Wolna Strefa Jawa - CZ

  • Maja 19, 2024, 03:25:24
  • Witamy, Gość
Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Autor Wątek: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.  (Przeczytany 4048 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy

Składa powolutku silnik, doszedłem do tłoków i ma zagwozdkę: w starych były igiełki zabezpieczone dwoma pierścieniami, po jednym z każdej strony. W korbach po regeneracji nie ma na nie miejsca,.
 Czy były one niezbędne, jak jest w waszych maszynach? Pytanie drugie aby nowego wątku nie zakładać, w moim silniku nie było uszczelek pod głowicami, zakładać je teraz? Silnik był szczelny.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #1 dnia: Maja 10, 2015, 22:26:16 »

Jak nie ma na nie miejsca ? Tulejki dystansowe i tak nie wchodzą w korbę całym obwodem. Nie wiem jakie masz korby, jeżeli oryginały to masz w główce mosiężna tuleję, a w nowych masz po prostu utwardzoną główkę, co nie zmienia faktu, że wymiar oczka i całej główki pozostał ten sam.
Igiełki i tulejki montujesz na towot używając pomocniczego uciętego sworznia tłoka co by się to trzymało. Idą na łatwiznę montujesz łożysko już w koszyku, a nie luzem.

Załóż uszczelki. Uszczelki musiały być. Przyjrzyj się dokładnie. Bardzo możliwe, że są tak wprasowane w głowicę, że ich nie widać.
Zapisane
    Status GG

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #2 dnia: Maja 10, 2015, 22:28:29 »

Prawdopodobnie siedzą w głowicach stare uszczelki.
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

Markoltent10

  • Starszy Jawer
  • ****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 319
    • Strona firmowa
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #3 dnia: Maja 10, 2015, 23:07:48 »

Składa powolutku silnik, doszedłem do tłoków i ma zagwozdkę: w starych były igiełki zabezpieczone dwoma pierścieniami, po jednym z każdej strony. W korbach po regeneracji nie ma na nie miejsca,.
 Czy były one niezbędne, jak jest w waszych maszynach? Pytanie drugie aby nowego wątku nie zakładać, w moim silniku nie było uszczelek pod głowicami, zakładać je teraz? Silnik był szczelny.


Nie kumam ? Jak to nie ma miejsca? Główki są szerokie na 16mm ,igiełki maja długość 13,8mm a pierścionki -tulejki maja po ok.3,7mm a w tłokach jest ok.22-23mm
Tam nie ma nic co by nie pasowało ;)
Strażak co masz na myśli pisząc o tulejkach mosiężnych w starych korbowodach?
Pierwsze  350tki  miały tulejki z fosforobrązu , a nie mosiężne , a  CZ 350 i TSki miały -mają a i owszem tulejki w główkach z tym ,że są to tulejki ze stali łożyskowej tzw.ŁH15 a nie mosiądzu !


Uszczelki pod głowicami muszą być! Nie ma innej opcji kolego xepher ;)  Przynajmniej w przypadku knedelkowych silników;)
« Ostatnia zmiana: Maja 10, 2015, 23:09:28 wysłana przez Markoltent10 »
Zapisane

Strażak

  • Cezeciarz -
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 2028
  • 472.6, 472.6, 472.5
    • PJ
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #4 dnia: Maja 10, 2015, 23:12:59 »

Strażak co masz na myśli pisząc o tulejkach mosiężnych w starych korbowodach?
Pierwsze  350tki  miały tulejki z fosforobrązu , a nie mosiężne , a  CZ 350 i TSki miały -mają a i owszem tulejki w główkach z tym ,że są to tulejki ze stali łożyskowej tzw.ŁH15 a nie mosiądzu !

No to miałem na myśli, co by nie walnąć takiej gafy mogłem napisać, to ciemno brązowożółte coś w główce korbowodu, no ale teraz mamy jasność co tam było, podziękował za oświecenie.
Zapisane
    Status GG

młody93

  • Świeżak
  • *
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 21
  • Romet Ogar 200, Jawa 350 TS
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #5 dnia: Maja 10, 2015, 23:23:05 »

Osobiście poskładałem kilka silników od 350 tek i nie tylko, i nigdy nie dawałem uszczelki pod głowice, z tą małą różnicą że zawsze powierzchnie głowicy oraz cylindra były delikatnie planowane, tylko na tyle by zachować szczelność. Dodatkowo powierzchnie były docierane pastą zaworową.

Nie zauważyłem żadnego spadku mocy, silnik pod głowicą suchy. W ostatnio poskładanym silniku ciśnienie sprężania na obu garnkach po 11,5 b  ;)
Zapisane

czeron

  • Potrzymaj no mi te piwo
  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 1718
  • CEZET 472.6 1986r.
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #6 dnia: Maja 10, 2015, 23:25:26 »

No to zamiast uszczelki, uszczelniłeś głowice wyrównując nierówności.
Na podobnej zasadzie działa uszczelka, wyrównuje pory, którymi zawsze coś może uciekać
Zapisane
CEZET 472.6
Jawa 638,5
Jawa 638,5
Jawa Choppre 125
Jawa Chopper 125
Romet komar 50
Polonez Caro Plus

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #7 dnia: Maja 11, 2015, 06:28:58 »

Poszedłem, pomierzyłem jeszcze raz wszystko dokładnie, igiełki i pierścienie się zmieszczą. Jak człowiek jest zmęczony nie powinien składać igiełek ;) Co do głowic nie ma na nich śladu uszczelek, wypoleruje je i założę bez.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #8 dnia: Maja 11, 2015, 08:38:07 »

Polecam zatkać komorę korbowa szmatą żeby przy wkładaniu igiełka nie wpadła lub coś innego.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #9 dnia: Maja 11, 2015, 09:56:43 »

Albo tak ustawić i podeprzeć silnik, żeby w razie czego igiełki wypadały na zewnątrz, a nie do środka. np w imadle za przednie mocowanie. Jak wyciągniesz korbowód max w górę, to w razie czego, igiełki Ci się mogą najwyżej na stół wysypać.
Zapisane

marian

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 861
  • Jawa 638.0 Ogar 200
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #10 dnia: Maja 11, 2015, 12:45:06 »

Albo tak ustawić i podeprzeć silnik, żeby w razie czego igiełki wypadały na zewnątrz, a nie do środka. np w imadle za przednie mocowanie. Jak wyciągniesz korbowód max w górę, to w razie czego, igiełki Ci się mogą najwyżej na stół wysypać.
Owszem ale ja odniosłem się do przypadku kiedy silnik już jest w ramie.
Zapisane
Jeśli coś ma być zrobione dobrze,zrób to sam.

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #11 dnia: Maja 11, 2015, 13:24:47 »

Silnik mam jeszcze na stole wiec bedzie latwiej ale i tak widze tu mnostwo zabawy.
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #12 dnia: Maja 11, 2015, 15:27:03 »

Poczytaj sobie wątki o składaniu silnika i igiełkach. Było już wiele razy omawiane po co są sworznie zeszlifowane na mniejszą średnicę, jak układać igiełki dookoła wsuniętego takiego sworznia, po co jeden jest krótszy, a długi dłuższy i jak wyglądają narzędzia specjalne. Okaże się, że to nie jest takie trudne. Nie zaczynaj od wymyślania koła na nowo tylko czytaj w bazie wiedzy
Zapisane

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #13 dnia: Maja 11, 2015, 17:50:43 »

Nie zamierzam wyważać drzwi otwartych, ale jeżeli robisz coś pierwszy raz to zajmuje ci to nieco czasu i wymaga zaangażowania. Wychodzę z założenia że lepiej się zapytać a nie spitolić sobie silnik. ;)
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

Paweł Świecie

  • Mapa jawerów-indianscout.
  • Jawer
  • ***
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 158
  • Jawa 638.1+Velorex562, Kawasaki VN 800 Classic
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #14 dnia: Maja 11, 2015, 18:10:25 »

Nie zamierzam wyważać drzwi otwartych, ale jeżeli robisz coś pierwszy raz to zajmuje ci to nieco czasu i wymaga zaangażowania. Wychodzę z założenia że lepiej się zapytać a nie spitolić sobie silnik. ;)
W zeszłym tygodniu składałem igiełki sworzni w swojej 638,robiłem to poraz pierwszy i zajęło mi to około pół godziny na oba tłoki . To jest naprawdę proste i na forum jest opisane,nawet filmik na youtube kiedyś widziałem .
Zapisane
Motor bez wozu jest jak kobieta bez piersi-niby jeździć się da ale to nie to...

xepher

  • Jawer Weteran
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 656
  • Motór nie umiera nigdy
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 11, 2015, 19:33:42 »

No cóż, żeby nie było że jestem całkiem lewy, lewy tłok już siedzi i odbyło się to bez większych ceregieli, prawy musi poczekać >:(
Zapisane
"Jak dwumetrowy, stu kilowy facet może jechać na motorynce?!"
CZ 350 472.4 i inne.
Nowy Sącz 793621301

Pawand

  • v-ce President JAWA-ČEZET KLUB POLSKA
  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 864
  • Jawa 350 TS 638,
Odp: Pierścienie blokujące igiełki, uszczelki pod głowicami.
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 11, 2015, 22:06:44 »

I o to chodzi  :D
Zapisane
 


Podobne Tematy

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
[638] Gdzie jakie igiełki

Zaczęty przez szypowski1 Mechanika

2 Odpowiedzi
3005 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Lipca 09, 2006, 22:20:05
wysłana przez Polo
[all] Igiełki czy koszyk

Zaczęty przez jawa634 Mechanika

3 Odpowiedzi
3511 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Października 06, 2006, 22:26:57
wysłana przez AndrewS
Pierścienie

Zaczęty przez M@rcin Mechanika

13 Odpowiedzi
5517 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Kwietnia 10, 2007, 19:16:35
wysłana przez Brein
Przedmuchy pod głowicami

Zaczęty przez dzikiebaki Mechanika

12 Odpowiedzi
4540 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Września 28, 2008, 15:48:59
wysłana przez dzikiebaki
27 Odpowiedzi
8511 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość Marca 25, 2013, 17:10:30
wysłana przez holger RIP