Witam wszystkich
Na początku dodam że sam eksperymentowałem z moją JAW¡ i po kilku dniach udało się odpalić na 6 voltach, modułach od skody favorit (moduł zapłonowy PAL MAGNETON ) i czujnikach indukcyjnych od skutera kupionych na allegro za przyzwoite pieniądze
link (
http://allegro.pl/impulsator-czujnik-skutery-2t-4t-kabel-romet-zip-i1566487926.html ).Co nam będzie potrzebne do zmontowania w całość:
- 2 moduły SKODA FAVORIT (cena 20-30 zł szt. oczywiście na złomie w sklepie ok 45-50 zł)
- 2 czujniki indukcyjne od skutera 2T lub 4T (cena 17,50 zł za sztukę + przesyłka) link do czujników
http://allegro.pl/impulsator-czujnik-skutery-2t-4t-kabel-romet-zip-i1566487926.html- 1 szt. magnes neodymowy (cena
ja rozebrałem uszkodzony twardy dysk i wyjąłem magnes
)
- 1 szt. Klej POXIPOL
Teraz zaczynamy działać:
Po pierwsze rozbieramy płytkę z platynami czyli to
http://www.jawaczesci.pl/941,plytka-przerywacza-nkpl..htmldemontujemy platyny i zdejmujemy krućce
http://jawa.634.by.harry.plytka.patrz.pl i przypasowujemy czujniki zaznaczając na obu płytkach miejsca mocowania tak jak na foto ( możliwość ustawienia każdego cylindra czego nie ma vape) wiercimy otwory fi 4 mm w zaznaczonych miejscach i tigiem wspawujemy śrubę M4 (na klucz 7mm) tak jak na foto
http://jawa.634.by.harry.mocowanie.impylsatorow.patrz.plTeraz zabieramy się za krzywkę którą demontujemy tak wygląda krzywka
http://www.jawaczesci.pl/62,krzywka-zaplonowa.html .Po zdemontowaniu widzimy wycięcie w krzywce i od tego wycięcia pod kątem 90 stopni w lewą stronę czyli 1/4 wałka szlifujemy szlifierką kątową miejsce na magnes (NEODYMOWY nie zwykły magnesik z głośnika ponieważ nie będzie działać) po przeszlifowaniu należy magnes i krzywkę przemyć benzyną ekstrakcyjną w celu odtłuszczenia po czym przyklejamy magnes na klej POXIPOL 2 składnikowy (nie klejcie na super glue lub kropelkę czy ośmiorniczkę bo są za słabe i przy 10 tyś obr/min magnes wyleci jak torpeda) nie napalamy się i czekamy aż klej dokładnie wyschnie nie 10 minut tylko 1 godzinę. Montujemy płytkę zapłonową z czujnikami i krzywkę z magnesem NEODYMOWYM i teraz wyższa szkoła jazdy podpinanie modułów:
Wielkim plusem jest schemat na module jak należy podpiąć foto :
http://jawa.634.by.harry.schemat.patrz.plczyli "+" akumulatora podpinamy do modułu w miejsce 15 przy czym musimy przeciągnąć kabel do wyłącznika zapłonu przy manetce gazu (przeciągamy 2 kable które wracają do modułu 1 podpinamy do akumulatora a 2 do oby dwóch modułów w miejsce nr.15) W miejsce G wpinamy niebieski kabel z czujnika.
W miejsce 31 wpinamy masę "-" z akumulatora oraz zielony kabel z czujnika indukcyjnego
W miejsce 1 wpinamy minus "-" cewki zapłonowej a plus "+" na cewkę pobieramy z modułu z miejsca 15 aby rozłączać cewki i moduły przy manetce gazu. NAJWA¯NIEJSZE JEST SPIęCIE OBUDOWY JEDNEGO I DRUGIEGO MODU£U (można pociągnąć kabelek do masy ) DO MASY MOTOCYKLA ABY NIE DOSZ£O DO USZKODZENIA
UWAGA !!! trzeba wyciąć pokrywę dekla od strony prądnicy ponieważ czujniki się nie mieszczą po czym lecimy do sklepu np PRAKTIKER lub inny sklep z lakierami szpachlą itp. gdzie kupujemy ¯YWICE EPOXYDOW¡ i SREBERKO W SPRAYU.Mieszamy epoxyde z utwardzaczem i przykładamy tą siatkę która była w zestawie i nakładamy na dekiel formujemy,szlifujemy po wyschnięciu papierem ściernym dajemy podkład i malujemy sreberkiem i to wszystko
MODU£ OCZYWI¦CIE DZIA£A NA 6 VOLTACH JAK I NA 12 VOLTACH
A TAK DZIA£A MOTO NA MODU£ACH :
http://patrz.pl/filmy/jawa-634-by-harry-pierwszy-odpalhttp://jawa.634.by.harry.modul.elektroniczny.na.6v.patrz.plWszystkim życzę powodzenia Chętnie pomogę przy Jawach w Częstochowie i okolicy tel do mnie 793-588-640
odpowiem na wszystkie pytania