Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 13, 2024, 19:13:29
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy  (Przeczytany 6868 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

matizeusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa 350 typ 634
Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« dnia: Czerwca 28, 2013, 09:55:06 »

Witam
Mam dwa problemy z moją Jawą 350 (typ 634).
Otóż kiedy chcę wrzucić jedynkę na postoju to dosyć ciężko mi ona wchodzi. Słychać wtedy taki lekki zgrzyt. Sprzęgło prawdopodobnie nigdy nie było rozbierane (24tys. km przebiegu). Pewnie coś się już tam zużyło i trzeba wymienić. Powiedzcie co musiałbym kupić i wymienić, bo słabo znam się na mechanice.
Co do prędkościomierza to zepsuł się on jakieś 4tyg temu. Podczas jazdy (ok. 80km/h) wskazówka zaczęła wariować (zamykała licznik, a potem wracała do 0km/h). Zwolniłem, zredukowałem i na chwile wskazówka zadziałała. Przyśpieszyłem i z powrotem zaczęła wariować. Zatrzymałem się na poboczu, sprawdziłem linkę, ale wszystko ok. Kiedy wróciłem do domu, odkręciłem linkę od strony prędkościomierza i ten "bolec" się nie obracał. W tym wypadku chyba trzeba wymienić ślimak prędkościomierza? Czy może coś innego?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam


Edit. 2.07.2013
Pojawił się kolejny problem. Kiedy przejadę ok. 15km i silnik porządnie się zagrzeje to coś zaczyna przerywać. Dokładnie mówiąc: jadę sobie spokojnie 80km/h na 4-biegu, silnik nagle zaczyna przerywać (szarpać). Zwolnienie i redukcja pomaga tylko na chwilę aż ostatecznie silnik gaśnie na luzie. Kiedy odczekam chwilę to kawałek mogę przejechać i z powrotem pojawia się ten problem. Zaraz po tym nie da się odpalić silnika z kopki. Jedynie z popychu. Wtedy ujadę może z 500m i z powrotem pojawia się ten problem. Na zimnym silniku wszystko działa jak należy. Ładnie się zbiera i trzyma obroty.
« Ostatnia zmiana: Lipca 02, 2013, 12:51:42 wysłana przez matizeusz »
Zapisane
    Status GG

lukasv00

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 - problem ze sprzęgłem i prędkościomierzem
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwca 28, 2013, 10:49:00 »

Odnośnie jedynki, to osobiście preferuję delikatnie popchnąć motor przy wrzucaniu biegu. To je Jawa tylko.
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: Jawa 350 typ 634 - problem ze sprzęgłem i prędkościomierzem
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwca 28, 2013, 12:37:41 »

Jeżeli masz zamiar wymieniać sprzęgło to na pewno wymień łańcuszek,tarcze sprzęgłowe,tarcze przekładkowe(stalowe) i ewentualnie kosz ,tulejkę kosza,zębatkę na wał .Te elementy zużywają się najszybciej choć oryginalne tarcze sprzęgła są bardzo trwałe.A jeżeli będziesz miał sprzęgło zdemontowane to pod koszem znajduje się wałek napędu prędk. i po wykręceniu śrubki zabezpieczającej wybijesz go w stronę na zewnątrz.Wyjdzie razem z simmeringiem uszczelniającym.
Zapisane

matizeusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa 350 typ 634
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 02, 2013, 12:52:20 »

Zaktualizowałem temat. Pojawił się kolejny problem. Czekam na pomoc.
Zapisane
    Status GG

elkinio

  • President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Administrator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2945
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 02, 2013, 13:00:28 »

a paliwo dobrze leci?
Zapisane
Jawa 559 z Velorex 560, Jawa 634 i kilka innych

matizeusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa 350 typ 634
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 02, 2013, 13:11:22 »

W wężyku benzyna jest. Dopompowanie jej do gaźnika nic nie daje. Chociaż trochę dziwne jest to, że jak tak pompowałem to nie dało się jej przelać (tak, że nie wylewała się tym otworkiem w gaźniku). Nie wiem jakbym miał to sprawdzić?
Zrobię dzisiaj jakieś testy po okolicy żebym nie musiał jej potem daleko pchać. Jak macie jakieś pomysły to je przetestuję.
Przypomniało mi się jeszcze, że jak się zatrzymałem to słyszałem takie syczenie z baku. Możliwe, że to wina zapchanego otworku w korku od baku?
« Ostatnia zmiana: Lipca 02, 2013, 13:12:58 wysłana przez matizeusz »
Zapisane
    Status GG

TOMMI

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 300
  • Czym jest człowiek bez pasji ?!
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 02, 2013, 13:15:52 »

to jezdzij jak zacznie fiksować to odkręć korek to zobaczysz

Zapisane
JAWA 634.7 81r  MZ TS 250 77r .JAWA 353.04 57r. JAWA 6

matizeusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa 350 typ 634
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 02, 2013, 13:19:13 »

Sprawdzę na pewno. Póki co piszcie jakieś swoje propozycje co mógłbym jeszcze wtedy sprawdzić.
Zapisane
    Status GG

kapitan zbik

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 46
    • Moje dwusuwy
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 02, 2013, 14:13:17 »

A prądu Ci czasem nie brakuje?
Motor postoi to akumulator się nieco "regeneruje" i przez jakiś czas znów prądu wystarcza, po chwili jazdy znów się rozładowuje a Ty myślisz że to wina że silnik zimny/ciepły.
Zapisane
FSM Syrena 105L 1976r.
PZL WSK M21W2 Kobuz 1983r.
ROMET Ogar 200 1986r.
ROMET Pony 50-M-2 1987r.
była JAWA 638-0 1988r.

matizeusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa 350 typ 634
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 02, 2013, 15:35:45 »

Akumulator wymieniany 2 miesiące temu, więc to raczej nie jego wina.
Zapisane
    Status GG

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 02, 2013, 15:53:43 »

panowie, panowie
Co do ruszania z jedynki to najpierw wymień olej w skrzyni biegów na jakiś porządny, SHELL, Valvoline, Midland, Repsol, Motul 80W (musi być to olej z napisem motorcycle transmission lub podobnym). NAstępnie oczyść sprayem do gaźników i nasmaruj linkę sprzęgła lub wymień jeżeli ma przerwy w izolacji lub jest poszarpana. Sprzęgło wyreguluj. Wtedy zgrzyt się zmniejszy.
Co do przerywania to albo kondensatory padają albo cewka się przegrzewa albo gdzieś jest nieszczelność - simmering od strony alternatora, któraś z głowic lub pod cylindrem, ewentualnie puścił klej na środku. Inna sprawa że możesz mieć luz na czole wału, lub wyjechany labirynt i też objaw może być podobny (zimne czoło jest ściślejsze).
JEżeli akumulator wymieniany na tani to z tymi tanimi różnie bywa. A co do gaźnika, to jak nie możesz przelać to może masz za niski poziom paliwa w komorze pływakowej ? Nie pamiętam jak to było z gaźnikiem w 632.
« Ostatnia zmiana: Lipca 02, 2013, 16:12:05 wysłana przez mostasz »
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

azbescik2

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1167
  • w moich rękach od 99 r
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 02, 2013, 17:57:19 »

miałem jeden taki gaźnik kiedyś  objaw był bardzo podobny bo przy jeździe po wyżej 80 km/h na trazie 10 km i gasła brak paliwa potem postała chwilkę kop i chodzi nie wiem co wyło w tamtym gaźniku wymieniłem w nim pływak i dysze i dalej było to samo a ze mialem jeszcze ze dwa gaźniki załozyłem inny i jak ręką odją i 100 se można leciec i nic sie nie dzieje
Zapisane
    Status GG

Marcin_93

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 812
  • Czyżbym nie posiadał motocykla?
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 02, 2013, 18:24:23 »

Odpowietrznik zbiornika paliwa zatkany. Kurde ile ja się wkur**ałem raz w lesie, odpaliłem, jadę a tu buu, postała chwilkę, odpał i buuu. Słyszałem bulgotanie w baku jak stała. Przetkałem odpowietrznik i jedziem dalej ;D
Zapisane
Bez motóra mina jest ponura

Jeśli zablokowało się - pchaj na siłę. Jeśli się rozleci, to znaczy, że i tak wymagało wymiany.
┌(-_-)┐┌(-_-)┘└(-_-)┘└(-_-)┐

matizeusz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 13
  • Jawa 350 typ 634
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 02, 2013, 18:53:10 »

Wymieniłem filtr paliwa i zrobiłem długą trasę. Ani razu nie szarpnęła, nie jęknęła - burza. W ogóle mi te objawy nie pasowały na filtr (dopiero co założony). Póki co będę obserwował.
Zapisane
    Status GG

cichy

  • Kamikadze,Boski Wiatr nie ma Przebacz
  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 95
  • Była 638-0 jest 638-1
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 02, 2013, 19:20:42 »

Może filtr odwrotnie był założony ;)
Zapisane
    Status GG

Żyjesz więcej w ciągu pięciu minut przy całkowicie otwartej przepustnicy..
 niż niektórzy w ciągu całego życia...

krzychu9412

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 65
  • 350 / 634.7
Odp: Jawa 350 typ 634 - problemy, problemy, problemy
« Odpowiedź #15 dnia: Lipca 03, 2013, 00:49:51 »

mam te same objawy po około 15-20km, Jawa postoi z 10 minut i zaś pięknie pyka. przeczyściłem gaźnik ustawiłem zapłon dałem dodatkowy filtr paliwa i dalej to samo :< macie jakiś pomysł :)?
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
7 Odpowiedzi
4155 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 04, 2008, 23:55:31
wysłana przez lluke
2 problemy

Zaczęty przez mati krk Mechanika

10 Odpowiedzi
3888 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 20, 2009, 21:40:32
wysłana przez Jawsim
6 Odpowiedzi
3559 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 25, 2009, 16:16:44
wysłana przez mati krk
10 Odpowiedzi
5900 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 24, 2010, 09:01:23
wysłana przez muczos
8 Odpowiedzi
3242 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 25, 2013, 14:28:15
wysłana przez BartOZ