Moc /bo to nas interesuje/ określona jest wzorami: P=F*v /siła razy szybkość/ lub P=M*w /moment obrotowy razy prędkość kątowa/...krótko - duża wartość siły na wale jest proporcjonalna do dużej pojemności silnika, to samo dotyczy momentu obrotowego, który jest proporcjonalny do wartości siły od tloków. Obydwie te wartości są w iloczynie z szybkością tłoka w cylindrze, czyli - mała pojemność * duża prędkość tłoka w cylindrze lub duża pojemność * mała prędkość tłoka w cylindrze = moc. Problemem są b. duże prędkości trących powierzchni a co za tym idzie szybsze ich zużywanie. Wymaga to stosowanie coraz lepszych środków smarnych, kwestia odprowadzenia ciepła, mniejsza tolerancja współpracujących elementów i nowe kompozyty, odporne na ścieranie i odprowadzanie ciepła. Ostatnim parametrem jest technika jazdy - dawniej nie było palenia gumy, startu spod świateł czy też jazda na kole, bo co niektórzy zapominają kiepskim lub zupełnym braku smarowania silnika podczas takiej pozycji moto. Podsumowując: silnik zarzynają obroty w przypadku małych pojemności one mają ,, liniowy,, wpływ na moc i na żywotność ,,pieca,,.