Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 24, 2024, 19:39:04
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Wyremontować - kupić - zarejestrować czy kupić - zarejestrować - wyremontować  (Przeczytany 7235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

adamisku

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa 350 634-7 ruska teczowka

Witam, to moj pierwszy post dlatego postaram sie pisac krotko i na temat.
W garazu moich rodzicow od lat stoi Jawa 350 tzw Deluxe" - piekna wisniowa z 1984r. Jako, ze zima za pasem postanowilem znalezc sobie nowa pasje MOTOCYKLE. Skoro jeden stoi w garazu to czemu nie zaczac od niego.
Chcialem sie poradzic Szanownych Forumowiczow. Otoz motocykl jest zarejestrowany na juz leciwego (85 lat) mojego osobistego dziadka. Moje zalozenie jest takie - wyremontowac i postawic na zoltych blachach. I teraz jak to zrobic najlepiej.
1
- sporzadzic umowe kupna sprzedazy z Dziadziuniem
- udać sie do Urzedu Miasta i przerejestrowac motocykl
- zaczac remontowac


2
- zaczac remontowac motocykl
- sporzadzic umowe kupna - sprzedazy
- zarejestrowac


Nadmieniam, ze motocykl od kilkunastu lat stoi i pewnie bez odnowienia nie ruszy
Dowodu rejestracyjnego nie mam teraz w rece ale przeglad skonczyl sie juz pewnie jakies 20 lat temu:)
Oplaty Oc pewnie nie byly od tego czasu regulowane - dokladnie nie wiem bo kontakt z Dziadkiem i pamiec Dziadziunia utrudnione
Prosze napiszcie czy gdybym wybral wersje 1 to po przerejestrowaniu OD RAZU musze zrobic przeglad techniczny (jesli tak to ta opcja odpada bo motocykl jest nieruchawy pewnie do wiosny albo dluzej)
Jesli druga opcja to niby fajnie ale nie wiem ile Dziadek jeszcze pociagnie a pozniej - sprawy spadkowe itd itp??
Czekam na odpowiedz i pozdrawiam
p.s. zolte blachy to juz moja fanaberia ale bede o tym pytal w innych watkach

Zapisane
adamisku

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage

Opcja inna-sporzadzic umowe z Dziadkiem, lecz pozostawic wolne miejsce na wpisanie daty, ktora wpiszesz gdy juz moto ogarniesz do stanu, w ktorym mozliwy bedzie przeglad.

Co do zoltych blach-zasadniczo to taki motocykl jeszcze sie do nich nie kwalifikuje. Poza tym musisz wiedziec, ze gdy masz zolte tablice, to ten motocykl nie jest twoj-automatycznie wspolwlascicielem staje sie PANSTWO. Ze wszystkimi tego konsekwencjami. Tzn. nie mozesz wyjechac tym motocyklem za granice bez uzyskania zgody ORGANOW PANSTWOWYCH a za spowodowanie wypadku i zniszczenie takiego pojazdu PANSTWO ma prawo wytoczyc Ci sprawe karna-bo w koncu zniszczyles zabytek wpisany do rejestru.
Ja tam nie lubie dzielic sie z PANSTWEM swoimi rzeczami i osobiscie jak ognia unikalbym zoltych tablic.
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

Rozztocz

  • vice President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3513
  • Smoczyciel

Wystarczy, że z dziadkiem spiszesz umowę.
Na rejestrację teoretycznie masz 30dni ale jak zrobisz to później (nie ma żadnych konsekwencji za nie wywiązanie się z tego terminu w WK) to nic się nie stanie. Najważniejsza jest skarbówka. Ale w tym przypadku wartość można wpisać np900zł bo motocykl potrzebuje kapitalnego remontu. Z resztą możesz też sporządzić umowę darowizny wtedy nie ma podatku w najbliższym pokrewienstwie.
O żółtych blachach najpierw poczytaj bo to wcale nie jest takie super extra jak się wydaje...
Zapisane
Kilka Jaw, Čezetek i Velorex 562 :)

adamisku

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa 350 634-7 ruska teczowka

Zarejestrowac jak zarejestrowac tylko czy do REJESTRACJI potrzebuje zrobic przeglad na stacji diagnostycznej? Bo jesli tak to w 30 dni nie doprowadze Jej do stanu uzywalnosci. Poza tym to cholerne OC - tym sie bardzo martwie - bo jesli Dziadzia nie placil (a tak bylo) to po spisaniu umowy tez mnie beda scigac o uregulowanie zaleglosci??
Zapisane
adamisku

Przemo2113

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 106
  • Życie na Maxa
    • http://www.facebook.com/

Od chwili zakupu-spisania umowy masz! obowiązek opłacić OC !!! Ciebie nie obchodzi i nie bedziesz miał żadnych konsekwencji że poprzedni właściciel tzn dziadek nie opłacał OC.
A przeglądu nie musisz od razu robić-poskładasz,porobisz,moto będzie gotowy do jazdy wtedy robisz przegląd...
« Ostatnia zmiana: Listopada 30, 2013, 23:12:04 wysłana przez Przemo2113 »
Zapisane
    Status GG
No Pain , No Gain ...
"Sztuką jest żyć,ale prawdziwym Ardzydziełem jest żyć i nie zejść na Psy"...


Motór nie umiera nigdy,motór jest wieczny a JAWA nieśmiertelna....

"Nie Jeździj Szybciej Niż Twój Anioł Stróż Potrafi Latać "

GG-39197070

adamisku

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1
  • Jawa 350 634-7 ruska teczowka

Dzieki za odpowiedz, tak zrobie. Spisze umowe bez daty (zeby nie musiec rejestrowac i placic darmozjadom na czas remontu za OC). Gdyby sie Dziadziowi (nie daj Boze) umarlo to wpisze date kilka dni wczesniej i z glowy. Papier bede miec a skarbowce napisze 100zl i tak pewnie nie maja tabel zeby to sprawdzic (zobacza rocznik i pewnie odpuszcza). Zaraz sciagam umowe sprzedazy i wale do Dziadzia jak w dym po podpis:) Sciagne motor do mojego garazu, wyremontuje i jak bedzie na chodzie to wpisze odpowiednia date przerejestruje i pojade na przeglad.
p.s. na przeglad jechac po remoncie, spisaniu umowy (na starych blachach od dziadzi) czy po remoncie, spisaniu umowy i przerejestrowaniu w WK??
Zapisane
adamisku

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage

Przeglad zrobisz po remoncie ale na starych balachach, nastepnie moto ubezpieczysz, z umowa, dowodem, kwitem z przegladu i OC pojdziesz do wydzialu komunikacji i motocykl zarejestrujesz. Po tym udasz sie do ubezpieczyciela raz jeszcze, aby dokonac zmiany numeru rejestracyjnego w umowie.
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

mostasz

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1290
  • luckystrike

i dostaniesz nową karteczkę z ubezpieczeniem na właściwy numer reejestracyjny
Zapisane
Górnik forumowy :P
Czasami motocykl sprawia, że uśmiech na twarzy się poJAWIA !!!

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,

Jest jedna luka w tym myśleniu. Jesli sporządzisz umowę bez daty, a później wpiszesz wsteczną to nie uda Ci się już wykupić OC z tą datą i teoretycznie stajesz się odpowiedzialny za wszystkie dotychczasowe  luki w ubezpieczeniu. W przypadku starego motoru ryzyko jest małe, że akurat Ciebie będą chcieli rozliczyć, ale istnieje.
Jeśli chcesz ją wyremontować przez zimę i na wiosnę zacząć jeździć to proponuję kolejność: umowa i z tą samą datą OC już na Ciebie (to tylko ok. 100zł/rok), remont, przegląd, przerejestrowanie.
Jeśli możesz ją bez kłopotu zarejestrować to też nie polecam żółtych blach. Znaczne ograniczenie swobody w dysponowaniu motorem.
Zapisane

Hubertus

  • Użytkownik techniki
  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 456
  • Srdcem a rozumem
    • rumble garage

Jest jedna luka w tym myśleniu. Jesli sporządzisz umowę bez daty, a później wpiszesz wsteczną to nie uda Ci się już wykupić OC z tą datą i teoretycznie stajesz się odpowiedzialny za wszystkie dotychczasowe  luki w ubezpieczeniu. W przypadku starego motoru ryzyko jest małe, że akurat Ciebie będą chcieli rozliczyć, ale istnieje.
Jeśli chcesz ją wyremontować przez zimę i na wiosnę zacząć jeździć to proponuję kolejność: umowa i z tą samą datą OC już na Ciebie (to tylko ok. 100zł/rok), remont, przegląd, przerejestrowanie.
Jeśli możesz ją bez kłopotu zarejestrować to też nie polecam żółtych blach. Znaczne ograniczenie swobody w dysponowaniu motorem.

Uwaga sluszna, jednak zalozenie jest takie, ze nie bedzie koniecznosci wpisywania daty wstecznej. Na razie Dziadek nigdzie sie nie wybiera.Gdyby jednak przejawial oznaki przygotowan, to wpisujemy date i rozpoczynamy procedure. OC dla Ciebie to 100zl, jednak niekoniecznie dla Niego. Nie wiem, jakimi znizkami dysponuje, poza tym ma na 100% zwyzke za brak prawka.

Smutne jest tylko to, ze dzieki przepisom powstalym na zasadzie: "przychodzi Rywin do Michnika" i reprezentujacym wylacznie interesy ubezpieczycieli i niewilekiej grupy zlomiarzy, trzeba dokonywac takich kombinacji-bo przepisy "nie przewiduja" takich sytuacji....
A to wszystko podobno w interesie moim "abym czul sie bezpiecznie na drodze" oraz "ochrony srodowiska". Zabrali sie za pojazdy a z plastikowymi butelkami i torebkami rady sobie dac nie moga, specjalisci...
Zapisane
Jawa typ 634; 12Volt-VAPE + Velorex 562
Kawasaki GPz 750 KZ 750E
Kawasaki GPz 900 R

kudlaty2007

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
  • e-MZeciarz & veteran jawkowy 220

Z tego co widzę, to użytkownik "adamisku", ma 36 lat, co można przepuszczać, że ma jakiś pojazd na siebie... jednak różnie to bywa.
Dla osób młodych, zalecałbym właśnie szybką rejestrację takich motocykli, ewentualnie jak ktoś ma w rodzinie, dziadka z ciągnikiem, o stanie się współwłaścicielem takiej właśnie maszyny.
Musi być ważny przegląd maszyny, bez tego nie zarejestrują pojazdu. Umowę z dziadkiem zawsze można napisać. Chyba, że ktoś chce na już i ma kontakty to może "załatwić" przegląd - zależne od kontaktów.

mirageg3

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 95

To co piszesz na temat żółtych tablic nie jest prawą.
Pojazd starszy niż 25 lat można zarejestrować na żółte tablice więc jawę z 84 roku też.
Skarb Państwa nie jest współwłaścicielem takiego pojazdu.
Rejestr zabytków i ewidencja zabytków to dwie różne sprawy.
Do rejestru wpisywane są najcenniejsze zabytki i podlegają one innym ograniczeniom.
Pojazdem na żółtych tablicach możesz bez niczyjej zgody wyjechać za granicę możesz go też bez zgody konserwatora sprzedać, wyjątek stanowią pojazdu, których wartość przekracza 32 tyś zł i są starsze niż 50 lat (oba te warunki muszą być spełnione jednocześnie).

Opcja inna-sporzadzic umowe z Dziadkiem, lecz pozostawic wolne miejsce na wpisanie daty, ktora wpiszesz gdy juz moto ogarniesz do stanu, w ktorym mozliwy bedzie przeglad.

Co do zoltych blach-zasadniczo to taki motocykl jeszcze sie do nich nie kwalifikuje. Poza tym musisz wiedziec, ze gdy masz zolte tablice, to ten motocykl nie jest twoj-automatycznie wspolwlascicielem staje sie PANSTWO. Ze wszystkimi tego konsekwencjami. Tzn. nie mozesz wyjechac tym motocyklem za granice bez uzyskania zgody ORGANOW PANSTWOWYCH a za spowodowanie wypadku i zniszczenie takiego pojazdu PANSTWO ma prawo wytoczyc Ci sprawe karna-bo w koncu zniszczyles zabytek wpisany do rejestru.
Ja tam nie lubie dzielic sie z PANSTWEM swoimi rzeczami i osobiscie jak ognia unikalbym zoltych tablic.
Zapisane

kudlaty2007

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
  • e-MZeciarz & veteran jawkowy 220

Ozzy na wyjazd swoją DKW - motocykl, musiał załatwiać pozwolenia/poinformowanie na wyjazd na Ukrainę.
Odnośnie sprzedaży za granicę - jest możliwa, tylko dość duży jest podatek.

Odnośnie zabytków, unikatów:
...którego model nie jest produkowany od lat 15. Nadal Jawa 350 jest produkowana....   Widziałem jawy, cezety 350 na żółtych blachach.

Moja była opinia na pojazd unikatowy:

mirageg3

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 95

Przepisy się zmieniły i nie jest już potrzebna zgoda ns wyjazd i sprzedaż.
O podatku nic mi nie wiadomo, może podasz jakiś przepis. Jawa produkuje do dziś ale chyba nie ten model?
Zapisane

kudlaty2007

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
  • e-MZeciarz & veteran jawkowy 220

http://weteranszos.pl/zolte-tablice

Pyt.: Podobno, gdy pojazd jest na „żółtych blachach” to nie można go sprzedać, ani nawet nim wyjechać na wycieczkę/zlot, za granicę? Odp.: Niestety teoretycznie tak to wygląda. Trwają prace nad zmianą tej ustawy, lecz na dzień dzisiejszy prawo stanowi w ten sposób, że właściciele przed wyjazdem za granicę lub przy sprzedaży za granicę muszą pisać o pozwolenie do Woj. Konserwatora Zabytków. O ile w przypadku wyjazdu sprawa jest prosta i szybka (w przeciągu 1-3 dni takie pozwolenie można uzyskać), to w przypadku sprzedaży za granicę wygląda to już nieco inaczej. W skrócie: biegli muszą ocenić wartość naszego pojazdu i zapłacimy 25-cio procentowy podatek od wartości naszego weterana dla Państwa, za możliwość stałego wywozu poza granice kraju (czyli sprzedaży).

mirageg3

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 95

To jest napisane na podstawie starych przepisów.
Zapisane

kudlaty2007

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 231
  • e-MZeciarz & veteran jawkowy 220

To jest napisane na podstawie starych przepisów.

A co podnieśli podatek? Rostowski, czy Szczurek, na pewno wykorzystałby okazje. 
A jeżeli zmniejszyli, to już żydokomuna, wszystko chce wywieźć z tego kraju co wartościowe (dobro techniki), tak jak za Szwedów, nawet widły brali, bo żelazne.

Jak tak jesteś w temacie, to podaj akta prawne, co i jak  :o

kanioot

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 17
  • Jawa 350 638 - 1

Musisz  się kolego zastanowić jak chcesz zarejestrować motocykl. Ja mam znajomego co ma 4 motocykle zarejestrowane na żółte tablice. Z żadnymi wycieczkami, naprawami nie ma problemu. Wszystko we własnym zakresie. Na żółtych tablicach odchodzą coroczne przeglądy i OC wygląda trochę inaczej tzn płacisz nie za cały rok tylko np za dany miesiąc.


Osobiście na Twoim miejscu zarejestrowałbym na białe tablice.


Spisz umowę. Idź do skarbowego(mimo ze jest poniżej 1000zł)
Dowiedz się gdzie u Ciebie zrobią Ci przegląd tzw "po znajomości" tylko możliwe ze będą chcieli zobaczyć motocykl.
Zarejestruj i miej ten problem już z głowy. jak już będziesz miał "papiery" to i motocykl szybciej się remontuje  ;D


ps zawsze później możesz zarejestrować na zółte
Zapisane

mirageg3

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 95

To jest napisane na podstawie starych przepisów.

A co podnieśli podatek? Rostowski, czy Szczurek, na pewno wykorzystałby okazje. 
A jeżeli zmniejszyli, to już żydokomuna, wszystko chce wywieźć z tego kraju co wartościowe (dobro techniki), tak jak za Szwedów, nawet widły brali, bo żelazne.

Jak tak jesteś w temacie, to podaj akta prawne, co i jak  :o

Tu powinieneś znaleźć wszystkie informacje:

http://www.nimoz.pl/pl/dzialalnosc/wywoz-zabytkow-zagranice
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 865
  • Jawa 638.0 Ogar 200

Kurde,ale kombinujecie.Weź napisz umowe z dziadkiem zapłać OC na stary dowód.potem jak wyremontujesz jedziesz na przegląd i wtedy możesz przerejestrować.Nie musisz przerejestrowywać wciągu 30 dni,zadnych przykrych konsekwencji nie ma.
Będziesz kombinował a dziadek fiknie i potem będziesz miał problem.
Takich właśnie pojazdów,z niejasną sytuacją z dokumentami,przez takie przypadki jak twój jest duzo bo dziadek,wujek umarł i lipa.
Tego Oc zapłacisz najwyżej 100zł ile masz lat jak pow.30 to nie masz zwyżki,znizki ci przejdą z auta,prawko masz na B jak pani się nie połapie to ci uzna że masz.U mnie nie zauwazyła że nie mam na A i tylko sprawdziła od kiedy są uprawnienia i poszło.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 01, 2013, 14:02:44 wysłana przez marian »
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

sebaxll

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 325
  • Cz 350 12V, Jawa 638,1, Jawa 300CL

Dokładnie tak jak napisał marian.
Nie musisz po 30 dniach przerejestrowywać, ja jeżdże po 3 lata i nic się nie dzieje.
Zapisane

Krzysiek

  • Gość

Jeśli mogę coś doradzić to trzymałbym się 1 wersji:

a/ spisać umowę -  formalnie kupić
b/urząd - przerejestrowanie
c/remoncik

Dlaczego...niech ktoś dziadka podpuści lub dziadek nagle zmieni zdanie...wielce prawdopodobne...

A tak masz święty spokój...ta wersja troszkę  może kosztować ale nikt już nie będzie Ci mieszał...a są takie  przypadki, nawet w bardzo ,,kochających się,, familiach...

Zrobisz co uważasz...
Zapisane

sebaxll

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 325
  • Cz 350 12V, Jawa 638,1, Jawa 300CL


b/urząd - przerejestrowanie
c/remoncik



Nie przerejestrujesz jak nie zrobisz przeglądu
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 865
  • Jawa 638.0 Ogar 200

Ja miałem taka sytuacje że przede mną było 3 właścicieli z czego w dowodzie był pierwszy.Żaden z nich nie porzerejestrował,umowy były i OC płacili.Ja też po kupnie przerejestrowałem dopiero po 2 latach.,
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Krzysiek

  • Gość


b/urząd - przerejestrowanie
c/remoncik



Nie przerejestrujesz jak nie zrobisz przeglądu

Fakt...no to...

-próbować ,,zrobić,, ;) przegląd
-jeśli się nie uda to powyżej wersja Mariana
Zapisane