Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 18, 2024, 23:35:56
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami  (Przeczytany 16491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jknick

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpnia 22, 2009, 23:07:32 »

GROM, sprawdzalem tą mase cewki prostownikiem. Dotkenelm jedną klemą do obudowy cewki a drugą klemą raz do zacisku 1 a pó¼niej do zacisku 15. Ani w jednym, ani w drugim przypadku nie iskrzyło tak jakby masa nie miała nic do rzeczy. Ale sprawdze twój pomysł. Juz nic innego mi nie pozostało robic w tej sytuacji.
Jawsim, tak wogóle teraz ostatnio to odpalałem ją w ten sposób, że klemu prostownika były cały czas podpięte pod aku. Ale wypróbuje ten sposób co podałeś. Czyli zostawic tak jak jest i jeszcze dopiąc kabelek do plusa aku i podłączyc pod dwie cewki na 15. Tego regulatora już nie odlączac? Zostawic tak jak jest? Hmm... a ten "remont"... założenie było takie: doprowadzic ten motor do takiego stanu aby dało sie nim jako tako je¼dzic. Jak będzie ładnie paliła to dopiero wtedy zajmiemy się szczegółami. No ale to był po prostu wrak, całkiem rozklekotany. Nie wiadomo było za co sie złapac bo wszystko zepsute. Więc rozebralismy go i zaczynamy od elektryki. Kable wisiały lu¼no, nie wiadomo co od czego więc zdjeliśmy całą elektryke i na spokojnie na stole ze schematem sprawdzalsmy ktory kabel od czego i lutowalismy. Potem wlozylismy silnik ktory kiedys byl skladany(mi zostalo tylko dokrecic glowice). Podłączlismy do niego linki. Zalozylismy pozostałe pierdoły i tak próbujemy go odpalic. Juz troche czesci wymienionych i niestety bez efektu.
Dzięki chłopaki za pomoc ;]
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 22, 2009, 23:23:00 wysłana przez jknick »
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpnia 23, 2009, 09:37:05 »

Kolego ale mi chodziło o masę ale względem przewodu WN bo to jest obwód wtórny cewki, pozatym na  tym wtórnym panuje duża oporność to i tak iskrzyć nie będzie na prostowniku.
Z tą masą to chodzi o to że to co wyszło przewodem WN ma wrócić poprzez świecę potem silnik ramę do masy cewki, czyli metalowej obudowy. Po prostu obwód musi się jakoś zamykać.
A jak masz chwilę , to zmodyfikuje pomysł jawsima, odłącz plusowe przewody z cewek w to miejsce podaj plus z prostownika , a minus prostownika na masę motocykla, jak zapali wykluczysz elementy zapłonu a we¼miesz się za elektrykę .
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpnia 25, 2009, 01:41:59 »

Już chyba wiem co jest nie tak <lol> Zrobiłeś instalacje według schematu? A powiesz wg jakiego? Konkretny schemat bym prosił lub jego ¼ródło pochodzenia.
Kolega Mienki mógłby się w tym temacie wypowiedzieć co znaczy instalacja wg schematu- gdzie był wielki babol w podłączeniach cewek. Pisałeś też coś o tym,że cewki są w jednej linii względem ramy- jedna z przodu- druga z tyłu- fajnie tylko,że w 634 cewki są obok siebie. W osi są w 638 ( tzw TS ) i w CZ. Mam zatem pytanie- czy ta Twoja Jawa 634 nie ma czasem pojedynczej ramy?
Kolejna sprawa- nie wolno odpalać motocykla na akumulatorze podpiętym do włączonego prostownika- nic dziwnego,że regler Ci iskrzy. Dotyczy to również Jaw z alternatorem. Nawet nie wolno ładować aku w motocyklu,gdy podpięte są oba bieguny do instalacji. Od tego bierze się 80% usterek układu ładowania. A potem jęki i żale,że Jawa ma dupiate instalacje. Nie chce sie jednemu z drugim kabli odpiąć - niech więc sie potem nie dziwią,że za X razem ładowanie się zapala. Poczytaj sobie jak działa mechaniczny regulator napięcia z wyłącznikiem powrotnym a potem pomyśl dlaczego ładowanie prostownikiem aku podpiętego do instalki go wykañcza. One i tak sa dość idiotoodporne,ale w koñcu zdechną. Widzisz mi w Kivacce nikt tak nigdy nie robił- ma 50 lat i ładowanie ma wzorowe.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 25, 2009, 01:53:29 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

maciek

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 89
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 25, 2009, 07:15:09 »

U mnie w 634 cewki też były w szeregu, jedna za drugą. Rama podwójna.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 25, 2009, 07:40:31 »

A ja w cz 6V cewki mam  w szeregu a cz 12V w osi , więc reguły nie ma. Co do pomysłu z ze złym schematem to to może być to. Bo to co Mienki zrobił to już legenda  <thumbup> , mam nadzieje że się Mienki nie obrazi hehe.
Zapisane

jknick

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpnia 25, 2009, 10:04:27 »

Nie wiem co zrobił Mienki ale ja zrobiłem ją wedlug tego schematu: http://www.jawacezet.pl/index/schematy/350-634/02.gif Z tym, że ja miałem kolorową wersje ale juz nie pamiętam skąd, ale kable na tym schemacie lecą tak samo. A i klakson podpielem inaczej, do masy a nie do stacyjki. Co do iskrzenia regulatora to iskrzy nawet bez podpietego prostownika, wiec pewnie juz go swoją głupotą rozwaliłem <mur> No cóż, człowiek uczy sie całe życie. Ostatnio mam mało czasu więc nie zdąrzyłem sprawdzic tego pomysłu z bezposrednim podłączeniem cewek ale troche w motorze podlubalem i teraz jest tak: Niby chodzi na dwoch cylindrach. Z tym że jeden cylinder, nieważne który lecz ważne która cewka go obsługuje, pracuje elegancko a praca drugiego wygląda w ten sposób, że przerywa. Jak juz wbije sie na obroty to się wyłącza, a jak obroty spadną niemal że do zera to znowu sie załącza, wbija na obrotu i tak cały czas. Zapłon jest na pewno dobrze ustawiony gdyż na innej cewce a na tym niby złym zapłonie chodzi tak jak trzeba. Jak chodzą pojedynczo cylidry sprawdzam w ten sposób, że odłączam jeden kabelek od przerywacza. Czy to błąd?
Rama jest podwójna. Ta moja jawa to model z tym pasem chromowanym z wytłoczonym napisem jawa.
I jeszcze sie dopytam dla pewnosci: Jak podlacze ten + z aku do cewek to odłączyc regulator?
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 25, 2009, 12:05:40 wysłana przez jknick »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpnia 25, 2009, 23:58:00 »

Nie ma takiej konieczności juz teraz by go odłączać. Ten schemat jest OK,więc sam już dokładnie nie wiem co boli Twoją Jawę. Wiem co zaczyna boleć mnie - głowa- ciężki bowiem to przypadek. Jak na coś jeszcze wpadnę to powiem.
Zapisane

jknick

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpnia 26, 2009, 11:45:32 »

Odłączyłem od złej cewki zacisk 15 i podpiełem + z aku (Ten stary kabelek przy aku zostawiłem). Odpaliłem motor i odłączyłem oba kabelki od dobrej cewki i niestety jawa przygasała. Chodziła tak jak wczesniej opoisałem. Nie wiem. Spróbuje jeszcze odłączyc standardowy kabel na + aku. I ten + z aku puścic jedynie na obie cewki. Ale to jest jakiś dziwny problem. Dlaczego na jednej cewce chodzi dobrze a na drugiej już nie. Tak jakby to tylko od niej zależalo. Przecież podłączone są dobrze i ta zła cewka jest nowa. Hmm... trudna sprawa <sadwalk>
Tak dokładnie to ten schemat: http://www.sesa-moto.cz/minulost/jawa_350_typ_634/schema/schema_pro_dva_budiky A tak na marginesie, co to znaczy Ètyøka :)
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 26, 2009, 11:49:55 wysłana przez jknick »
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpnia 26, 2009, 11:52:28 »

Ja to się już gubię w tym czego ty szukasz?
Jak odłączysz jeden gar to normalne że silnik nie potrafi utrzymać obrotów jałowych, bo o tym chyba piszesz, czy też może kaszle kicha, na tym garze.
We¼ kurde kawał przewodu i podepnij pod akumulator wkoñcu obie cewki bezpośrednio, podmieñ przewody do przerywaczy, Ja już nie wiem który działa a który nie z tego opisu.
Nagraj film z tej pracy silnika! albo porób zdjęcia podpiętych cewek.
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 26, 2009, 12:00:05 wysłana przez GROM »
Zapisane

jknick

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpnia 26, 2009, 12:00:41 »

No zaraz lece podłączyc bezpośrednio.
Ja wiem czy to normalne że nie potrafi utrzymac obrotow... Jakoś na tej lepszej cewce chodzi idealnie. Reaguje na gaz. A na tej gorszej cewce, gdy dodam gazu wbije sie na obroty ale zaraz tak jakby sie rozlączala i gaśne ale w ostatniej chwili(gdy obroty już są niskie) znowu załapuje i wchodzi na obroty. Stałym obrotow nie da sie utrzymac na tej gorszej cewce.
Działa ten cylinder, który obsługiwany jest przez tą "lepszą" cewkę.
Szukam tego żeby jawa chodziła na dwa cylindry.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpnia 26, 2009, 13:17:43 »

tzn chcesz powiedzieć że jeśli ta ów dobra cewka jest na prawym cylindrze to jest ok i tak samo jeśli obsługuje lewy cylinder to także?
a i wyjaśnij co się dzieje gdy obie cewki są podłączone, np gdy ów dobra cewka jest na prawym garze to co się dzieje z lewym. potem zamian cewek i tak samo opisz co się dzieje, kaszle kicha, prycha , nie pracuje i detonuje (samozapłon).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 26, 2009, 13:32:43 wysłana przez GROM »
Zapisane

jknick

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpnia 26, 2009, 13:58:37 »

1. co do pierwszego pytania to dobrze mnie zrozumiałeś
2. gdy obie cewki są podłączone to tylko jedno kolanko jest ciepłe(wychodzące z tego cylindra który obsługiwany jest przez dobrą cewkę). Z drugiej rury też wydobywają się spaliny lecz rzadsze i nie zawsze a kolanko pozostaje zimne. Gdy zamienię cewki to problem wygląda tak samo lecz te kolanko które było ciepłe jest zimne i analogicznie te które było zimne jest ciepłe.
3. zrobiłem tak jak mówiłeś lecz nadal ten problem się pojawia. Gdy odłączyłem ta lepszą cewkę aby sprawdzic jak działa na tej gorszej to wyglądało w ten sposób że pracowała ładnie na wolnych obrotach lecz nie dało się rady ich zwiększyc. Dodawanie gazu manetką tylko ją jakby dusiło. Wina nie leży na pewno ani w zapłonie ani kondensatorze gdyż gdy zamienię cewkę to chodzi idealnie.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpnia 26, 2009, 14:05:04 »

To jeśli podpinałeś już przewodem bezpośrednio z akumulatora to nie widzę innej opcji jak zakup 2 nowych cewek.
No bo jeśli się objawy przenoszą wraz z cewką to cóż można więcej poradzić.
Zapisane

jknick

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpnia 26, 2009, 16:59:19 »

Ja już z tego nic nie rozumiem. Założyłem stare cewki i podłączyłem oryginalnie. I pali ładnie na dwa cylindry <thumbup> Założyłem z powrotem nową cewkę i okazało się, że na niej motor przerywa. Nowa jest gorsza od starej <drool> No ale chyba trzeba sie cieszyc, że problem rozwiązany. Nie wiadomo tylko co było ¼le i przez to jest obawa, że problem może w każdej chwili wrócic.
Ale jeszcze świętowac nie można bo ładowania nie ma i dziś znów aku padło. Na regulatorze jak iskrzyło tak iskrzy. Wie któs jak go wyregulowac? Było to już gdzieś na forum?
Ciekawe czy po naprawieniu regulatora na nowej cewce bedzie dobrze chodzic. Jak nie to spróbuje zapłon przestawic i może wtedy da radę. Troche mi szkoda tej nowej cewki bo taka ładna była, błyszcząca <lol>
Dzięki za pomoc! <worship>
Zapisane

Maliniasty

  • Murarz, piekarz, akrobata, z zamiłowania mechanik.
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 3269
  • Panie... a kto to poskłada...
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpnia 26, 2009, 17:47:59 »

Słuchaj, ja też kupiłem nowe cewki i były do dupy, ząłozyłem stare i moto normalnie pracował. Ja nie mam regulatora oryginalnego od Jawy, bo nie mogłem go dostać, kupiłem od Mz, i jest elegancko :>
Zapisane
Motocykle wciągają jak woźny flaszkę :)

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpnia 26, 2009, 22:39:57 »

Naucz sie w koñcu odróżniać układ zapłonowy od układu ładowania.
Zapisane

jknick

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #41 dnia: Lutego 18, 2010, 17:18:55 »

Powracam po długiej przerwie.
Aby oszczędzić sobie i Wam nerwów posłuchałem się - zrezygnowałem z półśrodków i postanowiłem zrobić porządny remont silnika. Kasy trochę nazbierałem i jest, w koñcu jest bez partactwa. Wał po pełnej regeneracji, zostały z niego tylko przeciwwagi. Wszystkie uszczelniacze zakupione, łożyska też. Doszło do tego jeszcze pare silnikowych drobiazgów. Zakupy na jawaczesci gwarancją dobrej jakości.
Wszystko już mam, teraz tylko poskładać. Nie chcę tego spierniczyć więc dużo czytam na forum. Nie będę się pytał jak coś zrobić no bo w sumie na forum sporo się oczytałem, a  po drugie wiem ile Was nerwów kosztuje takie opisywanie leniuchowi czekającemu na gotowe tego co jest dla Was oczywiste. Ja chcę się upewnić zanim będzie za pó¼no. Nie chce czegoś zwalić i potem żałować. A o jeszcze dodam, że nie mam zamiaru oddawać tego silnika mechanikowi, bo co to za robota jeśli on mi naprawi - ja się wtedy nic nie nauczę, a przecież na tym mi bardzo zależy. Oprócz chęci potrzebna jest też wiedza. Chcę sprawdzić czy jest poprawna, dlatego napiszę co wyczytałem i co zamierzam zrobić a Was proszę o interwencję w razie jakbym coś pokiełbasił.

1. Zaczynamy od włożenia łożysk w kartery. Aby ładnie weszły podgrzewamy kartery. Zrobię to na kuchence gazowej. Ktoś tu na forum tak robił i dało radę. A łożysko można zamrozić? Gdzieś czytałem, że nie ale skoro można je podgrzewać to czemu by nie można było ochładzać? Pewnie ktoś walnął byka.
2. Gdy już mamy łożyska w karterach, to podgrzewamy całość. Najpierw lewy karter bo potem skrzynie łatwiej poskładać. A wał (z założonym już czołem) mrozimy i powinno elegancko wejść. Potem mrozimy lewy karter wraz z wałem i skrzynią i nakładamy uprzednio podgrzany prawy karter. Oczywiście pamiętamy aby po zamrożeniu karteru wsadzić klocek posmarowany silikonem.
A i jeszcze jedno: Bawić się w te mrożenia i podgrzewania czy pospawać wciągacz do wału a łożyska wbić przez rurkę?
3. Teraz kwestia simmeringów. Te na wale posmarować smarem czy naoliwić mixolem? Jak rozumiem chodzi o to aby zapewnić smarowanie w pierwszych momentach pracy silnika, a potem tego simmera smarował będzie olej z mieszanki.

No to chyba już wszystko co chciałbym wiedzieć. Jak ma ktoś jakieś Porady & Tricki to chętnie przeczytam. Na pewno się przyda.

Z góry Dzięki! i proszę o wyrozumiałość :)
Pozdrawiam!
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #42 dnia: Lutego 18, 2010, 18:09:40 »

Nie wkładaj łożysk w kartery, załóż je na wał. Potem nagrzewasz karter i wkładasz wał w karter wraz z czołem oczywiście w lewą stronę , wał zrobi chlup i jest na miejscu.
Dlaczego nie w kartery a na wał , a no ponieważ w karterach nie ma krawędzi czy też pierścienia osadczego, które by ustaliło położenie łożyska , co prawda jest pierścieñ , ale dopiero za uszczelniaczem a ten najlepiej założyć na koñcu , do wbicia uszczelniacza użyj młotka i starego tłoka z CZ 350 i jawa 350 634 nie TS.
Moja technika wkładania wału (pewnie każdy ma inną) zakładam łożyska mam planik gazowy na propan-butan (60 zł) do przenośnej butli gazowej, nagrzewam karter , sprawdzam temperaturę poprzez kilka kropel wody upuszczonych na karter , szybkie odparowanie oznacza ponad 100 stopni i to już wystarczy. Pamiętaj wygrzewać równomiernie powoli i nie trzymać palnika w jednym miejscu za długo, cała operacja złożenia silnika zajmuje około 15 minut.
Jeśli nie masz palnika to zamrożenie wału z łożyskami powinno także podziałać ale sam tej techniki nigdy nie sprawdzałem.
Na uszczelniacze wystarczy jakikolwiek olej .
« Ostatnia zmiana: Lutego 18, 2010, 18:13:58 wysłana przez GROM »
Zapisane

j@wa

  • Kudłaty durnowaty reperuje stare graty
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1834
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #43 dnia: Lutego 18, 2010, 19:26:06 »

Ja robię tak samo jak GROM z tym że, Kładę łożyska na płytkę kuchenki (aby dostały temperaturę,a nie ogieñ) i grzeje chwilkę. £apie łożysko w żabki (kleszcze jak ktoś woli) I próbuje nałożyć na czop. Jeśli jeszcze nie wchodzi to grzeje jeszcze. Jeśli już nachodzi to puszczam je żeby samo sobie wpadło do koñca. Najpierw  jedną stronę,czekam aż wystygnie,obracam wał i to samo. Jak już łożyska odpuszczą temperaturę, to grzeje lewy karter. Jak już jest odpowiednia temperatura (zawsze robię to na "oko") ,to wpuszczam wał. Wał robi chlup i i siedzi. Trzeba tylko popatrzeć żeby korbowód gdzieś się nie oparł no i kołek czoła wału usiadł na miejsce. Składam skrzynie. Jak już jest to chłodne to smaruje uszczelniaczem lewy karter i zaczynam grzać prawy. I ta sama operacja. Nakładam karter,robi on chlup. Kiedy kładę prawy karter to tak samo sprawdzić korbowód czy gdzieś nie przeszkadza i kręcę skrzynią żeby się to wszystko ułożyło. Jak już się zejdzie to jeszcze  sprawdzam czy prowadnica wodzików dobrze usiadła. Powinna się lekko kręcić. Skręcam wszystko śrubami i finito. Moje silniki jeszcze nie protestowały przeciw takiemu składaniu. 
Zapisane
Jawa 638.0 '87r
Jawa 638.5 Velorex 562 '86r

I coś tam jeszcze.

jknick

  • Młodszy Jawer
  • **
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 83
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #44 dnia: Lutego 20, 2010, 08:50:12 »

Silnik już społowiony. Dzięki chłopaki za cenne rady <thumbup> Przydały się i obyło się bez większych problemów. Tylko spierniczyłem jedną rzecz- za bardzo podgrzałem pierwsze łożysko. Aż zewnętrzna bieżnia złapała brązowawy nalot <mur>  Ale i tak jestem zadowolony. Gdybym tego nie zrobił sam to bym się nie nauczył. Kolejne sprawy takie jak łożyska i kartery poszły gładko bo zdobyłem już jakieś doświadczenie na tym pierwszym zwalonym łożysku <lookaround> Pierwsze koty za płoty <punk>
Zaraz lecę doskładać silnik i odpalić a potem zdam relacje co z tego wyszło  ;]

Jeszcze raz Dzięki! <yes>
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #45 dnia: Marca 01, 2010, 09:35:55 »

£ożyska nie zamrażasz w zetknięciu ze 150 stopniami C karteru nastąpiło by szok termiczny i cały zabieg szlag trafił. Dlaczego w karter a nie na wał? Bo na czop wału ma mniejszy wcisk niż karter. Wał trzeba wprasować używając dystansu i nakrętki. Skrzynie składasz do lewej strony nie dlatego ze tak lepiej złożyć tylko po lewej stronie jest baza skrzyni. Nie nadużywaj sylikonu bo się zemści. Po złożeniu sprawdzasz czy wał obraca się lekko(siła 2 palców powinna wystarczyć). Na wargę uszczelniacza zastosuj smar molibdenowy(nie £T-42 się nie nadaje).
Do zabicia uszczelniacza używasz wytoczonego zabijaka. Sprawdzasz czy aby na pewno skrzynia jest poprawnie zdystansowana(informacje jak znajdziesz w instrukcji). Całość skręcasz używając śrub 8.8 na łeb imbusowy najlepiej cynkowanych momentem około 20Nm. Teraz zabierasz się za sprzęgło: tarcze maja leżeć w oleju przynajmniej 1h. Teraz trzeba założyć zestaw nowego łañcuszka i 2 kół zębatych, sprawdzając przy tym jak wygląda równoległość powierzchni kół zębatych(w skrócie jaki dystans należy zastosować pod kosz).Można od biedy tego dokonać poziomicą przyłożona do czoła kół zębatych. Po złożeniu sprzęgła i zakręceniu momentami zalecanymi przez serwisówke. Przystępujemy do montażu cylindrów. W oryginale pod cylindry stosowano preszpanową uszczelkę 0,2mm. Ja stosuję gambit 0,5mm a naddatek likwiduje cienka uszczelka pod głowice. Pod cylindry nie stosujemy sylikonu jedynie wcześniej wspomniany £T-42. Pamiętaj o higienicznym montażu tłoka, Dokładnie umyj cylindry(najpierw benzyną ekstrakcyjną a potem woda z mydłem, następnie płukanie benzyna ekstrakcyjną) i sprawd¼ fazowanie okien, łożyska główki korbowodu względem sworznia tez maja pasowanie, jeśli będzie zbyt duże będzie dzwonił nawet na cichobieżnym koszyczku(nie dla jaj stosuje się koszyczki, ten kto miał laborki z trybologii ten wie o co biega). Co do pasowania sworznia z tłokiem ja prywatnie stosuje pływające(luz 0,005mm) Mierzy się to w prosty sposób, sworzeñ powinien dać się wcisnąć siłą kciuka. Do cylindrów nie lejesz oleju chyba ze bardzo chcesz zakleić pierścienie.

Silnik skręcasz przy pomocy klucza dynamometrycznego a najlepiej 2;](jeden do większych, 2 do mniejszych) na rączkę to można sprawdzać cycki a nie moment dokręcenia. Nie stosuj pół środków zaopatrz się w narzędzia którymi krzywdy nie zrobisz sobie i silnikowi. Dobrze złożony silnik ma wytrzymać serwisowe 30 tys km. A nie jeden sezon.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #46 dnia: Marca 01, 2010, 11:00:05 »

£ożyska nie zamrażasz w zetknięciu ze 150 stopniami C karteru nastąpiło by szok termiczny i cały zabieg szlag trafił. Dlaczego w karter a nie na wał? Bo na czop wału ma mniejszy wcisk niż karter. Wał trzeba wprasować używając dystansu i nakrętki.
Kompletnie się tu nie zgodzę zakładaj na wał , co z tego że na czop ma mniejszy wcisk , po to grzejemy karter !
Druga rzecz powolne wciąganie wału może doprowadzić do tego że to łożysko w karterze się przesunie bo czop wału może się zaklinować w łożysku , tylko nie pisz że to nie możliwe. No chyba że dystans opierasz o łożysko ale tu dochodzi znów opór czoła wału i znów pomocne będzie nagrzanie karteru. Dochodzi do tego to że łożysko nie ma w karterze żadnej krawędzi , na której to mogło by się ustalić jego położenie . Nie wiem też o co ci chodzi z tym szokiem termicznym skoro nikt tu nie pisał o mrożeniu wału i podgrzewaniu karteru jednocześnie , używamy albo jednej metody albo drugiej. Klucze dynamometryczne, to nie głowica , śruby się nie zerwą po nagłym wzroście ciśnienia , co ma miejsce w cylindrze , dlatego dokręcamy z takim momentem a nie większym, aby nie przekroczyć pewnej granicy wytrzymałości gwintu, fajny taki klucz ale przy społowianiu  silnika nie widzę dla niego zastosowania, przerost formy. A dlaczego pod cylindry nie stosujemy silikonu?
« Ostatnia zmiana: Marca 01, 2010, 11:27:54 wysłana przez GROM »
Zapisane

Jawsim

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #47 dnia: Marca 01, 2010, 12:01:01 »

"A dlaczego pod cylindry nie stosujemy silikonu?"

A dlatego,że każdy chce by jego metoda była uważana za najlepszą. Mnie ona rozbawiła. Moja babcia jak gotuje obiad to wszystko dodaje na oko i zawsze wychodzi pychota. Matula często korzysta z przepisów i zawsze czegoś brakuje.
Dasz komuś klucz dyna - komuś kto nie poczuje,że gwint już płynie w karterze i będzie z uciechą kręcił do wskazanego momentu i ujebie gwint. Metody metodami. Dla mnie ważniejsze jest wyczucie.
Nowe koła zębate napędu pierwotnego?? Czy tylko o nowy łañcuszek chodzi- bo zdanie jest nie jasne.
Nie piszemy zabijak i zabijać tylko wbijak i wbijać- zabić to można kurę na drodze.
Uszczelkę pod głowicę musimy stosować- inaczej szlag nam głowicę trafi. Twarda tuleja cylindra zniszczy przylgnię w aluminiowej główce po jakimś czasie. Za gruba uszczelka pod cylindrami zmienia nam minimalnie rozrząd. Nie wystarczy zniwelować różnicy poprzez usuniecie tej spod głowiczki.
Tak na marginesie. HubertBaran ja szanuję to,że masz pojęcie itp. Jedno mnie tylko martwi. ¦mierdzi jak cholera książkami i teorią- mało w niej zapachu doświadczenia.
Kolejna sprawa dopuszczaj w swoich wypowiedziach to,że ktoś te metody może uznać za złe-niewłaściwe itp. Piszesz z reguły tak jakbyś znał wszystko najlepiej a inni w milczeniu powinni to chłonąć.
To jest forum motocyklistów-mechaników amatorów- a nie seminarium inżynierów.
Sworznie teraz pasowañ nie mają wyszczególnianych- trzeba by latać od sklepu do sklepu i szukać dwóch podobnych. Z Twoich opisów wynika,że mało widziałeś a dużo czytałeś. W sumie to coraz bardziej mi to zalatuje przyozdobioną w otoczkę doświadczenia zwykła teorię książkową. Bo nie ma już selekcji tłoków w tym co jest na rynku. Nie ma selekcji sworzni. W jednej paczce sworzni są różne- ciasne i lu¼ne. Podobnie tłoki. Masz informacje sprzed 15 lat albo i więcej. Nie wiem - mnie to śmieszy.
« Ostatnia zmiana: Marca 01, 2010, 12:04:03 wysłana przez Jawsim »
Zapisane

HubertBaran

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #48 dnia: Marca 01, 2010, 23:41:24 »

Już wyjaśniam wątpliwości:
1-> Pod garnki nie stosujemy sylikonu gdyż zostawia nam wypływkę która potem ma duża szanse na wylądowaniem miedzy pierścieniem a rowkiem i ostatecznie doprowadzić do przytarcia pierścienia.
2-> Trzeba umieć używać narzędzi. To czy ktoś stosuje czy nie mnie nie obchodzi ja pisze jak powinno się to składać.
3-> Chodzi o łañcuszek sprzęgłowy.
4-> Zapewniam cie ze nie zniszczy.
5-> Oddaje sworznie do szlifierza, 20 minut roboty i 10 zł robocizna.

Na post wcześniej Grom łożysko nie jest ustalane na wale i być nie może(w tym konkretnym przypadku) o tym właśnie świadczy mniejszy wcisk.
 
Za nieco dziwaczny ton wypowiedzi przepraszam.

Co do doświadczenia: to co kto sadzi mnie cienko obchodzi. Pracuje w zakładach naprawczych od 17 roku życia. Silników CZ czy Jaw co prawda mało poskładałem jednak obawiam się że mało który z panów mógłby się pochwalić podobną liczbą poskładanych silników motocyklowych różnej maści.
Zapisane

GROM

  • Gość
Odp: Jawa 350 typ 634 problem z obrotami
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 02, 2010, 07:23:19 »

Hubert mówisz nie jest ustalane na wale , wiemy też i nie zaprzeczysz że także nie jest ustalane w karterze to w jaki sposób ustalasz położenie łożyska? Wiesz Hubert składałem i tak i tak ale o wielokroć mniej komplikacji i bezstresowo jest zakładając na wał i grzać karter , twój sposób z wciąganiem wału się nie sprawdzi chyba że masz lu¼ne czoło wału wtedy ok możesz sobie wciągać do woli . Po rozbiórce silnika (montaż na gorąco , łożysko na wale) co stwierdzam , łożysko nie wystaje z karteru ,czyli ok. Po montażu i wbiciu uszczelniacza zostaje w sam raz miejsce na pierścieñ osadczy , czego chcieć więcej. W tym konkretnym wypadku , czyli mowa o silnikach jawa cz nie masz racji, z całym szacunkiem ale zrozum to. A i jeszcze pisałem kiedyś,  napisze jeszcze raz to czy koś przepracował ileś tam i tak dalej nie świadczy o jego wiedzy/doświadczeniu , nie mówię tu konkretnie o tobie , ale wiec że dla mnie to żaden argument.
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
JAWA 350 problem z obrotami :/

Zaczęty przez ADI_RaZoR Mechanika

9 Odpowiedzi
4401 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 11, 2007, 20:05:34
wysłana przez Brein
9 Odpowiedzi
4716 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 29, 2011, 13:36:32
wysłana przez bartol
23 Odpowiedzi
8257 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 04, 2014, 07:43:17
wysłana przez kyuubi1990
6 Odpowiedzi
2832 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 03, 2014, 16:32:16
wysłana przez Wojtacho
2 Odpowiedzi
2098 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 25, 2015, 15:35:07
wysłana przez Wojtacho