Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 03, 2024, 09:57:30
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 ... 21 22 [23]   Do dołu

Autor Wątek: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89  (Przeczytany 113333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #550 dnia: Lutego 04, 2024, 17:50:56 »

Robię różne poprawki i naprawy, bo w tym roku szykuje się na wycieczkę :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3509
  • Smoczyciel
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #551 dnia: Lutego 04, 2024, 20:04:06 »

Komin z ursusa mówi mi, że będzie grubo...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #552 dnia: Lutego 04, 2024, 20:09:10 »

Służy jako podpórka, bo niedawno robiliśmy generalkę silnika C-355 :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Makaron

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 115
  • Cz 350 472-6 jawa 350TS
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #553 dnia: Lutego 04, 2024, 21:44:08 »

Będą usprawnienia czy leczenie zdrowych ran dla uspokojenia sumienia?
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #554 dnia: Lutego 04, 2024, 21:59:41 »

Tam już za bardzo nie ma co usprawniać.
Poprostu trzeba zrobić serwis żeby później się nie obudzić z ręką w nocniku na poboczu w okolicach Użgorodu lub Koszyc :)

Wymieniam wahacz na inny w lepszym stanie. Wstawiłem do niego nowe tulejki, taśmy i oringi.

Kupiłem nową gąbkę siedzenia bo po 35 latach i 87 000km ta ma już dość i boli mnie tyłek.

Pomalowałem też srebrzanką łączenia tłumików z kolankami, bo jakiś czas temu pospawałem je migomatem i wreszcie mam spokój  8)

Muszę jeszcze trochę podłubać przy włączniku nożnym światła stop, bo coś mi to nie chce działać.
« Ostatnia zmiana: Lutego 04, 2024, 22:06:39 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

havana

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Jawa 634-7 1982, 12v
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #555 dnia: Lutego 05, 2024, 16:14:23 »

Muczos, a wracając do opon, tego dunlopa to masz 4.10 z tyłu?
Także pytanie o myszkowanie na piasku tej opony przedniej w rozmiarze 3.50.
Asfalft wiadomo są fajne, miałem w hondzie 400ce taki zestaw.Jak Ci się to na drogach polnych z lekkim piaskiem sprawuje?

Zmieniałem u siebie na podróbkę Duro na przód, ten sam bieżnik ale rozmiar 3.25 dla testów i również ze względu na niższą cenę i braku rozmiarów powyżej 3.25 w Duro.
(chociaż wolę przy tych rozmiarach średnich motocykli 3.50 na przodzie).Myszkuje mi i ucieka na piachu, na razie stawiam na to, że winą jest szerokość głównie.Starszemu, przez to udało się zaliczyć glebę.Ale może to być już combo: bieżnik raczej asfaltowy, to że nie jest to oryginał i to że jest węższa.Chociaż do innych opon Duro nie miałem żadnych zastrzeżeń, wręcz byłem zachwycony.


Do sedna, czy na 3.50 masz niepokojące myszkowanie na granicy uciekania koła na piachu?Jak nie to chyba doinwestuje do prawilnej 3.50.Dzięki
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2024, 16:17:42 wysłana przez havana »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #556 dnia: Lutego 05, 2024, 16:20:01 »

Mam seryjne rozmiary opon. Czyli 3,25 z przody i 3,50 z tyłu.

Jeździ na tym bardzo dobrze, chociaż teraz powinno być jeszcze lepiej bo zlikwidowałem luzy na tylnym wahaczu.

Motor może nie tyle że myszkuje, ale dużo łatwiej skręca i sprawia wrażenie lżejszego. Bo na miastach jeździło się trochę bardziej topornie.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

havana

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Jawa 634-7 1982, 12v
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #557 dnia: Lutego 05, 2024, 20:00:44 »

Na węższych się łatwiej manewruje fakt.Na 3.50 przód i 4.10 tył już trzeba 'minimalnie' jak statkiem zmienić kurs, ale mi to akurat pasi.(Nie aż tak jak na 180tkach w większych motocyklach ale w tym kierunku)
Ja tak minimum 30% bezdroży robię i szersze opony tam mi nadrabiają.

Dzięki za info. Ta opona na przodzie wyglądała tak szeroko, że myślałem, że to tam te 3.50 wrzuciłeś.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #558 dnia: Lutego 05, 2024, 21:53:15 »

3.25 w Mitasie to nie jest to samo co 3.25 w Dunlopie. Czeskie opony pomimo tego że mają taki sam symbol, są węższe i mają trochę wyższy profil.
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2024, 06:18:53 wysłana przez muczos »
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

havana

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Jawa 634-7 1982, 12v
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #559 dnia: Lutego 06, 2024, 07:24:14 »

Wiem o czym mówisz, bo podobnie np duro hf308 3.50x18 to okazuje się wysoki i szeroki balon.
Bliżej pod jakieś 3.75 i na przód jest już o wiele za duża.Ktoś tu chyba z tym modelem eksperymentował oprócz mnie.
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #560 dnia: Lutego 06, 2024, 09:47:51 »

A jak z twardością gumy w Duro? Bo mitasy są troszkę za miękkie, a Dunlopy jak dla mnie są w sam raz. Pięknie kleją na zakrętach. Chociaż w lekki teren lepiej się sprawdza Mitas H03 ze względu na bieżnik.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

havana

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Jawa 634-7 1982, 12v
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #561 dnia: Lutego 06, 2024, 10:29:46 »

Jeżeli chodzi o wyważanie, trwałość na przebicia, trzymanie się mokrego i suchego asfaltu, oraz hamowanie to są genialne. Przewyższyły moje oczekiwania o niebo.
W lato nie są za miękkie, ale też nie twardnieją tak w zimę - coś a'la multisezon.
Z 6 lat je mam i dalej nie stwardniały więc próbę czasu też dzielnie pokonują
Nie spodziewałem się czegoś takiego od firmy niby no name bo wtedy pierwszy raz słyszałem o Duro. Jakość i parametry porównywalne do marek z górnej półki.

Te moje gumy są trochę na wyrost bo z tego co wyczytałem to one są montowane w tych wszystkich bokserach z koszem typu Ural, Dniepr etc. stąd może ich baloniarastwo i w bok i w górę

duro hf308 na tych zdjęciach co dołączam
4.10 z tyłu
3.50 z przodu


Idealny plan to te 3.50 na tył (co będzie odpowiednikiem 3.75)
a 3.00 na przód co będzie wyglądało na jakieś 3.25)

Niestety te mniejsze rozmiary znalazłem tylko w USA i Kanadzie i koszty przesłyki przewyższają koszt samej opony więc póki co sobie darowałem.

Dołączam fotki na hondzie, ale jest ona podobnego rozmiaru i wagi.

Jak dla mnie to opona pewniak, której mogę zaufać i się nie martwić o przyczepność w każdych warunkach. Nawet przez śnieg daje radę na pewniaka. Lekkie połacia lodu też daje ok, ale tu już trzeba zacząć uważać.

W typowym off-roadowym głębokim błocie/ glinie się zalepia ale to nie bieżnik na to - od tego mam kostkę na typową zimę i głębokie błoto.

« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2024, 10:44:26 wysłana przez havana »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #562 dnia: Lutego 06, 2024, 13:36:44 »

Fajną masz tą Hondę i widać że motor żyje. Ja do takich zabaw mam Jawę 353, choć nie topię jej w takich głębokich bajorach ze względu na wiek :)

Ale na polne i leśne drogi to bardzo przyjemny motor.

Dziś rano jeszcze ogarnąłem ostatni element układanki
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 938
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #563 dnia: Lutego 06, 2024, 15:11:25 »

Ciekawy bieżnik w tej Duro. Rozglądam się powoli za oponami do mego Bulleta 500, bo są w nim jeszcze fabryczne kapcie z 2006 roku  :o  Avon AM20, 90/90-19 52H przednia i 100/90-19 tylna. Takie typowo szosowe a wolał bym coś klasycznego i uniwersalnego typu szosa - szutry. Podoba mi się bieżnik w oponach Heidenau K33 i K34, użytkował może ktoś ?  https://allegro.pl/oferta/avon-am20-90-90-19-52h-tl-przod-2022r-14016273471
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2024, 15:39:59 wysłana przez Bison »
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

havana

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Jawa 634-7 1982, 12v
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #564 dnia: Lutego 06, 2024, 17:04:53 »

Mi się K34 podobają, fajny klasyczny bieżnik, nie zbyt agresywny, w sam raz na mix szosa/bezdroża.Co do właściwości i opinii już Ci nie doradzę bo tak głęboko się nie zagłębiałem bo to już wyższa półka cenowai tylko pobieżną analizę rozbiłem.

Patrzyłem na nie kiedyś, fajnie wyglądają przy jakichś szerszych rozmiarach.Na wąskich i to jeszcze 19tkach to wską będzie trącić bo wtedy opony tracą ten czar środkowej części bieżnika, która to zwykle urzeka.

Tu jest taka magiczna tabelka i będziesz musiał sobie poszperać, przeliczyć i zastanowić się która opcja najlepsza.
Tak Ci tylko info na szybko rzuciłem.
https://www.cyclegear.com/assets/0002/8205/Tire_Size_Convertion_PDF.pdf

Pewnie dać minimalnie szerze opony niż fabryka dała nie zaszkodzi.

Tu masz dla przykładu tylko na zdjęciach pewnie jakieś 4.00x18 i fajnie ta opona wygląda ale to popatrz jak Ci się będzie komponowało z błotnikami, ja to zawsze szukam zdjęć po forach/ necie kto już ma oponę na kole/ motocyklu bo wtedy dopiero widać jak to się spasowuje.

Zdarzyło mi się zamówić po wyliczeniach oponę i okazywało się, że jednak ciut za duża, ale w tych czasch nie problemu ze zwrotem.
Policz, podumaj sam, w najgorszym przypadku odsłyka, żeby zrobić korektę, ale to już za drugim razem trafisz dobrze na bank jeśli się do pierwszych obliczeń przyłożysz.







Zapisane

Bison

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 938
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #565 dnia: Lutego 06, 2024, 18:17:20 »

Dzięki, spoko tabelka, przyda się. Trzeba będzie popatrzeć w motocyklu na wymiary obu zawiasów i policzyć co tam się zmieści. Rozmiar przedniej fabrycznej jest ok ale na tył, poszukam ciut szerszej opony.
Zapisane
CZ 350 typ 472.5 - 1985
Ford Orion 1,6 D - 1985
IŻ 350  Planeta 5 - 1991
VW Golf 1,3 CL - 1991
Peugeot 405 1,6 GL - 1993
Hyundai Accent  1,5 GL - 1995
Honda ST 1100 - 2001
Royal Enfield Bullet 500 - 2007

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #566 dnia: Kwietnia 26, 2024, 07:37:27 »

Załatwiłem ostatni element układanki :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #567 dnia: Kwietnia 29, 2024, 22:48:39 »

Hamulce i zawieszenie już doprowadziłem do ładu.

Na koniec wymieniłem olej w skrzyni bo już był dość stary i syfiasty i sprzęgło zaczęło się ślizgać na zimnym silniku.

Sprawdziłem w zapiskach i tarcze sprzęgłowe renomowanej azjatyckiej marki JIN I INDUSTRY CO. mają najechane 35000km, a dałem za nie 35zł.

Niedawno jeden kolega z Czech sprzątał stodołę i przywiózł mi chyba z 30 sztuk tarcz sprzęgłowych, przekładek, zabieraków itp do 634. Dawno temu kupował Jawy za grosze, zarzynał je na polach i w lesie, potem rozbierał i aluminium sprzedawał na złom. A różne drobiazgi które nie pojechały do huty przez przypadek trafiły do mnie.

Może uda mi się wyselekcjonować jakiś sensowny komplet oryginalnych tarcz z tego śmietnika.  :)
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3509
  • Smoczyciel
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #568 dnia: Kwietnia 30, 2024, 09:18:12 »

I jak z tą nową tarczą Muczos? Nie ma bicia?
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Online Online
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Muczos- Dżawa motorcajkl 638-1 '89
« Odpowiedź #569 dnia: Kwietnia 30, 2024, 20:35:55 »

Jest w porządku. I co najważniejsze hamulec już nie piszczy :)

Udało mi się wybrać ze złomu 5 prawie nowych tarczek sprzęgłowych. Oryginały czechosłowackie. Albo nie były nigdy używane, albo zrobiły bardzo mało kilometrów, bo wyglądają na prawie nowe.

Mają po około 3,9mm grubości. A znalazłem też nowe współczesne tarcze i mają  po około 4,2mm.

Spróbuję założyć te oryginalne i zobaczę  jak to będzie jeździć.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."
Strony: 1 ... 21 22 [23]   Do góry