Wolna Strefa Jawa - CZ
Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: Motórzysta w Kwietnia 07, 2011, 23:28:13
-
Otóż potrzebuję waszej pomocy bo mi ręce opadły. Postanowiłem dzisiaj wymienić gumy przednich lag więc odkręciłem całość i wybiłem. po wymianie gum przyszła pora żeby całość złożyć i tu pojawił się problem, gdyż po włożeniu lag w dolna półkę nijak nie pasują one w górną i teraz nie wiem czy zrobiłem coś ¼le, skrzywiłem dolną półkę i załatwiłem swoja jawę (kompletna załamka) czy da się to jakoś skorygować podgiąć trochę czy jak, bo wbijając lagi z powrotem wsadziłem je do pewnej głębokości (do puki dało się je wepchnąć) pó¼niej zrzuciłem moto ze stopek i opierajac koło o ścianę ugiąłem kilka razy przednie zawieszenie (w nadziei że lagi wskoczą ładnie na swoje miejsce) weszły ale nie pasują juz do górnej półki (rozbieżność około 3-4mm) Pomóżcie mi bo się całkiem załamę, chciałem dobrze a całosć spieprzyłem :'( <crybaby>
-
Daj jakieś foty jak to wygląda. Poza tym ja nigdy nie wybijam lag. Delikatnie śrubokrętem rozginam dolną półkę (tam gdzie się zaciska śrubą) i lagę wyjmuję ręką, bez młotka.
-
Niestety foto nie mam bo ciut za ciemno było żeby to sfotografować
-
obie lagi w tą samą stronę sa przesunięte?
Jeśli tak to musisz odkręcić górną półkę i wtedy wsunąć lagi.
-
Może masz rury ślizgowe krzywe?:] Obracaj nimi i trafisz :d ale mimo to będą krzywe :P
-
Obie w tę samą stronę są, mam nadzieje że nie są krzywe
-
Polu¼nij półki włóż lagi, i dokręć półki...
-
Chłopie! Odkręc to cholerne koło!! I lagi wejdą!
Przyczyna jest (podejrzewam banalna) - jakas sierota ¼le zamontowała przednie koło do lag!!!
Najpierw dokręcamy nakrętkę koła, a dopiero potem śrube w drugiej ladze... eh...
-
Możliwe że rury moga być krzywe ..
Kiedyś spotkałem się z takim czyms w TS u kolegi.
Wszystko niby ok, i tez chciał gumy wymienić, rozebraliśmy przód, a pó¼niej przy składaniu górna półka wgl nie pasowała.
To "żabka" w ręke i obkręcanie rurek :> , jakoś się udało.
-
A czy możliwe jest żeby skrzywić dolną półkę zapierając koło o ścianę i wciskając w ten sposób lagi??
-
Jak mocno się zaprzesz... Nie gdybaj za dużo tylko odkręć koło jak koledzy radzą i nie wsuwaj lag w obie półki tylko odkręć górną !
-
kilka razy lekko puknąłem o ścianę, zabiore sie za to jutro bo dzisiaj taki wiatr i wali zwirem w oczy że nic nie zdziałam tym bardziej ze nie mam garażu :-/ wyszedłem na podwórko to od razu takie oczy :'(
-
A czy możliwe jest żeby skrzywić dolną półkę zapierając koło o ścianę i wciskając w ten sposób lagi??
Nie, chyba że zaprzesz się traktorem na terenowych biegach, albo będziesz się zapierał o ścianę z rozpędu do prędkości ok. 70km/h. Poluzuj ośkę koła i nakrętkę górnej półki i powinno wejść. Najpierw dokręcaj lagi w górnej półce, potem zobacz czy jest prosto i dokręcaj resztę. A jak już grzebiesz z przodu to wymieñ olej w teleskopach, bo znając życie nikt tego nie robił od nowości.
-
właśnie chciałem wymienić gumy bo się rozpuściły od oleju a bez nich simery by szybko poszły i olej w lagach bym je złożył ale nie mam tych gum ustalajacych mocowanie reflektora (zrobiło się z nich drewno i sie posypały) a tak "baj de łej"
http://www.jawaczesci.pl/578,uszczelka-uchwytow-reflektora-(ustalacz).html
czy ktoś kupował te gumki z tej strony i może wie czy cena jest za jedną, za 2 czy więcej?? bo nie wiem ile sztuk kupić a by była lipa jakbym kupił 1 albo 16 zamiast 4 gumek ;)
EDIT:
serdecznie wszystkim dziękuję za rady i odpowiedzi <cheers>
-
Ile??? 11zł masakra, kupowałem to jakieś 3 miesiące temu i były po 5,50zł <eek>
-
No drogie jak nie wiem co ale... czego się nie robi żeby tereska dobrze chodziła :), jak kupowałeś to to cena za 1 sztukę czy za więcej??
-
Odświeżam temat bo nie wiem ile tych gum mam kupić (4 mi trzeba a nie wiem ile jest na tej stronie za ta cenę) a bez nich nie złożę jawy swojej a tak mi się je¼dzić chce, że sobie nie wyobrażacie, jeszcze mnie kumpel pod*urwia bo przejeżdza przed moim domem coraz swoją tereska jakby mi ktoś podał za ile płacę i ile sztuk mam kupić na stronie to bym nawet juz teraz to kupił oby mieć jak najszybciej :[
-
To we¼ i tam zadzwoñ. Numer masz na stronce, a można się tam bez problemu dogadać.
-
No jak to ile?
4 sztuki przecież - po 2 sztuki na jeden uchwyt.
Jeden uchwyt - góra i dół * 2 uchwyty = 4 <cheers>
-
tyle to wiem ile do jawy idzie ;) ale mi chodizło ile jest wystawione na tej jednej "aukcji", a taka p*zda ze mnie że nie zauważyłem telefonu kontaktowego <mur>
-
Uszczelka uchwytów reflektora - czyli jednostka pojedyncza
w okienku zakupu masz - ilość 1
więc jedna gumka kosztuje 11 zł
dwie gumki 22 zł itd.
-
Dokładnie 1, 11zł to już przegięcie <furious>
-
Masakra cena ..
To Przeciętny Polak musi pracowac 2 godziny na taką gumeczkę :>
-
Masakra, drogie jak nie wiem co ale...
czego się nie robi dla Jawy :), powinny niedługo części być to zdam wam sprawozdanie jak już całość złożę i wstawię foto mojej tereski :) <photo>
Zmyliło mnie to że na fotce były 2 gumki i nie wiedziałem czy chodzi o 2 czy o 1 bo tu pisze guma a na foto są 2 :D
-
No to składamy i pokazujemy zdjęcia na forum <cheers> .."Czego się nie zrobi dla Jawy" własnie <worship>
-
To chyba słaby kolega jak je¼dzi, denerwuje a nie pomoże <hmm>
-
kolega dobry ale lubi mnie wkurzać, szczególnie dla tego że on kupił jawę po nie wiadomo jakim wt za 700 zł (tłumiki od ursusa c-360 i inne podobne) a ja za 400 w super stanie z mniejszym przebiegiem i nie brzęczy za bardzo jeszcze :D i bez żadnych wt a mówił że to szrot i teraz go cholera bierze :D
-
Sam mam w swojej tłumiki od c-330 i sprawują się zajebiście, lepiej niż te oryginalne, a kto pierwszy kupił jawe ty czy on? a i jakie przeróbki ma? kupił za 700, może jest w lepszym stanie albo po remoncie? przebieg jest mało ważny, no bo jak mówiłem mogła mieć remont a ty wrzuć foty i się pochwal. <yes>
-
jego miała i była katowana z tego co widać a moja także miała i 200 km po remoncie postawiona do garażu na 11 lat z kąd ją kupiłem (jeszcze dotrzeć muszę) co jak co ale moja na oryginalnych tłumikach ma lepsze kopyto i to dużo od tamtej (porównywałem i te tłumiki od ursusa strasznie ja duszą :) ) foty wstawię jak złoże ten przód, czyli około soboty
-
Witam wszystkich,
A więc, po pierwsze po czym wnioskujesz że była katowana?? Janek je¼dził nią na jednym kole, ale czy to jest katowanie? a £ukasz zrobił nią niecałe 600km przez te 4 lata od remontu... Lepsze kopyto i to dużo? zaóważ jak ruszasz, ja ruszam bez gazu i mi wyrywa a ty dowalasz jej manetke na max prawie, a poza tym jechałeś nią 100m, a jeśli chodzi o osiągi to masz znowu zje*any licznik, bo jak jechałem na 2 bez gazu to wskazówka skoczyła na 80km/h ponad. Moja jawa miała robiony remont generalny silnika i ramy który zrobił Janusz ¯. na orginalnych czeskich częściach (1500km temu).Tłumiki strasznie ją duszą? jakim cudem? może dlatego że "nie zatrzymują spalin" tak jak oryginalne?? jest głośniejsza i jak sam zaóważyłeś czuć wyrzót powietrza jak stoisz półtora metra za nią. Jakie inne wt zaóważyłeś u niej? tłumiki, mam zmienione amorty na bez regulacyjne i?? a, może błotnik przedni jest zprofilowany, ale sam też tak chciałeś zrobić więc nie ma problemu."ja za 400 w super stanie z mniejszym przebiegiem [...] teraz go cholera bierze" - z tym się też nie zgodze, moje ma na blacie aktualnie 19514, jak ją kupiłem miała 19448kma twoja ma 22000 ponad i licznik nie nabija już także zastanów się ile mogła mieć, a nawet jeśli ustał niedawno to i tak ma ponad 22k. w sóper stanie, w super stanie będzie jak ją wyczyścisz i odmalujesz bo rdza ci wychodzi, powiem tyle że jest w dobrym stanie ( chodzi mi o wizualke). "jeszcze mnie kumpel pod*urwia bo przejeżdza przed moim domem coraz swoją tereska" hmmmm... jakoś nie przypominam sobie żebym je¼dził wogóle w twoją strone, jawą byłem u ciebie raz czy dwa ( po wiertarke) a więcej nawet tam się nie pokazywałem. miałem jeszcze coś napisać ale pewnie zapomłem....
-
http://www.youtube.com/watch?v=o3V-kyGaegw Oto moja jawa, troche niewyczyszczona ale jest :)
-
I we¼ tu sobie k*rwa pożartuj :D
Ty sam nie wiesz jak ja cię lubię wk*rwiać :D
Chciałem pó¼niej sprostowanie walnąć ;]
Każdy swój sprzęt chwali, mi się osobiście bardziej podoba moja (wiadomo) ale twoja ma też swoje uroki i swoją historię :) ważne żeby się dobrze sprawował :) a jak narazie i ja nie narzekam a od ciebie też słów narzekan nie słyszałem ;]
Masz rację, u mnie kilka zj*banych rzeczy też jest ale już większość zamówiona ;] a w tłumikach to chce wkłady skrócić i chyba nawet dzisiaj się tym zajmę :)
ale starczy już <offtopic>
-
NO :) każdy orze jak może, no to teraz będziemy na 4 gary jowejka ganiać ( podobno jego ma dupe skasowaną ;)
-
Ty nie wiesz jak ja cie lubie (czytasz w moich myślach) :D
A mówł że taka ładna amerykañcka szkoda :D
-
właśnie chciałem wymienić gumy bo się rozpuściły od oleju a bez nich simery by szybko poszły i olej w lagach...
Jeżeli gumy się rozpuściły od oleju to simmeringi już dawno się rozleciały a oleju pewnie już za wiele tam nie ma.
-
olej tam się wziął z tąd ze się gościowi banka oleju na tereskę wylała, w oleju miałem cały bak, zegary, przednie koło, i przodek włacznie z lagami a pod gumami już było sucho ;] to chyba aż tak z simeringów nie szło :D
w lagach jest full oleju :)
-
Full to znaczy ile? Przez rozwalone uszczelniacze potrafi nie¼le lać olejem. Najlepiej zpuść stary olej i zobacz ile go było, jeżeli dużo mniej niż pisze w instrukcji to uszczelniacze są do wymiany, zresztą to nie są drogie rzeczy i lepiej zrobić to przy okazji niż pó¼niej znowu rozbierać i babrać się w smarach.
-
lagi od wewnętrznej strony gum są suchutkie ;] ale sprawdzę, i ak miałem wymieniać olej ;]
-
Dzieki wielkie wszystkim za pomoc, dzisiaj przyszły częsci, złożyłem tereske i zdążyłem jeszcze złapać kapcia, zmienic dętkę i przejechać 24 km ;] zrobiłem według waszych zaleceñ, lekkie odchylenie półki naprostowałem rurą i teraz tylko śmigać :D