Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 12, 2024, 21:49:41
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 33   Do dołu

Autor Wątek: Jawa 362 Californian  (Przeczytany 181578 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #75 dnia: Lutego 06, 2017, 10:57:50 »

Wielkie dzieki. Gwint wyglada bardzo podobnie (widac 9 pelnych zwojow wiec dlugosc jest chyba taka sama). Jak sciagne zebatke (sciagacz w drodze) i wyjme wal to jeszcze pomierze i porownam dlugosc calego czopa. Jesli bedzie identyczny to moze wpasuje w kartery od 362 wal od 634.

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #76 dnia: Lutego 06, 2017, 12:06:14 »

Yabamanie wg mnie się da. Nie wiem jak u ciebie, ale w 638 lewy czop wału ma identyczne wymiary a różnica to tylko nacięcie do napędu oilmastera
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 860
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #77 dnia: Lutego 06, 2017, 19:53:59 »

Wydaje się ze lewy czop jest taki sam we wszystkich knedlach.
Co do koloru to tylko czerwony.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #78 dnia: Lutego 06, 2017, 21:36:56 »

Kolor lakieru zależy od właściciela i żebyśmy wszyscy pisali taki czy taki to i tak zrobi na jaki chcę  :P
Osobiście mi bardziej podoba się wersja czarna.Ładnie prezentuje się z chromem jak będzie zrobiony,no i te złote szparunki na błotnikach,amorach,lampie,boczkach gdzie w czerwonej tego nie ma.Jak bym miał to lakierować to wolał bym na czerwono,wersja czarna to duże wyzwanie ze szparunkami.
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #79 dnia: Lutego 07, 2017, 12:29:47 »

Pierwsza paka z gratami do 362 wystartowała z Czech ;D

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #80 dnia: Lutego 08, 2017, 12:51:26 »

Czy zna ktos rzetelną firme zajmujacą sie w Polsce profesjonalną renowacją motocyklowych zbiornikow paliwa? Od usuniecia rdzy, naprawy wgniotek az po chromowanie i zabezpieczenie wnetrza zbiornika. Jawamarkt w Czechach robi to chyba za 185 euro (+ oplaty za przesylke).
W Japonii kosztowaloby to wiecej niz dalem za motor :o. Jawamarkt to solidna firma ale jesli mam juz naprawiac bak za granicą to warto wspierac polski biznes.
Mozna tez rozejrzec sie za takim "malowanym" chromem. Na oko nie do odroznienia.
https://www.youtube.com/watch?v=4TDtUHo5cSE
https://www.youtube.com/watch?v=Jt2Z4Esi-CU

Tjack

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
  • Jawa 634.7+Velorex562
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #81 dnia: Lutego 08, 2017, 14:22:00 »

Odrdzewianie i zabezpieczenie przed korozją robiłem w www.kanuj.pl, chromów nie robią sami tylko zlecają. Efekt w moim zbiorniku wygląda tak:
http://www.jawacz.pl/index.php?topic=14154.msg307314;topicseen#msg307314


Proponuję jeszcze zapytać u www.oldtimerbazar.pl, mówią o sobie, że są pracownią motocykli zabytkowych, robią dużo dla zagranicznych odbiorców, głównie z Niemiec i Holandii. Osobiście  nie korzystałem z ich usług więc jaki poziom prac oferują tego  nie wiem.
Jakiś czas temu miałem okazję rozmawiać z właścicielem poważnej firmy, która specjalizuje się w renowacji starych Jaguaraów, głównie modelu E-type, ów pan powiedział, że wszystkie elementy do chromowania wysyła do Czech bo tam robią lepiej i taniej niż w Polsce.

Poprawiłem linka //Blenders
« Ostatnia zmiana: Lutego 08, 2017, 17:58:15 wysłana przez Blenders »
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #82 dnia: Lutego 08, 2017, 14:50:43 »

Dziękuję za informacje i opinię o chromowaniu w Czechach. Jak nie znajdę nic ciekawszego to najprawdopodobniej usmiechnę się znow do Jawamarktu.
http://www.jawamarkt.cz/en/jawa-californian/fual-tank-californian-in-exchange

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #83 dnia: Lutego 13, 2017, 19:22:40 »

Wciąz nie przeskoczyłem etapu demontazu silnika. Chinski sciągacz trojramienny w starciu z czechosłowacką stalą pokazał, ze nie jest wart wiecej niz za niego dałem i sie zdeformował.
Porozbierałem wiec i poczysciłem gaznik i dekle koł z przyległosciami i pomierzyłem wyosiowanie bebnow i obreczy. Gaznik wylądował w jedynie słusznym miejscu czyli w pudełku od gaznika.
Jak dotąd 2:0 dla zebatki na wale ale masywniejszy sciągacz juz w drodze. Tym razem uzywka "made in japan".

sebaxll

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 325
  • Cz 350 12V, Jawa 638,1, Jawa 300CL
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #84 dnia: Lutego 13, 2017, 19:49:14 »

Fajna macie pogodę aż się chcę wyjść z domu i coś pogrzebać przy moto w taką pogodę
Zapisane

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #85 dnia: Lutego 13, 2017, 19:59:15 »

probowales przy naprezonym sciagaczu uderzyc mlotkiem w srube sciagacza ? lub tel naprez maxymalnie i zacznij grzacz palnikiem kolnierz zebatki powinno zeskoczyc
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

KML

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 124
  • Jawa 250 353 & BMW R1150R
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #86 dnia: Lutego 13, 2017, 20:00:24 »

Uszczelniacze i tak będziesz zmieniał może warto podgrzać tą zębatkę ,łatwiej powinna zejść
Zapisane

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #87 dnia: Lutego 13, 2017, 20:10:42 »

probowales przy naprezonym sciagaczu uderzyc mlotkiem w srube sciagacza ?
Probowalem.

killler

  • Klubowicz
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 956
  • :)
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #88 dnia: Lutego 13, 2017, 20:14:12 »

to pozostaje grzanie lub faktycznie porzadny dedykowany sciagacz
Zapisane
    Status GG
Jawa TS 350 638.0 89r.:)
Jawa 350 634.7 Tęczówka :)
Cz 350 472.6 86r.:)

Bimberpołudnie

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 781
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #89 dnia: Lutego 13, 2017, 20:29:58 »

Szanowny Yabamanie, uważaj z użyciem z maksymalną siłą ściągacza made in Japan. Boję się, aby śruba ściągacza nie odkształciła końcówki czopa wału osłabionej dodatkowo napędem oilmastera. Naciągnij ściągaczem i grzej palnikiem. Rozszerzalność temperaturowa czyni cuda
Zapisane

Tjack

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 37
  • Jawa 634.7+Velorex562
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #90 dnia: Lutego 13, 2017, 21:06:09 »

Tez polecam podgrzanie zebatki.
Zapisane

kumarzysta

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 11
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #91 dnia: Lutego 13, 2017, 21:28:45 »

grzanie i jeszcze raz grzanie, nic lepiej dla zębatki nie robi jak porządne podgrzanie jej, a z jakim okrzykiem się cieszy że jest wolna :)
Zapisane

Zysiu

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2318
    • JAWA-CZ KLUB POLSKA
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #92 dnia: Lutego 13, 2017, 21:50:42 »

Weź nakręć jeszcze nakrętkę na sam koniec gwintu . Storzek ściągacza może rozchylić nacięcie oilmastera . Nakrętka na końcu gwintowanej części powinna zabezpieczyć częściowo nacięcie .
NO I GRZAĆ  Palnikiem opalarką czym możesz .
Zapisane
Member  JAWA-CZ KLUB POLSKA
http://www.youtube.com/watch?v=OZH4UPxW2zE

daniel89_lb

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 147
  • Amfa Fatima było od huja a nic nima
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #93 dnia: Lutego 14, 2017, 00:12:13 »

Taki sam ściągacz jak Yabamana poległ w moich rękach,gdy chciałem rozebrać silnik z Cz 472.5 tyle,że u mnie zerwało gwint  ::)
Zapisane

piotras1989

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 70
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #94 dnia: Lutego 14, 2017, 00:19:41 »

witam śledzę cały czas temat i trzymam kciuki. Ja mój silnik rozbierałem po raz pierwszy od nowości i też siedziała bardzo mocno ta zębatka!! Dorobiłem sobie ściągacz dopiero w 3 wersji wytrzymał walenie młotem odradzam bo łatwo można odkształcić czop wału silniki 2 t są bardzo delikatne młotek w tym przypadku lepiej schować i jak już dorobiłem owy ściągacz, naprężyłem śrubę ale wcześniej nakręciłem nakrętkę na gwint a pomiędzy śrubę ściągacza a czop wału wsadziłem stalową kulkę od łożyska. Była dość spora, dopiero palnik propan butan i tu można grzać ale tylko zębatkę starając się nie grzać czopu wału wiadomo nagrzeje się ale im mniej tym lepiej zębatka sama spadła bez młotka
Do rozpołowienia silnika wykonałem kolejny przyrząd wzorowałem się na tym z książki sam naprawiam i silnik składałem na ciepło sam się zszedł  bez użycia młotka skutkuje to dłuższą radością z motocykla i większymi przebiegami silnika testowane na różnej maści 2t oczywiście jawa w moim życiu pierwsza i zostanie na lata dobrze mi z nią :)
jak ściągacz do Japonii dotrze to mogę wysłać może i twój silnik wytrzyma o ile będzie pasował
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #95 dnia: Lutego 14, 2017, 09:42:39 »

Jak Zysiu Pisz,e nakręć nakrętkęna koniec czopa, zabezpiczy przed odkształceniem i zadba o Twoje uzębienie, jak koło zębate zdecyduje się opuścić aktualne miejsce  8)
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 860
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #96 dnia: Lutego 14, 2017, 18:26:28 »

Tak jak koledzy wcześniej pisali nakrętka będzie konieczna i grzanie nie zaszkodzi.
To i tak jest dobrze bo ostatnio walczyłem z kołem magnesowym w WFM gdzie to koło można złapać tylko dwoma śrubami M6.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #97 dnia: Lutego 15, 2017, 03:58:30 »

Mam nadzieje, ze Koledzy nie posadzaja mnie o zbrodnicze zamiary i brutalnosc w stosunku do tej Jawy. Takie poddanie sie w trakcie sciagania opornej czesci to dla jej dobra.
Dziekuje za sugestie. O grzanu wiedzialem ale przy ostatnim podejsciu po prostu nie mialem czym. Nastepnym razem bedzie i sila i ogien ;).
Mam dedykowany sciagacz do 638 (czyli do zebatki z rowkiem). Sciaga sie nim bezstresowo, bez potrzeby grzania i bez narazania gwintu na uszkodzenie. Sciagacz do starszych silnikow z zebatka bez rowka tez istnieje ale ostatnio jest niedostepny (czeski sklep eTovar). Jak wyprodukuja odpowiednia liczbe to dostane cynk i bede sobie mogl kupic ale do tego czasu to moja 362 bedzie juz moze jezdzila.
Dotarla pierwsza paczka z czesciami z Czech ;D. Fajny prezent walentynkowy.

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 860
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #98 dnia: Lutego 15, 2017, 18:52:09 »

Takim sprzętem to musiała zejść.
Brutalna siła czasem jest potrzebna niestety.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Yabaman

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1095
  • 638.1+562.10; 362 Californian; ETZ251 SW x 3
Odp: Jawa 362 Californian
« Odpowiedź #99 dnia: Lutego 16, 2017, 01:46:23 »

Takim sprzętem to musiała zejść.
Na pewno zeszlaby ale jeszcze tego nie zrobila bo niestety nie mam tego dedykowanego sprzetu (powyzsze zdjecia sa ze strony czeskiego sklepu). Japonski sciagacz o ktorym wspomnialem to "zwykly" dwuramienny sprzet. Zardzewialy ale z lozyskiem na koncu sruby i na pewno duzo bardziej wytrzymaly niz chinskie badziewie ktore zdeformowalo sie przy pierwszym niezbyt mocnym naciagnieciu.
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 33   Do góry