Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: Matus89 w Kwietnia 13, 2022, 20:27:05
-
Witam.
Czytalem watek o luzach w lagach przednich ale nikt chyba nie odpowiedzial co zrobic.
Mianowicie chodzi o to ze biarac kolo przednie mieczy kolana od przodu motocykla i poruszajac kierownica w lewo i prawo, kolo sie nie rusza a kierownica tak. Dodam ze wszystko jest nowe. Lagi, tulejki ameliniowe, uszczelniacze, nakretki lag, olej. Luz jest widoczny na tej blasze ktora jest przykrecona do blotnika i polaczona lagami. Lagi tak jakby sie skrecaja wzgledem siebie.
Polka skrecona dobrze, glowka tez.
Czy te tulejki sie skonczyly po 150 km czy...?
Nie mam pomyslu.
Moze ktos cos wie na ten temat?
-
jeździć obserwować to nie Ferrari
-
Podpialem velorexa i po dolkach troche myszkuje pomimo amortyzatora skretu. Na dobrej drodze to jedzie ok.
-
Moim zdaniem tak nie powinno być. Ale niech się wypowie ktoś kto miał więcej do czynienia z zawiechą 634
-
Sprawdź oś koła. Czasami są założone złe podkładki.
Miałem też przypadki że szprychy w kole były luźne i rafka chodziła na boki.
-
To zawieszenie jest mało stabilne rury mają mala średnicę. Półki słabo trzymają rury. Os jest cienka i słabo osadzona. Ogólnie mało sztywno do tego brakuje rozwórki. Co Ty chcesz chłopie. Oczywiście że moższ mieć u siebie jakiś dodatkowy problem związany z montażem. Ale te zawieszenie podobnie jak te z 638 czy CZ są wiotkie. Ten sprzęt tak ma.
-
Szprychy i oska wszystko ok. Wyglada to tak jakby wlasnie w miejscu wejscia gornych lag w dolne szklanki byl luz. No ale jak tak mowicie ze ten typ tak ma to moze niech zostanie i bede obserwowal. Dzięki za odpowiedzi.
-
Takie pytanie - dobrze dokręciłeś śrubę na samym dole lagi? Chodzi mi o tę co likwiduje możliwość przesuwania się lagi na ośce koła.
-
Tak. Sprawdzilem wszystko bo tez o tym pomyslalem. Bede mial troche czasu to rozbiore cale zawieszenie i zobacze o co chodzi bo juz pomysly sie wyczerpaly
-
I jak rozwiazales problem? U mnie te gorne ruchome tulejki (aktualna produkcje) nie trzymaly wymiaru, musialem wymienic na stare oryginalne. Te dolne z rowkiem sa ok.
-
Może szklanki są już powycierane? U mnie w 250 tak jest. Ale jeszcze da się jeździć.
-
Ja takie objawy miałem jak coś skonciłem z ponowym złożeniem ośi przedniego koła.Mogłem sobie kierą w lewo a kołem w prawo skręcać.
Na górze wiekszej filozofii oprócz braku luzu na główce ramy i porządnym przykręceniu lag nie ma.Masz wszstkie elementy zawieszenia w tym te dziwne tulejki i uszczelniacze poskładane w odpownieniej kolejności, nic tam nie zamotałeś?
odpowiednia ilość i twardość oleju? (chociaż to tylko na nurkowanie raczej by tylko wpływało
Obserwowalnych luzów między kierownicą względem koła nie powinno być.
Coś sknoconePomyśl, przy której części ostatnio grzebałeś, to zwykle tam jest problem :)
Wiadomo Jawa mistrzem sztywności ramy nie jest, ale jak dołożysz do tego luzy na przednim i tylnym zawieszeniu to prowadzenie jest fatalne, wręcz jakby ktoś trytkami motocykl składał.