Wolna Strefa Jawa - CZ
Baza wiedzy i modyfikacji => Baza wiedzy => Wątek zaczęty przez: j@wa w Maja 09, 2015, 13:58:53
-
Temat skierowany do właścicieli fabrycznych egzemplarzy 638,5. Chodzi mi o to żeby opisać co ten model ma jeszcze z 634 a co już takiego co zostało w 638,0 lub typowe tylko dla 638,5.
Nie chodzi tu o blachy i zawias przedni tylko o smaczki typu żółta kontrolka luzu,obrotomierz z żółtym i czerwonym polem.
I tu już kilka pytań.
Czy powinien być plastik pomiędzy airboxem a zbiornikiem?
Jakie powinny być podnóżki?
Jak idzie instalacja kierunkowskazów tylnych?
Może wam jeszcze coś przyjdzie do głowy. Fotki mile widziane.
p.s
Temat gdzieś znikł i proszę wszystkich któży się wypowiedzieli o napisanie jeszcze raz.
Przeniosłem do odpowiedniego działu //Blenders
-
Dołączam się do pytania.
-
Wszystkie tematy z ostatnich 2 dni i odpowiedzi w wątkach poszły się ....
Ale wracając do tematu:
- Kontrolka luzu żółta
- obrotomierz z żółtym i czerwonym polem (nie byłem pewien ale Jawol potwierdził)
- instalacja tylnych kierunków idzie razem z kablami do lampy tylnej i w pewnym momencie wychodzą na boki z koszulki. Są to pojedyncze przewody, masa idzie z ramy...
Fotki zaraz pójdę porobię...
-
A powiedz jeszcze jakie masz podnóżki i jaki airbox?
-
airbox z łamaną gumą a podnóżki z rurki i jak to Jawol pisał bez "kwiatka"
idę cyknę te fotki...
-
Pamiętam że Jawol pisał o lince stopu w 638.5 przy airboxie w 634 pod bakiem.
-
W kolejności:
- Pondóżki
- automat stopu
- airbox
- przewody do kierunków powinny iść w tej czarnej osłonce razem z kablami do lampy, ale musiałem przenieść kierunki i już przed kamieńskiem nie było czasu kombinować z wkładaniem spowrotem..
- klamki
-
Pamiętam że Jawol pisał o lince stopu w 638.5 przy airboxie w 634 pod bakiem.
W mojej 634 automat stopu znajdował się przy airboxie. Obecnie z braku takowej linki będzie pod bakiem.
-
Pamiętam że Jawol pisał o lince stopu w 638.5 przy airboxie w 634 pod bakiem.
W mojej 634 automat stopu znajdował się przy airboxie. Obecnie z braku takowej linki będzie pod bakiem.
Tytuł tematu to 638,5. Nie rozmawiamy tu o 634.
-
Dzięki za fotki.
A czy ktoś spotkał się z podnóżkami kierowcy od 634 w zaprzęgu 638,5 i Velorex?
-
Prosiłbym kolegów o zdjęcia gumowych osłon przedniego zawieszenia. Którą stroną wkłada się te plastikowe pierścienie i jak wyglądają opaski. Mam też pytanie, jak wygląda schowek akumulatora, różni się czymś od montowanego w nowszych sprzętach? W instrukcji do tego modelu (1984) na zdjęciach można zobaczyć obrotomierz z czerwonym i żółtym polem, można też przeczytać o żółtej kontrolce luzu.
-
Prosiłbym kolegów o zdjęcia gumowych osłon przedniego zawieszenia. Którą stroną wkłada się te plastikowe pierścienie i jak wyglądają opaski. Mam też pytanie, jak wygląda schowek akumulatora, różni się czymś od montowanego w nowszych sprzętach? W instrukcji do tego modelu (1984) na zdjęciach można zobaczyć obrotomierz z czerwonym i żółtym polem, można też przeczytać o żółtej kontrolce luzu.
Instrukcję już mam dzięki Witeczki, jest w niej też wzmianka o przerywaczu kierunkowskazów przymocowanym do lampy przedniej tak samo jak w 634.
Instrukcja do 638.5 jest już dostępna do pobrania w bibliotece.
http://www.jawacz.pl/biblioteka/jawa-350-modele-634-632-638-639-640-instr-obslugi-katalogi-czesci-itp/
-
Dzięki.
Czyli wychodzi co raz więcej różnic. O to chodziło. :)
-
Idziemy z tematem dalej, dlatego że :
-Jednak jest to dość tajemniczy model
-czasami ktoś buduję lub remontuję i ciekaw jest szczegółów.
Jak wiadomo w moje ręce wpadł oryginalny egzemplarz 638,5. Rozbierając go natrafiłem na kilka ciekawych różnic. Porównuję Piątkę z moją Niebieską ,czyli 638,0. 638.5 jest z 1986 roku ,a 638,0 z 1987 roku. Czyli około roku różnicy. Pomijam różnice związane z "bycia zaprzęgiem" Piątki i zawsze solówki i "TS" Niebieskiej.
I tak.
Silniki.
Oba z "miskami olejowymi". Wałki pośrednie w skrzyni biegów 12z. Innych różnic nie dostrzegłem.
Sprzęgło.
Normalne 638 ,jedynie zabierak ma inny kształt.
(https://images84.fotosik.pl/864/92cd3ef89848ae34.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/92cd3ef89848ae34)
Cylindry.
Wiem że są różnice w ilości żeber. Jedyne co mogę zauważyć to różnice w wykończeniu. Niema progów tuleja-odlew. W Niebieskiej już były cylindry wymieniane.
(https://images81.fotosik.pl/864/c2a147cf0dfadfe8.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/c2a147cf0dfadfe8)
(https://images81.fotosik.pl/864/8e22e2bed308da46.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/8e22e2bed308da46)
Airbox.
Kształt ten sam. Różnica w mocowaniu. W mojej 638,0 i innych Jawach z którymi dane było mi obcować ,puszka wiatrów mocowana na wkręt. Wkręt (idący podłużnie z osią wzdłużną motocykla) przechodzi przez skrzynkę akumulatora,uszko przyspawane do ramy i wchodzi do airboxa. W .5 Puszka ma uszko i mocowany jest tylko do ramy śrubą M6 (w poprzek osi motocykla).
(https://images81.fotosik.pl/864/6e423eff2fad3fbd.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/6e423eff2fad3fbd)
(https://images81.fotosik.pl/864/d3ccb42979771902.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/d3ccb42979771902)
Pokrywa alternatora bez krateczek w około loga.
(https://images81.fotosik.pl/864/0ef7fdfd52d97c10.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/0ef7fdfd52d97c10)
Półautomat sprzęgła.
(https://images81.fotosik.pl/864/bf3d52f19503059b.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/bf3d52f19503059b)
Co w nim nie tak?
-
brak blaszki kontrującej, nawet brak dziur po niej.
-
Dokładnie. Reszta wykonana zgodnie z Jawoską "dokładnością".
-
Zawsze mnie zastanawiała podwójna dziura na dole...
-
I to jest następna zagadka.
;D
-
To dobije klina, niektóre automaty od jaw 353,354 365 też nie miały blaszki kontrującej.
-
Ja mam taki z Cezecie w żeliwniaku i chyba w 634 też, blaszki brak bo to inny typ kontrowany nakrętką.
-
Czyli element z wcześniejszych modeli.
-
W 472.5 mam na 100 % taki jak ty.
W 634 mam z blaszką sprawdziłem.
-
Zawsze mnie zastanawiała podwójna dziura na dole...
Tak sobie pomyślałem, że może ten podwójny otwór służy do korygowania błędów wykonawczych odlewów i samych automatów sprzęgła?...
-
Zawsze mnie zastanawiała podwójna dziura na dole...
Tak sobie pomyślałem, że może ten podwójny otwór służy do korygowania błędów wykonawczych odlewów i samych automatów sprzęgła?...
Dokładnie mam taka samą rozkmine
-
Z tego co tam jeszcze widać na zdjęciach to ten model i pierwsze 638 mają gumy na żeberkach głowicy
-
Dostałem dzisiaj pokrywę od 638.5 z kratką ale w srodku. Drugą mam taką samą ale bez kratki wewnątrz. Taki szczególik
-
Dostałem dzisiaj pokrywę od 638.5 z kratką ale w srodku. Drugą mam taką samą ale bez kratki wewnątrz. Taki szczególik
Uroczy błąd fabryczny.
Z takich kwiatków mam tylną lampę z tłoczeniami do góry nogami, ale kratka od wewnętrznej to przebija ;D
-
Miałem dwie 638-5 uruchomienie regulacja w org i obie miały właśnie taki dekiel od zapłonu
-
Te motory były składane z tego co akurat znaleziono w magazynie.
Niedaleko mnie w Czechach jest kilka fabryk motoryzacyjnych.
Jedne produkują auta, inne autobusy, a jeszcze inne maszyny rolnicze.
Dużo naszych ludzi tam pracuje. Ja przez jakiś czas także pracowałem w jednej z nich.
Takie niedoróbki czy części dobrane przypadkowo to całkowicie normalna rzecz.
Czesi w pracy przypominają misie koala.
Nigdzie się nie śpieszą i mają wywalone na wszystko. Gdy zaczynają pracę to rozkładają kupę narzędzi żeby było widać że coś robią, a tak naprawdę to niewiele robią :D
Jak na linii produkcyjnej coś nie szło, to często było tak że produkowało się wadliwe wyroby tylko po to żeby norma była zrobiona, a po robocie na piwko do gospody. Później całe partie nowych części szły do śmietnika.
Jeden znajomy wbijał wkręty do blachy młotkiem bo nie chciało mu się iść po wkrętarkę.
https://youtu.be/mqsg8oPUZ7o
Tu jest kawałek starego czeskiego dziennika telewizyjnego.
Mówią o tym że 30% wyprodukowanych motocykli Jawa trafia spowrotem do fabryki na reklamację ponieważ są wadliwe.
Także nie wymagajmy zbyt wiele, bo Jawa to nie Honda, ani BMW czy też inny Triumph ;)
To bardziej coś jak Dacia, Kia lub inne Daewoo-FSO :P
-
Powiem tak, na niedoróbkę to nie wygląda. Kratka jest większego rozmiaru niż to co jest tłem w późniejszych pokrywach od 638.1.
-
Jest jeszcze jeden szczegół odróżniający te modele. Uchwyt tylnej lampy. Niby na pierwszy rzut oka taki sam jak ten w 634 ale jednak musi zmieścić lampę od TS. W środku ma duży romb na wyjscie przewodow. Brak też wąsow na mocowanie odblasków
-
To ja dodam że w 638.5 ma przednie zawieszenie ze stalową tulejką w goleni i tarcza kotwiczna przez to ma mniejszą tulejkę. takie samo stosowano w Cz 472.5