Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 13, 2024, 03:53:03
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 634 6 i 12 volt moduł elektroniczny tani (100%działa )czyli zrób to sam  (Przeczytany 22854 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

harry-karol

  • Gość

Witam wszystkich :) Na początku dodam że sam eksperymentowałem z moją JAW¡ i po kilku dniach udało się odpalić na 6 voltach, modułach od skody favorit (moduł zapłonowy PAL MAGNETON ) i czujnikach indukcyjnych od skutera kupionych na allegro za przyzwoite pieniądze :) link (  http://allegro.pl/impulsator-czujnik-skutery-2t-4t-kabel-romet-zip-i1566487926.html ).Co nam będzie potrzebne do zmontowania w całość:
- 2 moduły SKODA FAVORIT (cena 20-30 zł szt. oczywiście na złomie w sklepie ok 45-50 zł)
- 2 czujniki indukcyjne od skutera 2T lub 4T (cena 17,50 zł za sztukę + przesyłka) link do czujników
   http://allegro.pl/impulsator-czujnik-skutery-2t-4t-kabel-romet-zip-i1566487926.html
- 1 szt. magnes neodymowy (cena ??? ja rozebrałem uszkodzony twardy dysk i wyjąłem magnes :)  )
- 1 szt. Klej POXIPOL
Teraz zaczynamy działać:
Po pierwsze rozbieramy płytkę z platynami czyli to :) http://www.jawaczesci.pl/941,plytka-przerywacza-nkpl..html
demontujemy platyny i zdejmujemy krućce http://jawa.634.by.harry.plytka.patrz.pl i przypasowujemy czujniki zaznaczając na obu płytkach miejsca mocowania tak jak na foto ( możliwość ustawienia każdego cylindra czego nie ma vape) wiercimy otwory fi 4 mm  w zaznaczonych miejscach i tigiem wspawujemy śrubę M4 (na klucz 7mm) tak jak na foto http://jawa.634.by.harry.mocowanie.impylsatorow.patrz.pl
Teraz zabieramy się za krzywkę którą demontujemy tak wygląda krzywka http://www.jawaczesci.pl/62,krzywka-zaplonowa.html .Po zdemontowaniu widzimy wycięcie w krzywce i od tego wycięcia pod kątem 90 stopni w lewą stronę czyli 1/4 wałka szlifujemy szlifierką kątową miejsce na magnes  (NEODYMOWY nie zwykły magnesik z głośnika ponieważ nie będzie działać) po przeszlifowaniu należy magnes i krzywkę przemyć benzyną ekstrakcyjną w celu odtłuszczenia po czym przyklejamy magnes na klej POXIPOL 2 składnikowy (nie klejcie na super glue lub kropelkę czy ośmiorniczkę bo są za słabe i przy 10 tyś obr/min magnes wyleci jak torpeda) nie napalamy się i czekamy aż klej dokładnie wyschnie nie 10 minut tylko 1 godzinę. Montujemy płytkę zapłonową z czujnikami i krzywkę z magnesem NEODYMOWYM i teraz wyższa szkoła jazdy podpinanie modułów:
Wielkim plusem jest schemat na module jak należy podpiąć foto : http://jawa.634.by.harry.schemat.patrz.pl
czyli  "+" akumulatora podpinamy do modułu w miejsce 15 przy czym musimy przeciągnąć kabel do wyłącznika zapłonu przy manetce gazu (przeciągamy 2 kable które wracają do modułu 1 podpinamy do akumulatora a 2 do oby dwóch modułów w miejsce nr.15) W miejsce G wpinamy niebieski kabel z czujnika.
W miejsce 31 wpinamy masę "-" z akumulatora oraz zielony kabel z czujnika indukcyjnego
W miejsce 1 wpinamy minus "-" cewki zapłonowej a plus "+" na cewkę pobieramy z modułu z miejsca 15 aby rozłączać cewki i moduły przy manetce gazu. NAJWA¯NIEJSZE JEST SPIęCIE OBUDOWY JEDNEGO I DRUGIEGO MODU£U (można pociągnąć kabelek do masy ) DO MASY MOTOCYKLA ABY NIE DOSZ£O DO USZKODZENIA :)
UWAGA !!!  trzeba wyciąć  pokrywę dekla od strony prądnicy ponieważ czujniki się nie mieszczą po czym lecimy do sklepu np PRAKTIKER lub inny sklep z lakierami szpachlą itp. gdzie kupujemy ¯YWICE EPOXYDOW¡ i SREBERKO W SPRAYU.Mieszamy epoxyde z utwardzaczem i przykładamy tą siatkę która była w zestawie i nakładamy na dekiel formujemy,szlifujemy po wyschnięciu papierem ściernym dajemy podkład i malujemy sreberkiem i to wszystko
MODU£ OCZYWI¦CIE DZIA£A NA 6 VOLTACH JAK I NA 12 VOLTACH :) A TAK DZIA£A MOTO NA MODU£ACH :
http://patrz.pl/filmy/jawa-634-by-harry-pierwszy-odpal
http://jawa.634.by.harry.modul.elektroniczny.na.6v.patrz.pl
Wszystkim życzę powodzenia Chętnie pomogę przy Jawach w Częstochowie i okolicy tel do mnie 793-588-640
odpowiem na wszystkie pytania :)
Zapisane

harry-karol

  • Gość

PLUSY MODU£U :
- nie kopci i nie leje z wydechów( na platynach zawsze siwo :) )
- silnik wkręca się na obroty jak szalony
- nie strzela
- równo trzyma obroty
- pobiera dużo dużo mniej prądu niż na platynach jak rozłączyłem ładowanie to przejechałem około 2,5-3 km na platynach a na module 8km bez problemu do tego jeszcze po przyjechaniu zostawiłem ją i chodziła na wolnych z 10 min po czym ją zgasiłem :)
- dużo więcej mocy na jedno idzie bez problemu
- spalanie ???? jeszce nie wiem ale jak nie leje z rur to chyba całą mieszankę przepala
MINUSY
- BRAK
Zapisane

Energizer

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 327
  • Jawa TS 350; 91r

Pomysł bardzo ciekawy i warty przetestowania w większym gronie.
Na początek mam zastrzeżenia do przyklejania elementów Poxipolem. Pomimo że jest to żywica to przy temperaturze zaczyna mięknąć. Elementy alternatora i okolic w ciepły letni dzieñ potrafią się rozgrzać do ok. 70 stopni więc Poxipol może "puścić".
Zapisane
Motocykl to największy wibrator jaki można wsadzić między nogi.

harry-karol

  • Gość

Kolego poxipol dopiero się odparza  powyżej 200 stopni sam sprawdzałem na wałek przykleiłem magnes i spawarką robiłem przetop to termometr do 500 stopni pokazywał 270 stopni jak klej puścił :)
Zapisane

piotrek12

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 72

Super pomysł, gratulacje <yes> Tylko powiedz czy alternator zmieści sięw pokrywie? czy nie trezba będzie ciąć? Ciekawe co jest większe altek czy stojan 6v?. Fajnie by było to zrobić, czujnik jeden już mam, 2 dokupie, mam kilka twardych dysków więc magnes mam, tylko moduły kupić.
Zapisane
    Status GG
W garage: CZ 350 6v 83'. Simson S51 6V 83'

harry-karol

  • Gość

Kolego w jawie na 6 voltach masz prądnice prądu stałego a nie alternator
alternator jest w jawach cezetach na 12 voltach
Alternator do jawy 6 voltowej możesz kupić tu : http://www.jawaczesci.pl/441,zaplon-a69-12v-%28pradnica-elektroniczna%29.html a alternator z jawy 12 voltowej nie wejdzie w kartery od jawy 6 voltowej
Zapisane

piotrek12

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 72

Kolego ja wiem o co chodzi, ja mam w swojej CZ 12v i sie pytam czy przy altku nie trzeba bedzie przerabiac pokrywy zaplonowej bo nie wiem czy pradnica 6v nie jest wieksza od altka. mam jeszcze pt, jak jest z ustawieniem zaplonu
Zapisane
    Status GG
W garage: CZ 350 6v 83'. Simson S51 6V 83'

harry-karol

  • Gość

Co do alternatora  to na pewno jest krótszy od prądnicy lecz nie wiem czy się zmieści nie mam możliwości sprawdzić :( co do zapłonu   to tak jak na foto http://jawa.634.by.harry.krzywka.patrz.pl
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5

hmm pomysł naprawdę ciekawy:) tylko ciekawi mnie czy będzie pasował dekiel od strony altka w ts .chyba sam spróbuje zrobić taki zapłon bo moduły mam 2 akurat . Jeszcze ciekawe jakie spalanie jest:)
Zapisane

Jezus

  • Gość

I jak to na dłuższa mete funkcjonuje? Jak spalanie i samo zachowanie silnika?

Przerobka świetna. na 5+ tylko martwi mnie robienie dziur w pokrywie... etc..

Nie dalo sie jakoś przerobić czujników? Obudowy zdemontować - cokolwiek?
Zapisane

harry-karol

  • Gość

Czujników nie da się rozebrać z obudowy to tak jakby potłuc żarówkę ponieważ w środku jest cieniutkie uzwojenie a jak by się dało to bym tak zrobił
Zapisane

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645

Spoko bardzo mi się podoba:) Napisz proszę jeśli to wiesz jakie napięcie generuje impulsator w momencie gdy przechodzi magnes?? A może mógłbyś to jakoś zmierzyć?
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

harry-karol

  • Gość

kolego nie mam oscyloskopu aby zmierzyć napięcie jakie jest podczas wytwarzania pola magnetycznego a zresztą po co to komu działa to działa i nie ma co więcej kombinować bo się przedobrzy i będzie lipa :)
Zapisane

harry-karol

  • Gość

Należałoby też wspomnieć o tym że :
- jeśli padnie moduł (jedziemy do sklepu skody i kupujemy z 40-50 zł lub na szrot 20-30 zł) i cieszymy się z jazdy
- jeśli
« Ostatnia zmiana: Maja 01, 2011, 15:21:46 wysłana przez Mienki »
Zapisane

SofCHJanek

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 295
  • eMZeciarz

gdzie sprzedający na allegro kompletne moduły do jawy zawsze płytki zalewają żywicą
Nie koniecznie i nie wszyscy.
wydatek znowu ok 200-250 zł za komplet
Przecież nie trzeba kupować kompletu.

Pomysł fajny, mało prawdopodobne aby czujnik indukcyjny się popsuł.
Zastanawia mnie jeszcze czas ładowania cewek zapłonowych, przy takich układach jest on bardzo krótki.
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 17, 2011, 17:02:19 wysłana przez SofCHJanek »
Zapisane
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.
Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd.
Masz pytania? Pisz!


SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097
MZ ES 250/2 '72
Jawa 356 '58
http://www.youtube.com/user/sofchjanek

Pietras

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 645

I bardzo dobrze  [harry-karol] że zauważasz fakt że taki zapłon można poskładać z części, które są ogólnie dostępne i powtarzalne. A przede wszystkim przetestowane przez setki aut i innych pojazdów. I nie jest to jakieś czary mary zalane w żywicy - tajne i sekretne a na pewno nie jest warte kilkaset złociszy. Oczywiście chylę czoła za pomysłowość i użycie dostępnych części i pewnie za jakiś czas zmodyfikujesz coś nico aby nie kaleczyć oryginalnych karterów i kap.
Zapisane
Jawa to świetny motocykl pod warunkiem że wymieni się z tuzin części na inne, lepsze.
Niektóre oryginalne rozwiązania są śmieszne i należy je poprawic.

harry-karol

  • Gość

oczywiście że w 175 też będzie działać tylko wtedy 1 czujnik i 1 moduł :)
Zapisane

Janek786

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 35

Witam dziwi mnie że musiałeś ciąć dekiel przecież wystarczy jakąś podkładkę z metalu plastiku lub czegoś innego w kształcie dekla na grubość 1-2 cm i założyć pod dekiel odsunie się tym samym o 1-2 cm (nie wiem ile to jest szersze) wydaje mi się ze lepiej mieć szerzej umiejscowiony dekiel niż go ciąć. :)
Pomysł bardzo dobry popieram 5+  
Kolego jeszcze pytanie czy cewka zapłonowa zostaje ta sama (butelkowa) czy np. nie mogło by być coś takiego http://moto.allegro.pl/cewka-modul-skoda-audi-vw-polo-golf-seat-nowa-fv-i1529042489.html do impulsatorów??
Pytam czysto teoretycznie??
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 18, 2011, 08:21:19 wysłana przez Janek786 »
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5

taki moduł chyba też będzie działał? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62ef5a452a3acfac.html
Zapisane

harry-karol

  • Gość

Witam Ja mam założone oryginalne cewki butelkowe z jawy (można zawsze pokombinować :) )a kolega co zapodał zdjęcie modułu z  http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/62ef5a452a3acfac.html to jest ten sam moduł co pal magnetron tylko firmy jezpol  jest to zamiennik i oczywiście że będzie działał
Zapisane

Piotrex

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1142
  • Mustang EBE


Rozumiem że ten zapłon może być bezawaryjny i tañszy od innych ale litości! Panowie! nie tnijcie pokryw tylko po to żeby mieć elektroniczny zapłon. Przecież te motocykle to weterany i to jest ich urokiem, nie ma co na siłę robić z dziadka kawalera. Nie ma kasy na vapno?
« Ostatnia zmiana: Maja 01, 2011, 15:33:26 wysłana przez Mienki »
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5

ja jak sprawdzałem że jak od płytki zapłonowej by wystawały 3cm impulsatory to w jawie  638 obejdzie się bez cięcia dekla:)
a takie impulsatory to są takie jak ty masz? bo na zdj jakieś twoje mniejsze mi się wydają :)
http://allegro.pl/impulsator-czujnik-impulsow-chinskie-skutery-4t-i1557128604.html
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 18, 2011, 14:57:47 wysłana przez Don1993 »
Zapisane

harry-karol

  • Gość

WITAM ponownie odp na post


ja jak sprawdzałem że jak od płytki zapłonowej by wystawały 3cm impulsatory to w jawie
« Ostatnia zmiana: Maja 01, 2011, 15:35:01 wysłana przez Mienki »
Zapisane

Don1993

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 321
  • Jawa 350 Typ 638-1/639 '89 , 638-5

wiem wiem już zauważyłem przepraszam za moje nie dopatrzenie:) moim problem to raczej nie jest problem ze zapłonem tylko kolegi bo jemu się nie chce platynke ustawiać ja tam ustawiam raz na 5tyś km:) i mu zrobię i przy okazji jak u mnie będzie się zapłon taki spisywał:
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
89 Odpowiedzi
34836 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 10, 2008, 22:38:48
wysłana przez Dragster 350 cz 6v
10 Odpowiedzi
4688 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 23, 2009, 08:26:49
wysłana przez bobson
55 Odpowiedzi
22326 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 19, 2013, 15:08:12
wysłana przez GROM
36 Odpowiedzi
10490 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 12, 2014, 14:40:42
wysłana przez jannex
35 Odpowiedzi
18673 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 20, 2016, 12:54:21
wysłana przez Andrzejek