Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 15, 2024, 21:20:42
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Koniec wielkiej historii... :(  (Przeczytany 42515 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

waldip

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 367
  • ČZ 350 472,6 ČZ 180 487.4
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #25 dnia: Września 25, 2013, 19:44:44 »

No widzisz kolego Mofeix od 15 lat naprawiam automatyczne skrzynie biegów a przeoczyłem fakt że JUNAK to 4T. Faktycznie WSTYD
Zapisane

Roman

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 143
  • Jawa 638-5 HondaAT 750
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #26 dnia: Września 25, 2013, 20:05:50 »


Jawa pracuje aktualnie nad katalizatorami, ktore maja doprowadzic do ponownej mozliwosci rejestracji dwusuwowego twina 350 w EU. Ktos tu postowal ostatnio czeski artykul o tym.

Tylko powstaje pytanie PO CO? Bo nie byłby to wielki powrót na rynek motocyklowy motocykla z takim silnikiem.
Zapisane
Szczęście sprzyja śmiałym

Mathini

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1210
  • Jawa 350 634-7 x2; CZ 175/487 Cafe-Racer ;
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #27 dnia: Września 25, 2013, 20:42:02 »


Jawa pracuje aktualnie nad katalizatorami, ktore maja doprowadzic do ponownej mozliwosci rejestracji dwusuwowego twina 350 w EU. Ktos tu postowal ostatnio czeski artykul o tym.

Tylko powstaje pytanie PO CO? Bo nie byłby to wielki powrót na rynek motocyklowy motocykla z takim silnikiem.
A ja uważam, że gdyby Jawie udało się zdobyć możliwość rejestracji w UE klasycznego twina 2T to rozchodziłyby sie te maszyny jak świeże bułeczki.
Zapisane
    Status GG
Dużo gazu i sprzęgło od razu. o2o

Mofeix

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 881
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #28 dnia: Września 25, 2013, 20:43:39 »

Wątpię, kupowali by to tylko fanatycy. Bo cena tego nowego sprzęta jest taka że mozna mieć o wiele lepszy motocykl
Zapisane
    Status GG
Jawa 350 634 12V 1983r -Była
Vectra A GT 1994-Była
Kawasaki GPZ 500 1990r-Była
E30 Touring 325- Jest!

Roman

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 143
  • Jawa 638-5 HondaAT 750
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #29 dnia: Września 25, 2013, 20:52:47 »

Dokładnie tak jak Mofeix pisze moto byłoby tylko dla fanatyków. Dwusuwowa 350-siątka to już historia na obecne czasy motor nie miałby wzięcia.
Zapisane
Szczęście sprzyja śmiałym

Lopez

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 625
    • Mechanika Pojazdowa
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #30 dnia: Września 25, 2013, 21:03:59 »

O czym wy mówicie?? Wszystko przemija, technika idzie do przodu. Produkowanie silnika o konstrukcji sięgającej lat 50, który nie jest ani mocny, ani zbyt ekonomiczny, ani zbyt trwały, ani ekologiczny to strzał w kolano. Postępu nie zatrzymacie, a kto stoi ten się cofa.
Zapisane

Matii-x

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 240
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #31 dnia: Września 25, 2013, 21:34:36 »

moim zdanie jawa powinna iść w nowe konstrukcję , wiadomo że można się wzorować się  na starszych konstrukcji .Tu można wsiąść przykład naszych inżynierów z FSO , kupiliśmy licencje na 125p  dostaliśmy na początku silnik który pamięta lata 60 , nasi inżynierowe na początku bez zmian konstrukcyjnych wpakowali te silniki aż do przyjścia poloneza w roku zaczeli jakieś drobne zmiany  w silnikach .Do roku 91 był produkowany 125p , nawet były przestoję bo nikt nie chciał kupować przestałego samochodu . Większe zmiany silnikowe były w latach 90 kiedy powstały polonezy caro , plusy , truk ... wtedy nasi inżynierowie  dość sporo poprawili i materiał troszkę lepszy poszedł i te silniki wytrzymały aż do pół miliona km (przyśpieszania jakieś tam miał ale słabe ) . Inżynierowie w fso  wiedzieli że bindę ohv która konstrukcją sięgało lat 50 bo wtedy ten silnik był projektowany jak dobrze pamiętam przez Aurelio Lampredi jest zbyt nie wystarczalny i zakupowali wkładali rovery .Pewnie zaraz mi napisze że były DOHC latach były 68r ale każdy wie dlaczego nie mamy tego silnika . 
Teraz jeżeli jawa pójdzie stare 2t konstrukcji sięgająca lat 50 to firma długo nie będzie na rynku historia jak z fso , fajnie że te silniki nadal klepią i dlatego my możemy się cieszyć nowymi silnikami za 3tyś . Moim zdaniem zostało nim nowoczesne 2t z wtryskiem paliwa i z innymi bajerami  oraz 4t , modlić się żeby firma się utrzymała na rynku   
« Ostatnia zmiana: Września 25, 2013, 21:36:40 wysłana przez Matii-x »
Zapisane
JAWA KOPCI, JAWA CZADZI, JAWA NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI

Roman

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 143
  • Jawa 638-5 HondaAT 750
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #32 dnia: Września 25, 2013, 21:59:13 »

Moim zdaniem to Jawa powinna podpiąć się pod większy koncern motoryzacyjny BMW, Yamahę czy inną znaną markę. Zaraz będą głosy że byłby to upadek marki, ale jakoś Skoda nie upadła po przejęciu jej przez VW wręcz przeciwnie zyskała i to bardzo dużo na sprzedaży, jakości, marketingu. Taką strategię widziałbym w postawieniu marki Jawa na nogi, ale to tylko moje takie dumanie. :P
Zapisane
Szczęście sprzyja śmiałym

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #33 dnia: Września 25, 2013, 22:42:05 »

Miejmy nadzieję że jednak marka Jawa się zwiąże z jakimś inwestorem i przetrwa zawsze to lepsze niż nic postępu nie zatrzymamy.
Co do polskich marek to podobno Ursus złapał jakiś spory kontrakt.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #34 dnia: Września 25, 2013, 23:02:11 »

Ale ciekawostką są np silniki w Skodzie Fabii 1.4 MPI
Jest to silnik który został zaprojektowany w latach 60-tych do Skody 1000MB, następnie miał zmieniany tylko osprzęt i niektóre części, blok i ogólna koncepcja silnika została taka sama przez kolejne lata w skodach S100/S110, 105/120, favoritkach, feliciach i ostatecznie fabiach. Dziwi mnie to, że silnik sprzed 40 lat tak długo był produkowany i to z powodzeniem, bo jest dość popularny.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Pinio

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • była CZ 175 A.D 1974 jest Kle 500 i Romet kadet
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #35 dnia: Września 25, 2013, 23:27:58 »

Polska motoryzacja kwitła w czasach PRL...  tylko było jedno ALE  nazywało się to ZSRR.... Nie pytajcie skąd ale wiem że autobusy z Autosana z serii Cezar i Lider były zaprojektowane  już w  latach 70-tych a wypłynely na rynek po 1997 roku jako nowe projekty...
Zapisane
    Status GG

renegade88

  • MEMBER JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1041
  • 472.5 i wszystko staje się łatwiejsze
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #36 dnia: Września 26, 2013, 00:46:38 »

Kichał pomyliłeś fora. Dobrze MZ-ciażom niech też sobie na ryżu pojeżdżą. :P
'
Nie wiem czym się szczycisz "Dobrze MZ-ciażom niech też sobie na ryżu pojeżdżą" pokazujesz jakim mało myślącym człowiekiem jesteś. bo co ma MZ?? przykro mi że na tym forum są tak nietolerancyjne osoby.
Zapisane
    Status GG
Prawo Jazdy A, B, C+E

Jawa song ---> http://w142.wrzuta.pl/audio/8TLNnSF77xH/jawa_song

Deejf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • Doświadczony jawer.
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #37 dnia: Września 26, 2013, 08:00:51 »

Waldip A co maja przepisy 2t do junaka?  :o :o :o :o :o :o :o :o
Cytuj
Panowie na górze wymyślają przepisy które zabraniają produkcji silników 2T bo wydaje mi się że Chiny zrobiłyby JUNAKA takiego jaki był w latach 60 tych.


A no to że nie ma możliwości rejstracji większej pojemności jak 125 jako pojazd nowy - z salonu, chyba że się przepisy zmieniły.. wkońcu w UE jesteśmy  ;D ponoć  ???
Zapisane
    Status GG
Najwięcej on-line siedzący na forum :D

Nie jestem typem człowieka który dużo mówi i mało robi
            Ja mało mówię i mało robię :D

kichau

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #38 dnia: Września 27, 2013, 20:07:19 »

A no to że nie ma możliwości rejstracji większej pojemności jak 125 jako pojazd nowy - z salonu, chyba że się przepisy zmieniły.. wkońcu w UE jesteśmy  ;D ponoć  ???

Bzdura!

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1770
  • JAWA TS 350 638-1/639
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #39 dnia: Września 27, 2013, 20:12:40 »

Waldip A co maja przepisy 2t do junaka?  :o :o :o :o :o :o :o :o
Cytuj
Panowie na górze wymyślają przepisy które zabraniają produkcji silników 2T bo wydaje mi się że Chiny zrobiłyby JUNAKA takiego jaki był w latach 60 tych.


A no to że nie ma możliwości rejstracji większej pojemności jak 125 jako pojazd nowy - z salonu, chyba że się przepisy zmieniły.. wkońcu w UE jesteśmy  ;D ponoć  ???
co Ty pierdzielisz?
Zapisane
Jawa TS 350 638-1/639

Deejf

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 161
  • Doświadczony jawer.
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #40 dnia: Września 28, 2013, 00:20:39 »

Waldip A co maja przepisy 2t do junaka?  :o :o :o :o :o :o :o :o
Cytuj
Panowie na górze wymyślają przepisy które zabraniają produkcji silników 2T bo wydaje mi się że Chiny zrobiłyby JUNAKA takiego jaki był w latach 60 tych.


A no to że nie ma możliwości rejstracji większej pojemności jak 125 jako pojazd nowy - z salonu, chyba że się przepisy zmieniły.. wkońcu w UE jesteśmy  ;D ponoć  ???
co Ty pierdzielisz?
Stan na dzień 22 sierpnia 2013
http://prawo.legeo.pl/prawo/rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-z-dnia-31-grudnia-2002-r-w-sprawie-warunkow-technicznych-pojazdow-oraz-zakresu-ich-niezbednego-wyposazenia/zal2/?on=2013-08-22


Żaden nowy  motocykl z silnikiem dwusuwowym powyżej pojemności > 125 nie może być zarejstrowany, co napisane jest niestety w homologacji - dział emisji spalin i zanieczyszczeń.

oFFtop  8)
Zapisane
    Status GG
Najwięcej on-line siedzący na forum :D

Nie jestem typem człowieka który dużo mówi i mało robi
            Ja mało mówię i mało robię :D

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #41 dnia: Września 28, 2013, 00:26:03 »

Na oficjalnej stronie Jawy pisze że 350-tki są sprzedawane jako zestawy "zrób se sam" co pozwala na obejście przepisów. Nie wiem tylko w jakim stopniu są rozmontowane.
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

von_Majzel

  • Gość
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #42 dnia: Września 28, 2013, 06:28:59 »

Na oficjalnej stronie Jawy pisze że 350-tki są sprzedawane jako zestawy "zrób se sam"


WoooW ! Chcę taką w zestawie !! =D
Zapisane

Kanter

  • Grupa Podlasie
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1770
  • JAWA TS 350 638-1/639
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #43 dnia: Września 28, 2013, 10:22:06 »

Waldip A co maja przepisy 2t do junaka?  :o :o :o :o :o :o :o :o
Cytuj
Panowie na górze wymyślają przepisy które zabraniają produkcji silników 2T bo wydaje mi się że Chiny zrobiłyby JUNAKA takiego jaki był w latach 60 tych.


A no to że nie ma możliwości rejstracji większej pojemności jak 125 jako pojazd nowy - z salonu, chyba że się przepisy zmieniły.. wkońcu w UE jesteśmy  ;D ponoć  ???
co Ty pierdzielisz?
Stan na dzień 22 sierpnia 2013
http://prawo.legeo.pl/prawo/rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-z-dnia-31-grudnia-2002-r-w-sprawie-warunkow-technicznych-pojazdow-oraz-zakresu-ich-niezbednego-wyposazenia/zal2/?on=2013-08-22


Żaden nowy  motocykl z silnikiem dwusuwowym powyżej pojemności > 125 nie może być zarejstrowany, co napisane jest niestety w homologacji - dział emisji spalin i zanieczyszczeń.

oFFtop  8)

Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś. Z twego posta wynikło, że "żaden" pojazd powyżej 125 nie można zarejestrować.
Zapisane
Jawa TS 350 638-1/639

kichau

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #44 dnia: Września 28, 2013, 10:22:43 »

Stan na dzień 22 sierpnia 2013
http://prawo.legeo.pl/prawo/rozporzadzenie-ministra-infrastruktury-z-dnia-31-grudnia-2002-r-w-sprawie-warunkow-technicznych-pojazdow-oraz-zakresu-ich-niezbednego-wyposazenia/zal2/?on=2013-08-22


Żaden nowy  motocykl z silnikiem dwusuwowym powyżej pojemności > 125 nie może być zarejstrowany, co napisane jest niestety w homologacji - dział emisji spalin i zanieczyszczeń.

oFFtop  8)

No i gdzie to magiczne zdanie niby jest?

Ja znalazlem przepis, gdzie jest napisane, ze do 50 ccm pojazd musi spelniac euro 2, a powyzej tej pojemnosci euro 3, niezaleznie od tego, czy dwusuw, czy czterosuw. Te normy i podane w nich wartosci nie maja nic wspolnego z olejem w paliwie. Sa trudne do osiagniecia ze wzgledu na technike silnika dwusuwowego, m.in. przeplukiwanie i zwiazane z nim straty.




Gesetzliche Grenzwerte Für Zweiräder gelten je nach Hubraum die Abgasnormen Euro 2 (Kleinkrafträder bis 50 cm³ Hubraum) oder Euro 3 (Krafträder), unabhängig davon ob ein Zweitaktmotor oder Viertaktmotor verwendet wird. Dies führte oberhalb von 150 cm³ Hubraum zu einer weitreichenden Verdrängung von Zweitaktmotoren, da die Euro-3-Norm für Zweitaktmotoren meist nur mit Benzineinspritzung und Oxidationskatalysator zu erreichen ist. Das letzte Motorrad über 150 cm³ Hubraum mit Zweitaktmotor war die bis 2002 gebaute Aprilia RS 250 mit 249 cm³ Hubraum und 55 PS/40 kW Leistung, die den überarbeiteten Motor der Suzuki RGV 250 Gamma besaß.
Motoren von Kleinkrafträdern (bis 50 cm³ Hubraum) dürfen zur Zeit z.B. das 7,5-fache an Kohlenwasserstoff- und Stickoxidmengen ausstoßen als Pkw-Motoren, der Partikelausstoß ist unbegrenzt.
 
Emissionsgrenzwerte für Kleinkrafträder, Motorräder und Pkw
 Angaben in mg/km
NormEuro 2
 Kleinkrafträder
Euro 3
 Krafträder
Euro 5
 Pkw
Typprüfungab 1. Jan. 2006ab 1. Jan. 2006ab 1. Jan. 2011
CO1.0002.0001000
HC
 NOx
1.200800 / 3001
 150
100
 60
1 ab 150 cm³ Hubraum
« Ostatnia zmiana: Września 28, 2013, 10:25:19 wysłana przez kichau »
Zapisane

Roman

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 143
  • Jawa 638-5 HondaAT 750
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #45 dnia: Września 28, 2013, 12:17:50 »

Na oficjalnej stronie Jawy pisze że 350-tki są sprzedawane jako zestawy "zrób se sam" co pozwala na obejście przepisów. Nie wiem tylko w jakim stopniu są rozmontowane.




Jak byś mógł to podeślij link z tą informacją bo ja tego nigdzie nie znalazłem.
Zapisane
Szczęście sprzyja śmiałym

kichau

  • Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2242
  • Lubię piwo
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #46 dnia: Września 28, 2013, 12:24:25 »

Romek, zobacz na www.mototechnik.cz
Po lewej stronie wybierz "motocykle Jawa"

Roman

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 143
  • Jawa 638-5 HondaAT 750
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #47 dnia: Września 28, 2013, 12:33:32 »

a z rejestracją to jak potem jako składak samoróbka?
Zapisane
Szczęście sprzyja śmiałym

muczos

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1798
  • Dyn dyn dyn buuuu...
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #48 dnia: Września 28, 2013, 23:31:18 »

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem co tam jest napisane http://www.jawa.eu/motocykly/jawa-350.htm

Ja poproszę McJawaZestaw powiększony o gmole i elektryczny rozrusznik :P
Zapisane
Żyj tak, żebyś na stare lata mógł powiedzieć:

"Kuurła, kiedyś to było..."

Roman

  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 143
  • Jawa 638-5 HondaAT 750
Odp: Koniec wielkiej historii... :(
« Odpowiedź #49 dnia: Września 29, 2013, 09:38:26 »

Widać komuna też czechów nauczyła kombinować. ;)
Zapisane
Szczęście sprzyja śmiałym
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
24 Odpowiedzi
11648 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Grudnia 15, 2006, 20:32:32
wysłana przez Płosior
[all 350] 4 tyś. obr. i koniec

Zaczęty przez mechanik Mechanika

8 Odpowiedzi
4583 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 18, 2006, 16:52:34
wysłana przez mechanik
24 Odpowiedzi
8568 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 20, 2009, 20:46:14
wysłana przez Johnny Moped
20 Odpowiedzi
10366 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 12, 2012, 23:32:05
wysłana przez Lopez
13 Odpowiedzi
6660 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 11, 2012, 16:10:14
wysłana przez gregor0484