Przedstawiam modernizację wkładów wydechu Jawa 350: 638.1/639/640 ( potrójne przekładki) do trudno dostępnej wersji 634/638.0/638.5 ( podwójne przekładki).
Potrzebujemy:
-dwa komplety wkładów.
-typowe narzędzia warsztatowe
-spawarkę lub Kogoś Kto Nam pospawa .
1.wkłady wydechu Jawa 634/638.0/638.5 :
2.wkłady wydechu Jawa 638.1/639/640 :
3.porównanie wkładów:
4.elementy wspólne dla obydwu typów ( także dekielki końcowe oraz przekładki,nie występujące na zdjęciach):
5.porównanie elementów obydwu typów:
6.z elementu na zdjęciu demontujemy końcową przegrodę,przyda się młotek i pobijak ,trzeba to robić delikatnie-w czterech miejscach elementy są zgrzane ze sobą-łatwo można zrobić dziurę,może się przydać szlifierka kątowa:
zdjęta przegroda końcowa,niestety ze względu na sposób wykonania nie będziemy mogli jej zamontować ponownie w innym miejscu:
z tego samego elementu demontujemy przegrodę wewnętrzną,wystarczy uderzyć młotkiem w pobijak i wyskoczy;
przegroda wewnętrzna po wyjęciu ( nie będzie Nam już potrzebna)
po demontażu końcowej przegrody:
oraz po demontażu wewnętrznej przegrody:
7.jak pisałem wcześniej,końcowa przegroda już się nie przyda,jednak aby wszystko miało ręce i nogi,i Nasze wkłady po modernizacji spełniały swoją rolę, zrobimy tą przegrodę z okrągłej blachy która trzyma na swoim miejscu przekładkę( wymiary są prawie identyczne,2 mm na średnicy nie powinny robić różnicy) ,wystarczy wykonać dwa nacięcia "flexem":
następnie umieszczamy ją na swoim miejscu jak pokazują zdjęcia-pasuje jak by tam miało być od zawsze
,następnie spawamy ze sobą elementy i kolejny etap gotowy ( na zdjęciach jeszcze przed spawaniem):
8.do kolejnego etapu potrzebujemy krótkiego elementu z wkładu 638.1:
po połączeniu z poprzednim już prawie wychodzi element jak w 634,można je ze sobą pospawać,jednak i bez tego będzie dobrze trzymać-idealne pasowanie:
następnie ( najlepiej z niepotrzebnego elementu wkładu) wycinamy blaszki,które należy przyspawać ,zatykając zbędne otwory ( na zdjęciach jeszcze przed spawaniem):
porównanie oryginału z 634,do wersji zmodernizowanej:
wkład w całości,po modernizacji:
porównanie całych wkładów-wersja oryginalna 634 i zmodernizowana:
Do kompletu należy dokupić zestaw przekładek uszczelniających ( potrzeba 4 szt,choć ja polecam montaż podwójnie-znacznie zwiększa się trwałość).
Jak wszystko pospawam dołączę kolejne zdjęcia,a po montażu w wydechach zdam relację z jazdy.Mam nadzieję że poprawi się dół obrotów,a silnikowi będzie lżej oddychać.
Wkłady po przeróbce gotowe i zamontowane w wydechach:
Dźwięk wydechów bardziej basowy, zdecydowanie głośniejszy, trochę podobny do 634,po pierwszej przejażdżce za wiele nie mogę powiedzieć, jednak pierwsze wrażenia są pozytywne silnik łatwiej się wkręca na obroty, i z niższych obrotów zaczyna jechać za tydzień zrobię więcej kilometrów w trasie to opiszę dalsze wrażenia.
Krótki film( prawy dekielek końcowy do wymiany, niestety ładny zaginął w otchłani garażu ),silnik ma przejechane 31500 km).
https://m.youtube.com/watch?v=wCqDgLnvtns