Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 23:39:44
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: problem z zapłonem ts 350 v12  (Przeczytany 19329 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

9Tomek5

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 24
  • Jawa 350 TS 1988 <3
problem z zapłonem ts 350 v12
« dnia: Września 27, 2013, 20:40:14 »

Witam. Mam problem z zapłonem w jawie ts 350 a mianowicie ustawiałem go i jak zacząłem ustawiać lewy gar to by spr czy styki się otwierają wziąłem żarówkę i dwa kable i kręciłem w jedną i drugą str a ta żarówka cały czas świeciła wiec postanowiłem ustawić mniej więcej tak jak wcześniej (lewgo gara wcześniej palił po ok 10 kopach lub ok 2m pchania) a teraz jest iskra trochę słaba ale jest pchałem i nic nawet nie parkotnął. przerwa na platynce od lewego gara to 0,3 teraz ta platynka sie styka a prawy jest 0,3. co to może być ?? świece są dobre nie dawno kupowałem ok 200km temu zmieniłem co to może być?
Zapisane

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #1 dnia: Września 27, 2013, 20:48:38 »

Napisz w jaki sposób ustawiasz zapłon i platynki.
Wyjaśnij to troch bardziej bo nie bardzo wiem o co  ci do końca chodzi.
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #2 dnia: Września 27, 2013, 21:04:40 »

Platynki najlepiej ustawia się miernikiem uniwersalnym. Ustawiasz go sobie aby piszczał gdy obwód się zamknie i już :P moim zdaniem lepsze niż żarówka.
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

von_Majzel

  • Gość
Zapisane

9Tomek5

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 24
  • Jawa 350 TS 1988 <3
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #4 dnia: Września 27, 2013, 21:11:24 »

http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/ustawienie-zaplonu-jawa-350/ według tego ustawiałem nie mam czujnika zegarowego żarówką próbowałem według tego linku powyżej
Zapisane

bezli†osny

  • Gość
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #5 dnia: Września 27, 2013, 21:54:51 »

RTFM :


http://www.jawacz.pl/baza-wiedzy/regulacja-zaplonu-w-silniku-jawa-(demonos)/
W tym opisie w linku przeoczona jest jedna wyjątkowo ważna sprawa przy ustawianiu zapłonu. Przeczyszczenie styków przerywaczy drobnoziarnistym papierem ściernym lub miniaturowym pilniczkiem. ja do tej operacji wyjmuję całkowicie przerywacze, szlifuję delikatnie i równo powierzchnię styków, przemywam czystą benzyną, i dopiero po tym montuję przerywacze, smarując ich ośki kropelką oleju i przystępuję do regulacji zapłonu. Zwracam uwagę, aby styki stykały się równo całą powierzchnią. Po ustawieniu przerwy zapłon ustawiam za pomocą zwykłego pręta z zaznaczonymi kreskami w odstępie 3 mm a moment rozwarcia styków po prostu ustalam na oko wykonując kilka ruchów wałem kluczem 10 mm. Od zawsze mi to wychodzi i Jawa pracuje bez zarzutu. Kiedyś robiłem to żaróweczką, bibułką papierosową i było tak samo, jak na oko. Bez przeczyszczenia styków nie ma co się brać za regulację zapłonu. One są przeważnie tak nadpalone i zanieczyszczone, że próby z żaróweczką mogą fałszować wynik.
« Ostatnia zmiana: Września 27, 2013, 22:02:37 wysłana przez bezli†osny »
Zapisane

bezli†osny

  • Gość
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #6 dnia: Września 27, 2013, 22:03:58 »

Czym jesteś zszokowany, CZortoJawer? Pewnie prostotą mojej regulacji..
Zapisane

9Tomek5

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 24
  • Jawa 350 TS 1988 <3
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #7 dnia: Września 27, 2013, 22:06:14 »

czyli plastiki tam co wkładam szczelinomierz czyszczę i potem olejem gdzie kapnąć?? na te plastiki??
Zapisane

bezli†osny

  • Gość
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #8 dnia: Września 27, 2013, 22:09:35 »

Czym jesteś zszokowany, CZortoJawer?
Twoim postępem według  czyszczenia platynek  ;D
Nadal nie rozumiem, coś źle? Przecież ja te zapłony w silnikach dwusuwowych ustawiam już ze 40 lat począwszy od motorowerków komar, a że we krwi mam precyzję pracy, to bez przeczyszczenia styków rzadko biorę się za ustawianie zapłonu, bo wiem, że nie warto


 
czyli plastiki tam co wkładam szczelinomierz czyszczę i potem olejem gdzie kapnąć?? na te plastiki??
To nie plastiki, to metalowe styki. Własnie te styki musisz przeczyścić i przemyć a odrobinkę oleju kapnij na ośki przerywaczy, nie na styki, co wkładasz szczelinomierz. Styki muszą być suche i czyste


Dwa posty pod sobą scaliłem w jeden ... v_Mzl
« Ostatnia zmiana: Września 28, 2013, 06:26:12 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

bezli†osny

  • Gość
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #9 dnia: Września 27, 2013, 22:15:45 »

Tak ale tego się nie szlifuje tylko delikatnie papierkiem ściernym przyciera,,
Papierkiem ściernym zawsze się szlifuje, szmatką się przeciera, to samo mamy na myśli CZortoJawer. Jak wyjmiesz styki to sam ocenisz ile będziesz szlifował. Jesli styki są w dobrym stanie bez wżerów i nadpaleń, to przeszlifujesz delikatnie, lub jak wolisz, przetrzesz delikatnie drobnoziarnistym papierkiem ściernym, lub nawet samą szmatką z benzynką. Jeśli styki są w złym stanie, mają spore wżery i są mocno nadpalone, to musisz je bardziej przeszlifować, aby jak najlepiej wyrównać ich powierzchnie. Po jakimś /dłuższym/ czasie styki nie nadają się do szlifowania i wyrównywania i trzeba zamontować nowe przerywacze. Przerywacze do szlifowania zawsze, moim zdaniem, trzeba wyjąć, bo tylko wtedy równiej i dokładniej się to zrobi. Papier musi być drobnoziarnisty, po przeszlifowaniu myjemy styki czystą benzyną, montujemy, sprawdzamy równość powierzchni styku. Ewentualnie można nieznacznie dogiąć kowadełko wąskimi kombinerkami, aby się wszystko dobrze stykało
« Ostatnia zmiana: Września 27, 2013, 22:37:32 wysłana przez bezli†osny »
Zapisane

mierzej

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 42
  • JAWA 634.7
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #10 dnia: Września 27, 2013, 22:20:44 »


Tak ale tego się nie szlifuje tylko delikatnie papierkiem ściernym przyciera,,


Chłopie, tak sobie czytam te Twoje wypociny i stwierdzam że zupełnie niczego nie wnosisz, siejesz tylko zamęt lub potakujesz innym.  Dzięki takim "fachowcom" to forum traci na wartości.  Kolega Bezlitosny ma słuszną racje, a czy będzie to "delikatne przetarcie' czy "szlifowanie' to raczej kwestia umowna.
« Ostatnia zmiana: Września 27, 2013, 22:24:23 wysłana przez mierzej »
Zapisane

kozulec

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 330
  • Jawa 634 "1984, Jawa 638 " 1989, Ogar 200" 1984
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #11 dnia: Września 27, 2013, 22:27:33 »

Czyste styki to podstawa  :) Powierzchnie styków muszą być tak szlifowane by usunąć wżery i aby powierzchnie styków dokładnie do siebie przylegały a nie dotykały się tylko jednym bokiem. Ważne jest też sprawdzenie czy młoteczek przerywacza nie ma dużego luzu na ośce. W takim wypadku dokładna regulacja będzie niemożliwa  :(
Smarujesz delikatnie ośki przerywaczy i dajesz kilka kropli oleju na filc smarujący krzywkę.
Zapisane
Moc i satysfakcja. Bez kompromisów :P
500655795

bezli†osny

  • Gość
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #12 dnia: Września 27, 2013, 22:31:24 »

Tak tylko że jak są wypalone przerywacze to się wymienia je na nowe a nie szlifu i zmienia rozmiar styków...
Do pewnego zakresu rozmiar /wysokość/ styków bez problemu możesz zmienić. Potem po przeszlifowaniu ustawiasz sobie na nowo przerwę i wyprzedzenie zapłonu. Przerywacze mają przecież regulację i jeżeli da się je zregenerować i ustawić na nowo to po co je wymieniać na nowe? No chyba że masz nadmiar kasy, to możesz zakładać nowe przy każdej regulacji zapłonu, żaden problem

 
Ważne jest też sprawdzenie czy młoteczek przerywacza nie ma dużego luzu na ośce.
To też. I bywa, że luz ma sama ośka. Wtedy trzeba wyjąć podstawę i od tyłu ośkę przyklepać delikatnie. Jednak najlepsza jest wymiana całej podstawy, bo z praktyki wiem, że przyklepana ośka nie jest trwała. 9Tomek5, jasne już wszystko? Zacznij regulację zapłonu obowiązkowo od prawego gara, potem lewy. Robiłeś to odwrotnie i dlatego nie miało prawa ci się to udać.


Posty scaliłem - Tak informacyjnie - lepiej jest użyć opcji "modyfikuj" niż pisać dwa razy samemu pod sobą - v_Mzl
« Ostatnia zmiana: Września 28, 2013, 06:27:50 wysłana przez von_Majzel »
Zapisane

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #13 dnia: Września 27, 2013, 23:08:04 »

Jest jeszcze jeden już chyba najprostszy sposób który nie wymaga bibułek, mierników ani żaróweczek.
Ustawiasz przerwę na przerywaczu, potem tłok w położeniu, które cię interesuje czyli na przykład 2.8mm przed gmp (ja używam takiego przyrządu bo jest bardzo prosty w użyciu i dokładny do 0,1mm http://www.dzikijunak.org/gallery/Iskrownik/aag )
Wykręconą świecę wkładasz do fajki i kładziesz na głowicy tak jak do sprawdzania iskry.
Następnie przekręcasz płytkę z przerywaczem w prawo tak, aby styki były zamknięte, włączasz zapłon i delikatnie obracasz ją w lewo aż do momentu gdy na świecy przeskoczy iskra. Potem dokręcasz śrubki od płytki i gotowe. Ustawianie czujnikiem do 0,01mm jest zbędne, bo bezwładność przerywaczy, luzy w układzie tłokowo-korbowym i tak powodują niedokładność.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Jawor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • staruszka 353
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #14 dnia: Września 28, 2013, 01:26:59 »

zegar jest lepszy do ustawiania ponieważ możesz sprawdzić powtarzalność przeskoku iskry w danym momencie. Kręcisz kilkukrotnie silnikiem i sprawdzasz czy wyprzedzenie gdzieś "nie uciekło" przez np mocniejsze dokręcenie śrub płytki przerywaczy.

9Tomek5

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 24
  • Jawa 350 TS 1988 <3
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #15 dnia: Września 28, 2013, 01:28:12 »

no zrobiłem tak jak pisaliście i nic :/ styki nie w każdym miejscu są równoległe do siebie :/ a dodaję wideo (kiepskie ale w nocy kręcone) wydaje mi się że iskra jest dobra a jak ustawiałem lewy gar to żarówka wgl nie zaświeciła się :./ cewki spr niby dobrze dają ta na samym przodzie troche słabiej ale daje prąd. czy żarówka sie nie zaświeciła moze oznaczać padnięty kondensator?? a czego wgl jawa nie zapaliła??!! http://www.youtube.com/watch?v=Adc_vXNVJHM&feature=youtu.be
Zapisane

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #16 dnia: Września 28, 2013, 08:30:27 »

walnę off-topem, ale ... ja Cie nie piernicze :D masz Jawe V12  :D :D :D
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #17 dnia: Września 28, 2013, 09:04:00 »

Cytuj
czy żarówka sie nie zaświeciła moze oznaczać padnięty kondensator??
Raczej nie ale na pewno nie zaszkodzi wymienić
Cytuj
a czego wgl jawa nie zapaliła??!!
Może po ciemku założyłeś fajki na odwrót. A próbowałeś odpalic ją na pych? może po prostu aku masz słabe.
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

9Tomek5

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 24
  • Jawa 350 TS 1988 <3
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #18 dnia: Września 28, 2013, 12:17:47 »

aku ładowałem wlałem palwio do cylindra pykła na popych strzelała ale nie zapalił czyli zapłon od nowa do ustawienia?? a czego ta żarówka wgl nie świeciła na lewgo gara??!!
Zapisane

waldip

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 367
  • ČZ 350 472,6 ČZ 180 487.4
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #19 dnia: Września 28, 2013, 13:06:19 »

Czy ty aby ustawiasz prawy cylinder na płytce głównej, a lewy na tzw. pół płytce?
Zapisane

Koles833

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 196
  • Jawa 350 ts
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #20 dnia: Września 28, 2013, 16:40:36 »

Zawsze zaczynaj od prawego cylindra. Ustaw tłok w GMP następnie przerywacz na 0,3mm potem przekręć wałem w lewo o jakieś 2,8mm następnie podłącz tą swoją żarówkę do przerywacza i przekręcaj całą płytką jak złapiesz ten punkt w którym żarówka przestaje świecić to wtedy skręcasz i zaczynasz ustawiać w ten sam sposób lewy cylinder jeżeli to nie pomoże to obstawiał bym na winę przerywaczy kiedyś kupiłem nowe ze sklepu i ni cholery nie dało się tego dobrze ustawić jak strzeliło w tłumik to aż wkład wypadł :P z powrotem założyłem stare bez przestawiania zapłonu i wszystko  było jak należy.
« Ostatnia zmiana: Września 28, 2013, 16:42:19 wysłana przez Koles833 »
Zapisane
"Motocykl - to nie tylko pusty dźwięk,
to życie pisane snem,
to, co piękne jest,
to zabawka, która pomoże Ci
przetrzymać okropne dni,
gdy czułości zabraknie Ci..."

Jawor

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 112
  • staruszka 353
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #21 dnia: Września 28, 2013, 19:02:25 »

9tomek5 daj to komuś do zrobienia bo nieogar z Ciebie :D Masz instrukcje demonosa i dalej nie wiesz ocb.

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #22 dnia: Września 28, 2013, 19:05:40 »

ustawić zapłon na v12 przyjmując ze na cylinder przerywacz tez miałbym problem. :P :P :P :P
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

waldip

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 367
  • ČZ 350 472,6 ČZ 180 487.4
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #23 dnia: Września 28, 2013, 19:20:31 »

Tomek weż wymień kondensatory zakładając że wszystko robisz OK. Jeśli podczas regulacji zapłonu nie gaśnie ci żarówka to albo ustawiłeś przerwę na przerywaczu jakąś kosmiczną albo masz wypalone styki lub żarówkę (kontrolkę)podłączasz w niewłaściwym miejscu
Zapisane

STÓWA

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 778
  • Ile to już lat ?
Odp: problem z zapłonem ts 350 v12
« Odpowiedź #24 dnia: Września 28, 2013, 21:54:13 »

Pamiętaj że do ustawienia zapłonu na żarówkę musisz odłączyć kondensatory od masy i jeżeli w GMP ustawisz 0,3mm przerwę na przerywaczu, to musi żaróweczka błysnąć lub zgasnąć. Innej opcji nie ma
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
17 Odpowiedzi
9154 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 10, 2014, 18:18:44
wysłana przez marcin19911199
5 Odpowiedzi
2425 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Maja 02, 2014, 19:40:57
wysłana przez kiełbasa
20 Odpowiedzi
7051 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Sierpnia 27, 2015, 07:52:39
wysłana przez poll
8 Odpowiedzi
2252 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 25, 2017, 18:46:20
wysłana przez Blenders
39 Odpowiedzi
5482 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 23, 2019, 21:13:43
wysłana przez Rozztocz