Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Bimberpołudnie w Kwietnia 07, 2024, 13:12:42
-
Sprzęgło z żeliwa. Nowe tarcze Duells, nowe sprężyny. Olej hipol. Dopóki silnik się nie nagrzeje - sprzęgło się ślizga..
Jakieś propozycje?
-
Popusć linkę i automat sprzęgła
-
Matowanie przekładek ewentualnie tarcz i to wcale nie drobnym ziarnem a i tarcze w białym opakowaniu z niebieskimi napisami nie nadają się do niczego nie wiem jakie ty masz
-
Czeka i mnie wymiana tarcz bo moje już mają dość. W sumie przejechałem 20tys a nie jestem do końca pewien czy zakładalem nowe... Komplecik Duells'a już czeka. W zaprzęgu takie założyłem i nie mam żadnych problemów ze sprzęgłem...
https://allegro.pl/oferta/tarcze-sprzegla-jawa-350-typ-634-cz-350-472-duells-13633195969?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr_2&utm_campaign=5bbcf423-b34e-4045-b3f2-d6f79700dab4&utm_content=50f0141067be#
-
Z duallsem nigdy i ja nie miałem problemu a założyłem tego trochę
-
Takie zakładałem jak z linku Roztocza. Dziwne, że po rozgrzaniu silnika wszystko jest OK
-
U siebie zostawiam z bardzo minimalnym luzem linkę żeby tylko nie naciągała się przy obrocie kierownicą, po rozgrzaniu na żeliwie i tak mi się robi milimetrowy luz na lince. Automat mam tak przerobiony że skręcam go na sztywno i nie reguluję tego w ogóle, mogę normalnie wrzucić luz i przełączać biegi, obroty na sprzęgle mi minimalnie spadają ale jest to użytkowalne. Tylko ja jeszcze tarcze mam z komuny albo jakiś mix jest tam założony ale nie rozbierałem lewej strony u siebie jakieś 10 lat(piec leżał 7 lat w garażu, 3 jeździ) to nie wiem co tam siedzi.
-
Wylej ten Hipol w cholere i zalej albo jakikolwiek olej motocyklowy 4t, albo lux 10.
Ja używam w TS motula 4t 20w50, a w starej 250 wlałem lux i obie chodzą idealnie.
Na hipolu nigdy nie mogłem dojść do ładu ze sprzęgłem zarówno w Jawach, jak i jeszcze za czasów Simsonka.
Jedynie do komarka można było lać byle co, albo jeździć całkiem bez oleju i działał :P
-
Muczos, którego Motula 20w50 lejesz do Teresy, minerał 3000, czy półsyntetyk 5100 ?
-
Mineralny
-
Ja od kumpla dostałem taki:
https://allegro.pl/oferta/motul-hd-80w90-80w-90-olej-przekladniowy-1l-13576191687
Zaleję go na próbę.
-
Malina, ja leje ten olej do napędu CVT w Burgmanie, zalecany z instrukcji.., ale spróbuj, może akurat też podejdzie do TSki.
dzięki Muczos.
-
Malina w opisie pisze że to olej do przekładni bez układów z ograniczonym tarciem. Mechanizm ograniczonego tarcia jest trochę podobny do sprzęgła motocyklowego. Ma tarcze i przekładki. Nie wiem czy nie szkoda wlewać tego oleju do skrzyni Jawy, bo może nie działać, a trochę kosztuje.
Lepiej wlej to do przekładni kierowniczej w C330
-
W zeszłym roku wymieniłem tarcze w cz. Na zimnym było wszystko ok ale jak się nagrzała to ciągnęły i ciężko wchodziły biegi o luzie nie wspominając, ale po zimie wszystko się ułożyło. Pierwsza przejażdżka w tym roku wszystko idealnie nawet na rozgrzanym. Może potrzebuje trochę czasu i większego luzu.
-
Ja tylko potwierdze ze Motul 3000 20w50 z normą MA2 sprawdza się w 638 ze sprzęgłem 634.