Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 14, 2024, 10:02:55
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: CZ 350 - dusi się  (Przeczytany 5312 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jurekbaszun

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • CZ 350; Jawa 50 Mustang
CZ 350 - dusi się
« dnia: Sierpnia 04, 2013, 19:54:31 »

Witam mam problem z CZ 350 - 472.5.
Otóż wyjąłem ja z garażu po 25 latach stania. Kupiłem nowy akumulator 6V 11 Ah, 2x świece zapłonowe NGK B8HS i kable z fajkami. Po wyczyszczeniu kranika, gaźnika i ustawieniu iglicy z 4 rowku na 2 (środkowy). Motor zapalił, tylko podczas jazdy brakuje mu mocy i tak jakby motor się dusi przy czym często gaśnie. Dodam jeszcze , że są takie momenty kiedy motor jest pełen mocy i przyśpiesza tak jak powinien, ale jest to nieraz bardzo krótki okres.


Co to może być ?


Proszę o pomoc.
Pozdrawiam  :)
Zapisane

Mariano Italiano

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 110
  • eMZeciarz
Odp: CZ 350 - dusi się
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpnia 04, 2013, 20:03:51 »

Sprawdź jeszcze filtr powietrza i drożność całego układu doprowadzającego powietrze ;-)
Zapisane
Jawa 638.1 03 1989 + Velorex 562
Jawa 23p 1984
Benelli Imperiale 400 2020

jurekbaszun

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • CZ 350; Jawa 50 Mustang
Odp: CZ 350 - dusi się
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpnia 04, 2013, 20:09:45 »

Sprawdź jeszcze filtr powietrza i drożność całego układu doprowadzającego powietrze ;-)






Zapomniałem napisać, że guma do filtra jest przerwana ale jest w miarę dobrze posklejana, przy pompowaniu paliwa czasami z tej gumy cieknie paliwo.
Zapisane

jurekbaszun

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • CZ 350; Jawa 50 Mustang
Odp: CZ 350 - dusi się
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpnia 04, 2013, 20:35:26 »

Kolego, sprawdź czy nic nie blokuje przepływu paliwa ze zbiornika do gaźnika. U mnie nie obyło się bez płukania baku i to 3 razy. Dopiero wtedy zaczął normalnie pykać.


Spróbuję. Ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły ?
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 350 - dusi się
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpnia 04, 2013, 21:16:33 »

ustawieniu iglicy z 4 rowku na 2 (środkowy).

skoro jest 5 rowków, to jak drugi może być środkowym  ::)

i dlaczego dałeś na 2 skoro było na 4 ? bez przyczyny chyba nikt tego nie ruszał ?
może silnik potrzebuje większej dawki paliwa, a Ty go tego pozbawiłeś i się pytasz dlaczego nie jedzie.
wróć na ten 4 rowek i wtedy zobacz, a za nim to zrobisz, to przeczyść dobrze korek, kranik i przedmuchaj wejście gaźnika, i zainwestuj w tą gumę.
Zapisane
    Status GG

jurekbaszun

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • CZ 350; Jawa 50 Mustang
Odp: CZ 350 - dusi się
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpnia 04, 2013, 21:23:37 »

ustawieniu iglicy z 4 rowku na 2 (środkowy).

skoro jest 5 rowków, to jak drugi może być środkowym  ::)

i dlaczego dałeś na 2 skoro było na 4 ? bez przyczyny chyba nikt tego nie ruszał ?
może silnik potrzebuje większej dawki paliwa, a Ty go tego pozbawiłeś i się pytasz dlaczego nie jedzie.
wróć na ten 4 rowek i wtedy zobacz, a za nim to zrobisz, to przeczyść dobrze korek, kranik i przedmuchaj wejście gaźnika, i zainwestuj w tą gumę.


w takim razie był na 5 rowku najwyższym i chodził podobnie, a może nawet gorzej. Na który rowek najlepiej ustawić.
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: CZ 350 - dusi się
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpnia 04, 2013, 21:32:03 »

Jak był na najwyższym, czyli pierwszym od góry mam rozumieć ?
Wtedy iglica była maksymalnie schowana i moto dostawało mało paliwa na wyższych obrotach.
Musisz to dobrać doświadczalnie, ja bym dał na środek na początek, niech się posmaruje trochę, jak dawno nie był jeżdżony.
Zapisane
    Status GG

jurekbaszun

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
  • CZ 350; Jawa 50 Mustang
Odp: CZ 350 - dusi się
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpnia 04, 2013, 21:45:08 »

Dzięki jutro sprawdzę. Na to wychodzi, że była maksymalnie obniżona. Tylko skąd te wahania, co prawda motor był prawie ciągle zamulony ale były momenty kiedy szedł jak szalony. Ustawie teraz ją na 2 rowek od dołu.


Tylko dlaczego paliwo ciekło momentami z tej pękniętej gumy od filtra powietrza ?


Zapisane

krzychu9412

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 65
  • 350 / 634.7
Odp: CZ 350 - dusi się
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpnia 04, 2013, 22:34:52 »

chyba większości cieknie z tej gumy  :P mam to samo ale zbytnio się tym nie przejmuję ;D
Zapisane
    Status GG
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[all] Dusi się

Zaczęty przez ptak Mechanika

5 Odpowiedzi
3613 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 12, 2006, 23:47:42
wysłana przez AndrewS
cz 175 zalewa i dusi sie

Zaczęty przez uksik Mechanika

6 Odpowiedzi
3871 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 17, 2012, 09:28:59
wysłana przez uksik
2 Odpowiedzi
2889 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lutego 28, 2013, 22:44:03
wysłana przez Piotrex
28 Odpowiedzi
7129 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 20, 2018, 18:59:09
wysłana przez Borys1975
Silnik się dusi jawa 250

Zaczęty przez Matyniu333 « 1 2 » Szybka interwencja

46 Odpowiedzi
2591 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 25, 2020, 13:18:04
wysłana przez Dano