Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maj 05, 2024, 17:24:46
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: CZ 350 - renowacja lag  (Przeczytany 19787 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

piotrek12

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 72
CZ 350 - renowacja lag
« dnia: Styczeń 06, 2011, 10:34:07 »

A więc chciałbym zregenerować sobie lagi gdyż te gumy ''skarpety'' są już sparciałe to trzeba je wymienić, olej popuszcze delikatnie spod uszczelniacza, no i te amory można nawet do koñca docisnąć także jest z nimi ¼le a trzeba robić bo sezon nadchodzi :>
I tu moje pytania:
-jaki jest najlepszy olej do tych lag?
-jakie rozmiary mają uszczelniacze, ile ich tam idzie?
-ile oleju lać do lag
-cz rozbiórka i składanie jest trudne, no wiecie mam katalog części i tam jest schemat lag i kurde tyle malutkich części tam jest pokazane <scared>

Pytam się gdyż chciałbym to jak najszybciej zrobić, jeżeli były takie tematy a komuś się nie chce opisywać moich pytañ to proszę o przekierowanie, chociarz wolałbym żeby to było w jednym poście ujete :)
Z góry dziękuje
Zapisane
    Status GG
W garage: CZ 350 6v 83'. Simson S51 6V 83'

radzisz

  • Gość
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2011, 11:03:43 »

WSZYSTKIE TE TEMATY BY£Y ! U¯YJ WYSZUKIWARKI!
Zapisane

piotrek12

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 72
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2011, 11:53:54 »

No jakoś szukałem cały ranek i gówna że tak powiem znalazłem, bo to co jest to sątylko jakieś problemy a nie porady. Ja nie mam krzywych lag, cz coś innego co znalazłem ja chce tylko informacje i poradu co kupić i jakie kupić.
Zresztą dopiero co wracam z garażu, całe zawieszenie rozebrane w mak, oleju w lagach rawie nie było, w główce ramy kulki sie posypały, smar to wyglądał jak zeschnięte gówno. Aha trzeba wymienić te łożyska w głóce ramy, to się pytam jakie to są łożyska np rozmiar czy cos takiego
Zapisane
    Status GG
W garage: CZ 350 6v 83'. Simson S51 6V 83'

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2011, 13:44:56 »

Radzisz nie wpieniaj się <cheers>

Kolego z tego co pamiętam, to najlepszy jest olej do zawieszeñ motocyklowych obojętnie jakiej firmy. moim zdaniem dobrze spisuje się motul 10w no chyba ze twardziej chcesz to 15 wg specyfikacji.
Jest jeden uszczelniacz w każdej z goleni. Rozmiar to 36x47x6,5-10 a oleju lejesz po 200ml do każdej lagi.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2011, 13:49:04 wysłana przez Krystian250 »
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

ozzy

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 41
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:00:29 »

W główce ramy wymieniasz tylko kulki, ma być ich chyba 19(albo 18). Ja kupowałem wianki do roweru i z nich wyciągnąłem kulki, bo na sztuki za drogo wychodziło.
Zapisane
    Status GG

radzisz

  • Gość
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:04:09 »

Radzisz nie wpieniaj się <cheers>

Kolego z tego co pamiętam, to najlepszy jest olej do zawieszeñ motocyklowych obojętnie jakiej firmy. moim zdaniem dobrze spisuje się motul 10w no chyba ze twardziej chcesz to 15 wg specyfikacji.
Jest jeden uszczelniacz w każdej z goleni. Rozmiar to 36x47x6,5-10 a oleju lejesz po 200ml do każdej lagi.
Krycha ja się nie wpieniam tylko te tematy były i są jak wół.Ale na łatwiznę łatwiej  <cheers>
Zapisane

piotrek12

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 72
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:15:12 »

Dobra dosyć tego, sam sobie zrobie bez niczyjej pomocy, a że widać że każdy nowy zaczyna wałkowac ten temat to może lepiej zrobić jakiś poradnik porządny i by był spokuj. Główke ramy już złożyłem i wszystko ładnie chodzi. Zamówie na allegro uszczele i skarpety na lagi, a olej sobie zmieszam: 100ml hipolu + 100ml amortyzolu i powinno grać, bo chodzi mi o to żeby to było wmiare miękkie ale żeby też nie dobijało do koñca jak to dotychczas było. A i czy olej się leje jak już wszystko jest poskładane i tylko przez otwór korka wlewać czy jak?
Zapisane
    Status GG
W garage: CZ 350 6v 83'. Simson S51 6V 83'

BoNes

  • Gość
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:17:03 »

"może lepiej zrobić jakiś poradnik porządny" No to na co czekasz ? cykaj zdjęcia...
Zapisane

piotrek12

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 72
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:38:10 »

Ja nie zrobie porządnego bo ja to robie swoimi ''pomysłami'' to musi zrobićktoś doświadczony, ja to robie pierwszy raz i wiecie jaka to robota jak trzeba robić zdjęcia, dzisiaj pewnie wszyscy odpoczywają  a ja robie cały przód w cezecie <lol>
Zapisane
    Status GG
W garage: CZ 350 6v 83'. Simson S51 6V 83'

Bulo

  • Towarzysz partyjny pierwszego sortu
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 829
  • Bo żyje się raz...
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2011, 14:49:39 »

Ale skoro masz juz rozebrane to choc foty porob a moze ktos to sklei i opisze z komentarzem, na Twoim miejscu balbym sie gniewu Bozego  :>
Zapisane
Leję miksa, hipola i jestem z tego dumny...
Miętka Faja z jajkami nie tuckami

piotrek12

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 72
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:00:15 »

Dobra foty porobie i moge albo tutaj wrzucić albo komuś, ale chyba lepiej tu. Czeski duch CEZETOS jest ze mną :>
Zapisane
    Status GG
W garage: CZ 350 6v 83'. Simson S51 6V 83'

jawol RIP

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2078
  • Jawa 350/638-5 CZ 175/450
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 06, 2011, 15:19:05 »

Dobra dosyć tego.....olej sobie zmieszam: 100ml hipolu + 100ml amortyzolu i powinno grać, bo chodzi mi o to żeby to było wmiare miękkie ale żeby też nie dobijało do koñca jak to dotychczas było.
A i czy olej się leje jak już wszystko jest poskładane i tylko przez otwór korka wlewać czy jak?

Z tego Hipolu to trochę za gęsta mikstura wychodzi.
Powinno być pół na pół z olejem SAE 30- góra 40.
W upały to może jakoś chodzić ale przy niższych temperaturach będzie twardo.
Skaczesz na swoim moto że Ci dobija? Mi nigdy nie dobiło nawet pod pełnym obciążeniem (2 niemałe osoby plus spory bagaż)  <blink>
Może masz sprężymy wypracowane?
Na stronie sesa-moto masz solidnie pokazaną budowę tego "urządzenia" W katalogu części też.
Niemasz przypadkiem rys lub wżerów na powierzchni lag?
Nic nie da wymiana uszczelniaczy i skarpet jeśli na powierzchni lag są miniaturowe wżery lub nawet mikrorysy.
Jeśli są jakeś defekta to możesz spróbować spolerować je drobniutkim papierem sciernym. Oczywiście z głową.
Czasem taka polerka nawet się udaje i dużo daje.
Zapisane

Cezeciarz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Born To Ride :D
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:18:15 »

Kolego podeślij link z allegro z uszczelniaczami (simmerringami) lagów  (tymi widocznymi z góry jak zdejmę te gumy ochraniające i "upiększające" :P ). lub podajcie wymiar oraz orientacyjną cenę za komplet ( tj 2 sztuki ).
Nie tylko Ty kolego nie odpoczywasz - ja dziś również poświęciłem cały dzieñ na dopieszczanie mojej CZ  ;)
Zapisane

Lukass102

  • Gość
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:36:37 »

Ja nie rozumiem mieszania hipolów i amortyzolów i cokolwiek innego, przecież od dawna są dostępne dobre specjalnie do zawieszeñ. A tak na marginesie to hipcio szybko się przepracowuje ;)
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:37:20 »

Na co zwracamy uwage- stan rur ślizgowych- jak mają wżery to wymiana jak mają ryski to polerka papierkiem ale ruchem po obwodzie ( żeby nie było rys w pionie ) , olej najlepiej typowy do amorków motocyklowych- ja mam motula 10W.
Zawsze dokładnie myjemy wszystkie elementy układu- najwięcej gnoju zostaje na dole kielichów.
Nowe uszczelki pod śrubami trzymającymi tłoczysko ( tymi na imbus 8 )- zawsze. Inaczej może ciec.
Jak nie możemy wykręcić śruby imbusowej u dołu to odkręcamy ta śrubkę z boku ( M5 ) i wkręcamy dłuższą ( w podporze tłoczyska jest otwór do blokowania w który ma wejść nasza dłuższa śrubka... teoretycznie- nie zawsze jest on na przeciwko otworu w kielichu i trzeba obrócić śrubą na dole.
Olej nalewamy gdy mamy juz założone lagi w półkę,ale nie ma włożonych sprezyn- szybciej się nalewa. Korki sprawdzamy,czyścimy. Warto dać nowe oringi. Do kupienia w traktorlandach.
Korki wkręcamy możliwie najdłużej palcami bo łatwo jest zniszczyć ich gwint. Miękki materiał.

Oleju nalewamy po 200ml na lagę TYLKO gdy wcześniej cały element był rozebrany i wymyty. Jesli nie mamy pewnosci ile było i ile zostało rozkręcamy wszystko.
Lagi myjemy naftą ( ON ) a płuczemy ekstrakcją- dobrze przedmuchać sprężonym powietrzem.

W łożyskach główki ramy wymianie podlegają zarówno kulki jak i bieżnie oraz osłony przeciwpyłowe- jakiekolwiek nierówności lub wżery na bieżni kwalifikują ją do wymiany.

Tyle pamiętam.
Pozdro.

Uszczelniacze teleskopów to nie sa typowe "simmeringi" jak w silniku. Mają kierunek zgarniania pionowy i dwie wargi. Simmery silnikowe mają kierunek osiowy.

http://www.jawaczesci.pl/543,simering-przedniego-zawieszenia%28uszczelniacz%29-36x47x6-5-10.html


http://allegro.pl/jawa-cz-350-uszczelniacz-simering-35x47x7-i1359383544.html

tego nie zakładajcie- szajs- poza tym za ciasny srodek.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2011, 17:42:49 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

Cezeciarz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Born To Ride :D
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:52:56 »

A gdy nie chcę ruszać nic od dołu możliwa jest wymiana uszczelniaczy ? np odkręcić górne śruby, wyjąć sprężyny, "złożyć lagi" i wyskubać, wydobyć jakoś uszczelniacz ostrożnie, o ile nie ma on żadnego zabezpieczenia ( złożyć je ponieważ nawet gdy podczas wyjmowania niechcący zarysuję powierzchnię to i tak nie pracują one nigdy do samego koñca ) następnie po prostu nasunąć i wcisnąć ostrożnie nowy. ?
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 06, 2011, 17:59:02 »

Odkręcenie dołu to 2 minuty. Chcesz się z tym pierdol*ć pół godziny dłubac i skubać? Przy okazji wszystko sobie ładnie umyjesz. Tam sie nic nie "rozleci"-nie wystrzeli żadna sprężyna, podkładka ani nic.Ty tylko wyciagasz rurę z tłoczyskiem z aluminiowego kielicha i masz wszystko na wierzchu. W czym problem? Tam po latach zbiera się gnój. Warto to wymyć. Montaż to już kaszka z mleczkiem. Skarpety tez zmieniasz bez zdejmowania butów??
Zapisane

Cezeciarz

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 32
  • Born To Ride :D
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 06, 2011, 18:18:53 »

Mądrego to i miło posłuchać :P 
Jutro jadę zatem do Motozbytu po nowe uszczelniacze, mam nadzieje ze panowie tam będą wiedzieli coś na ten temat. Gdyby jednak nie podołali. Który wymiar jest prawidłowy ? ten z allegro - 35x47x7  czy jawaczesci - 36x47x6,5   ? ?
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 06, 2011, 20:42:04 »

Wysokość nie ma dużego znaczenia, oba powinny uszczelniać tak samo. Do zawieszenia polecam olej HLP 46, jest odpowiednio gęsty i nie "twardnieje" na mrozie. Mam w CZ mieszankę 2/3 amortyzolu z 1/3 silnikowym i jest trochę za miękko, ¼le się je¼dzi na zakrętach.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Krycha

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 677
  • Cz 472.6
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 06, 2011, 21:32:42 »

Ja pierdziu Panowie wszystkie dane wam wyżej napisałem a wy dalej nic nie kumacie. <mur>
Jawsim to napisał bardzo łopatologicznie także nie wiem po co jakieś jeszcze pytania <hammer>
Ale niech będzie. W która stronę dokręcać korki w lewo czy w prawo?
Zapisane
ZaKrystian powiedz mi, ile Jawa pali Ci?

piotrek12

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 72
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 06, 2011, 22:13:38 »

Jawol, nie skacze na moto tylko poprostu na sucho moge docisnąć do koñca a podczas jazdy to wogle jest dupa. Poprostu jak rozebrałem lagi to tam oleju było tylko troszeczke. Aha i czy ten olej to się nazywa SAE 30 czy może jeszcze jakaś marka? I czy wszystko trzeba umyć tak by nie było ani plamki starego oleju czy jak, nobo wiecie ON nie płynie rzeką a ja nie mam aż tyle ropy i benzy pod ręką. Wiecie te całe przednie zawieszenie to jest jedna wielka łatwizna i już. A i powierzchnia jest idealna tam gdzie chodziło w oleju a pod skarpetami jest niezaciekawie bo i troszeczke rdzy widać <scared>
Zapisane
    Status GG
W garage: CZ 350 6v 83'. Simson S51 6V 83'

Jawsim

  • Gość
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 06, 2011, 22:59:10 »

Jawol, nie skacze na moto tylko poprostu na sucho moge docisnąć do koñca a podczas jazdy to wogle jest dupa. Poprostu jak rozebrałem lagi to tam oleju było tylko troszeczke. Aha i czy ten olej to się nazywa SAE 30 czy może jeszcze jakaś marka? I czy wszystko trzeba umyć tak by nie było ani plamki starego oleju czy jak, nobo wiecie ON nie płynie rzeką a ja nie mam aż tyle ropy i benzy pod ręką. Wiecie te całe przednie zawieszenie to jest jedna wielka łatwizna i już. A i powierzchnia jest idealna tam gdzie chodziło w oleju a pod skarpetami jest niezaciekawie bo i troszeczke rdzy widać <scared>

Matko Boska z którego bąd¼ kościoła.
Mogłeś docisnąć bo nie było oleju
Czy się nazywa SAE 30 ? ¯artujesz prawda? Na przyszłość takie rzeczy nawet jak nie wiesz- sprawdzaj w google bo robisz z siebie gamonia. SAE 30 to klasa oleju a nie nazwa. Tak samo jak 10W albo 15W40 czy coś. Jak żarówka H4 . To oznaczenie rodzaju/typu/klasy.
Kurde no po prostu umyj te bebechy, żeby nie było szlamu na nich i już. Starczy ci szklanka ON i szklanka benzyny.

I zobacz jak się piszę wyrazy i zwroty takie jak:
poprostu,wogle,nobo,niezaciekawie

"po prostu", "w ogóle" ( ogół - "w ogóle" a nie żadne wogle )
"no bo" i "nie za ciekawie" .
Pozdro.
Zapisane

JawaTS350_639

  • Gość
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 06, 2011, 23:08:00 »

dodam kolejną markę oleju który można wlać do lag (ja wlewałem w grudniu do TS 350). Jest To REPSOL MotoFork Oil SAE10 (10W). Dostępny jest tylko w dwóch poziomach lepkości: 5W oraz 10W.
Za 1 litr oleju zapłaciłem 34zł.
po wlaniu około 200ml zawieszenie pracuje ani miękko ani twardo, jest w sam raz. Nie nurkuje mi przynajmniej przy hamowaniu z tarczą na przodzie ;)
Mi tam pasuje ;) komuś może się nie podobać.
Zapisane

Craigh..

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 30
  • Czarne na czerwonym jedzie po zielonym.. co to?
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 02, 2011, 18:12:26 »

Więc w końcu wziąłem się do roboty. Całe lagi ładnie rozebrane, wyczyszczone nic tylko wymienić uszczelniacze i napełniać olejem.. tylko jak zdjęć te przeklęte nakrętki (niebieskie kółeczko) ??!! I przy okazji, czy te miedziane końcówki teżmają zejść (czerwone kółeczko) ??!!

Zapisane
CZ 250 Sport 471.0.10 '75
CZ 250 Sport 471.4.56 '79 DeLuxe

Saladin

  • Gość
Odp: CZ 350 - renowacja lag
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 02, 2011, 21:35:05 »

Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
Kanapa -renowacja

Zaczęty przez jawa_356 Opowieści warsztatowe

8 Odpowiedzi
7085 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwiecień 26, 2009, 20:27:07
wysłana przez marqs
21 Odpowiedzi
8646 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maj 10, 2010, 23:31:16
wysłana przez Ciechu
Renowacja Jawy 638-0.

Zaczęty przez lukas99712 « 1 2 » Mechanika

30 Odpowiedzi
8382 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Luty 12, 2012, 08:20:23
wysłana przez lukas99712
20 Odpowiedzi
10663 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Październik 21, 2012, 19:44:38
wysłana przez bartek10
Jawa renowacja

Zaczęty przez KacU Mechanika

23 Odpowiedzi
11079 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Wrzesień 02, 2012, 12:43:18
wysłana przez Marcin_93