Wolna Strefa Jawa - CZ

Inne => Szybka interwencja => Wątek zaczęty przez: kichau w Maja 11, 2015, 14:29:15

Tytuł: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: kichau w Maja 11, 2015, 14:29:15
Kurde, cos tam bylo, ale zapomnialem: jak rozroznic zebatke na lewym czopie walu Jawy 634 i 638?
Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: saszek5 w Maja 11, 2015, 14:53:42
http://www.jawacz.pl/mechanika/czy-trzeba-zmieniac-kolo-zebate-na-wale-podczas-wymiany-kosza-sprzeglowego-z-638/msg233905/#msg233905
Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: saszek5 w Maja 11, 2015, 14:59:03
I bliźniaczy temat http://www.jawacz.pl/mechanika/wystajacy-kosz-sprzeglowy/msg172188/#msg172188mój
Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: kichau w Maja 11, 2015, 15:03:30
Dzieki Stary!!! Chyba to wyzlobienie na wewnetrznej stronie jest takie najbardziej charakterystyczne. Zobacze wieczorem, czy dopatrze sie tej roznicy.
Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: Jawolotmen w Maja 11, 2015, 15:15:18
Na forum znalazłem tylko informację, że są 3 typy. Są jakieś zdjęcia, ale są tak małe(nawet po pobraniu na dysk), że nic nie widać z tego.


Nie wiem do którego silnika to zakładasz, ale 638 zębatka od 634/CZ będzie trzeć o karter, jeżeli żeliwo to ta od 638 sprawi, że łańcuch będzie leciał po skosie. Jedyne co mi się na myśl nasuwa to sama wysokość zębatki, a dokładniej wysokość części w którą wchodzi czop wału. Jedna powinna być "niższa" od drugiej.


Sprawdziłem trochę obrazków w tym zębatek od 638 i są 3 typy. Do 638 jest wklęsła z obu stron, wklęsła od strony uszczelniacza/płaska z przodu, do 634 płaska z zewnątrz/wklęsła w środku(nie wiem czy była inna, nie spotkałem się z inną do CZ).


Patrząc wyżej, bo doszły posty, nie wiem już co myśleć, ja mam taką zębatkę w CZ i łańcuch nie pracuje w skosie.



Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: kichau w Maja 11, 2015, 16:12:40
Skladam silnik do 638. Zebatka tak ciasno siedziala, ze najpierw mimo porzadnych narzedzi i grzania pekl kolnierz do zakladania  sciagacza na zebatce, a potem musialem ja zmasakrowac flexem. Teraz szukam nowej, stad pytanie. Ale jak piszesz, ze ta od 634 bedzie tarla o karter, to jestem w tej lepszej sytuacji  ;)
Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: azbescik2 w Maja 11, 2015, 16:32:40
a ja mam 4 orginalne zębatki od cz i każda inaczej siedzi na stożku :D różnice  przekoszenia to 1 no góra 1/5 mm ale każda inaczej siedzi na stożku i co wy na to
Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: darol73 w Maja 11, 2015, 19:14:38
wizę Kichau że masz ten sam problem co ja miałem, też grzałem ciągnąłem ściągaczami i jak by sie zespawała,ale u mnie poszło.
Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: Jawolotmen w Maja 11, 2015, 19:21:24
Bo jak nie schodzi to bierze się trójramienny ściągacz, robi naprężenie, podgrzewa palnikiem(zwykłym, żaden acetylen!). Ściągałem taką wredną, że za żadne skarby nie chciała zejść więc zamiast ryzykować zerwanie mocowania to złapałem ją całą. Zeszła z ładnym wystrzałem, dobrze że w porę się odsunąłem.
Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: muczos w Maja 11, 2015, 20:28:09
Następnym razem lekko przyłap nakrętkę nakrętkę na wał to zębatka nie poleci w kosmos, tylko zostanie na miejscu.
Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: posiadacz w Maja 11, 2015, 20:56:07
Można uderzyć młotkiem w naprężoną śrubę ściągacza .
Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: darol73 w Maja 11, 2015, 21:01:29
Zdaje sie że kichau zdjął zębatkę
Tytuł: Odp: Jak rozroznic zebatke na wale 634/638
Wiadomość wysłana przez: kichau w Maja 11, 2015, 21:08:54
Tak, tak, zebatke zdjalem, ale walka byla na maxa. Nigdy nie mialem takiego przypadku, zawsze, jakos szlo. Tu bylo i grzanie i walenie mlotkiem i smarowanie WD40, caly program. W koncu sciagacz byl tak mocno naprezony, ze odlecial caly kolnierz zebatki. Potem rozcialem lancuch, zrobilem 2 naciecia flexem, zeby oslabic zebatke, zlapalem sciagaczem dwuramiennym za cala zebatke i pozyczylem od sasiada taki elektryczny klucz udarowy. Dopiero wtedy zebatka laskawie zeszla z walu.