zamiast zająć powiedzmy 10 minut zajmuje nawet i 3 godziny, jak masz resztki uszczelki pomiędzy szpilkami a nie chcesz aby ci do czoła wału zassało syfu.... Niby nic a tak się na to nawkur** że już mam odruch wymiotny jak mam ściągać gary w 350tce. Smarowanie tawotem, sylikonem itp niewiele pomaga, dlatego tak mi zależy na porządnej, nie drącej z byle powodu uszczelce
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #42 dnia: Października 04, 2017, 02:05:41 »

Dragon jest jeden prosty myk. Nie robisz jednej dużej uszczelki pod oba cylindry, tylko dwie osobne. Wtedy nawet jak się porwie czy coś to wymienisz tylko jedną, a drugiego cylindra nie ruszasz.

Ogólnie to jesteś za bardzo przewrażliwiony. Cylindry zakładasz, robisz min. 30000km i nic cię nie obchodzi, nie trzeba tam zaglądać. Tym bardziej w trasie.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #43 dnia: Października 04, 2017, 09:54:44 »

Muczos - Tak, w teorii. W praktyce wygląda to inaczej. Niestety, mam trochę Kartery pomeczony i coś wychodzi ciągle. Przykładem jest mój ostatni post o nieszczelności lewego gara. Stal motocykl nie ruszany 5 miesięcy. Przed postojem smigal elegancko. Po odpaleniu nieszczelnosc. No to głowica do planowania. Nieszczelnosc się zmniejszyła,ale dalej nieszczelne coś. No to zdejmuje gar, uszczelka znowu się porwała. Teraz jestem na etapie rozbiórki silnika, bo poprzednik potraktował przylgnie cylinder-karter papierem sciernym. Póki był szczelny to nie ruszalem. Aby wyrównać przylgnie muszę wyciągnąć wal,wykręcić szpilki.... I tak ciągle coś wylazi.
Nie jestem przewrazliwiony. Po prostu jak słyszę,że silnik nie ma szczelności a kolory różne na świecach to tegi nie ignoruje. Ale odbieglismy od tematu. Spróbuję z tego gambitu dociac i jeszcze przeciąć na pół tak,aby każdy cylinder miał odzielna uszczelke
« Ostatnia zmiana: Października 04, 2017, 10:03:16 wysłana przez Dragon on the Blue Sky »
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

muczacz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1474
  • gazu gazu na wirazu
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #44 dnia: Października 04, 2017, 10:01:39 »

Muczos - Tak, w teorii. W praktyce wygląda to inaczej. Niestety, mam trochę Kartery pomeczony i coś wychodzi ciągle.
no to niestety przy następnym remoncie motoru gołe skręcone kartery na magnesówkę i trzeba będzie wyrównać płaszczyznę pod cylindrami, a na razie gambit daj grubszy może popmoże :)
Zapisane
Jawa TS 350 638-1 z wozem
traktorek Sam z silnikiem cz 175 rok budowy nieznany
cz 175 typ 450 rok budowy 1961 kolor wiśniowy stan zabytkowy

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #45 dnia: Października 04, 2017, 10:09:39 »

Dragon podejdź no kiedy tą Jawą do mnie do Stargardu. Mam wielką ochotę Cię poznać i posłuchać Twojej roboty.
Albo może napisz gdzie i kiedy na łikendy można Cię znaleźć.
To jest na poważnie
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #46 dnia: Października 04, 2017, 10:11:29 »

Dragon moja jawa po przytarciu była złożona na gambit pod cylinder i jak chłopaki słyszeli na zlocie - pali za jednym kopem - to że masz różne kolory świec może też wynikać ze źle wyregulowanego gaźnika lub kiepskiego labiryntu orginalnego aluminiowego o ile nie masz markowego :P

Grubszy gambit obniży kompresję - max 0,5 mm - jest odpowiednio sztywny. Orginalnie jest pod cylindrami uszczelka 0,2 mm cienka papierowa. Do silnika miałem orginalne uszczelki z czech z fabryki jawowej :P
 
« Ostatnia zmiana: Października 04, 2017, 10:14:13 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #47 dnia: Października 04, 2017, 14:15:20 »

Odpowiadam na "zarzuty":-)
Uszczelniacz Pana Marka. W maju paliła od kopa. Po wykryciu nieszczelnosci zapalala za 1 kopem a po nagrzaniu zalewala się paliwem. Przed nieszczelnoscia miałem dobre kokory na świecach. Po nieszczelnosci mam różne.
Czeron - ja z chęcią bym się wybrał Jawa gdziekolwiek. Tylko przez cały sezon,a dokładniej od maja pracowałem na sezonie 7 dni w tygodniu aż do września. Stąd postój motocykla. Teraz mam."wolne" do stycznia(w sensie pracuje,ale mam wolne w niedzielę to i za swoje sprzęty się zabrałem),wowczas zaczynam studia drugiego stopnia w Trójmieście. Nie mam jak ani kiedy podjechać:-(
A z chęcią z innym Jawerem bym się spotkał
Co do uszczelki i jej grubości - po stoczeniu głowicy i tak muszę dać grubsza uszczelkę,bo jeszcze planowałem przylgnie cylindra z karterem.
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #48 dnia: Października 04, 2017, 14:49:02 »

Dragon - nie musisz, poprostu będziesz miał lepszą kompresję :P Te 0,5 mm w zupełności wystarcza...
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Dragon on the Blue Sky

  • Tańczący z dwusuwami
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1044
  • Jawa 350 TS '88+Velorex 562, Ogar 200 '88
    • www.Greg92.pl
Odp: Nie zniszczalna uszczelka pod cylinder
« Odpowiedź #49 dnia: Października 04, 2017, 15:30:45 »

A po co mi wieksza komprecha?  Mocy mi nie potrzeba,bo po zgraniu kanałów z karterami i uszczelek i tak ma wygar piękny. Do tego sovek z dellorto i uszczelniaczen Pana Marka powodują,że z niskich ciągnie jak diesel. Wolę mieć fabryczna kompreche i przebiegi miedzynaprawcze tak,jak to sobie "inzyniery" wyliczyli. Może założymy oddzielny wątek? Spamimy na temat mojego silnika a nie na temat watku
Zapisane
Poszukuje przyczepki Pav oraz zamka siedzenia do Velorexa 562
"Klasyk jest jak pies... Kiedyś zdechnie" J. Clarkson
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
15 Odpowiedzi
13926 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 16, 2016, 14:01:03
wysłana przez Rozztocz
7 Odpowiedzi
4899 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 24, 2015, 20:38:45
wysłana przez Jacek64
9 Odpowiedzi
3361 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 19, 2016, 09:05:46
wysłana przez Jacek64
7 Odpowiedzi
1435 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 18, 2022, 22:19:22
wysłana przez holger RIP
1 Odpowiedzi
924 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Stycznia 10, 2023, 21:47:29
wysłana przez marian