Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 13, 2024, 04:15:16
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do dołu

Autor Wątek: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.  (Przeczytany 49459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel

Panowie ten temat jest o gaźniku Mikcarb VM28.
Jest to jak większości z was wiadomo zamiennik gaźnika do silników 638.

Spróbuję po krótce opisać jak zamontować i ustawić ten gaźnik żeby działał w waszych jawach prawidłowo.

Od strony króćca ssącego gaźnik pasuje normalnie na oryginalną gumę. Od strony filtra powietrza można użyć oryginalnej gumy jednakże trzeba ją rozciągnąć.

Przed zamontowaniem gaźnika radzę rozkręcić komorę pływakową i dokręcić dysze (u mnie główna wykręciła się po 150km i zalewało mi silnik).
Po zamontowaniu gaźnika wkręcamy na maxa dyszę biegu jałowego po czym wykręcamy ją od 1 do 2 obrotów. Ja mam wykręconą na 1,5 obrotu czyli tak jak w Jikovie.
Iglicę ustawiamy na drugim lub trzecim rowku od dołu (miałem drugi, mam trzeci i też pracuje poprawnie)

Po ustawieniu powyższych zakładamy wężyk koniecznie z filterkiem paliwa po drodze ze zbiornika. Odkręcamy paliwko, włączamy ssanie UWAGA dźwignia ssania działa w odwrotnym kierunku niż w Jikowie. Tzn. ssanie działa jak wciśniemy dźwigienkę. Jak ją uniesiemy wyłączamy ssanie.

Motocykl powinien odpalić za max 3 kopem.

Odnośnie sytuacji przelewania się paliwa odpowietrzeniem, bo takie zjawisko wystąpiło u mnie i u kilku osób radzę obniżyć poziom paliwa lub sprawdzić czy zaworek nie zacina się przez jakiś paproch ze zbiornika.

Śrubą ze sprężyną ustawiamy wolne obroty, ale tego chyba nikomu tłumaczyć nie trzeba.

UWAGA! Ten zamiennik oryginalnego Jikowa przetestowałem dość dobrze (już ponad 4000km) w swojej jawie. Silnik po remoncie ma przejechane 7300km, jeżdżę na zapłonie elektronicznym konstrukcji GROM'a więc jest to taka można powiedzieć wisienka na torcie w moim silniku.
Także proszę pamiętać że nie samym gaźnikiem żyje silnik, ale też zapłonem, swym wyeksploatowaniem (lub nie) i nie należy go traktować jako panaceum na wszystkie bolączki waszych silników.
« Ostatnia zmiana: Lipca 08, 2015, 22:35:48 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 25, 2015, 10:42:51 »

UWAGA!!!
Gaźnik VM24 ma dyszę główną 90, więc nie montujcie tego od razu do silnika.
Mysle, ze zamieszczone filmy rozwialy te watpliwosci i obawy.
Mikcarb VM24 ma srednice gardzieli (24 mm) mniejsza niz kanal wlotowy zeliwniala, przeplyw powietrza w tej gardzieli jest szybszy i cisnienie nizsze niz w oryginalnym gazniku (26mm).
Moze wlasnie dzieki szybciej przeplywajacemu powietrzu (i wiekszemu "podcisnieniu") z rozpylacza porywana jest wieksza ilosc paliwa i dlatego dysza 90 nie powoduje zubozenia mieszanki paliwowo-powietrznej.
Nie mam zeliwniaka i snuje tu tylko dywagacje wiec prosze Kolegow o zdjecia swiec po przejechaniu dystansu pozwalajacego na rzetelna ocene ich koloru.

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 25, 2015, 11:02:09 »

Kolego Yabaman mnie ciekawi jak u Ciebie  będzie wyglądać spalanie przy zaprzęgu... Masz już jakieś doświadczenia?
« Ostatnia zmiana: Czerwca 25, 2015, 11:28:48 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwca 25, 2015, 11:30:24 »

Troche za malo przejechalem aby to ocenic. Obecnie w Japonii jest pora deszczowa i jestem praktycznie uziemiony.
Kombinuje z dyszami do Mikcarba ale za cel nie stawiam sobie zmniejszenia zuzycia paliwa. Chodzi mi o to, aby rydwan mial jak najlepszy "odlot" a jego silnik jak najlepsza kulture pracy (dobre wolne obroty, rownomierne przyspieszanie, brak "dolow" mocy przy pewnych obrotach itd.). Dlatego oprocz dysz probuje tez stroic gazniki z innymi iglicami.

Damian 52

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • jawa 638.1 yamaha xj900f honda sfx 50 fiat 125p
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwca 25, 2015, 15:29:06 »

Właśnie odebrałem gażnik zaraz montaż i testing prubing   :P
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwca 25, 2015, 18:37:46 »

ja tez zamontowalem micarba do tski, iglica na srodku, sruba od powietrza wykrecona o 1 obrot.nie bylo czasu na testy przejechalem tylko wkolo komina wszystko wyglada ok z tym ze jadac np na 2 i dodajac odrazu duzo gazu jest moment jakby brakowalo paliwa, nie wiem moze mi sie tak tylko wydaje. dodajac plynnie gazu wszystko jest ok.w wolnej chwili testy dluzszodystansowe i dopiero wtedy bede mogl cos wiecej powiedziec
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwca 25, 2015, 18:42:26 »

spróbuj wykręcić śrubę od składu jeszcze pół obrotu... Ja wieczorem sam sprawdzę ile mam wykręconą.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 02, 2019, 10:44:16 wysłana przez Rozztocz »
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Damian 52

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • jawa 638.1 yamaha xj900f honda sfx 50 fiat 125p
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwca 25, 2015, 18:43:52 »

Pierwsze testy i uczucia mieszane niby ładnie piknie a jednak na ikove jakby lepiej coś ją trzyma w na wyższych obrotach trzeba będzie to inaczej ustawić
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwca 25, 2015, 18:48:54 »

wstepnie wykrecilem o 2 obroty pozniej 2,5 i potem schodzilem w dol az do 1 obr. znajde troche czasu to w trasie to doreguluje
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

simsons50_1986_2

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 270
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwca 25, 2015, 19:32:22 »

moja też nie bardzo chce ciągnąć do przodu, ale jeszcze za bardzo nie regulowałem.
Na który rowek dajecie iglice?
Zapisane
    Status GG

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwca 25, 2015, 19:45:04 »

ja mam na srodku
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwca 26, 2015, 09:32:22 »

u mnie śruba składu mieszanki wykrecona jest 1,5 obrotu. Iglica na środku.
Panowie musicie wziąć pod uwagę stan waszych silników. Sam gaźnik to nie wszystko. Ja oprócz mikcarba jeżdżę na zapłonie groma. Więc na innych zapłonach czy na platynach może być tak że trzeba ten gaźnik dostroić inaczej ;)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Damian 52

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • jawa 638.1 yamaha xj900f honda sfx 50 fiat 125p
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwca 26, 2015, 12:09:56 »

A dzisiaj zaczeło  lecieć paliwo tym wężykiem co wychodzi u dołu komory pływakowej i cieknie do póki nie zamknę kranika . Albo pływak albo zawór , a i mam pytanie jak u was mowa o 638 jest z odpalaniem na ssaniu u mnie zalewa a sama dzwignia  żyje własnym życiem tzn. sama się przestawia  :'(
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwca 26, 2015, 12:20:58 »

U mnie dźwignia działa dobrze. jeśli przelewa Ci się paliwo to zmniejsz poziom w komorze pływakowej. U mnie też tak było. Był za duży poziom, zmniejszyłem, przestało się wylewać...
 A dźwignię może wystarczy dokręcić i będzie działać dobrze. Ja na ssaniu tylko odpalam i po kilku sekundach wyłączam ssanie bo też mi ją przylewa, chyba że jadę od razu to przez pierwszy kilometr na ssaniu a później wyłączam.
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwca 26, 2015, 18:43:52 »

zrobilem wkoncu pierwsze 50km, co moge napisac regulowalem sruba od powietrza od max zakreconej do 3 obr wykreconej, im wiecej jest wykrecona tym przy naglmym duzym odkreceniu manetki jest takie troche buu, dodajac plynnie gazu jest ok.swiece maja kolor ciemnej kawy z mlekiem, v-max wedlug gps 107km/h, na jikovie bylo to ok 130.tak jak pisalem moim zdaniem dostaje za malo paliwa. aktualnie iglica na srodku a sruba powietrza wykrecona o 1 obr.nie wiem czy kombinowac z poziomem paliwa w komorze czy tez odrazu dokupic i wymienic dysze glowna na 120. piszcie panowie jak to u was wyglada
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 26, 2015, 18:52:15 »

Ja u siebie mam iglicę na środku, śruba składu mieszanki wykręcona 1,5 obrotu poziom paliwa trochę zmniejszyłem. Co do tego buuu to powiem szczerze że raz mi się wykręciła dysza główna i miałem ten sam objaw. tak jakby ją zalewało... To było dzień przed kamieńskiem ;)

Spróbuj zwiększyć poziom paliwa w komorze albo zmień iglicę na ząbek niżej (drugi od dołu)
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 26, 2015, 18:56:33 »

dysze odrazu dokrecilem jak tylko dostalem gaznik ;) sproboje jutro podniesc iglice i zobaczymy ;)
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Damian 52

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • jawa 638.1 yamaha xj900f honda sfx 50 fiat 125p
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwca 26, 2015, 21:56:04 »

Okiełznałem swojego micarba i śmiga.Iiglica na sam dół śróba od mieszanki  prawie dwa obroty ,zrobione 120 km z przelotową 90 - 100 i jestem zadowolony nie zeby nieziemska moc była czy cóś tylko jakoś tak aksamitniej pracuje jutro spróbuje podnieść iglicę o jeden w górę coby się nie zatarła . Panowie u mnie poziom paliwa był za wysoki i tu podziękowania dla Roztocza ,nie żebym sam na to nie  wpadł, ale kolega był szybszy ;D
Zapisane

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3511
  • Smoczyciel
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwca 27, 2015, 09:27:57 »

Damian nie ma za co... ja po prostu pisałem to co przerabiałem z tym gaźnikiem ;) myślę że wystarczy go dostroić do swojego silnika i będzie śmigać. A co z dźwignią ssania? Udało Ci się okiełznać?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

Damian 52

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 67
  • jawa 638.1 yamaha xj900f honda sfx 50 fiat 125p
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 27, 2015, 09:54:42 »





Dżwignia  od ssania i jej pozycja góra dół ustalane są przez małą blaszkę z garbem i to nie dociskało ,podgiołem i jest ok.













Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 27, 2015, 15:52:29 »

podniosłem iglice na maxa do gory i jest lepiej. chyba zakupie dysze 120. byc moze moj silnik nie jest pierwszej mlodosci bo dol jest nie ruszany jak fabryka stworzyla, gora byla robiona, i potrzebuje wiekszej dawki paliwa


ta dysza podjedzie ?
http://allegro.pl/dysza-glowna-90-380-110-120-180-230-gaznik-mikuni-i5463479611.html
« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2015, 16:06:21 wysłana przez killler »
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 27, 2015, 16:41:33 »

A nie lepiej podniesc poziom paliwa?

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 27, 2015, 17:17:12 »

delikatnie juz podnioslem, fakt moze jeszcze troche mozna, za duzo tez nie mozna bo bedzie sie przelewalo
edit
bylem wlasnie w garazu i jescze dogialem blaszke od plywaka o ok 1mm, nie przelewa sie jescze paliwo z komory, ale i pojechalem sprawdzic czy jest poprawa i to samo ok 110 licznikowe i koniec zaczyna jakby przerywac ewidentnie brakuje paliwa.zalozye dysze 120 i zobacze wtedy
« Ostatnia zmiana: Czerwca 27, 2015, 18:00:26 wysłana przez killler »
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 27, 2015, 21:31:30 »

Panowie a jak macie zamontowaną linkę gazu do przepustnicy? Ja nie mogę tego rozkminić
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70

Człowieklasu

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 130
  • Jawa 350 638.0 '88
Odp: Gaźnik do silnika 638 Mikcarb VM28 - ustawienia, regulacja, dyskusja.
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 28, 2015, 00:00:08 »

U mnie chyba też tak powinno być. Tylko, że linki w przepustnicy nie idzie " zainstalować" w żaden sposób
Zapisane
Była Motorynka, Wsk125 '78, Wsk175 '85, CZ350 472.6 '89, Romet Mińsk typ 400,  jest Jawa 350 638.0 '88, Wsk175 M21W2 KOBUZ '80, Wsk125 M06B1 '70
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do góry
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
12330 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 20, 2012, 14:40:06
wysłana przez Strażak
16 Odpowiedzi
10172 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 14, 2015, 15:40:20
wysłana przez Karolek
74 Odpowiedzi
19277 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 19, 2015, 19:13:24
wysłana przez Kanter
103 Odpowiedzi
30668 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 15, 2021, 08:53:01
wysłana przez azbescik2
3 Odpowiedzi
1937 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 08, 2019, 12:46:53
wysłana przez Kurczaczek