Wolna Strefa Jawa - CZ
Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: Paczu w Listopada 09, 2018, 21:30:29
-
Witam. Mam problem z moimi nowymi kołami do jawy 350 683.0 Mianowicie szprychy nyple i bęben jest oryginał obręcze z 4motor pt. Dobra jakość. Dały się ładnie wycentrowac i jest super alr coś nie do końca gra. Po prostu gwinty szprych nie chowają się w nyplach. Myślicie że można to składac czy wynieniac obręcze. Chciałem jutro zakładać opony i montować jawe dla tego temat w szybkich interwencjach.
-
a niby dlaczego gwinty miały by się chować w całości w nyple, ile gwintu wchodzi teraz w nypel w mm?
-
Jak demontowalem szprychy to były schowane całe. Myślałem że tak ma być. Wolę dopytać bo pierwszy raz robieralem koła. Całego gwintu jest 15mm. Minimum 10mm gwintu siedzi w nyplu.
-
Wychodzi ma to ze obręcz jest deko inna, pewnie ma płytsze przetłoczenia na nyple.
-
Moim zdanie jest ok. A jak sprawa wygląda z drugiej strony nypla?
-
Wychodzi ma to ze obręcz jest deko inna, pewnie ma płytsze przetłoczenia na nyple.
Też mi się tak wydaje
A z drugiej strony jest ok po założeniu nowego fartucha jest ok. Nyple nie wystają.
Dzięki za szybką odpowiedź oznacza to że może się jutro przyjadę po przerwie od lutego :)
-
Jak demontowalem szprychy to były schowane całe. Myślałem że tak ma być. Wolę dopytać bo pierwszy raz robieralem koła. Całego gwintu jest 15mm. Minimum 10mm gwintu siedzi w nyplu.
to w takim razie nie ma problemu , gorzej by było jak by wystawały z nypli
-
Problem by był gdyby szprycha łapała nypel o 2 lub 3 obroty przy centrowaniu, jeżeli szprycha siedzi pewnie i jak nie masz bicia poośiowego ani bocznego to tym się nie przejmuj, szprychy nie mają długości co do jednej setnej a rafki nie są idealne niestety. Jest jeszcze jedno ale, może zaplotles koło nie w tym kierunku co oryginalnie wykładały się szprychy, nie raz to przerabiałem więc sobie sprawdź.
Edit:
W piaście zapomniałem dodać. Pozdrawiam.
Proszę nie pisać posta pod postem.
Każdą wiadomość można edytować używając opcji "Modyfikuj"
posty scaliłem - Rozz
-
Jest jeszcze jedno ale, może zaplotles koło nie w tym kierunku co oryginalnie wykładały się szprychy, nie raz to przerabiałem więc sobie sprawdź.
Edit:
W piaście zapomniałem dodać. Pozdrawiam.
Sprawdziłem. Mam drugi komplet i zdjęcia z przed demontażu. Za pierwszym razem źle zaplotlem. Pomyliłem rzędy wewnętrzny z wewnętrznym i były w odwrotnym kierunku. Skutkowało tym że piasta poszła mi na jedną stronę. Jeszcze centrowanie odbyło się u specjalisty od kół i sprawdzał zaplot :)
Wiem jak były u specjalisty to czemu pytam. B
Pytam bo boję się że mógł wycentrowac zgarnąć kasę i mieć z głowy :) Pozdrawiam
-
To zakładać i jeździć, pozdrawiam. A odnośnie postów to przepraszam, dostosuje się.
-
Moim zdaniem wygląda to nieciekawie. Piszesz, że minimum 10mm gwintu siedzi w nyplu. Niby dużo, tylko, nie wiem czy zauważyłeś, że gwint w nyplu zaczyna się kilka milimetrów w głębi nypla. Czyli, suma sumarum, nypel trzyma szprychę tylko kilkoma zwojami gwintu. Zapewne, przy normalnej eksploatacji moto nic złego dziać się będzie, ale w przypadku wjechania w sporą dziurę w jezdni przy dużej prędkości i obciążonym motocyklu wolał bym nim nie jechać.
Chyba ta felga jest "coś nie ten teges". Może gdybyś zastosował nyple o długości 18mm wyglądało by to nieco lepiej - bo te z fotki to raczej 16mm ? Wtedy około 2, 3 zwoje gwintu szprychy schowało by się w nyplu.
Hmm? A swoją drogą to widział ktoś kedyś szprychę wyrwaną z nypla?
-
Jak wrócę do domu sprawdzę u siebie jak to wygląda dokładnie, czasami szprycha jest głębiej nagwintowana ale tak na odległość to rzeczywiście trudno doradzić.
-
Nowe uprane w perwolu szprychy i stara wyprostowana obrecz, wygląda to raczej chyba trochę lepiej.
-
Nowe uprane w perwolu szprychy i stara wyprostowana obrecz, wygląda to raczej chyba trochę lepiej.
lepiej czy gorzej kwestia gustu , ważne że działa ;)
-
Zgadzam sie w stu procentach. Kwestia gustu ;)
-
Pietras wrzuć jakiś filmik jak teraz te koło chodzi po prostowaniu.
-
Proste jest. Ma niestety dołek na spawie obręczy.
-
z tego co zauważyłem to większość felg ma skazę w miejscu spawania , chyba trzeba się do tego przyzwyczaić :(
-
Muszę się przyznać że koła poskladane. Już się jakoś przyzwyczaiłem do tego wyglądu bo na początku bardzo mi to przeszkadzało. Po założeniu do jawy wygląda ok. Co do bezpieczeństwa to Jawa będzie raczej do podziwiania i jakiś zlotów zabytków. W sumie to mam trochę za swoje bo mogłem odesłać te obręcze i kupić czeskie. Przetłoczenie na środku jest trochę płytsze niż oryginał :)