Wolna Strefa Jawa - CZ

Sprawy Techniczne => Mechanika => Wątek zaczęty przez: bartunjaworski w Luty 20, 2017, 14:47:22

Tytuł: Zębatka Jawa 50
Wiadomość wysłana przez: bartunjaworski w Luty 20, 2017, 14:47:22
Pytanie do użytkowników Jawy 50. Cz ktoś zauważył różnicę w prędkości czy mocy po zmianie zdawczej (przedniej) zębatki łańcucha z 11 na 13 zębów?
Tytuł: Odp: Zębatka Jawa 50
Wiadomość wysłana przez: KML w Luty 20, 2017, 16:05:49
Jeżeli dasz z przodu większą to jawa będzie słabsza, będzie miała gorsze przyspieszenie ale jak się już bujnie to,  V-max będzie większe niż na mniejszej zębatce.


I odwrotnie jak zębatkę dasz mniejszą to start ze świateł będzie lepszy ale V-max będzie mniejsze.


Przeskok o 2 zęby na przodzie to dość sporo , spróbuj najpierw o jeden.
Przelicznik jest taki że jeden ząb na przedniej zębatce daje podobny efekt jak 3 zęby na tylnej.
Czyli jak zwiększasz na przodzie o jeden to tak jak byś zmniejszył na tyle o 3.


Przy takich zabawach zazwyczaj potrzebne jest skracanie / przedłużanie łańcucha , chyba że jest duża regulacja przy tylnej ośce.


Z przełożeniami bawiłem się trochę w crossach i supermoto.
Tytuł: Odp: Zębatka Jawa 50
Wiadomość wysłana przez: bartunjaworski w Luty 20, 2017, 17:20:23
W takim razie spróbuję najpierw o jeden ząbek i zobaczymy. Dzięki!
Tytuł: Odp: Zębatka Jawa 50
Wiadomość wysłana przez: Dragon on the Blue Sky w Marzec 03, 2017, 21:59:47
na 13 ząbkach to musisz mieć już lepiej silnik zrobiony niż fabryka, bo fabrycznie nie m mocy na 13 ząbków. 12 na seryjnym silniku to optimum.