Wolna Strefa Jawa - CZ

Inne => Nasz Garaż => Wątek zaczęty przez: Obile w Maja 16, 2008, 18:09:15

Tytuł: OBILE - Jawa 250 Perak 1954
Wiadomość wysłana przez: Obile w Maja 16, 2008, 18:09:15
Będe tu przedstawial prace nad moją maszyną...
Postanowiłem podjąć się renowacji motocykla Jawa 250 perak z 1954 roku.   Jawa aktualnie jest na etapie zastoju  <lol> Blachy zostały wypiaskowane, silnik poskładany teraz najwiekszym problemem jest bak. A konkretnie jego pochromowanie. Bak ma liczne wzery w sobie, których nie można zeszlifować. Dowiedziałem się, że można to nadlać mosiądzem, więc bak powędrował do znajomego spawacza. Potem chrom następnie malowaie. Aktualny koszt to jakies 350zł. Myśle że w 2000zł się wyrobie. Częsci głównie sprowadzam z Czech z uwagi na łatwość dostepu i na to że mam tam rodzine <thumbup>
Co do owych czesci plauje kupić:
siedzisko
kieliszki tylnego zawieszenia
obrecze kół razem ze szprychami
uklad wydechowy
bagaznik
przednia lampa
i pare drobiazgów.
Oto kilka fotek z przebiegu prac...
Jawa po rozebraniu:
(https://http://www.iv.pl/image/160833.jpeg)
Silnik złozony na sucho. Wypolerowane klapy głowica i cylinder malowany proszkowo. Na zdjęciu jeszcze bloki nie wypiaskowane.
(https://http://www.iv.pl/image/160835.jpeg)
Przykrywki tylnego amortyzatora
(https://http://www.iv.pl/image/172571.jpeg)
Blachy po wypiaskowaniu:
(https://http://www.iv.pl/image/172576.jpeg)
Membrana klaksona po renowacji
(https://http://www.iv.pl/image/172578.jpeg)


Dzisiaj blok silika jedzie do piaskowania jak wróci skladam silik :)

Pozdrawiam

Prosiłbym o komentarze i cenne uwagi.
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Wojt@s w Maja 16, 2008, 19:22:15
Jawa Perak to już dość ciężki egzemplarz do dostania. Widać efekt prac, z mojego doświadczenia powiem Tobie tak, że jak silnik teraz będzie stał, to wlej mu kontrolnie 50ml oleju nad tłok, i spokojnie raz na tydzieñ będziesz mógł obrócić wałem , bez strachu o zarysowanie gładzi cylindra, bo inaczej tłok/cylinder, pracuje na sucho.

Widzę że masz dostęp do części, pamiętaj że nawet nowe nie są pozbawione wad i parokrotnie posprawdzaj zanim złożysz:) Powodzenia i 3mamy kciuki <punk>
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Maja 16, 2008, 19:31:30
No niestety silnik będzie musiał stać. Nie chce mieć całego motora rozwalonego po warsztacie bo potem są rózne dziwne sytuacje że nie wiadomo co gdzie przychodzi albo czesci sie gubią:) Więc silnik poskładam. Dzieki za rade co do tego oleju.
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: bakczysaraj w Maja 16, 2008, 20:47:00
Proszkowe malowanie cylindra to moim zdaniem nie najlepszy pomysł.....
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Wojt@s w Maja 16, 2008, 21:04:34
bakczysaraj różnicy nie ma, jest takie same oddawanie ciepła. Było to testowane przez Harleya-Davidsona parę latek temu, ja sam maluje tak cylindry, działa to nawet na plus gdyż powierzchnia pokryta proszkiem jest dużo łatwiejsza w utrzymaniu czystości, syf się nie zbiera a jak się zbierze to go bez problemu zmywam benzyną podciśnieniem, pozatym estetyczniej to wygląda, metal się nie utlenia i korozja nie wchodzi.

Tu masz foto Harleya-Davidsona Fl, model bodajże lata 60-te, już wtedy zaczęto proszkować cylindry:
(https://http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Harley%20Davidson%20Bikes/images/1958%20Harley%20Davidson%20FL.jpg)
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: bakczysaraj w Maja 16, 2008, 21:08:24
No dobra, ale to musi być proszek do wyższej temperatury. I gorzej oddaje ciepło niż sam metal- lakier proszkowy to po prostu warstwa tworzywa.
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: gringo w Maja 16, 2008, 21:17:17
Cytat: bakczysaraj
No dobra, ale to musi być proszek do wyższej temperatury. I gorzej oddaje ciepło niż sam metal- lakier proszkowy to po prostu warstwa tworzywa.

no tu sie zgodze ze obniża zdolność oddawania ciepła pomalowanej powierzchni, ale zapewne robili to dlatego że różnica nie jest duża, i nie ma istotnego wpływu.

takie moje zdanie.
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: bakczysaraj w Maja 16, 2008, 21:25:12
Może to poprostu była jakaś bardziej przystosowana do tego powłoka/ mieszanka tworzywa??

Warstwa farby potrafi blokować oddawanie ciepła, można to stwierdzić malując instalacje centralnego ogrzewania warstwą farby olejnej.
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: gringo w Maja 16, 2008, 21:49:14
znow sie zgadzam bo wlasciwie nie wiemy czego oni urzywali
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Maja 17, 2008, 08:53:09
Czy gorzej oddaje ciepło tego na razie stwierdzić nie moge. Motor i tak nie bedzie nagrzewany to az takich wysokich temperatur. Robie go na replikę na motor który wiekszosc czasu bedzie spedzal w garazu pod prześcieradłem.  A jeżeli już będzie odpalany to tylko w słoneczne dni:)
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: kamil w Maja 17, 2008, 13:58:46
2000zł - nierealne. Ja w swoja CZ wpakowałem koło 4 tyś. i jeszcze sporo właduje. Co do Peraka - piękny, widać że rzadkość. Powodzenia i pamiętaj - jak remontować to raz a porządnie - nie ma półśrodków. Wytrwałości bracie!  <worship>
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Maja 18, 2008, 10:36:39
Uwież mi że realne. Normalnie chromowanie baku w firmie kosztuje 250 - 350 zł (nawet jeden gosciu pocenił mi 600zł) Ja cały bak po zajomóści będe miał zrobimy za 100 - 150zł a piasty i reszta gratów za 100zł więc zaoszczędzę. Możesz sobie porować ceny a czeskiej stronie www.jawamarkt.cz (tyle że to jest przy niemieckiej granicy, wiec ciagna ceny do gory)
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: kamil w Maja 18, 2008, 11:31:17
Ceny mają jak w Ostravie, prawie wszystko za tą samą kasę. Oby Ci się udało zamknąć w 2tyś. Ja początkowo też wszystko obliczałem i bylo bardzo miło - nie więcej niż 2,5tyś. - banan na twarzy.  :> "W praniu" okazało się że nie ma co szacować. Jeśli będziesz zadowolony z efektu to przestaniesz ładować gotówkę w weterana. Wytrwałości! Sam przygarnąłbym Peraka.  :D
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Maja 20, 2008, 18:31:12
W ostravie kupujesz w vitkowicach tam gdzie yamaha jest?
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: zagierr w Maja 20, 2008, 18:42:48
Jeśli chodzi o pomalowanie cylindra to nie uważam żeby to miało zauważalny wpływ na oddawanie ciepła przez cylinder. W Kawasaki którym mam okazję jeżdzić mam pomalowane cylindry grubą warstwą jakiejś żółtej
farby i nie zauważyłem problemów z przegrzewanierm się motocykla nawet w ciepłe dni kiedy moto dostawało ostro po garach. Przy okazji gratuluje maszyny nie wiele już takich zostało i warto włożyć w nią pieniądze.
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: kamil w Maja 20, 2008, 20:24:26
W Ostravie - Motocyklovy Dum na ul. Mlynskiej.  :)
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Maja 21, 2008, 18:03:02
A bo ty masz nowszy model. Do mojej tam czesci nie maja. Ja kupuje w Ostrawie dzielnicy Vitkowice "w salonie" yamaha. Warto sie tam przejechac. Bodajze ulica rudna.

Co do prac to pag aktualnie u spawacza bedzie nadlewany mosiadzem. Jutro jade po kolejne czesci. tylna lampa juz do mnie jedzie na reszte czekam.
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: _Wujek samo Zło_ w Maja 22, 2008, 19:32:12
A ja sie poprostu wkurzyłem jak zobaczyłem wątek o tym że już na forum mamy "peraka"..........

ot tak poprostu sie zdenerwowałem...


no kurdeeeeeeeeeee <crybaby> przeciez to ja miełem mieć tego pierwszego Peraka na forum do cięzkiej cholery ............

.......ja pie...le ale ten świat jest niesprawiedliwy....

teraz w zemście będe kasował posty w działach w których moge to robić :P



A tak bardziej poważnie to gratuluje i z niecierpliwością czekam na pierwsze uruchomienie. Obile tylko bez żadnej tandety- bo jak spotkam to .....
.....a co ja bede gadał 
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Maja 23, 2008, 11:40:49

Tandety nie bedzie :) Raz a pożadnie chce to robic :)
Co do prac to spawacz dalej się męczy i juz wiem że tania zabawa z tym bakiem to nie bedzie :D Dzisiaj po dobiór kraterów z piaskowania


Wczoraj byłem po czesci. Wydałem 750 KC (100zł) a czesci sie w rece mieszcza :)
Zakupiłem:
- Młoteczek 210 kC
- ¦rubki bocznych schowków 95KC x2
- Tablica ( ta nad błotnikiem) 145 kC
- Takie blaszki trzymajace sprezyny w automacie zmiany biegów 20kC x2
- Gumy na przednie amortyzatory 82kC x 5

Oto pare fotek:
(https://http://www.iv.pl/image/177502.jpeg)

¦rubki schowków
(https://http://www.iv.pl/image/177507.jpeg)

Blaszki automatu zmiany biegów
(https://http://www.iv.pl/image/177510.jpeg)

W przyszłym tygodniu czeka mnie składanie silnika

Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: bakczysaraj w Maja 23, 2008, 20:55:28
może mały  <offtopic>

Ale moja siostra zwróciła uwagę na twoje zadbane dłonie:P
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: gustaw w Maja 23, 2008, 21:48:29
hej jawusia fajna:)) gratulacje. kiedy jedziesz ponownie do Czech po części bo mnie interesują cylindry do jawy 354 jeśli byś mógł to sie zapytaj czy by mieli i jaka cena pozdr:))
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Maja 24, 2008, 11:51:54
bakczysaraj

Się dba się ma. Ręce czyste bo to było boze ciało to sie nie babralem:)
Pozdrów siostre

gustaw
Cylindrów tam nie widziałem ale popytam sie przy najbliższej okazji.

Wczoraj do pu¼nej nocy bawiłem sie w dorabianie zawiasa do tylnego blotnika. Który umozliwia jego podnoszenie w celu wymiany koła.
Zawias był caly dorabiany i giety recznie. Młotnkiem i paroma prymitywnymi narzedziami.
Oto pare fotek.
(https://http://www.iv.pl/image/178555.jpeg)
(https://http://www.iv.pl/image/178564.jpeg)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: asior w Czerwca 09, 2008, 18:48:55
Witam kolegę ,miło widzieć posiadacza JAWY PERAK ,jestem właścicielem JAWY PERAK z 1952 roku ,remont jest na ukoñczeniu ,ciekawi mnie historia tego modelu ,załączam fotkę mojego moto
Pozdro

(https://http://www.polskajazda.pl/foto/foto-zoom/Asior1970SL372073.JPG)
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Mienki w Czerwca 09, 2008, 19:32:42
no proszę widzę ze na forum przybywa starych jaw i to dobrze... gratuluje Asior i Obile.. powodzenia w pracach...
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Moskit1 w Czerwca 09, 2008, 20:38:22
Witaj Asior  :) z Asiorem sie znam heheh
TO i ja pokarze moją Perełkę powolutku do kompletywna no i muszę dodać ze Obile sprzedaje mi Kierownice heheh
A ja mam Jawe Perak (0gar) 350
(https://http://img382.imageshack.us/img382/5049/img2343ph7.jpg)
(https://http://img165.imageshack.us/img165/6616/img2347st7.jpg)
a tu ram do Jawy 250 Perak (https://http://img381.imageshack.us/img381/715/img2342xd9.jpg)
A tak po za ty to mi zostało po zazdrości Asiorowi i Obilowi i życzyć jak najlepiej w remontach swoich cudeniek !!!
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: asior w Czerwca 09, 2008, 21:58:10
Witaj MOSKIT!! znamy się znamy !!nareście pokazałeś swoją JAWE w jednym kawałku ,fajna maszyna troche serca troche kasiuty i maszynka jak złoto
Tu na forum jest nas trzech z PERAKAMI ,może ktoś jeszcze dołączy
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: kamil w Czerwca 09, 2008, 22:51:47
Zauważyłem, że stosunkowo mało osób je¼dzi starymi 'kyvackami', nie mówiąc już o 'perakach'.  ;) Szacuneczek panowie...  <worship> Mam namiar na starą Jawę 350/354 z papierami.  :D Jak ją wyrwę to będę miał pełną gamę 'kyvacek'.  :D
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: _Wujek samo Zło_ w Czerwca 10, 2008, 09:36:55
Moskit czy nie jesteś tym samym Moskitem który jest zarejestrowany na Kresowym Forum Motocyklowym ??



Poszukałem na KFM i chyba to ten sam Moskit jesteś.

....ale potwierdzenie z Twoje strony (albo zaprzeczenie ) nie zaszkodzi 
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: gustaw w Czerwca 10, 2008, 10:08:37
no panowie piękne te Peraczki może kiedyś sobie kupie ale narazie mnie nie stać i musze sie cieszyć moją 354
(https://http://img294.imageshack.us/img294/9790/dscn3033jn0.th.jpg) (http://img294.imageshack.us/my.php?image=dscn3033jn0.jpg)
(https://http://img168.imageshack.us/img168/4855/93059486wy1.th.jpg) (http://img168.imageshack.us/my.php?image=93059486wy1.jpg)
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Moskit1 w Czerwca 10, 2008, 17:02:56
<cheers> witaj Asior hehehe
Pytanie do Pawła a czemu pytasz ?????
I od razu pisze ze tak to Ja Moskit1  <yes>
Jestem na wielu Forach zaczepiony a udzielać to sie udzielam ja mnie coś zainteresuje lub mogę pomóc!!!!!!!!!!!
Pozdro   
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: aker6 w Czerwca 10, 2008, 18:01:22
Super sprzęciki  <drool>
Jeszcze chyba gość o nicku Perak250 z Jawa perak klub Wrocław ma perzaka, ale sie tu nie udziela zbyt często...
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: asior w Czerwca 10, 2008, 18:29:45
Kolego Gustawie twojej JAWIE nic zarzucić nie można ,model rzadki ,pojemność odpowiednia silnik to rozwinięcie konstrukcji JAWY OGAR tak mi się wydaje ,jest czym się chwalić !! Szukam wiadomości o JAWIE PERAK interesuje mnie historia tego konkretnie modelu Pozdro
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: _Wujek samo Zło_ w Czerwca 11, 2008, 07:19:06
Moskit odpowiadam na twoje pytanie. Bo z tego co pamietam to masz całkiem ładną stajnie weteranów a inny powód mojego pytanie to tak że jakoś lubie się orientować "w sytuacji" i wiedzieć kto jest kto.

Nie mam żadnych uprzedzeñ broñ Boże ani do Ciebie Moskit ani do innej osoby na tym forum....




...no może poza jedną ale ona akurat wie i większość osób też o tym wie...


Pozdrawiam Paweł 
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: gustaw w Czerwca 11, 2008, 10:33:43
Wiemm że mam rzadki model ale perak to perak. zreszta ja sam nie wiem jaki to model bo na ramie pisze 354 jednak 354 nie miały takiego baku , miały inna stacykjkę inną lampę tylną. Miło jak ktoś by mi powiedział czemu tak mam cała jest w oryginalnym lakierze z szparunkami złotymi <thumbup>
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: asior w Czerwca 11, 2008, 20:00:13
Witam Gustaw może ta stronka coś ci wyjaśni kolega MOSKIT mi ją podrzucił wiele modeli JAW schematy zdjęcia ,niestety po czesku ale coś można podejrzeć http://www.sesa-moto.cz/page.php?parametr=jazyky&kde=polish  Pozdro!!!
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: aker6 w Czerwca 14, 2008, 21:37:59
Tak mi sie teraz Gustaw przypomniało, mam na ścianie prospekt Jawy 354/06 i z tego małego zdjęcia wydaje mi się ze ma taki licznik jak Twoja, o znalazłem
http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://hyperinzerce.cz/inz2/913/913514-jawa-350-354-06-1.jpg&imgrefurl=http://jawa.katalog-motocyklu.cz/motocykl/jawa-350/inzerce/0/0_0_jizni-cechy_0_0_0_0_0_0_0_0/&h=66&w=90&sz=3&hl=pl&start=17&um=1&tbnid=XaEuNVldznjlsM:&tbnh=57&tbnw=78&prev=/images%3Fq%3D354/06%2Bjawa%26um%3D1%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26sa%3DN
a tu piszą ze to model eksportowy  <book> http://www.mz-b.de/jawa/ejtypen.htm
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: gustaw w Czerwca 15, 2008, 09:51:57
moja jednak sie różni troszkę ale doszedłem ze jest to Jawa 350 Panelka , panelki 250 mają taką samą ramę co ja tylko ja mam inna tylną lampę. Dzieki za pomoc w identyfikacji mojej maszyny:)
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Czerwca 17, 2008, 14:21:05
Prace na dzien dzisiejszy wygladają tak

Silnik:
Poskładałem połówki i się okazało ze nie można wałem obrócić. Dałem wójkowi a tokarke i sie okazalo że ma bicie. Jutro powiien być gotowy

Reszta:
Dalej czekam na czesci z czech ( bagażnik i osłona łañcucha). oraz na bak z chromowania. Chromowanie wyniesie mnie okolo 3500kc. Wszystko przyjdzie potem lakiernik i nastepna partia czesci tym razem z niemiec za okolo 100 euro ( tylne zawieszenie) potem jeszcze chromy, koła i bedzie dobrze.

Planuje skoñczyć w połowie wakacji. Teraz powinno byc lepiej bo przedtem mało czasu bo dotychczas jeszcze sie uczylem w szkole.
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: asior w Czerwca 17, 2008, 20:15:42
Witam pozazdrościć takiego dostępu części !! super sprawa
Nie wiem czy wiesz że PERAK ma dwie osłony na łañcuch dolna i górna .
Korzystając z okazji chciałbym cię zapytać czy czasami nie masz zasłonki na filtr powietrza , takiej chromowanej .Jestem pod wrażeniem twojego remontu
Moja gwiazda jest na tej stronce http://www.polskajazda.pl/
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Czerwca 18, 2008, 15:05:48
Mam ale te co mam to bede potrzebował :P

Co do remontu to niestety 1 lipca bede musial go przerwac na miesiac poniewaz wyjeżdżam za chlebem do naszych sasiadów w tym czasie sprzet bedzie u lakiernika co jak przyjade to bedzie gotowy. Część kasy włoże w chromowanie i drobiazgi :)
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: krukers w Lipca 03, 2008, 12:43:15
Witam. Obile możesz podać adres do tego sklepu w Czechach w którym byłeś po części? Co do remontu to tylko pozazdrościć. O sklep pytam bo niedawno stałem sie posiadaczem peraka 350' 54 i czeka mnie teraz remont ;) pozroo
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Moskit1 w Lipca 05, 2008, 16:49:48
Witaj krukers
Podeślij foto swojej 350 Ogara okej ja również posiadam Jawe Ogar 350 rok 54 ale części mi brakuje w  ciul ale silnik i rama to samo a tu
sklep http://www.jawamarkt.cz/de/index.php?show_page=eshop&psection=2.
co mi wiadomo to nas jest tylko 3 może więcej ale na razie tylu sie pochwaliło Pozdro
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: krukers w Lipca 05, 2008, 22:15:06
Witam.
no na dzieñ dzisiejszy sprzęt wygląda tak

(https://http://images31.fotosik.pl/309/14067200bce8a6abm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14067200bce8a6ab.html)

jawe przywiozłem w środę czy czwartek i na razie czeka sobie spokojnie na remont a ja szukam literatury. Powiem tak, jeśli będzie kasa i bede go robił na replikach to może z koñcem przyszłego roku sprzęt zagada. Co do braków to nie jest w sumie tak ¼le, w silniku nie ma prądnicy i ga¼nika, elektryki w zasadzie też nie ma, w kołach czegoś brakuje ale jeszcze nie wiem czego ;] reszta w miarę kompletna, jest nawet licznik i 2 siedzenie. Pzr 

aha i jeszcze jedno, czy taka prądnica:
http://moto.allegro.pl/item391444210_czesci_wszystkie_jawy_350_cz_ts_jawa_175_pradnica.html#photo
podejdzie do peraka? Spotkałem sie na czeski allegro z innym typem(starszym) ale płytka z przerywaczami z jawamarket.cz nie pasuje do niej a właśnie do tej z allegro. Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć? z góry thx. pzr
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: j@wa w Lipca 06, 2008, 10:44:22
Sama prądnica może podpasuje,ale odradzam sprzedającego.
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: asior w Lipca 06, 2008, 20:42:25
Witam ta prądnica nie będzie pasować za dużo kombinacji , orginalna ma regulator napięcia przymocowany do stojana ,spróbuj od MZ 250
Dobre wyjście do remontu  ,masz tu stronke z jawami ludziska mają wiadomości
Pozdro !!!!http://www.polskajazda.pl/
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Lipca 29, 2008, 11:30:20
Po dość długiej przerwie czas cos napisac :)

Sparawy maja sie tak. Bak powrócł z chromowania wyszedl super. O kosztach tej zabawy nawet nie bede wspominal :) Jutro po odbiór czesci do lakiernika, jeszcze tylko bak mu musze zostawic i bedzie "gotowe". Wczoraj zamówiłem czesci z www.jawamarkt.cz za 130 euro :D
Z tylnim zawieszeniem meczy sie wujek. Dorabia nowe tuleje, bo były wybite. Silnik poskładany grzecznie sobie lezy w koncie garazu i czeka na swoja kolej :)

Dla was narazie fotka baku jutro dodam fotki polakierowanych czesci :P
(https://http://www.iv.pl/image/227413.jpeg)
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Moskit1 w Sierpnia 01, 2008, 15:59:31
No Obile piękny bak !!!!! Podsyłaj foto czekamy  :)

Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: _Wujek samo Zło_ w Sierpnia 01, 2008, 17:43:06
Ja pierdziele az szkoda odawac pod lakier....
W ogole to żali mi było by takie cudo połozyć w miejscu innym niż na półke w pokoju


ładny jednym słowem  <cheers>
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: blackdimon w Sierpnia 04, 2008, 21:01:20
witam
jestem tu nowy  :D
znalazłem się tu dzięki MOSKIT1  :>

Obile gdzie robią taki chrom?
też chcę taki  <drool>

też mam peraka 250 <thumbup>   tyle że z brakami ale walczę z tym. i w dodatku nie wiem z którego jest roku bo nie mam tabliczki a na silniku nie ma koñcówki z rokiem  <crybaby>
wygląda ¼le ale do czasu  :>
http://fmix.pl/zdjecie/13657/perak-2.html
http://fmix.pl/zdjecie/13656/perak-1.html
http://fmix.pl/zdjecie/13655/perak.html

(mam jeszcze 350 EZ 354 i kilka innych...  <lol> )
może ktoś pomoże mi zidentyfikować rok moto?

ps może ktoś mi podać wymiary osi kól do peraka 250 bo nie mam a mogę sobie dorobić <cheers>  (czasem praca się przydaje hehehe)
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Piotr G w Sierpnia 06, 2008, 19:32:18
ja skromnie Good Job!
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: badur w Sierpnia 08, 2008, 11:48:24
Witam
Mam pytanie do "Obile".
Zamówiłem w jawamarkt części. Przyszło na maila potwierdzenie z wykazem i coś tam po niemiecku. Nie znam języka.
Może powiedziałbyś jak będzie kolejność postępowania. Kiedy płacę, itp.
Dla uzupełnienia - remontuję CZ 175/450 z 1961r.
pozdrawiam wszystkich

badur
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Sierpnia 08, 2008, 12:55:11
Ja zamawiałem czesci ale na adres czeski wiec tresc przyszla po czesku i nie mialem problemu. Gosciu zapytal sie czy za pobraniem czy wplata z gory i tyle:)

Napisz co Ci napisali.
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: badur w Sierpnia 08, 2008, 13:54:45
Witam
napisane w mailu jest:
Vielen Dank für Ihre Bestellung ! Warten Sie bitte mit der Zahlung, bis wir auch den Preis für Transport berechnen, der von Gewicht und dem Bestimmungsland abhängig ist. Anschließend teilen wir Ihnen den finalen Preis mit. VIELEN DANK.
AUFTRAGSNUMMER: / ORDER NUMBER: - 2008-08-08-37155-ec2f

dalej moje dane i to co zamawiam z podsumowaniem  kwoty.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Sierpnia 08, 2008, 18:06:18
Chodzi o to ze masz czekac az przysla ci dokladna cene za przeslyke. Sprawdz sobie skrzynke bo mi potem ten gosciu napisal
Tytuł: wiadomość dla Blackdiman
Wiadomość wysłana przez: asior w Sierpnia 08, 2008, 18:37:28
Witam też jestem posiadaczem Jawy Perak , trudno będzie z tymi numerami u mnie jest tak  11-03108-52 pierwszy numer to typ jawy drugi to numer a trzeci to rocznik mój jest z 1952 roku numer jest taki sam na ramie silniku i tabliczce znamionowej porównaj swój numer ramy z moim może tak dojdziesz jaki to rocznik .Z tego co wiem to w PERAKACH zmian podczas produkcji nie było Pozdrawiam !
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: blackdimon w Sierpnia 09, 2008, 19:18:34
hmmm....

to jest ponad 50 tys numerów
w tamtych czasach produkowali z tego co wiem to 100 tys motocykli rocznie
z czego peraka mogło być ??????     25% czyli ok 25 tys   <book>
wg tych obliczeñ 2 lata młodszy    :P
ale sobie wykombinowałem co?   <oops>
czekam na kogoś kto mógłby jeszcze pomóc

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: blackdimon w Sierpnia 09, 2008, 19:48:41
witam

OBILE  mógłbys podrzucić gdzie robiłeś chromy?
a może ktoś podpowie gdzie można zrobić dobrze i w ludzkiej cenie  <thumbup>

pozdr
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: krukers w Sierpnia 11, 2008, 17:53:29
Czyli numer silnika zgadza mi się z rocznikiem :D, Panowie z racji tego że jestem w trakcie napraw blacharskich i weryfikowania braków mam do was ogromną prośbe, mógłby mi podać wymiary tulejki zaznaczonej na fotce? Pisze tutaj bo kurcze coś jest nie tak z moim kontem, przy pokazywaniu profili userów wyskakuje mi błąd... pozdrooo


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f5a7bd3e0291878f.html
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Sierpnia 12, 2008, 21:59:24
Gdzie chromowalem sam nie wiem. To bylo zalatwiane kolega przez kolege.
Dalem 3500kc ale gdyby bak byl w lepszym stanie to moglem zalatwic za jedyne 150zł.

Co do wymiarow tuleji. To sam musisz dostosowac tuleje do swoich pod nuzkow aby latwo mozna bylo je wlozyc w tuleje
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: asior w Sierpnia 24, 2008, 20:35:21
Kolego KRUKERS , na fotce pokazujesz moją ramę ,szkoda że nic mi o tym prędzej nie wiedziałem ,  ale to nic
Przy mojej JAWIE nie ma tulejek jet tylko ośka dwa gwinty na koñcu przykręcasz podnóżki i to wszystko
Tytuł: Odp: Jawa 250 perak 1954 - kompletna renowacja
Wiadomość wysłana przez: Obile w Sierpnia 26, 2008, 12:35:42
Panowie. Właśnie przywiozlem troche czesci od lakiernika. Lakiernik odwalil kawal dobrej roboty. Nie chce sie chwalic ale wyszlo zajeb****. Jeszcze czekam na bak i zacyznam powoli skladac. A w nie dalekiej przyszlosci kola tlumiki, kierownica przednia lampa - ale na to juz niema kasy xD
. Kolorem sie nie sugerujcie. W rzeczywistosci jest tak jak orginalny, tyle ze moj aparat klamie z kolorami (poprostu do dupy jest) :)
Oto pare fotek

(https://http://iv.pl/images/zzvjpg9y8tm30619vqdm.jpg)
(https://http://iv.pl/images/6wshlvguuacdompl4tc5.jpg)
(https://http://iv.pl/images/nlgaygknq7oh2q5xifl.jpg)
(https://http://iv.pl/images/smahklx9doqzn6o6ael8.jpg)